Nefunkcna diagnostika L322

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
miskin
Příspěvky: 5
Registrován: 23 zář 2013 14:52
auto: L322 V8 4.4

Nefunkcna diagnostika L322

#1 Příspěvek od miskin » 14 črc 2014 16:53

Uz od minulej jesene sa trapim s nefunkcnou diagnostikou na L322. Najskor som nevedel celkom presne co to mohlo sposobit, lebo sa mi toho udialo v priebehu jedneho dna privela, ale teraz ma uplne rovnaky problem Saint.V8 na LandyZone.co.uk. Zaciatok problemu vyzera byt prasknuta xenonova vybojka v lavom prednom svetle. Akonahle som zapol svetla, zacal mi nepekne blikat pristrojovy panel. Vid video:




Z predneho svetla sa ozyvalo srsanie a potom som objavil tu vybojku. Po vymene vybojky vyzeralo byt vsetko ok, aj vyska svetlometu sa nastavuje, takze ECU asi funguje, ale odvtedy sa nedokazem pripojit k autu diagnostikou. Skusal som Allcomms a tiez Testbook v LR servise. Na prevodovku a motor sa da dostat cez klasicke OBDII a tam funguje komunikacia bez problemov.
Auto aj potom fungovalo standardne, takze myslim ze ECU funguju a vedia spolu komunikovat a problem je asi iba v diagnostickej zbernici, alebo v instrument clusteri, cez ktory sa tam pripaja.
Videl niekto z vas podobny problem? Vedeli by ste mi poradit co skusit? Kazda rada potesi :)

PS: Prispevok Saint.V8 na LandyZone, on to ma cerstve a je tam ovela viac detailov: http://www.landyzone.co.uk/lz/f10/diagn ... 56950.html

Uživatelský avatar
gregori
Příspěvky: 359
Registrován: 17 bře 2015 07:54
auto: L322 4.4 V8
Bydliště: Brno-venkov

Re: Nefunkcna diagnostika L322

#2 Příspěvek od gregori » 07 bře 2018 13:00

Trošku to tu oživím, podařilo se problém s diagnostikou vyřešit?

miskin
Příspěvky: 5
Registrován: 23 zář 2013 14:52
auto: L322 V8 4.4

Re: Nefunkcna diagnostika L322

#3 Příspěvek od miskin » 08 bře 2018 11:48

Ano, problem bol v tom, ze odisli hned dve riadiace jednotky na tom BUSe, takze ked som skusal odpajat jednu po druhej tak som to nevedel najst. Riesenie bolo pozerat stav na zbernici osciloskopom - tam to bolo v skrate, preto ta zbernica nefungovala. Potom sme postupne podla schemy odpajali vsetky jednotky na tej zbernici a pri tusim pri poslednej sa to zrazu rozbehlo. Bol pokazeny pravy svetlomet a senzor naklonenia volantu. Obe tie veci fungovali - svetlo svietilo a keby bol pokazeny samotny senzor naklonenia volantu tak sa odpaja ABS atd, takze som na ne nemal podozrenie, odisla iba ta cast, ktora sa stara o komunikaciu na zbernici.

Uživatelský avatar
gregori
Příspěvky: 359
Registrován: 17 bře 2015 07:54
auto: L322 4.4 V8
Bydliště: Brno-venkov

Re: Nefunkcna diagnostika L322

#4 Příspěvek od gregori » 13 bře 2018 10:14

Toto je opravdu neštěstí. Dnes jsem zkušebně odpojil snímač úhlu volantu a připojil na konektor jiný, ale stále mě tam diagnostika nepustí. Primárně teď potřebuji ověřit, že není chyba v diagnostice a pak se poohlídnou po schopném člověkovi, který by mě to také dokázal napíchnout na osciloskop a prověřit sběrnice.

Někdo z okolí Brna, ideálně směr Rosice, u koho bych diagnostiku mohla na autě zkusit?
L322 do roku 2005, Discovery II, P38

Díky

miskin
Příspěvky: 5
Registrován: 23 zář 2013 14:52
auto: L322 V8 4.4

Re: Nefunkcna diagnostika L322

#5 Příspěvek od miskin » 19 bře 2018 14:07

Pre predstavu, co tam vsetko je pripojene, pozri si Workshop manual System description and operation, tam na strane 86-4-2 je diagram tych busov. Mne a asi aj tebe nefungovala komunikacia na Diagnostic DS2 bus (ak nemas workshop manual, dal som tu stranu do prilohy spravy). Zacni tym, ze si pozries tento prispevok: https://www.landyzone.co.uk/land-rover/ ... st-1103244. Podstatna cast je:

On your L322 the pins of interest are 16 for 12 Volts power, 4 and 5 give ground and 8 is the Data line for all the DS2 bus ECU's (Thats everything except the EMS and Gearbox) The EMS and gearbox are on pin 7. BMW also put an IGN feed to pin one but thats not used.

Idealne keby sa na to pozrel niekto s osciloskopom a videl by, ci ten pin 8 je v skrate. Ked ten bus funguje, vidis tam logicke nuly a jednotky, ked to nefungovalo, bolo to v podstate v skrate.

Ak budes vidiet, ze tam nie je komunikacia a je to vyskratovane, mozno stoji za to skusit odpojit jednotky, ku ktorym sa vies dostat lahko, ako napr. xenony. Ked to nepomoze, asi najlepsi sposob bude odpojit postupne vsetky zariadenia na tom buse az pokial sa to nerozbehne, a potom ich zacat postupne pripajat spat a hladat ktore su zle. Tych chybnych tam moze byt viac a jeden chybny ti stiahne dolu celu zbernicu.

Tu je zoznam vsetkych jednotiek z prilohy, ktore su na DS2 buse:

1 ABS ECU
5 Steering angle sensor
7 Transfer box ECU
8 Instrument pack
9 LH xenon headlamp ECU
10 RH xenon headlamp ECU
11 Diagnostic socket

Je to uz dost davno, co som sa tomu venoval, tak dufam, ze som nic nezabudol a snad ti to pomoze vyriesit tvoj problem. Drzim palce.
Přílohy
IMG_F9D6EF2DC26B-1.jpeg

Uživatelský avatar
gregori
Příspěvky: 359
Registrován: 17 bře 2015 07:54
auto: L322 4.4 V8
Bydliště: Brno-venkov

Re: Nefunkcna diagnostika L322

#6 Příspěvek od gregori » 21 bře 2018 10:36

Moc děkuji za vyčerpávající odpověď. Momentálně čekám na nový diag kabel, potřebuji vyloučit problém v něm.

Co jsem někde četl, tak se vždy řešili problém na k-bus sběrnici. Nebo se pletu?
Snad budu mít k dispozici starý ruský osciloskop, ale kam jej přesně připojit? Přes piny v diagnostické zásuvce?

Diky, M.

miskin
Příspěvky: 5
Registrován: 23 zář 2013 14:52
auto: L322 V8 4.4

Re: Nefunkcna diagnostika L322

#7 Příspěvek od miskin » 21 bře 2018 13:40

U mna elektrikar vytiahol konektor a pripojil sa na kable z druhej strany konektora.
Nechcem ta klamat, alebo zavadzat s tym K-Bus - je to uz dost davno a presne si to nepamatam. Ja som si tusim tiez najskor myslel, ze by to mohol byt K-Bus. Ale ak by bol K-Bus dolu, tak by myslim ani neodomklo zapalovanie atd. Zariadenia, ktore su na K-Buse komunikuju podla mna s diagnostikou cez instrument panel.

Uživatelský avatar
amadjr
Příspěvky: 179
Registrován: 27 črc 2015 02:20
auto: lesni vila P38, l322

Re: Nefunkcna diagnostika L322

#8 Příspěvek od amadjr » 22 bře 2018 00:04

gregori píše: 21 bře 2018 10:36 Moc děkuji za vyčerpávající odpověď. Momentálně čekám na nový diag kabel, potřebuji vyloučit problém v něm.

Co jsem někde četl, tak se vždy řešili problém na k-bus sběrnici. Nebo se pletu?
Snad budu mít k dispozici starý ruský osciloskop, ale kam jej přesně připojit? Přes piny v diagnostické zásuvce?

Diky, M.
l322 bezi primarne po canu..... bez osciloskopu jsi nahranej.. ano, muzes prez piny v obd
https://goo.gl/images/1Cbekh

Uživatelský avatar
gregori
Příspěvky: 359
Registrován: 17 bře 2015 07:54
auto: L322 4.4 V8
Bydliště: Brno-venkov

Re: Nefunkcna diagnostika L322

#9 Příspěvek od gregori » 24 bře 2018 09:58

Když je dnes tak hezky, tak jsem se ještě vrhnul na laborování ohledně nefunkční diagnostiky. Proměřil jsem všechny piny na diagnostickém portu. Na pinu 8 jsme měl téměř nulové napětí (0,5-0,8 V). Zkusmo jsem tedy odpojit SAS (steering angle sensor) pod volantem a znovu proměřil. Najednou se na pino 8 objevilo vyšší napětí. Takže připojím diagnostiku (AllComms) a chytla se :-) Takže velká radost. Moc děkuji za tady.

Teď mě čeká druhý nepříjemný úkol - vyměnit ten sensor natočení volantu. Je k tomu fakt blbej přístup, pokud nechcete rozdělávat celou palubovku a sloupek řízení :-(

AllComms jej naštěstí umí nakódovat.
https://www.youtube.com/watch?v=J9YYoqfMbYI

Až budu mít chvilku času, tak se o této diagnostice tady trošku rozepíšu, protože vypadá velmi schopně a hodně toho zvládá.

M.

Uživatelský avatar
gregori
Příspěvky: 359
Registrován: 17 bře 2015 07:54
auto: L322 4.4 V8
Bydliště: Brno-venkov

Re: Nefunkcna diagnostika L322

#10 Příspěvek od gregori » 24 bře 2018 14:50

Tak už i SAS vyměněn. Ale fakt hrozná práce, když nechcete rozdělávat celou palubku. Vše funguje jak má!

Kódování nového senzoru, ze kterého jsem měl největší strach, je opravdu banalita. Navíc diagnostika dokáze udělat i jeho pořádnou kalibraci.

Teď si budu hrát s kalibrací výšku. Mám nové přední měchy a asi by to chtělo srovnat.

Odpovědět