STK 2016
Moderátor: Acon
-
- Příspěvky: 14978
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: STK 2016
A i kdyby na to došlo, že by mermomocí chtěli, aby se diagnostika spojovala, tak řešení je jednoduché - příslušný drát v diagnostické zásuvce přesunout jinam. Vzhledem ke stáří auta, by museli být hodně silní v kramflecích, aby si troufli tvrdit, že chyba je v autě a nikoliv i nich. Jak píše Jirka, tohle nejspíše nebudou chtít řešit, a to stejně jako novější LR - ty auta prostě neznají.
Podobnej případ je TD5ka - starší verze řídících jednotek motoru v sobě neměla zadaný VIN - nebylo jak ho do ní zadat, novější už ho tam má, ale diagnostika je furt stejná.
Podobnej případ je TD5ka - starší verze řídících jednotek motoru v sobě neměla zadaný VIN - nebylo jak ho do ní zadat, novější už ho tam má, ale diagnostika je furt stejná.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: STK 2016
Ještě se zeptám, třístovka byla vždycky s ERG? Protože na emisích bylo auto uvedeno v seznamu né podle kodu motoru, ale pod označením 300tdi. A uměl by někdo z Vás servismenů ten ERG v nouzi znovu zapojit?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Adam P.
- Příspěvky: 955
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: STK 2016
no je to takové všelijaké, hlavně "jak kde". a i na stejné STK to není nikdy stejné. třeba já, když jsem defíka TD5 přihlašoval (dovoz SK), tak měl EGR + chipnutý motor. na emisích to tehdy vůbec nedávali na diagnostiku a měřili postaru (připojená baterka, sonda do výfuku). když jsem pak za dva roky šel na technickou, tak už hledal konektor a chtěl se připojit. a nenechal se ukecat, že to tam asi ani nemám. věděl, že tyto ročníky už mají ŘJ. asi to tam měl někde napsané, nevím. a to už jsem oficiálně neprošel, páč EGR už tam nebyl a chipnuté zůstalo, takže to čadí jak kamna na uhlí. nakonec jsme to nějak "vyřešili", ale jak to bude teď, tak to je otázka. mám z toho trochu strach...
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
- DjALF
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 26 dub 2007 02:34
- auto: Toyota LC 100
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: STK 2016
Tak auta by se měli na diagnostiku napichovat až od roku výroby 2002 a dál - do této doby se měří postaru. Aspoň takto mi to bylo řečeno. Moje Toy je 2000 a taky hledali zásuvku na diag - neporadil jsem a nenašli tak měřili po staru. jsem jim říkal proč si komplikují život s tím co dělat nemusí, že to je starý auto. A spoustu komplikací si dělají sami svou horlivostí
Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
- czech_daver
- Příspěvky: 123
- Registrován: 23 dub 2015 15:48
- auto: Discovery II
- Bydliště: Brno
Re: STK 2016
Hmm na jaře mě čeká technická s TD5 D2 2003, mám tam vrátit egr před tím nebo bez čipu to projde? Díky
Odesláno z mého D5803 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého D5803 pomocí Tapatalk
-
- Příspěvky: 14978
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: STK 2016
Já to mám u D2 vyřešené tak, že mám možnost si přepnout za chodu motoru mezi originál mapou a lepší mapou. S originální mapou a velkýma kolama to nejede a nekouří, a opačně. EGR neřeším, stejně neví, kdy by ho hledali, pod krytem to vidět není, a před STK prohnat, aby se ohřálo a vyhnali se pavouci z výfuku a obrzdily brzdy. A těsně před předáním auta smazat diagnostikou případné chyby. TD5ka je ještě jednoduché auto, co se týče elektroniky, takže s tím není problém.
Pro možnost přepnutí dvou map není problém upravit jakoukoliv novější (flashovací) řídící jednotku, a pokud jsou mapy (originál a laděná) ze stejného základu, tak se dá přepnout i za jízdy. Upravit by se daly i starší jednotky, ale tam to nejde elegantně řešit.
Pro možnost přepnutí dvou map není problém upravit jakoukoliv novější (flashovací) řídící jednotku, a pokud jsou mapy (originál a laděná) ze stejného základu, tak se dá přepnout i za jízdy. Upravit by se daly i starší jednotky, ale tam to nejde elegantně řešit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- pojir
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: STK 2016
Mam D2 TD5 facelift, prvni registrace roku 2003, rok vyroby asi 2002, vyrazeny EGR, vyndany katalyzator, lehky cip. Na emisich to napichli, podle protokolu jako Discovery s motorem 15P, prestoze mam (realne i v technicaku) 16P. Emisema to proslo bez jakekoliv pripravy nebo znamosti a bez problemu, kourivost hluboko pod limitem. Takze u techto aut, kde jen meri kourivost a nacitaji chyby, bych se vyrazenyho EGR vazne nebal. Poprve me teda vyhodili, protoze mi odesla spona na hadici chlazeni, coz pri mereni udelalo pod autem peknou louzi, ale o hodinku pozdeji a s novou sponou to bylo zcela v poradku.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
- Adam P.
- Příspěvky: 955
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: STK 2016
no asi jo, nejhorší jsou ty chyby, co jim to hlásí. třeba mně to tehdy hlásilo chybu klimatizace, chybu ABS a eště nějaké věci. těžko jsem mu ale vysvětloval, že tam od výroby žádnou klimu ani ABS a podobné věci nemám jemu to tam prostě svítí v tom protokolu a pokud není ochotný se nějak domluvit, tak to prostě asi ani nemůže pustit dál. nebo nevím jak to je, ale tak nějak si to já vysvětluju.
až tam pojedu, tak měsíc předem budu tankovat jen prémiovou naftu, pořádně to projedu, přijedu se zahřátým motorem a nechám vymazat chyby. snad to klapne jinak u mě je fakt dost poznat, že to míň čadí, když tam dám lepší naftu, nebo když přiluju aditiva. jakože čadí furt, ale přijde mně, že o dost méně. tak to před STK můžete taky zkusit, třeba vám to pomůže
až tam pojedu, tak měsíc předem budu tankovat jen prémiovou naftu, pořádně to projedu, přijedu se zahřátým motorem a nechám vymazat chyby. snad to klapne jinak u mě je fakt dost poznat, že to míň čadí, když tam dám lepší naftu, nebo když přiluju aditiva. jakože čadí furt, ale přijde mně, že o dost méně. tak to před STK můžete taky zkusit, třeba vám to pomůže
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
- Land Jirka
- Příspěvky: 3471
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: STK 2016
On ten kryt technik na emisích nesmí a ani nebude chtít demontovat, aby se mohl podívat jestli tam EGR je.
Za prvé není v jejich kompetenci cokoliv na autě montovat a demontovat a ani nechce riskovat, že něco ulomí, nebo jinak pokazí
za druhé by si přidělával práci
ad Adam
je v kompetenci technika měření emisí posoudit, zda chyby mají vliv na auto a jeho kouřivost
Chyby ABS, tachometr a klimu píše každá TD5, když jimi nebyla vybavená z fabriky.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
-
- Příspěvky: 14978
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: STK 2016
Přesně jak píše Jirka - U TD5ky není moc možností, jak měnit konfiguraci řídící jednotky, resp. u starých řídících jednotek to nejde vůbec, takže se to takto prostě chová. Několikrát mi kvůli tomu volali z různých STK, jestli je to OK - vždy protože si nebyli jistí, a majitel auta jim na mě dal kontakt. Prostě je to tak, řídící jednotka je stará a velmi jednoduchá.
Horší bylo, když někdo TD5ku čipoval a použil špatný soft - pak to umí házet veliké množství chyb, které souvisí pouze z vnitřní diagnostikou jednotky, ale na venek se to chová, jako když půlka auta nefunguje. A tam už se to vysvětluje špatně. Několikrát jsem takovou jednotku opravoval - znamenalo to opravit do standardního stavu, projít STK, a případně následně polepšit výkon, aby auto jezdilo.
Horší bylo, když někdo TD5ku čipoval a použil špatný soft - pak to umí házet veliké množství chyb, které souvisí pouze z vnitřní diagnostikou jednotky, ale na venek se to chová, jako když půlka auta nefunguje. A tam už se to vysvětluje špatně. Několikrát jsem takovou jednotku opravoval - znamenalo to opravit do standardního stavu, projít STK, a případně následně polepšit výkon, aby auto jezdilo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Maxsel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: STK 2016
Můj dnešní výsledek: Typ emisního systému: Řízený s ODB. Celkem 0 závad. (TF930 si o tom myslí něco jiného ) A celkově RRS 2.7 TDV6 je moje první auto v životě, co prošlo se samýma nulama v závadách.
- peppino
- Příspěvky: 723
- Registrován: 04 zář 2011 23:29
- tel.: 606486252
- auto: LR DII Td5
- Bydliště: Chotěboř
Re: STK 2016
Mám přesně to samý a po vyhnání pavouků z výfuku bez problému.Emise s rezervou v toleranci.czech_daver píše: ↑16 led 2018 10:04 Hmm na jaře mě čeká technická s TD5 D2 2003, mám tam vrátit egr před tím nebo bez čipu to projde? Díky
Odesláno z mého D5803 pomocí Tapatalk
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!
- Kokesek
- Příspěvky: 4451
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: STK 2016
Resim to tak ze profesionalnim zasahem do softwaru ridici jenotky eliminujeme onu chybovou hlasku (jednu dve nebo tri...) a jednotka potom nevykazuje zadne nahodine nesmslne ci jinak omezujici stavy pracovnika stanice technicke kontroly.
Takhle se chova i samotny vyvoj softwaru u vyrobce. Pouze se povuluji ci zakazuji funkce kterym nasledne koresponduji urcite skupiny chybovych hlaseni.
Takhle se chova i samotny vyvoj softwaru u vyrobce. Pouze se povuluji ci zakazuji funkce kterym nasledne koresponduji urcite skupiny chybovych hlaseni.
- Adam P.
- Příspěvky: 955
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: STK 2016
tak dobré je, že to jde aspoň nějak řešit. já to teda napoprvé zkusím protlačit za pomoci nějakého "bonusu" pro technika ale jako z principu mě to sere – mám TD5 která bezvadně funguje, krásně jede (chip) a je zatím téměř bezproblémová (klepu na dřevo). povozila nás přes kus světa a jen proto abych prošel emisema tak bych do ní měl začít vrtat, šťourat a upravovat, aby mě pak možná kvůli tomu nechala viset někde 5000 km od domova tohle je prostně postavené na hlavu a budu se tomu bránit dokud to jen půjde. i za cenu, že mě to bude stát něco navíc. bokem, tak říkajícKokesek píše: ↑18 led 2018 12:20 Resim to tak ze profesionalnim zasahem do softwaru ridici jenotky eliminujeme onu chybovou hlasku (jednu dve nebo tri...) a jednotka potom nevykazuje zadne nahodine nesmslne ci jinak omezujici stavy pracovnika stanice technicke kontroly.
Takhle se chova i samotny vyvoj softwaru u vyrobce. Pouze se povuluji ci zakazuji funkce kterym nasledne koresponduji urcite skupiny chybovych hlaseni.
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
-
- Příspěvky: 14978
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: STK 2016
Tak další "zážitek z natáčení" - přijel mi sem pán s D2. Dnes byl na STK, kde ho donutili sundat originál mřížky předních světlometů, že k nim nemá nějakou homologaci. Tedy originál volitelná výbava vozidla. Ale aby se podívali, že mu vzadu nesvítí ani jedno koncové světlo - teda že tam jsou KO všechny 4 žárovky, to už je nějak nezajímalo. A o tom to celé je - buzerovat za ptákoviny.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: STK 2016
To si teda asi ty nalepky z origo mrizek vyfotím abych az budu potrebovat mohl novy vytisknout
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5714
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: STK 2016
musel jsem sundat origo mrizky z L322 a aktualne i z free
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
-
- Příspěvky: 14978
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: STK 2016
Já bych to řešil vytištění originál návodu k montáži z RAVE a požadavkem na písemné uvedené do protokolu z STK že auto neprošlo, že tyto konkrétní mřížky, které jsou originální výbavou vozidla, jsou nehomologované. Docela by mě zajímalo, co tam pánové na STK budou chtít napsat a jak si to potom obhájí. Ono tímto způsobem by po nás postupně mohli na jakoukoliv originál výbavu chtít nějaký extra papír.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: STK 2016
Logicky by na to LR melo dat papir
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
-
- Příspěvky: 14978
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: STK 2016
A jakej papír? Fakturu? Když to tam namontovali jako doplňkovou výbavu u nového auta, tak na faktuře to možná bude. Ten štítek je typové označení a taky označení kvůli záruce. Nikde tam není žádné označení homologace nebo něco podobného. Navíc na ty mřížky na světla se takováhle nálepka nemá šanci vejít. Kdyby to takhle mělo pokračovat dál, tak cokoliv co v autě je, a nemuselo to tam nutně být od nova, třeba novější autorádio, by mohlo znamenat, že STK nic, nebo demontovat, nebo doložit papír o homologaci.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo