automaticke uzaverky diferencialu
Moderátor: Acon
- jareku
- Příspěvky: 1830
- Registrován: 09 zář 2012 23:25
- tel.: 737 347 753
- auto: RR L322+DEF+SIII
- Bydliště: Blansko
Re: automaticke uzaverky diferencialu
První krok k tomu, aby diferenciály vydržely jsi už udělal - vyměnil jsi T3 za nějaké rozumnější MT pneu. Druhy a asi nejpodstatnější krok je používat pri jízdě hlavu - pak vydrží diferenciály opravdu dlouho (a i zbytek auta).
Ja jezdil D1 bez uzávěrek a auto zvládne zatraceně moc. Když už jsem někde zůstal viset, vyřešil to naviják nebo ochotný kolega s kinetickym lanem a jeho autem.
Ja jezdil D1 bez uzávěrek a auto zvládne zatraceně moc. Když už jsem někde zůstal viset, vyřešil to naviják nebo ochotný kolega s kinetickym lanem a jeho autem.
Live long and prosper.
-
- Příspěvky: 1279
- Registrován: 17 čer 2013 23:19
- tel.: 777667094
- auto: D1 300Tdi
- Bydliště: Morava
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Třetí krok, je přečíst si vlákno o uzávěrkách,než se zeptám na 10 věcí které jsou tu 10krát vysvětleny,sorry.......
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Být tebou tak napřed bych začal jezdit Origo diskem až zjistíš že auto už nemůže tak řešit dál, ... na hovno upravovat auto abys jezdil na nákupy k tesku se šperama. Jak začneš jezdit tak zjistíš že to není jen o uzavěrkach. Vlastní zkušenost je nezdilitelna!!!
Odesláno z mého HM 1SW pomocí Tapatalk
Odesláno z mého HM 1SW pomocí Tapatalk
- zidon
- Příspěvky: 1367
- Registrován: 17 dub 2016 13:32
- auto: DI., UAZ, Vitara, ..
- Bydliště: Pelhrimov (obcas Hlinsko v C. ) ;-) POVOLANI: Zachranar ( aneb poslani k posrani :D )
Re: automaticke uzaverky diferencialu
No to prave nevim do ceho az se muzu pustit bez uzaverek .... Metodou pokus/omyl za cenu roztriskaneho difu se mi to nechce delat .... :/
Cim lepsi gumy tim dal se jde pro traktor :D
FOTO: http://zidon155.rajce.idnes.cz/
VIDEO: https://www.youtube.com/user/zidon155
FOTO: http://zidon155.rajce.idnes.cz/
VIDEO: https://www.youtube.com/user/zidon155
- Maxsel
- Příspěvky: 3660
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: automaticke uzaverky diferencialu
S uzávěrkou ta hranice bude dál, ale metoda zjišťování na to nemá vliv. Pokud to nepoznáš, stejně něco povolí...
- DjALF
- Příspěvky: 1809
- Registrován: 26 dub 2007 02:34
- auto: Toyota LC 100
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Jak bylo psáno výše. Uzávěry bych teď neřešil. Najezdil jsem s DI bez hodně nich a projede to dost nesmyslů. Nejdůležitější je u toho ježdění trochu přemýšlet a získat cit pro to auto. Pak poznáš co ano a co asi ne a stejně tě většinou překvapí, že to asi ne projede jak nic. Když člověk jezdí s těžkou nohou tak má stále co opravovat.
Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
- Land Jirka
- Příspěvky: 3486
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Mám stejnej názor.DjALF píše: Jak bylo psáno výše. Uzávěry bych teď neřešil. Najezdil jsem s DI bez hodně nich a projede to dost nesmyslů. Nejdůležitější je u toho ježdění trochu přemýšlet a získat cit pro to auto. Pak poznáš co ano a co asi ne a stejně tě většinou překvapí, že to asi ne projede jak nic. Když člověk jezdí s těžkou nohou tak má stále co opravovat.
Jezdím s autama v terénu přes dvacet let a min zadní uzávěrku mám na všech třech autech co do terénu mám ale potřebuju je minimálně. Většinou jen tam kde chci zamachrovat a dokázat, že to projedu a to se už dlouho nestalo.
Napřed si je potřeba ujasnit na co auto používám.
Jestli je mám na normální ježdění s tím, že pojedu párkrát za rok na sraz a jednou dvakrát do Rumunska, tak potom jsou uzávěrky na jedna s posledních věcí co na auto potřebuji dát.
Auto i bez nich projede nesmysl a třeba v Rumunsku ji většinou nepoužiji ani jednou, protože jedeme ve skupině, kde jedou méně nazbrojená auta a trasa se přizpůsobuje jim.
Největší vliv na průjezd terénem mají pneumatiky. řekl bych 90%
Když jsou na autě átéčka, nebo silniční a zapadneš, tak ti uzávěrka stejně nepomůže.
Důležitá je křížitelnost náprav a ta je u LR (def, D1 a spol) výborná.
Dále je to váha auta.
S třítunovým přezbrojeným zašpérovaným defem zapadnu tam, kde projedu seriovou o tunu lehčí diskoškou s dobrýma kolama.
Možná bych dal před uzávěrkama na auto naviják, ale to je prioritách používání auta.
Je to složitější a je toho víc....
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
- zidon
- Příspěvky: 1367
- Registrován: 17 dub 2016 13:32
- auto: DI., UAZ, Vitara, ..
- Bydliště: Pelhrimov (obcas Hlinsko v C. ) ;-) POVOLANI: Zachranar ( aneb poslani k posrani :D )
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Dekuji moc Takze to zatim necham jak to je a uvidime ...
Cim lepsi gumy tim dal se jde pro traktor :D
FOTO: http://zidon155.rajce.idnes.cz/
VIDEO: https://www.youtube.com/user/zidon155
FOTO: http://zidon155.rajce.idnes.cz/
VIDEO: https://www.youtube.com/user/zidon155
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: automaticke uzaverky diferencialu
To co Jirka napsal k pneumatikám podepíšu - krásně jsem si to vyzkoušel s D2 v Jihlavě - jeden rok na ATčkách, druhý na hrubých MT. Vždy jsem projel vše, akorát na AT to bylo spíš systémem, chtěl jsem je tam, ono to ale samo jede jinam, tak jedeme jinam. Na MTčkách auto jelo furt tak kam jsem chtěl. A tím že D2 má i kontrolu trakce, tak rozsvícená kontrolka krásně indikuje, že auto hrabe - na ATčkách v blátě furt, na MTčkách téměř vůbec.
A váha je druhá věc - se skoro sériovou D2 na malých ATčkách to jelo stejně blbě jako s D2 na které je navěšené kde co, od nárazník a navijáku po stan a ledničku a větší kola. Prostě čím níž těžiště auta je, tím lépe, a stejně tak je to s váhou auta.
Naviják na auta mám, je prima. Ale snažím se jezdit tak, abych ho nepotřeboval. Je to taková poslední záchrana, když už to jinak nejde. Když jednou 2 auta je to v pohodě, když jenom jedno, a nejbližší strom je 300m daleko, tak je naviják stejně k ničemu, a musí se jet tak, aby nebyl zapotřebí.
A váha je druhá věc - se skoro sériovou D2 na malých ATčkách to jelo stejně blbě jako s D2 na které je navěšené kde co, od nárazník a navijáku po stan a ledničku a větší kola. Prostě čím níž těžiště auta je, tím lépe, a stejně tak je to s váhou auta.
Naviják na auta mám, je prima. Ale snažím se jezdit tak, abych ho nepotřeboval. Je to taková poslední záchrana, když už to jinak nejde. Když jednou 2 auta je to v pohodě, když jenom jedno, a nejbližší strom je 300m daleko, tak je naviják stejně k ničemu, a musí se jet tak, aby nebyl zapotřebí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- zidon
- Příspěvky: 1367
- Registrován: 17 dub 2016 13:32
- auto: DI., UAZ, Vitara, ..
- Bydliště: Pelhrimov (obcas Hlinsko v C. ) ;-) POVOLANI: Zachranar ( aneb poslani k posrani :D )
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Tak uvidim jak budou ty Adventuro GT MT brat
Cim lepsi gumy tim dal se jde pro traktor :D
FOTO: http://zidon155.rajce.idnes.cz/
VIDEO: https://www.youtube.com/user/zidon155
FOTO: http://zidon155.rajce.idnes.cz/
VIDEO: https://www.youtube.com/user/zidon155
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Když je nejbližší strom 300 m daleko, někdy (ne vždycky) pomůže kotva. Nebo zakopaná reserva, což je übeopruz, ale pořád kapku lepší, než jít domů pěšky
Jinak stran toho seznamu výše naprostý souhlas, akorát že to vůbec nejdůležitější, ještě před gumami, je taková ta součástka mezi sedačkou a volantem
Jinak stran toho seznamu výše naprostý souhlas, akorát že to vůbec nejdůležitější, ještě před gumami, je taková ta součástka mezi sedačkou a volantem
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Ta součástka mezi pedálama a volantem - to je občas taky guma. A pak je nejlepší, aby to do auta nelezlo.
O možnosti něco zapíchnout do země nebo zahrabat vím. Když jsme se takhle několikrát vraceli v Albánii, protože ta cesta v 500m širokém korytu řeky nevypadala ideálně, tak nějaké zahrabávání něčeho mezi naplavené kameny a štěrk ve velikosti až lidské hlavy, nějak moc nepadalo do úvahy. Ale dojeli jsme a to je to hlavní.
O možnosti něco zapíchnout do země nebo zahrabat vím. Když jsme se takhle několikrát vraceli v Albánii, protože ta cesta v 500m širokém korytu řeky nevypadala ideálně, tak nějaké zahrabávání něčeho mezi naplavené kameny a štěrk ve velikosti až lidské hlavy, nějak moc nepadalo do úvahy. Ale dojeli jsme a to je to hlavní.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- zidon
- Příspěvky: 1367
- Registrován: 17 dub 2016 13:32
- auto: DI., UAZ, Vitara, ..
- Bydliště: Pelhrimov (obcas Hlinsko v C. ) ;-) POVOLANI: Zachranar ( aneb poslani k posrani :D )
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Tak ja se budu snazit, abych guma mezi sedackou a volantem nebyl ...
Cim lepsi gumy tim dal se jde pro traktor :D
FOTO: http://zidon155.rajce.idnes.cz/
VIDEO: https://www.youtube.com/user/zidon155
FOTO: http://zidon155.rajce.idnes.cz/
VIDEO: https://www.youtube.com/user/zidon155
- Adam P.
- Příspěvky: 973
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: automaticke uzaverky diferencialu
gumy jsou jasný základ. ostatní záleží na okolnostech. jestli jezdíš ve dvou a více autech, tak si vždycky nějak pomůžete. já jezdím většinou sám (po lese i na expedicích), takže naviják je pro mě absolutně nepostradatelná záležitost. bez něj bych musel hodně měnit plány a trasy podle toho, co ještě zvládnu projet a co už ne. prostě bych musel být mnohem opatrnější a všechno tomu přizpůsobit (raději se rovnou vyhnout místům, kde hrozí, že bych mohl zůstat viset). naviják je zkrátka dobrý pomocník. pokud bych měl holé auto, tak naviják bych určitě upřednostnil před uzávěrkou. jinak v autě pak vozím ještě řetězy, ty umí taky hodně pomoct. ale nikdy se mně je nechce nasazovat
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
- Josef-Z (Jugin)
- Příspěvky: 711
- Registrován: 25 črc 2008 22:27
- tel.: 773492666
- auto: Discovery 300TDi
- Bydliště: Slatinky
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Zdarec, já koupil na zadek do Disco 1 Ashcroft ATB. Protože je za dobrou cenu. Můžu jí pak hodit na předek a na zadek dát třeba kompresor šperu, nebo cokoliv. Což u některých špér nejde. Zatím sem s ní zajel Albánii, tam asi moc potřeba nebyla. Uvidím letos v Rumunsku a třeba v Polsku v písku. Zatím spokojenost. Mákla si akorát na zahradě, když sem táhl náklaďák do svahu k baráku, byla v něm kuchyňská linka. Bez špéry bych asi musel použít naviják
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!
- petr pp
- Příspěvky: 1331
- Registrován: 19 zář 2013 16:06
- tel.: 0903790668
- auto: def 90
- Bydliště: Moravske Lieskove
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Asi som prehliadol ale aku ma mat viskozitu olej do samosvoru?
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Můžeš tam dát běžný převodový olej, který dáváš do diferenciálů. Jakýkoliv 75W90.
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
- Hubert
- Příspěvky: 2487
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Halvně API GL5
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- petr pp
- Příspěvky: 1331
- Registrován: 19 zář 2013 16:06
- tel.: 0903790668
- auto: def 90
- Bydliště: Moravske Lieskove
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Ok dakujem.
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Zdravím. Stalo se už někomu, že zůstal zaseknutý zavřený Detroit Truetrack? Mám ho na zadní nápravě a je natvrdo seknutý v zamknutém stavu (super jízda po asfaltu). Ještě jsem ho nevyndal (je tam tak 300km), tak zatím jen sonduju, kde se mohla stát chyba A co se všechno může v návaznosti zničit, když se s tím jede s takto zamknutým?
Dík za názory. Mirek.
Dík za názory. Mirek.
Range Rover Classic, 1988, 3.5V8, v renovaci