STK 2016

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: STK 2016

#461 Příspěvek od MadTom » 16 led 2018 08:23

A i kdyby na to došlo, že by mermomocí chtěli, aby se diagnostika spojovala, tak řešení je jednoduché - příslušný drát v diagnostické zásuvce přesunout jinam. Vzhledem ke stáří auta, by museli být hodně silní v kramflecích, aby si troufli tvrdit, že chyba je v autě a nikoliv i nich. Jak píše Jirka, tohle nejspíše nebudou chtít řešit, a to stejně jako novější LR - ty auta prostě neznají.
Podobnej případ je TD5ka - starší verze řídících jednotek motoru v sobě neměla zadaný VIN - nebylo jak ho do ní zadat, novější už ho tam má, ale diagnostika je furt stejná.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: STK 2016

#462 Příspěvek od mr-tomas » 16 led 2018 09:20

Ještě se zeptám, třístovka byla vždycky s ERG? Protože na emisích bylo auto uvedeno v seznamu né podle kodu motoru, ale pod označením 300tdi. A uměl by někdo z Vás servismenů ten ERG v nouzi znovu zapojit?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Adam P.
Příspěvky: 954
Registrován: 20 čer 2014 13:33
tel.: 777241654
auto: defík 130 TD5 2001
Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!

Re: STK 2016

#463 Příspěvek od Adam P. » 16 led 2018 09:35

no je to takové všelijaké, hlavně "jak kde". a i na stejné STK to není nikdy stejné. třeba já, když jsem defíka TD5 přihlašoval (dovoz SK), tak měl EGR + chipnutý motor. na emisích to tehdy vůbec nedávali na diagnostiku a měřili postaru (připojená baterka, sonda do výfuku). když jsem pak za dva roky šel na technickou, tak už hledal konektor a chtěl se připojit. a nenechal se ukecat, že to tam asi ani nemám. věděl, že tyto ročníky už mají ŘJ. asi to tam měl někde napsané, nevím. a to už jsem oficiálně neprošel, páč EGR už tam nebyl a chipnuté zůstalo, takže to čadí jak kamna na uhlí. nakonec jsme to nějak "vyřešili", ale jak to bude teď, tak to je otázka. mám z toho trochu strach...
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)

Uživatelský avatar
DjALF
Příspěvky: 1805
Registrován: 26 dub 2007 02:34
auto: Toyota LC 100
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: STK 2016

#464 Příspěvek od DjALF » 16 led 2018 09:53

Tak auta by se měli na diagnostiku napichovat až od roku výroby 2002 a dál - do této doby se měří postaru. Aspoň takto mi to bylo řečeno. Moje Toy je 2000 a taky hledali zásuvku na diag - neporadil jsem a nenašli tak měřili po staru. jsem jim říkal proč si komplikují život s tím co dělat nemusí, že to je starý auto. A spoustu komplikací si dělají sami svou horlivostí :Pohoda:
Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/

Uživatelský avatar
czech_daver
Příspěvky: 123
Registrován: 23 dub 2015 15:48
auto: Discovery II
Bydliště: Brno

Re: STK 2016

#465 Příspěvek od czech_daver » 16 led 2018 10:04

Hmm na jaře mě čeká technická s TD5 D2 2003, mám tam vrátit egr před tím nebo bez čipu to projde? Díky

Odesláno z mého D5803 pomocí Tapatalk


MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: STK 2016

#466 Příspěvek od MadTom » 16 led 2018 10:13

Já to mám u D2 vyřešené tak, že mám možnost si přepnout za chodu motoru mezi originál mapou a lepší mapou. S originální mapou a velkýma kolama to nejede a nekouří, a opačně. EGR neřeším, stejně neví, kdy by ho hledali, pod krytem to vidět není, a před STK prohnat, aby se ohřálo a vyhnali se pavouci z výfuku a obrzdily brzdy. A těsně před předáním auta smazat diagnostikou případné chyby. TD5ka je ještě jednoduché auto, co se týče elektroniky, takže s tím není problém.
Pro možnost přepnutí dvou map není problém upravit jakoukoliv novější (flashovací) řídící jednotku, a pokud jsou mapy (originál a laděná) ze stejného základu, tak se dá přepnout i za jízdy. Upravit by se daly i starší jednotky, ale tam to nejde elegantně řešit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: STK 2016

#467 Příspěvek od pojir » 16 led 2018 10:31

Mam D2 TD5 facelift, prvni registrace roku 2003, rok vyroby asi 2002, vyrazeny EGR, vyndany katalyzator, lehky cip. Na emisich to napichli, podle protokolu jako Discovery s motorem 15P, prestoze mam (realne i v technicaku) 16P. Emisema to proslo bez jakekoliv pripravy nebo znamosti a bez problemu, kourivost hluboko pod limitem. Takze u techto aut, kde jen meri kourivost a nacitaji chyby, bych se vyrazenyho EGR vazne nebal. Poprve me teda vyhodili, protoze mi odesla spona na hadici chlazeni, coz pri mereni udelalo pod autem peknou louzi, ale o hodinku pozdeji a s novou sponou to bylo zcela v poradku.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
Adam P.
Příspěvky: 954
Registrován: 20 čer 2014 13:33
tel.: 777241654
auto: defík 130 TD5 2001
Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!

Re: STK 2016

#468 Příspěvek od Adam P. » 16 led 2018 10:45

no asi jo, nejhorší jsou ty chyby, co jim to hlásí. třeba mně to tehdy hlásilo chybu klimatizace, chybu ABS a eště nějaké věci. těžko jsem mu ale vysvětloval, že tam od výroby žádnou klimu ani ABS a podobné věci nemám :( jemu to tam prostě svítí v tom protokolu a pokud není ochotný se nějak domluvit, tak to prostě asi ani nemůže pustit dál. nebo nevím jak to je, ale tak nějak si to já vysvětluju.

až tam pojedu, tak měsíc předem budu tankovat jen prémiovou naftu, pořádně to projedu, přijedu se zahřátým motorem a nechám vymazat chyby. snad to klapne :) jinak u mě je fakt dost poznat, že to míň čadí, když tam dám lepší naftu, nebo když přiluju aditiva. jakože čadí furt, ale přijde mně, že o dost méně. tak to před STK můžete taky zkusit, třeba vám to pomůže :)
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3469
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: STK 2016

#469 Příspěvek od Land Jirka » 16 led 2018 10:51

MadTom píše: 16 led 2018 10:13 . EGR neřeším, stejně neví, kde by ho hledali, pod krytem to vidět není,
On ten kryt technik na emisích nesmí a ani nebude chtít demontovat, aby se mohl podívat jestli tam EGR je.
Za prvé není v jejich kompetenci cokoliv na autě montovat a demontovat a ani nechce riskovat, že něco ulomí, nebo jinak pokazí
za druhé by si přidělával práci :wink:

ad Adam
je v kompetenci technika měření emisí posoudit, zda chyby mají vliv na auto a jeho kouřivost
Chyby ABS, tachometr a klimu píše každá TD5, když jimi nebyla vybavená z fabriky.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: STK 2016

#470 Příspěvek od MadTom » 16 led 2018 11:03

Přesně jak píše Jirka - U TD5ky není moc možností, jak měnit konfiguraci řídící jednotky, resp. u starých řídících jednotek to nejde vůbec, takže se to takto prostě chová. Několikrát mi kvůli tomu volali z různých STK, jestli je to OK - vždy protože si nebyli jistí, a majitel auta jim na mě dal kontakt. Prostě je to tak, řídící jednotka je stará a velmi jednoduchá.
Horší bylo, když někdo TD5ku čipoval a použil špatný soft - pak to umí házet veliké množství chyb, které souvisí pouze z vnitřní diagnostikou jednotky, ale na venek se to chová, jako když půlka auta nefunguje. A tam už se to vysvětluje špatně. Několikrát jsem takovou jednotku opravoval - znamenalo to opravit do standardního stavu, projít STK, a případně následně polepšit výkon, aby auto jezdilo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: STK 2016

#471 Příspěvek od Maxsel » 16 led 2018 13:54

Můj dnešní výsledek: Typ emisního systému: Řízený s ODB. Celkem 0 závad. (TF930 si o tom myslí něco jiného :)) A celkově RRS 2.7 TDV6 je moje první auto v životě, co prošlo se samýma nulama v závadách. :muscle
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
peppino
Příspěvky: 720
Registrován: 04 zář 2011 23:29
tel.: 606486252
auto: LR DII Td5
Bydliště: Chotěboř

Re: STK 2016

#472 Příspěvek od peppino » 16 led 2018 18:48

czech_daver píše: 16 led 2018 10:04 Hmm na jaře mě čeká technická s TD5 D2 2003, mám tam vrátit egr před tím nebo bez čipu to projde? Díky

Odesláno z mého D5803 pomocí Tapatalk
Mám přesně to samý a po vyhnání pavouků z výfuku bez problému.Emise s rezervou v toleranci.
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: STK 2016

#473 Příspěvek od Kokesek » 18 led 2018 12:20

Resim to tak ze profesionalnim zasahem do softwaru ridici jenotky eliminujeme onu chybovou hlasku (jednu dve nebo tri...) a jednotka potom nevykazuje zadne nahodine nesmslne ci jinak :Sorry: omezujici stavy pracovnika stanice technicke kontroly.

Takhle se chova i samotny vyvoj softwaru u vyrobce. Pouze se povuluji ci zakazuji funkce kterym nasledne koresponduji urcite skupiny chybovych hlaseni.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
Adam P.
Příspěvky: 954
Registrován: 20 čer 2014 13:33
tel.: 777241654
auto: defík 130 TD5 2001
Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!

Re: STK 2016

#474 Příspěvek od Adam P. » 18 led 2018 12:49

Kokesek píše: 18 led 2018 12:20 Resim to tak ze profesionalnim zasahem do softwaru ridici jenotky eliminujeme onu chybovou hlasku (jednu dve nebo tri...) a jednotka potom nevykazuje zadne nahodine nesmslne ci jinak :Sorry: omezujici stavy pracovnika stanice technicke kontroly.

Takhle se chova i samotny vyvoj softwaru u vyrobce. Pouze se povuluji ci zakazuji funkce kterym nasledne koresponduji urcite skupiny chybovych hlaseni.
tak dobré je, že to jde aspoň nějak řešit. já to teda napoprvé zkusím protlačit za pomoci nějakého "bonusu" pro technika :devil ale jako z principu mě to sere – mám TD5 která bezvadně funguje, krásně jede (chip) a je zatím téměř bezproblémová (klepu na dřevo). povozila nás přes kus světa a jen proto abych prošel emisema tak bych do ní měl začít vrtat, šťourat a upravovat, aby mě pak možná kvůli tomu nechala viset někde 5000 km od domova :nech tohle je prostně postavené na hlavu a budu se tomu bránit dokud to jen půjde. i za cenu, že mě to bude stát něco navíc. bokem, tak říkajíc :(
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: STK 2016

#475 Příspěvek od MadTom » 16 úno 2018 19:01

Tak další "zážitek z natáčení" - přijel mi sem pán s D2. Dnes byl na STK, kde ho donutili sundat originál mřížky předních světlometů, že k nim nemá nějakou homologaci. Tedy originál volitelná výbava vozidla. Ale aby se podívali, že mu vzadu nesvítí ani jedno koncové světlo - teda že tam jsou KO všechny 4 žárovky, to už je nějak nezajímalo. A o tom to celé je - buzerovat za ptákoviny.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: STK 2016

#476 Příspěvek od Rennie » 16 úno 2018 19:04

To si teda asi ty nalepky z origo mrizek vyfotím abych az budu potrebovat mohl novy vytisknout

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5714
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: STK 2016

#477 Příspěvek od Miky_CZ » 16 úno 2018 19:42

musel jsem sundat origo mrizky z L322 a aktualne i z free
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: STK 2016

#478 Příspěvek od MadTom » 16 úno 2018 20:01

Já bych to řešil vytištění originál návodu k montáži z RAVE a požadavkem na písemné uvedené do protokolu z STK že auto neprošlo, že tyto konkrétní mřížky, které jsou originální výbavou vozidla, jsou nehomologované. Docela by mě zajímalo, co tam pánové na STK budou chtít napsat a jak si to potom obhájí. Ono tímto způsobem by po nás postupně mohli na jakoukoliv originál výbavu chtít nějaký extra papír.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: STK 2016

#479 Příspěvek od Rennie » 16 úno 2018 20:14

Logicky by na to LR melo dat papirObrázek

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: STK 2016

#480 Příspěvek od MadTom » 16 úno 2018 22:53

A jakej papír? Fakturu? Když to tam namontovali jako doplňkovou výbavu u nového auta, tak na faktuře to možná bude. Ten štítek je typové označení a taky označení kvůli záruce. Nikde tam není žádné označení homologace nebo něco podobného. Navíc na ty mřížky na světla se takováhle nálepka nemá šanci vejít. Kdyby to takhle mělo pokračovat dál, tak cokoliv co v autě je, a nemuselo to tam nutně být od nova, třeba novější autorádio, by mohlo znamenat, že STK nic, nebo demontovat, nebo doložit papír o homologaci.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět