Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3310
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#81 Příspěvek od gibson » 21 led 2017 16:29

dnes som svoju yuasa baterku vybral s pod nabijacky a nameral som jej uz len 28Ah :roll:
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

Uživatelský avatar
victom
Příspěvky: 539
Registrován: 07 bře 2016 21:41
tel.: 00421905467739
auto: Defender puma 110 SW
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#82 Příspěvek od victom » 29 bře 2017 09:58

Tak už mam aj ja dve baterky.
Štartovaciu som kupil Banner AGM 92Ah - 850A za 185-€ bez dane. Nakolko som bol spokojny z podobnou Bannerkou v traktore, tak som ani nerozmýšlal nad inou.
Ako Pridavnu som pouzil moju pôvodnú so zelenym ovalom, ktorá po 3,5 roku drži 12,6 V.

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3515
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#83 Příspěvek od Benjamin » 29 bře 2017 10:08

victom píše: 29 bře 2017 09:58 Tak už mam aj ja dve baterky.
Štartovaciu som kupil Banner AGM 92Ah - 850A za 185-€ bez dane. Nakolko som bol spokojny z podobnou Bannerkou v traktore, tak som ani nerozmýšlal nad inou.
Ako Pridavnu som pouzil moju pôvodnú so zelenym ovalom, ktorá po 3,5 roku drži 12,6 V.
Trakční jsi nezvažoval?
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
victom
Příspěvky: 539
Registrován: 07 bře 2016 21:41
tel.: 00421905467739
auto: Defender puma 110 SW
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#84 Příspěvek od victom » 29 bře 2017 10:23

Urcite nie.
Kedze moja pôvodná ma 3,5 roka, a raz ma nechala vo štychu (nenastatovala "mojou chybou") tak som kupil novu startovaciu. A tuto je este skoda vyhodiť kedže drži 12,6V.

Uživatelský avatar
yorkin
Příspěvky: 625
Registrován: 10 říj 2007 17:21
tel.: 723 954967 (jen sms)
auto: pár mám...
Bydliště: Praha-Vinohrady/Pohoří-Skalsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#85 Příspěvek od yorkin » 29 bře 2017 21:47

Nejdelší výdrž, co jsem kdy viděl, měla originální baterka ve Volvu XC70 2.5T. Auto vyrobeno v 11/2005 a přes asi pět vybití do mrtva vydržela až do února, kdy mi povolily nervy a koupil jsem novou. Ale po poléčení CTEKem byla normálně ještě schopná fungovat, nicméně mám strach už ji v tom autě nechat. Když se totiž vybije baterka u toho auta, tak se musí měnit zevnitř, protože kufr zvenku neotevřu (a přesně pod ním se baterka schovává)
exLR Discovery I 300Tdi, exLR SIII 88, exLR SIIA 88 STW, exRRS 4.2 S/C, exRRC 4.2 LSE, exRR TDV8 3.6

Uživatelský avatar
BeerRudolf
Příspěvky: 947
Registrován: 30 říj 2007 13:31
auto: Tak akorát

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#86 Příspěvek od BeerRudolf » 30 bře 2017 07:26

Mám v jednom autě baterii StarLine. Tedy předpoklad největšího šitu a cena tomu odpovídala. ALE je z roku 2006 a stále funguje bez problémů. Při žátěžovém testu vykazuje 82% kapacity. Tak dlouho vydržela ještě Trepča ve Vazu 21073, 11 let. A pak umřela ze dne na den. Takže je to spíše o štěstí a údržbě, než o značce. :!: :idea:
ČZ 150,Černá1951BABUŠKA/Ford Granada L MkI, 2,3V6 Automatic,SaturnGold1977PROFESOR/Simson S50 N,Červená1978MOPED/ Simca-Talbot Solara LS 1,3,ZelenáMetalíza1980TAŤKA/Simson S51 Enduro,Šedá1984SÍMA/Oltcit Club 11,Červená1988OLDÍK/Fiat Panda 4X4,Stříbrná2010

Uživatelský avatar
desmosedici-rr
Příspěvky: 256
Registrován: 04 dub 2014 17:55
auto: free
Bydliště: Plzeň-Blatná

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#87 Příspěvek od desmosedici-rr » 21 črc 2017 11:18

tak mě to taky potkalo,přijdu včera k autu a úplně mrtvý,ani se neodemklo,byla tam tato baterie ,nevím jestli je původní, jestli jo tak je z roku 2005.A nová náhrada GS tak jsem na ni zvědavej.
Přílohy
DSC_0857.JPG
DSC_0856.JPG

Uživatelský avatar
kodl80
Příspěvky: 956
Registrován: 15 črc 2013 22:15
tel.: 722948212
auto: Def a RR L322 4,4 V8
Bydliště: Liberecky kraj

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#88 Příspěvek od kodl80 » 08 led 2018 21:39

Mam Defa rv99 300Tdi, pouzivam Vartu promotive black 12V, 110Ah, 680A I4. Vesla se tam jen tak tak. Za tyden jedeme na hory tak dam jeste vedet. (stále reklamuji, bez úspěchu)
Naposledy upravil(a) kodl80 dne 05 dub 2018 09:10, celkem upraveno 1 x.
Doma je: LR Defender 110 300tdi / RR L322 4.4 V8
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC

Kremik
Příspěvky: 30
Registrován: 16 pro 2017 08:32
auto: freelander 1
Bydliště: Karvinsko

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#89 Příspěvek od Kremik » 06 úno 2018 18:18

O baterky, které odešly a nejsou starší jak 4 roky, a pak o ty, které vyměníte preventivně bych měl zájem, pokud jste z okolí OV, KA. Ne do auta, ale chtěl bych si pohrát se sulfatací. Nebo obecně o všechny, které nestartují, ale ještě drží 12V. Jen o ty "mokré".

Uživatelský avatar
kodl80
Příspěvky: 956
Registrován: 15 črc 2013 22:15
tel.: 722948212
auto: Def a RR L322 4,4 V8
Bydliště: Liberecky kraj

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#90 Příspěvek od kodl80 » 05 dub 2018 09:09

Takže Varta asi není to nejlepší....nebo jsem měl smůlu na špatnej kousek. Bohužel jsem ji již 2x reklamoval, ale firma Pema stále opakuje, že je vše OK (jak jinak co). Je zajímavé, že moje stará bat. z roku 2011 funguje a ta nová je po pár km a nastartování mrtvá (auto nenastartuji)!

Kdo chce koupit baterii tak NEDOPORUČUJI tuto firmu:
www.autobaterie-pema.cz

www.autodily-pema.cz
www.aaavyfuky.cz
www.oleje-pema.cz

Reklamoval někdo někdy baterii? jaký je nejlepší postup? Kde ji nechat nezávisle otestovat?

Dík moc
Doma je: LR Defender 110 300tdi / RR L322 4.4 V8
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#91 Příspěvek od MadTom » 05 dub 2018 09:39

Ad Varta - měnil jsem teď jednu v naftovém osobním Renaultu - vydržela přesně 2,5 roků, je pravda že s autem jezdí učitelka, která má problémy s chozením, takže většina cest jsou krátké pojížďky po městě. Každopádně baterka úplně KO. Přitom předchozí baterka jí tam při stejném systému užívání vydržela 2 roky od koupě tohoto francouzského zázraku a už při koupi byla hodně stará. Koupila se v akci Starline, tak jsem zvědavej, jestli dá taky alespoň těch 2,5 roků. A jestli auto tak dlouho bude mít technickou.
A k té reklamaci - pokud se nechtějí bavit, tak slušnější prodejce baterek ji může prověřit testerem - je to sice orientační, ale pokud to hrubě nevyjde, tak je jasné, že je špatná. Z měřáku většinou vyjede lísteček se změřenými hodnotami. Měření chtít po dodavateli baterky samozřejmě proplatit. A když ani tak nebudou fungovat, tak soudní znalec - ten to posoudí, v posudku vyjde, že baterka je špatná, a dodavatel baterky zaplatí nejenom baterku, peníze za první test, ale i za toho soudního znalce. Pokud je to fungující firma, tak se tomu může jenom docela špatně bránit - to už by muselo k soudu. Je jenom na tobě, jestli ti cena za baterku za takové obstrukce stojí. Samozřejmě, než udělíš nějaký krok, který stojí peníze, a co po nich budeš chtít zaplatit, jako účelně vynaložené náklady na vymožení škody která ti vznikla, tak je chce pokaždé prokazatelně vyzvat, jestli si to nerozmysleli, aby nemohli argumentovat tím, že to už nezaplatí, že by to zaplatili i bez posudku a že teda ty peníze nebylo nutné vynaložit.
Druhá možnost je obrátit se na ČOI.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Adam P.
Příspěvky: 954
Registrován: 20 čer 2014 13:33
tel.: 777241654
auto: defík 130 TD5 2001
Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#92 Příspěvek od Adam P. » 05 dub 2018 09:52

co tak slyším kolem sebe, tak ty varty asi budou fakt špatné. v servisu mně ji dali do mého SAABa (benzín) a myslím, že zhruba po třech letech (možná i méně) byla KO :( bohužel mně tam pak dali zase vartu se kterou teď jezdím asi rok a půl. zatím drží, ale už od ní ani nic nečekám. a to prakticky nejezdím krátké trasy nebo popojížďky. dávám skoro denně drnholec–brno tam a zpět, čili 2 x 40 km. a ani tak ta varta není schopná vydržet déle jak tři roky...
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3469
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#93 Příspěvek od Land Jirka » 05 dub 2018 16:21

Autobaterie Globus z mého defíka koupená provizorně na dojetí z dovolené za pár šušňů dnes vyměněna po 10 letech provozu.
Výměna proběhla jen z důvodu, že nová už byla nachystána měsíc v garáži
Globusáckou jsem dal sousedovi do malotraktoru tak jsem zvědavej, jak dlouho ještě bude žít.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

piskoř
Příspěvky: 68
Registrován: 09 říj 2016 11:46
tel.: 731614563
auto: RRS

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#94 Příspěvek od piskoř » 05 dub 2018 19:23

Sporta 3,6 jsem koupil s dva roky starou Vartou Silverline a po pár měsících odešla. Koupil jsem tu samou a vydržela rok. Tam, kde servisuji kamión jsem ji nechal dobít a projít testem, byla bohužel KO, někde na 18%. Švagr servisuje vysokozdvihy, dotáhl mi fungl novou baterku Odyssey Extreme 31-PC2150, prý by ma to auto přežít. Musel jsem předělat kastlík na baterku, protože je trochu vyšší a uvidíme, jestli nekecal :)
V kamiónu měním baterky co dva roky, jestli jsou to Varty, Exide nebo Banerky je celkem fuk, jšechny vytdží tak nějak stejně, asi polovinu toho, co originál baterky v novém autě.

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#95 Příspěvek od Rennie » 05 dub 2018 19:34

Většina baterii dnes vydrzi 3 az 6 let. Baterii z prvovyroby by nikdo nezaplatil. Ceny se tam pohybuji radove 3x vic nez to co se prodávají baterie. Důležité je vedet zda je baterie čerstvá. Mi uz se par krat stalo to co pisete. U banneru to byly dokonce jen dva mesice a záruka neuznana. Jinak at Varta nebo Exide coz jsou značky ktery porizuji pri nasem najezdu do 7tis rok a minimalnim nabijeni nabijeckou vydrží do 3 let. Kdyz nekdo malo jezdi mel by baterii udrzovat coz moc lidi nedělá. Baterka kdyz nepracuje tak umira samovolně. Idealne baterky porizovat u firem co se tim zivi leta a vzdy se snazi mit cerstve baterie.
Nejhur na tom jsou baterky v marketech a na benzinkach atd kde muzou do prodeje lezet dlouho a kdyz je nikdo obcas nenecha ozivit tak holt nevydrzi.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

Uživatelský avatar
jen
Příspěvky: 92
Registrován: 28 led 2008 15:35

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#96 Příspěvek od jen » 06 dub 2018 22:52

Mam cervenou optimu 7. rok, hledal jsem prodejce a nebyla zas o tolik drazsi + do D1 s klimou ma idealni velikost.
((())-----____
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)

piskoř
Příspěvky: 68
Registrován: 09 říj 2016 11:46
tel.: 731614563
auto: RRS

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#97 Příspěvek od piskoř » 07 dub 2018 07:51

Kokesek píše: 08 led 2017 10:29 nestesti je ze clovek uz vlastne nevi co si koupi...pokud delala Akuma baterky v Ceske Lipe tak to bylo super. Dneska se vyrabi vsechno pro vsechny a vsude jinde nez jak se to jmenuje.
Kazdopadne kdyz Exide neni Polskej tak je vyborny hlavne premiove rady. Pokud Vartu tak prave ne Silver line obecne zadna baterka nema rada otresy a Varta je nesnasi uplne. Exide zase spatne snasi kratke trasy. Kupodivu Starline je srovnatelny s Vartou v cernem provedeni ktere je vlastne lepsi jako silver...
No a pak tu mame jeste treba TAB na kterou nemuzu rict nic spatneho, ale o chlup levneji vychazi rada XT od ELITU kterou vyrabi taky TAB a kvalita je vyborna.

Uplne jinou kategorii jsou original dodavane baterie do aut. napr Mitsubishi z roku 2000 jsem menil tedka original baterku, to same mam zkusenosti z chrysleru ktere maji bateri MOPAR, no kdo jim to vyrabi nevim.

Banner nepouzivam (nemam tedy vlastni zkusenost), ale udajne ma velmi dobre baterky velkych kapacit a premiovych rad.
Pro me je dobra baterka takova ktera snasi dobre hluboke vybiti a otresy. To znamena ze bude asi rozdil v technologii vyroby u olovenych desek resp jejich mrizek. Metoda vyseku nebo odlivani mrizky ma zasadni vliv na funkci. A potom hraje roli cistota materialu pouziteho pri vyrobe.

S tou baterkou z Mitsubishi to můžu jen potvrdit, loni jsem dával pryc dvojkové Pajero z roku 1996 a jedna ze dvou baterek v autě byla původní z výroby.

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#98 Příspěvek od Rennie » 07 dub 2018 08:04

Pokud nekdo ma origo baterii tak si ji vahove porovnejte s novou. Ja mel moznost porovnat marketovou baterii o stejne kapacite a origo BMW a byl jsem celkem prekvapen. Origo byla podstatne těžší

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#99 Příspěvek od MadTom » 07 dub 2018 09:07

Tak tak, váha baterky = obsah olova a to zhruba odpovídá kapacitě baterky. Měl jsem v autě 100Ah karavanou od Banneru a velikostí sice byla jako startovací 75Ah, ale váhou jako 100Ah. Rozměrově menší byla kvůli jiné konstrukci desek, která byla určená pouze pro vybíjení malým proudem, nikoliv pro velké proudy které bere startér. Ono ať už je tam baterka v jakékoliv "technologii", tak základem je olovo a kyselina sírová, a ty chemické děje jsou tam furt to samé. Takže kapacitě odpovídá váha olova. Co se ale může výrazně lišit, a je schopnost baterie dodávat proud - pěkně je to vidět na baterkách Optima - ty mají relativně malou kapacitu, ale jsou schopné dodávat veliký proud. Takže třeba pro nastartování kombajnu kde od výroby byla 180Ah baterka v pohodě stačí 55Ah Optima a vzhledem k pracovnímu režimu kombajnu to je i levnější.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

piskoř
Příspěvky: 68
Registrován: 09 říj 2016 11:46
tel.: 731614563
auto: RRS

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#100 Příspěvek od piskoř » 08 dub 2018 13:18

Baterka , kterou mám teď ve RRS má 35kg.. :)

Odpovědět