Nouzák Freelander TD4
Moderátor: Safraporte
Re: Nouzák Freelander TD4
Zdarec, řeším teď taky nějaký problém s přeplňováním a podle toho co píšeš se domnívám, že se ti to přefoukne a proto to spadne do toho nouzáku (takže ovládání turba, zatuhlé lopatky...) . Já řeším problém, že mi to nejede od spodu až tak lehce přes 2000ot. to zatáhne, do dvou tis. jak zatažená brzda. Když při nastartovaném motoru vypojím hadičku od el. ventilu turba a napojím na hrníček turba přímo podtlak, tak se táhlo pohne ještě o cca 1cm dál a na diagnostice mám tlak plnění 99,5kpa a auto s takovýmto přímým zapojením jede pěkně od 1500 ot. ale protože není regulace, tak se přes 2000 ot. přefoukne až na nějakých 230-240kpa a spadne do nouzáku s chybovým kódem 1470 - (neznámý kód).
Když nechám zapojený el. ventil, auto od spodu nejede a nedostanu se na víc jak 150kpa, váha vzduchu v obou případech v rozmezí 350 (volnoběh) do cca 1000 při plném plynu a záběru. Zatím to vidím na špatný el. ventil nebo snímač tlaku, nevím jestli může být třeba špatná vývěva (protože se mi zdá že ani moc nebrzdí, ale nevím, nemám s čím srovnat), tak kdyby měl někdo nějaký tip, budu rád.
Když nechám zapojený el. ventil, auto od spodu nejede a nedostanu se na víc jak 150kpa, váha vzduchu v obou případech v rozmezí 350 (volnoběh) do cca 1000 při plném plynu a záběru. Zatím to vidím na špatný el. ventil nebo snímač tlaku, nevím jestli může být třeba špatná vývěva (protože se mi zdá že ani moc nebrzdí, ale nevím, nemám s čím srovnat), tak kdyby měl někdo nějaký tip, budu rád.
- TOMAS83
- Příspěvky: 342
- Registrován: 13 led 2011 13:58
- auto: Freelander + RRS
- Bydliště: Mnichovo Hradiště
Re: Nouzák Freelander TD4
Ahoj,LuboschLR píše: ↑11 zář 2017 20:19 Zdarec, řeším teď taky nějaký problém s přeplňováním a podle toho co píšeš se domnívám, že se ti to přefoukne a proto to spadne do toho nouzáku (takže ovládání turba, zatuhlé lopatky...) . Já řeším problém, že mi to nejede od spodu až tak lehce přes 2000ot. to zatáhne, do dvou tis. jak zatažená brzda. Když při nastartovaném motoru vypojím hadičku od el. ventilu turba a napojím na hrníček turba přímo podtlak, tak se táhlo pohne ještě o cca 1cm dál a na diagnostice mám tlak plnění 99,5kpa a auto s takovýmto přímým zapojením jede pěkně od 1500 ot. ale protože není regulace, tak se přes 2000 ot. přefoukne až na nějakých 230-240kpa a spadne do nouzáku s chybovým kódem 1470 - (neznámý kód).
Když nechám zapojený el. ventil, auto od spodu nejede a nedostanu se na víc jak 150kpa, váha vzduchu v obou případech v rozmezí 350 (volnoběh) do cca 1000 při plném plynu a záběru. Zatím to vidím na špatný el. ventil nebo snímač tlaku, nevím jestli může být třeba špatná vývěva (protože se mi zdá že ani moc nebrzdí, ale nevím, nemám s čím srovnat), tak kdyby měl někdo nějaký tip, budu rád.
Pořád to mrcha dělá..nejhorší je..že stojí např přes noc,ráno jo nakopnu a vypadne..vypnu zapalování,nastartuji pak se to do delší odstávky neobjeví.O víkendu se pod to chystám vlézt a mrknout na to táhlo,které se má hýbat,koukal sem na to skrze podběhu ale nic takového sem nenašel..měl by být u turba..a mělo by být vidět jak se hýbe..mě se tam nic nehybe
Freelander 1 2,0 TD4 rv.02,zvednuto 5cm, rozšířeno,225/80/16,zahrádka,CB aktuálně se pracuje na barvě RAPTOR Black
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Re: Nouzák Freelander TD4
No když odpojíš tu krátkou hadičku co vede od el. ventilu k té plechovce na turbu a pak ji zase připojíš (při nastartovaném motoru) tak se to táhlo musí hýbat, jestli ne, tak je něco špatně.
Já jsem dnes měřil podtlak u akumulátoru a -0,9bar takže vývěva ok, když jsem měřil T-kusem na přívodu u el. ventilu ovládání turba tak -0,85bar a když jsem dal T-kus mezi hrnek turba a el. ventil, tak -0,3bar na volnoběh a když pošlapu po plynu padá na -0,2bar to se mi zdá dost málo, ale nevím kolik má být na volnoběh a při nízkých ot.
Jelikož nevím jaké jsou referenční hodnoty tak i s diag. jen tápu, kdyby někdo věděl jaký má být na volnoběh podtlak, případně napětí na el. ventilu (ještě si zítra půjčím osciloskop a změřím) tak by mi to dost pomohlo. Zkoušel jsem ještě prohodit el. ventil turba s EGRovým a výsledek v podstatě stejný(ale můžou být vadné oba). Pomohlo by mi, kdyby někdo věděl při jakém napětí na el. ventilu má být jaký podtlak nebo nějakou radu jak ještě ověřit jestli funguje správně.
Já jsem dnes měřil podtlak u akumulátoru a -0,9bar takže vývěva ok, když jsem měřil T-kusem na přívodu u el. ventilu ovládání turba tak -0,85bar a když jsem dal T-kus mezi hrnek turba a el. ventil, tak -0,3bar na volnoběh a když pošlapu po plynu padá na -0,2bar to se mi zdá dost málo, ale nevím kolik má být na volnoběh a při nízkých ot.
Jelikož nevím jaké jsou referenční hodnoty tak i s diag. jen tápu, kdyby někdo věděl jaký má být na volnoběh podtlak, případně napětí na el. ventilu (ještě si zítra půjčím osciloskop a změřím) tak by mi to dost pomohlo. Zkoušel jsem ještě prohodit el. ventil turba s EGRovým a výsledek v podstatě stejný(ale můžou být vadné oba). Pomohlo by mi, kdyby někdo věděl při jakém napětí na el. ventilu má být jaký podtlak nebo nějakou radu jak ještě ověřit jestli funguje správně.
Re: Nouzák Freelander TD4
Zdar.TOMAS83 píše: ↑12 zář 2017 19:26Ahoj,LuboschLR píše: ↑11 zář 2017 20:19 Zdarec, řeším teď taky nějaký problém s přeplňováním a podle toho co píšeš se domnívám, že se ti to přefoukne a proto to spadne do toho nouzáku (takže ovládání turba, zatuhlé lopatky...) . Já řeším problém, že mi to nejede od spodu až tak lehce přes 2000ot. to zatáhne, do dvou tis. jak zatažená brzda. Když při nastartovaném motoru vypojím hadičku od el. ventilu turba a napojím na hrníček turba přímo podtlak, tak se táhlo pohne ještě o cca 1cm dál a na diagnostice mám tlak plnění 99,5kpa a auto s takovýmto přímým zapojením jede pěkně od 1500 ot. ale protože není regulace, tak se přes 2000 ot. přefoukne až na nějakých 230-240kpa a spadne do nouzáku s chybovým kódem 1470 - (neznámý kód).
Když nechám zapojený el. ventil, auto od spodu nejede a nedostanu se na víc jak 150kpa, váha vzduchu v obou případech v rozmezí 350 (volnoběh) do cca 1000 při plném plynu a záběru. Zatím to vidím na špatný el. ventil nebo snímač tlaku, nevím jestli může být třeba špatná vývěva (protože se mi zdá že ani moc nebrzdí, ale nevím, nemám s čím srovnat), tak kdyby měl někdo nějaký tip, budu rád.
Pořád to mrcha dělá..nejhorší je..že stojí např přes noc,ráno jo nakopnu a vypadne..vypnu zapalování,nastartuji pak se to do delší odstávky neobjeví.O víkendu se pod to chystám vlézt a mrknout na to táhlo,které se má hýbat,koukal sem na to skrze podběhu ale nic takového sem nenašel..měl by být u turba..a mělo by být vidět jak se hýbe..mě se tam nic nehybe
Tak jsem po delší době opět zavítal na toto fórum s tím, že jsem toto téma ( nouzák) rozpoutal já a měl bych to uzavřít.
Takže. Rok a půl (cca) jsem se pral s tímto problémem. Diagnostik nespočet a stále a stále stejné. Výměna snad všeho, co se tohoto problému týká a nic. Byl jsem v jednom servisu (turbosport Jablonec) kdy jsem si chtěl nechat vyčistit a seřídit vstřiky. Jsem zkoušel vše možné. Vyčistili, seřídily napojili diagnostiku skočili do auta a jeli na dálnici. Za 20 min. přijeli a byl tam nouzák. Stáli u toho auta a nevěděli proč. Najednou se tam přimotal jeden starší pán a povídá. Tak co chlapci cos tím máte. Tam mu to chlapci povídají . A on na to, že ta krabička jim to neřekne. A začas se ptát mechanika na co je toto a k čemu to slouží. Ukázal na EGR. Pak ukázal na další věc a opět se zeptal. Mechanik mu nějakým způsobem vždy odpověděl. ( Pokud věděl ha ha.) Nakonec ukázal na malí filtr, který vede od ventilu turba. Mechanik mu odpověděl ( správě) že na odfouknutí ventilu. A k čemu vede ( slouží ) vedle ta ocelová trubička. To je (pravděpodobně) Také nějaký odfuk ze spodu motorové skříně. A proč jsou tyto dvě věci spojené hadičkou. A v ten moment to mechanika praštilo. Ono to má uzavřený okruh a ventil od turba nemá možnost odfouknout ,zůstává tam podtlak , který by tam být neměl a řídící jednotka vyhodnotí velký tlak a nouzák je na světě. Odpojili hadičku skočili do auta ,za 20 min zpátky a vše OK. Od té doby ani ťuk s nouzákem. Sranda co. Rok a půl se s tím zabývají mechanici, mimochodem aj u Land Roveru , kde se dálkově (prej) napojovali na nějaký hlavní počítač a hovno na hovna. Starý pán, který na to šel hlavou a chtěl jenom vědět co k čemu slouží a jak to funguje. Nevím, zda je to aj tvůj případ, ale u mě to problém vyřešilo. Takže odfuk od ventilu turba musí být ukončen pouze malým filtrem a nikam ho nepropojovat. Tak zatím a písni zda šlo u tebe také o tento problém.
- TOMAS83
- Příspěvky: 342
- Registrován: 13 led 2011 13:58
- auto: Freelander + RRS
- Bydliště: Mnichovo Hradiště
Re: Nouzák Freelander TD4
Ahoj,Nemlein píše: ↑14 zář 2017 11:18Zdar.TOMAS83 píše: ↑12 zář 2017 19:26
Ahoj,
Pořád to mrcha dělá..nejhorší je..že stojí např přes noc,ráno jo nakopnu a vypadne..vypnu zapalování,nastartuji pak se to do delší odstávky neobjeví.O víkendu se pod to chystám vlézt a mrknout na to táhlo,které se má hýbat,koukal sem na to skrze podběhu ale nic takového sem nenašel..měl by být u turba..a mělo by být vidět jak se hýbe..mě se tam nic nehybe
Tak jsem po delší době opět zavítal na toto fórum s tím, že jsem toto téma ( nouzák) rozpoutal já a měl bych to uzavřít.
Takže. Rok a půl (cca) jsem se pral s tímto problémem. Diagnostik nespočet a stále a stále stejné. Výměna snad všeho, co se tohoto problému týká a nic. Byl jsem v jednom servisu (turbosport Jablonec) kdy jsem si chtěl nechat vyčistit a seřídit vstřiky. Jsem zkoušel vše možné. Vyčistili, seřídily napojili diagnostiku skočili do auta a jeli na dálnici. Za 20 min. přijeli a byl tam nouzák. Stáli u toho auta a nevěděli proč. Najednou se tam přimotal jeden starší pán a povídá. Tak co chlapci cos tím máte. Tam mu to chlapci povídají . A on na to, že ta krabička jim to neřekne. A začas se ptát mechanika na co je toto a k čemu to slouží. Ukázal na EGR. Pak ukázal na další věc a opět se zeptal. Mechanik mu nějakým způsobem vždy odpověděl. ( Pokud věděl ha ha.) Nakonec ukázal na malí filtr, který vede od ventilu turba. Mechanik mu odpověděl ( správě) že na odfouknutí ventilu. A k čemu vede ( slouží ) vedle ta ocelová trubička. To je (pravděpodobně) Také nějaký odfuk ze spodu motorové skříně. A proč jsou tyto dvě věci spojené hadičkou. A v ten moment to mechanika praštilo. Ono to má uzavřený okruh a ventil od turba nemá možnost odfouknout ,zůstává tam podtlak , který by tam být neměl a řídící jednotka vyhodnotí velký tlak a nouzák je na světě. Odpojili hadičku skočili do auta ,za 20 min zpátky a vše OK. Od té doby ani ťuk s nouzákem. Sranda co. Rok a půl se s tím zabývají mechanici, mimochodem aj u Land Roveru , kde se dálkově (prej) napojovali na nějaký hlavní počítač a hovno na hovna. Starý pán, který na to šel hlavou a chtěl jenom vědět co k čemu slouží a jak to funguje. Nevím, zda je to aj tvůj případ, ale u mě to problém vyřešilo. Takže odfuk od ventilu turba musí být ukončen pouze malým filtrem a nikam ho nepropojovat. Tak zatím a písni zda šlo u tebe také o tento problém.
Naznačujes tedy že filtr(malá baňka)která je propojena dvěma hadičkama začíná u el.ventilu turba vede přes tento filtrik - dále napojena na kovou trubičku a dále do skrine......ma být nezapojeny?Neboby snad mohl být ucpaný snad ucpaný ten okruh?
Například včera cca 120km a vůbec nic
Freelander 1 2,0 TD4 rv.02,zvednuto 5cm, rozšířeno,225/80/16,zahrádka,CB aktuálně se pracuje na barvě RAPTOR Black
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Re: Nouzák Freelander TD4
Ahoj. Nezapojený. Ono se to úplně nekytuje, tyto dvě věci propojit, ale propojený být nemají. Ventil od turba si musí odfouknout, snížit v daný moment podtlak a tím pádem se lopatky turba vrátí do správné polohy. Pokud je to propojené, tak je to jako ucpané a podtlak zůstává, lopatky jsou stále otevřené a nemají bít a tím pádem je to vyhodnocené jako velký tlak a proto to skočí do nouzáku. Ta ocelová trubička vede do spodu motoru a slouží tam (pravděpodobně) jako také nějaký odfuk, asi v tom případě, kdyby nastal velký tlak v motoru, tak se uvolní nějaký ventilek(kulička) , která je zapojena na spodku té trubičky a tlak se uvolní. Takže nezapojovat. Zdar.TOMAS83 píše: ↑14 zář 2017 11:32Ahoj,Nemlein píše: ↑14 zář 2017 11:18
Zdar.
Tak jsem po delší době opět zavítal na toto fórum s tím, že jsem toto téma ( nouzák) rozpoutal já a měl bych to uzavřít.
Takže. Rok a půl (cca) jsem se pral s tímto problémem. Diagnostik nespočet a stále a stále stejné. Výměna snad všeho, co se tohoto problému týká a nic. Byl jsem v jednom servisu (turbosport Jablonec) kdy jsem si chtěl nechat vyčistit a seřídit vstřiky. Jsem zkoušel vše možné. Vyčistili, seřídily napojili diagnostiku skočili do auta a jeli na dálnici. Za 20 min. přijeli a byl tam nouzák. Stáli u toho auta a nevěděli proč. Najednou se tam přimotal jeden starší pán a povídá. Tak co chlapci cos tím máte. Tam mu to chlapci povídají . A on na to, že ta krabička jim to neřekne. A začas se ptát mechanika na co je toto a k čemu to slouží. Ukázal na EGR. Pak ukázal na další věc a opět se zeptal. Mechanik mu nějakým způsobem vždy odpověděl. ( Pokud věděl ha ha.) Nakonec ukázal na malí filtr, který vede od ventilu turba. Mechanik mu odpověděl ( správě) že na odfouknutí ventilu. A k čemu vede ( slouží ) vedle ta ocelová trubička. To je (pravděpodobně) Také nějaký odfuk ze spodu motorové skříně. A proč jsou tyto dvě věci spojené hadičkou. A v ten moment to mechanika praštilo. Ono to má uzavřený okruh a ventil od turba nemá možnost odfouknout ,zůstává tam podtlak , který by tam být neměl a řídící jednotka vyhodnotí velký tlak a nouzák je na světě. Odpojili hadičku skočili do auta ,za 20 min zpátky a vše OK. Od té doby ani ťuk s nouzákem. Sranda co. Rok a půl se s tím zabývají mechanici, mimochodem aj u Land Roveru , kde se dálkově (prej) napojovali na nějaký hlavní počítač a hovno na hovna. Starý pán, který na to šel hlavou a chtěl jenom vědět co k čemu slouží a jak to funguje. Nevím, zda je to aj tvůj případ, ale u mě to problém vyřešilo. Takže odfuk od ventilu turba musí být ukončen pouze malým filtrem a nikam ho nepropojovat. Tak zatím a písni zda šlo u tebe také o tento problém.
Naznačujes tedy že filtr(malá baňka)která je proměna dvěma hadička začíná u el.ventilu turba vede přes tento filtrikem dále napojena na kovou trubičku a dále......ma být nezapojeny?Nebo snad ucpaný ten okruh?
- TOMAS83
- Příspěvky: 342
- Registrován: 13 led 2011 13:58
- auto: Freelander + RRS
- Bydliště: Mnichovo Hradiště
Re: Nouzák Freelander TD4
Ok ,vyzkouším tedy.Filtr nechám tedy zapojeny na hadicce od el.ventilu a někam ho upevním a nebudu ho propojovat s kovovou trubičkou.Nemlein píše: ↑14 zář 2017 12:20Ahoj. Nezapojený. Ono se to úplně nekytuje, tyto dvě věci propojit, ale propojený být nemají. Ventil od turba si musí odfouknout, snížit v daný moment podtlak a tím pádem se lopatky turba vrátí do správné polohy. Pokud je to propojené, tak je to jako ucpané a podtlak zůstává, lopatky jsou stále otevřené a nemají bít a tím pádem je to vyhodnocené jako velký tlak a proto to skočí do nouzáku. Ta ocelová trubička vede do spodu motoru a slouží tam (pravděpodobně) jako také nějaký odfuk, asi v tom případě, kdyby nastal velký tlak v motoru, tak se uvolní nějaký ventilek(kulička) , která je zapojena na spodku té trubičky a tlak se uvolní. Takže nezapojovat. Zdar.
logiku to trochu má,ale nechápu že xlet to tak bylo..pak jen jediné že by ta trubička od spodu byla ucpaná
Naposledy upravil(a) TOMAS83 dne 14 zář 2017 12:44, celkem upraveno 1 x.
Freelander 1 2,0 TD4 rv.02,zvednuto 5cm, rozšířeno,225/80/16,zahrádka,CB aktuálně se pracuje na barvě RAPTOR Black
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
-
- Příspěvky: 14943
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Nouzák Freelander TD4
Nebo byl problém někde dál - tedy že se tam vytváří nežádoucí tlak nebo podtlak, třeba kvůli opotřebení a netěsnosti. A jinak by to vůbec nevadilo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- TOMAS83
- Příspěvky: 342
- Registrován: 13 led 2011 13:58
- auto: Freelander + RRS
- Bydliště: Mnichovo Hradiště
Re: Nouzák Freelander TD4
Dobrá vyzkouším a dám info
Freelander 1 2,0 TD4 rv.02,zvednuto 5cm, rozšířeno,225/80/16,zahrádka,CB aktuálně se pracuje na barvě RAPTOR Black
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Re: Nouzák Freelander TD4
Jo jo, udělej to. Ta ocelová trubička ná na konci ( na druhém- v motoru, klice) kuličku s pružinou. V případě, že nastane velký tlak v motoru ( nějaká příčina) tak vlivem velkého tlaku se kulička na pružince uvolní a odfoukne to. Jinak by to mělo být (trubička) stále uzavčené a proto , pokud je to propojeno s filtrem od ventilu turba tak si ventil neodfoukne. Jak říkám rok a půl trápení a tento problém vyřešen odpojením filtru od turba. Od té doby naprostý klid s nouzákem. Já jsem to koupij již s tímto problémem a pak, když jsem to vyřešil, tak jsem uvažoval o tom, proč to takto bylo zapojené a došel jsem k názoru, že to mohl provést nějaký neznalý pracovník bazaru, který dostal za úkol vypucovat (umejt) motor ( příprava na prodej) a když to vypucoval, tak kouká, že nějaká hadička je rozpojená a jak se to naskýtá ( vedle seba, stejné průměry) tak to prostě zapojil a byl za hrdinu. Ani o tom neví, co s tím třeba způsobyl. Je to můj názor. Hlavní je, že to mám vyřešené, teda tenmto problém. Teď momentálně řeším hučení kol. Pravděpodobně ložiska. Nrevím co mě čeká a náhodou nevíš jak na to co? Dělal jsi výměnu ložisek kol?TOMAS83 píše: ↑14 zář 2017 12:28Ok ,vyzkouším tedy.Filtr nechám tedy zapojeny na hadicce od el.ventilu a někam ho upevním a nebudu ho propojovat s kovovou trubičkou.Nemlein píše: ↑14 zář 2017 12:20
Ahoj. Nezapojený. Ono se to úplně nekytuje, tyto dvě věci propojit, ale propojený být nemají. Ventil od turba si musí odfouknout, snížit v daný moment podtlak a tím pádem se lopatky turba vrátí do správné polohy. Pokud je to propojené, tak je to jako ucpané a podtlak zůstává, lopatky jsou stále otevřené a nemají bít a tím pádem je to vyhodnocené jako velký tlak a proto to skočí do nouzáku. Ta ocelová trubička vede do spodu motoru a slouží tam (pravděpodobně) jako také nějaký odfuk, asi v tom případě, kdyby nastal velký tlak v motoru, tak se uvolní nějaký ventilek(kulička) , která je zapojena na spodku té trubičky a tlak se uvolní. Takže nezapojovat. Zdar.
logiku to trochu má,ale nechápu že xlet to tak bylo..pak jen jediné že by ta trubička od spodu byla ucpaná
Re: Nouzák Freelander TD4
No, asi takto. Přijel jsem do servisu a nouzák se mnou. Seřízení a vyčištění vstříků, zkoužka na dálnici a šup, nouzák jak vyšitý. Diagnostika vyhodnotila vysoký tlak. Nikdo na nic ani nešáhl, kromě odpojení již zmiňovaný hadičky s filtrem od ventilu turba. ( Na doporučení starého pána) Zkoužka na dálnici a ono nic, žádný nouzák, žádná chyba vysokého tlaku. Od té doby uplinulo cca půl roku a již nevím co je nouzák, ( Teda zatím, se samo může něco objevit) Ale od té doby klídek, tak když to vezmu logickou cestou, jako ten starý pán, tak asi na tom něco bude. Mimochodem ptal jsem se určitých lidí ze servisů, zda se s tím setkali a oni absolutně neví jaká bije. Prostě pokud jim to ta kouzelná krabička (diag.) neřekne přesně, tak jsou zmatený a neví nic. Když postavíš do lajny 10" automechaniků" ( samozřejmě, každý z nich je nejlepší) a zeptáš se jich na jeden konkrétní problém, tak dostaneš 10 odpovědí. Kolik stejných odpovědí asi dostaneš, to nechám na tobě. A zda byla jedna z nich správná, tak o to ani nepíšu. U mě to problém byl a zdárně(starému pánovy, který chtěl jenom vědět co a jak funguje ) vyřešen.
- TOMAS83
- Příspěvky: 342
- Registrován: 13 led 2011 13:58
- auto: Freelander + RRS
- Bydliště: Mnichovo Hradiště
Re: Nouzák Freelander TD4
Okis,díky...Nemlein píše: ↑14 zář 2017 13:05Jo jo, udělej to. Ta ocelová trubička ná na konci ( na druhém- v motoru, klice) kuličku s pružinou. V případě, že nastane velký tlak v motoru ( nějaká příčina) tak vlivem velkého tlaku se kulička na pružince uvolní a odfoukne to. Jinak by to mělo být (trubička) stále uzavčené a proto , pokud je to propojeno s filtrem od ventilu turba tak si ventil neodfoukne. Jak říkám rok a půl trápení a tento problém vyřešen odpojením filtru od turba. Od té doby naprostý klid s nouzákem. Já jsem to koupij již s tímto problémem a pak, když jsem to vyřešil, tak jsem uvažoval o tom, proč to takto bylo zapojené a došel jsem k názoru, že to mohl provést nějaký neznalý pracovník bazaru, který dostal za úkol vypucovat (umejt) motor ( příprava na prodej) a když to vypucoval, tak kouká, že nějaká hadička je rozpojená a jak se to naskýtá ( vedle seba, stejné průměry) tak to prostě zapojil a byl za hrdinu. Ani o tom neví, co s tím třeba způsobyl. Je to můj názor. Hlavní je, že to mám vyřešené, teda tenmto problém. Teď momentálně řeším hučení kol. Pravděpodobně ložiska. Nrevím co mě čeká a náhodou nevíš jak na to co? Dělal jsi výměnu ložisek kol?
No já měl podobný problém..měl jsem že je ložisko kola a nakonec piskalo kardanove ložisko..a to jsem opravdu nečekal..jelikož kardan byl 3tydby po výměně..prostě jedno ložisko bylo v řítí..a to byli obě nové..
Jinak ložiska jsem ještě nedělal...
Freelander 1 2,0 TD4 rv.02,zvednuto 5cm, rozšířeno,225/80/16,zahrádka,CB aktuálně se pracuje na barvě RAPTOR Black
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
- Matz
- Příspěvky: 233
- Registrován: 03 led 2013 16:55
- auto: D3, 2x Free Td4
- Bydliště: kousek od Pernštejna
Re: Nouzák Freelander TD4
Ta trubička je odvětrání z IRD.Na spodním konci nemá ani kuličku,ani pružinu.S motorem to nemá nic společnýho....
Už jsem to jednou viděl taky takhle umělecky propojený a motor fungoval normálně...
Už jsem to jednou viděl taky takhle umělecky propojený a motor fungoval normálně...
D3 HSE tdv6 2006
Free SE Td4 2004 4x2 + chip
Free Td4 2001 4x4, +2"
Free SE Td4 2004 4x2 + chip
Free Td4 2001 4x4, +2"
- TOMAS83
- Příspěvky: 342
- Registrován: 13 led 2011 13:58
- auto: Freelander + RRS
- Bydliště: Mnichovo Hradiště
Re: Nouzák Freelander TD4
Takže ten filtrik nemá být připojen na trubičku?takže hadička ze spodního el.ventilu do malého filtrik a druhý konec zůstane volný. ..
Tak to je pecka
Freelander 1 2,0 TD4 rv.02,zvednuto 5cm, rozšířeno,225/80/16,zahrádka,CB aktuálně se pracuje na barvě RAPTOR Black
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
- TOMAS83
- Příspěvky: 342
- Registrován: 13 led 2011 13:58
- auto: Freelander + RRS
- Bydliště: Mnichovo Hradiště
Re: Nouzák Freelander TD4
Ahoj všem,
Může že mi prosím vysvetlit k čemu jaký to plní ucel?Dnes to na mě vypadlo z motoru ---- číslo 6,někdo to nejspíš obešel.
Má to nějaký vliv když to tam není?Nebo mám napojit zpět do systému
Jinak problém snouzakem nejspíš vyřešen,díky příspěvků výše,ale teď mě zaráží toto
Může že mi prosím vysvetlit k čemu jaký to plní ucel?Dnes to na mě vypadlo z motoru ---- číslo 6,někdo to nejspíš obešel.
Má to nějaký vliv když to tam není?Nebo mám napojit zpět do systému
Jinak problém snouzakem nejspíš vyřešen,díky příspěvků výše,ale teď mě zaráží toto
- Přílohy
-
- Untitled.jpg (77.4 KiB) Zobrazeno 5777 x
Freelander 1 2,0 TD4 rv.02,zvednuto 5cm, rozšířeno,225/80/16,zahrádka,CB aktuálně se pracuje na barvě RAPTOR Black
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
- Matz
- Příspěvky: 233
- Registrován: 03 led 2013 16:55
- auto: D3, 2x Free Td4
- Bydliště: kousek od Pernštejna
Re: Nouzák Freelander TD4
Zásobník podtlaku.Tahá si z toho ventil EGRu a turba.
Zapojený by to mělo být určitě,může to být jeden z důvodů proč Ti to pořád hapruje.
Zapojený by to mělo být určitě,může to být jeden z důvodů proč Ti to pořád hapruje.
D3 HSE tdv6 2006
Free SE Td4 2004 4x2 + chip
Free Td4 2001 4x4, +2"
Free SE Td4 2004 4x2 + chip
Free Td4 2001 4x4, +2"
- TOMAS83
- Příspěvky: 342
- Registrován: 13 led 2011 13:58
- auto: Freelander + RRS
- Bydliště: Mnichovo Hradiště
Re: Nouzák Freelander TD4
EGR mam odpojeno...tak by to vliv asi mít nemělo...nebo se mílím?
Freelander 1 2,0 TD4 rv.02,zvednuto 5cm, rozšířeno,225/80/16,zahrádka,CB aktuálně se pracuje na barvě RAPTOR Black
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
- TOMAS83
- Příspěvky: 342
- Registrován: 13 led 2011 13:58
- auto: Freelander + RRS
- Bydliště: Mnichovo Hradiště
Re: Nouzák Freelander TD4
Tak od doby ,kdy jsem odpojil filtr turba,je po nouzaku,ale od té doby cítím že není až takový výkon jaký je když je filtr zapojeny,ucpaný..když ho zapojím,jede jak pila, nouzak se objeví pouze jednou a celý den nic....
Freelander 1 2,0 TD4 rv.02,zvednuto 5cm, rozšířeno,225/80/16,zahrádka,CB aktuálně se pracuje na barvě RAPTOR Black
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Re: Nouzák Freelander TD4
A nejede to od spodu nebo ani v otáčkách? Mě to nejede do 2000ot pak to zatáhne a jede dobře, filtr mám taky odpojený, odpojila mi ho kuna spolu s hadicí turba a serva
Zdá se, že regulační ventil funguje, ale ŘJ mu dává chybný signál. Na diagnostice žádná chyba, ale v live datech je teplota plnícího vzduchu 125°C tak nevím jestli to není tím, ale čidlo se zdá dobré, při teplotě 20°C má cca 5k ohm.
Zdá se, že regulační ventil funguje, ale ŘJ mu dává chybný signál. Na diagnostice žádná chyba, ale v live datech je teplota plnícího vzduchu 125°C tak nevím jestli to není tím, ale čidlo se zdá dobré, při teplotě 20°C má cca 5k ohm.
- TOMAS83
- Příspěvky: 342
- Registrován: 13 led 2011 13:58
- auto: Freelander + RRS
- Bydliště: Mnichovo Hradiště
Re: Nouzák Freelander TD4
Není to až tak hrozný..včera z kouzka na dálnici a než sem tam dostal 100vku tak šílenost..spíš od spodu..
Freelander 1 2,0 TD4 rv.02,zvednuto 5cm, rozšířeno,225/80/16,zahrádka,CB aktuálně se pracuje na barvě RAPTOR Black
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme