Nářadí, co, jak, s čím
Moderátor: Acon
- VencaZE
- Příspěvky: 3565
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Nářadí, co, jak, s čím
Tak zase je potřeba nějak hezky vyrobit brzdový trubky. Mám tuhle sadu http://www.karban.info/combilux.html. Práce je s tím spíš k vzteku protože levný trubky v metráži z toho přípravku "odjíždějí" a výsledkem je zmetek.
Teď jsem ale koupil potrubí v metráži od ATE a světe div se, po důkladném odmaštění trubka neujede a lisuje se pěkně zlehka- je zjevně měkčí. Samozřejmostí musí být naopak namazání lisovacího kuželu.
Co mě ale štve je to že nemůžu (při)ohýbat trubky přímo v místě montáže kde je málo místa. Většina těch ohýbaček na trubky vyžaduje místo. Nemáte někdo tip na nějaký šikovný kleštičky do malých prostor?
Mám tohle ale má to omezený použití http://www.ahprofi.cz/autotechnika/opra ... trubek.htm .
Pochlubte se s čím a jak.. .
Edit: Máte někdo tohle: http://www.mojedilna.cz/Kleste-pro-ohyb ... b=download ?
Edit II: dovolil jsem si upravit název vlákna tak, aby se tady mohlo dál pokračovat v diskusi o dalším nářadí.
Teď jsem ale koupil potrubí v metráži od ATE a světe div se, po důkladném odmaštění trubka neujede a lisuje se pěkně zlehka- je zjevně měkčí. Samozřejmostí musí být naopak namazání lisovacího kuželu.
Co mě ale štve je to že nemůžu (při)ohýbat trubky přímo v místě montáže kde je málo místa. Většina těch ohýbaček na trubky vyžaduje místo. Nemáte někdo tip na nějaký šikovný kleštičky do malých prostor?
Mám tohle ale má to omezený použití http://www.ahprofi.cz/autotechnika/opra ... trubek.htm .
Pochlubte se s čím a jak.. .
Edit: Máte někdo tohle: http://www.mojedilna.cz/Kleste-pro-ohyb ... b=download ?
Edit II: dovolil jsem si upravit název vlákna tak, aby se tady mohlo dál pokračovat v diskusi o dalším nářadí.
Naposledy upravil(a) VencaZE dne 01 dub 2016 21:17, celkem upraveno 2 x.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
- Land Jirka
- Příspěvky: 3470
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
Děláš se železnejma trubkama?
Já když to jde tak raději měď ta jde ohnout pěkně v rukách.
Dřív jsem měl na pertlování něco jako ty. Práce stála za houby.
Už druhej rok používáme toto a pertle jsou jak z fabriky.
http://www.ahprofi.cz/autotechnika/opra ... -profi.htm
Já když to jde tak raději měď ta jde ohnout pěkně v rukách.
Dřív jsem měl na pertlování něco jako ty. Práce stála za houby.
Už druhej rok používáme toto a pertle jsou jak z fabriky.
http://www.ahprofi.cz/autotechnika/opra ... -profi.htm
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
-
- Příspěvky: 14954
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
A jak je to s pevnosti měděných trubek ve srovnání se železným a? Bude mě to taky čekat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Land Jirka
- Příspěvky: 3470
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
Když je to homologovaná brzdová trubka, tak nevidím v mědi problém.
Beru od značkového výrobce brzdových komponentů a myslím že to není čistá měď, ale nějaká slitina
Jen se musí dávat bacha na ukostření auta, aby ti po trubce nešla kostra, když ti origo kostry uhnijou. Měď je dobrý vodič a dokáže se pěkně vyžíhat a měknout
Beru od značkového výrobce brzdových komponentů a myslím že to není čistá měď, ale nějaká slitina
Jen se musí dávat bacha na ukostření auta, aby ti po trubce nešla kostra, když ti origo kostry uhnijou. Měď je dobrý vodič a dokáže se pěkně vyžíhat a měknout
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
- Land Jirka
- Příspěvky: 3470
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
Ještě jednu věc...
Ty levnější měděné bzdové trubky jsou určeny jen pro starší auta bez posilovače brzd. Vydrží menší tlak.
Vždy je potřeba vědět, co kupuješ.
Na druhou stranu, když denně vidím ty orezlé železné trubičky na autech, tak o jejich tlakové a mechanické výdrži nemám valné mínění.
Ty levnější měděné bzdové trubky jsou určeny jen pro starší auta bez posilovače brzd. Vydrží menší tlak.
Vždy je potřeba vědět, co kupuješ.
Na druhou stranu, když denně vidím ty orezlé železné trubičky na autech, tak o jejich tlakové a mechanické výdrži nemám valné mínění.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
- VencaZE
- Příspěvky: 3565
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
Je to na Classica 1994, co teď opravuju, takže ocel s měděným vnitřkem. Kombinovat ocel a měď nechci, jakkoliv by se s mědí pracovalo lépe. Potrubí beru z AD Profi, takže předpokládám že to všechno homologaci má. Konec konců, je to v obalu s logem ATE.
Díky za postřehy .
Díky za postřehy .
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
- Mára-RRC
- Příspěvky: 1480
- Registrován: 16 pro 2012 17:23
- tel.: 773625346
- auto: 2x RRC
- Bydliště: Bor u Tachova
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
Classic z roku 1993VencaZE píše:Je to na Classica 1994, co teď opravuju, takže ocel s měděným vnitřkem. Kombinovat ocel a měď nechci, jakkoliv by se s mědí pracovalo lépe. Potrubí beru z AD Profi, takže předpokládám že to všechno homologaci má. Konec konců, je to v obalu s logem ATE.
Díky za postřehy .
RRC 1993 200 Tdi. Když Klasiku tak Classika (My Devils Machine)
Zrozen k porážce žijící pro vítězství...
Zrozen k porážce žijící pro vítězství...
- HARDYS
- Příspěvky: 114
- Registrován: 17 úno 2013 20:55
- tel.: 723728383
- auto: L R Di3OO
- Bydliště: PODĚBRADY
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
6mm vydrží 260atmosferMadTom píše:A jak je to s pevnosti měděných trubek ve srovnání se železným a? Bude mě to taky čekat.
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
Jsem si pořídil tuhle... http://www.ebay.co.uk/itm/Land-Rover-De ... UlR_3Voldw Miloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
- Land Jirka
- Příspěvky: 3470
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
tuhle jsem měl jako první a je vhodná jen na "takové to domácí žvýkání"Miloš II píše:Jsem si pořídil tuhle... http://www.ebay.co.uk/itm/Land-Rover-De ... UlR_3Voldw Miloš II
železné trubky moc nezvládá
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
- Luboš M.
- Příspěvky: 3301
- Registrován: 09 úno 2007 17:16
- tel.: 608 969 607
- auto: Defender 110
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
Měděné trubky na auto nepatří, pokud to jde tak jedině železo. bezvadný je nakoupit v mototechně trubky na Favorita (je jich celkem dost velikostí) a ty jsem třeba na závodní GWagen udělal za pár korun. Jasně, někdy ta velikost nevyhobuje a tak jsem udělal jednu nedo dvě otáčky a taky to nevypadalo štatně. původně jsem chtěl koupit taky tuhle sadu ale vykašlal jsem se na to.
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
co je to za ptákovinu? Why
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
Land Jirka píše:tuhle jsem měl jako první a je vhodná jen na "takové to domácí žvýkání"Miloš II píše:Jsem si pořídil tuhle... http://www.ebay.co.uk/itm/Land-Rover-De ... UlR_3Voldw Miloš II
železné trubky moc nezvládá
Vsak já se mezi značkový mechoše netlačím.....mám to na nouzovou opravu...ocelová trubka se blbě rozmotává a tvaruje..Miloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
- VencaZE
- Příspěvky: 3565
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
Jj, trubky z Fáva jsou taky dobrý řešení pokud se nevyžaduje původní vzhled a je potřeba to udělat rychle.Luboš M. píše:Měděné trubky na auto nepatří, pokud to jde tak jedině železo. bezvadný je nakoupit v mototechně trubky na Favorita (je jich celkem dost velikostí) a ty jsem třeba na závodní GWagen udělal za pár korun. Jasně, někdy ta velikost nevyhobuje a tak jsem udělal jednu nedo dvě otáčky a taky to nevypadalo štatně. původně jsem chtěl koupit taky tuhle sadu ale vykašlal jsem se na to.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
Nevidím jediný důvod proč nepoužívat měděné trubky Luboši.Používám kvalitní měděnou metráž na všechny auta už 20 let a nikdy nebyl žádný problém...To naopak ty trubky na embéčka co prodávají v autodílech jsou za pár let rezatý...Luboš M. píše:Měděné trubky na auto nepatří, pokud to jde tak jedině železo. bezvadný je nakoupit v mototechně trubky na Favorita (je jich celkem dost velikostí) a ty jsem třeba na závodní GWagen udělal za pár korun. Jasně, někdy ta velikost nevyhobuje a tak jsem udělal jednu nedo dvě otáčky a taky to nevypadalo štatně. původně jsem chtěl koupit taky tuhle sadu ale vykašlal jsem se na to.
k.
- Luboš M.
- Příspěvky: 3301
- Registrován: 09 úno 2007 17:16
- tel.: 608 969 607
- auto: Defender 110
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
No a já už dvě prošláp. Byla to taky nějaká taková sada
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
no to je zase fáma , že CU trubičky jsou určeny jen pro starší auta ,k zablokování kola potřebuješ hydr. tlak, který musí řidič ušlápnout i bez posilovače , no a posilovač ti jen pomáhá že nemusíš do toho dávat tolik síly , -to jenom pro informaciLand Jirka píše:Ještě jednu věc...
Ty levnější měděné bzdové trubky jsou určeny jen pro starší auta bez posilovače brzd. Vydrží menší tlak.
Vždy je potřeba vědět, co kupuješ.
Na druhou stranu, když denně vidím ty orezlé železné trubičky na autech, tak o jejich tlakové a mechanické výdrži nemám valné mínění.
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!
- Land Jirka
- Příspěvky: 3470
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
tvrdí to výrobci brzdových komponentůčuník píše:
no to je zase fáma , že CU trubičky jsou určeny jen pro starší auta ,
třeba kecají aby měli kšefty
tady
http://www.bekas.cz/detail-zbozi/brzdov ... -873174481
a tady
http://www.karban.info/brzdovepotrubi.html
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
-
- Příspěvky: 14954
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
Přesně kvůli téhle tabulce jsem se ptal. Akorát jsem ji pochopil tak, že porovnávají trubičku stejných rozměrů. Což je vzhledem k nižší pevnosti mědi oproti oceli pochopitelné. Takže pokud by se daly použít měděné trubičky se silnější stěnou, tak to bude v pohodě. Pokud ovšem existují a jsou na ně šroubení.
Co se týče ohnívání trubiček, tak bych to zase tak špatně neviděl - běžně to na autě vydrží 20 let, což je podle mě dost dlouho. Nicméně mám v plánu v rámci výměn trubek za nové trošku zlepšit jejich povrchovou ochranu smršťovací bužírkou s lepidlem uvnitř. Po nahřátí to na trubku pevně přilne a vzhledem k tloušťce stěny okolo 1mm to ochrání i proti poškrábání. Používá se to i na kabelové spojky do země, takže je to proti mokru docela odolné. A konce u šroubení půjdou ošetřit nějakým dodatečným nástřikem.
Na opravu někde v Africe jako to má Miloš bude dobré cokoliv.
Co se týče ohnívání trubiček, tak bych to zase tak špatně neviděl - běžně to na autě vydrží 20 let, což je podle mě dost dlouho. Nicméně mám v plánu v rámci výměn trubek za nové trošku zlepšit jejich povrchovou ochranu smršťovací bužírkou s lepidlem uvnitř. Po nahřátí to na trubku pevně přilne a vzhledem k tloušťce stěny okolo 1mm to ochrání i proti poškrábání. Používá se to i na kabelové spojky do země, takže je to proti mokru docela odolné. A konce u šroubení půjdou ošetřit nějakým dodatečným nástřikem.
Na opravu někde v Africe jako to má Miloš bude dobré cokoliv.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Land Jirka
- Příspěvky: 3470
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
V odborné literatuře se udává, že tlak v hydraulických brzdách u osobních aut je max 18MPa.
Podle té tabulky kvalitní měděná trubka vydrží 60-80MPa, takže bez problému
Podle té tabulky kvalitní měděná trubka vydrží 60-80MPa, takže bez problému
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431