a důvod? Už jsem od nich bral 4 baterie a vždy to bylo OK. Nejsou jen internetoví, ale mají i kamennou prodejnu.kodl80 píše: ↑05 dub 2018 09:09 Takže Varta asi není to nejlepší....nebo jsem měl smůlu na špatnej kousek. Bohužel jsem ji již 2x reklamoval, ale firma Pema stále opakuje, že je vše OK (jak jinak co). Je zajímavé, že moje stará bat. z roku 2011 funguje a ta nová je po pár km a nastartování mrtvá (auto nenastartuji)!
Kdo chce koupit baterii tak NEDOPORUČUJI tuto firmu:
www.autobaterie-pema.cz
www.autodily-pema.cz
www.aaavyfuky.cz
www.oleje-pema.cz
Reklamoval někdo někdy baterii? jaký je nejlepší postup? Kde ji nechat nezávisle otestovat?
Dík moc
Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Moderátor: Acon
- xxx
- Příspěvky: 2565
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
- kodl80
- Příspěvky: 1023
- Registrován: 15 črc 2013 22:15
- tel.: 722948212
- auto: Def a RR L322
- Bydliště: Liberecky kraj
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Take jsem od nich jiz bral v minulosti pro BMW R1200GSA a vse ok. Nicmene tato Varta po instalaci vydrzela par dnu a KO. Prvni reklamace neuznana a zaslana zpet. Dal jsem ji do auta a zase jen par dnu a uz jsem ani nenastartoval. Zaslano zpet a zase se mi vrati ze je pry v poradku. Od prosince tedy stale pouzivam svou puvodni z 2011 ktera funguje jak ma. Teda uz to neni nejlepsi ale vzdy nastartuji. Proto jsem chtel novou na zimu. Coz se teda nepovedlo. Auto jsem si nechal zkontrolovat a vse ok. Vse funguje, dobiji atd... Bohuzel jejich tvrzeni je ze Varta funguje jak ma a neni tedy co reklamovat. Ja tvrdim ze auto je ok a vse funguje i na starou baterii a ze vzdy nastartuji i kdyz bylo -20°C. Ta Varta uz druhy den vykazovala horsi starty a treti uz ani cuk. Toto se vzdy opakovalo. Pri prvni reklamaci zaslali protokol o zkousce, tam bylo ze hustota byla pri prijmuti bat. nizka a mela vysoke povrchove napeti. Po jejich nabiti pry ok. Bohuzel tento protokol nechteji zaslat pro mou druhou reklamaci. Pry mi musi stacit kejich vyjadreni ze je bat. ok. Nechapu proc to nezaslou. Kazdopadne ted pry jeste zaslou baterii do Varty v CL. Tak uvidime. Stve me, ze baterii kterou jsem potreboval hlavne na zimu si tady posilame tam a zpet...a myslim si ze penize za baterii proste vyhodim z okna a budu muset poridit jinou. Uvidime jak dopadne ten posledni test ve Varte. Snad bude nakonec reklamace uznana. Ono testovat baterii v laboratori je neco jineho nez realny provoz v -20°C. Ale jak jsem psal, moje stara nastesti stale funguje takze jsem mohl jezdit a bez problemu na ni jezdim i ted. Cim to muze byt ze stara bat. funguje a auto nastartuje klidne i po tydnu stani a nova vzdy do par dnu chcipne? Je to baterii nebo autem?
Doma je: LR Defender 110 300tdi / RR L322 3.0
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC / RR L322 4.4
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC / RR L322 4.4
- NOTIX
- Příspěvky: 737
- Registrován: 25 zář 2009 20:45
- tel.: 601322634
- auto: Def 90 Puma, RRE
- Bydliště: Náchod
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Zalezi na pouzivani auta, jak jezdi. A podle toho volit řadu. Kdyz auto jezdi kazdy den tak Silver, ale kdyz 2x do tydne tak Professional. Kamarad je dealer Varty a mam tyto info. Kdyz se da Silver do auta co tyden stoji apak vyjede je po baterce do roka.
Ja dal do D3 taky Vartu, ale protoze s ni vyjedu 2x do tydne tak jasna Profssional ale v provedeni Dual Purpose. Zatim 6 mesicu drzi
Predtim jsem mel Banner Power Bull PROfessional a ta vydrzela jen 3 roky
Ja dal do D3 taky Vartu, ale protoze s ni vyjedu 2x do tydne tak jasna Profssional ale v provedeni Dual Purpose. Zatim 6 mesicu drzi
Predtim jsem mel Banner Power Bull PROfessional a ta vydrzela jen 3 roky
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
- Adam P.
- Příspěvky: 974
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
jasné, ale jako vartu už asi fakt raději ne. měl jsem tam tuším tu silver, ježděno téměř denně delší trasy a stejně vydržela úplné prdNOTIX píše: ↑16 dub 2018 18:18 Zalezi na pouzivani auta, jak jezdi. A podle toho volit řadu. Kdyz auto jezdi kazdy den tak Silver, ale kdyz 2x do tydne tak Professional. Kamarad je dealer Varty a mam tyto info. Kdyz se da Silver do auta co tyden stoji apak vyjede je po baterce do roka.
Ja dal do D3 taky Vartu, ale protoze s ni vyjedu 2x do tydne tak jasna Profssional ale v provedeni Dual Purpose. Zatim 6 mesicu drzi
Predtim jsem mel Banner Power Bull PROfessional a ta vydrzela jen 3 roky
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
- NOTIX
- Příspěvky: 737
- Registrován: 25 zář 2009 20:45
- tel.: 601322634
- auto: Def 90 Puma, RRE
- Bydliště: Náchod
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
V pohode, to nebyla agitace za znacku, jen nejake info k vyberu. Ale kdyz jezdis denne a delsi trasy tak je jasne v pr
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
- kodl80
- Příspěvky: 1023
- Registrován: 15 črc 2013 22:15
- tel.: 722948212
- auto: Def a RR L322
- Bydliště: Liberecky kraj
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Defem jezdim denne. Nekdy 20km a nekdy 80km...ale aby nova baterie nevydrzela ani 2dny a pak ani necukla tak to je brutus...vrazil jsem tam zpet starou a vrkla bez problemu a stale funguje (bez nutnosti dobijet externe), jinak zene jsem koupil do Free jednu z Tesca a je to skoro rok a furt super 72ah za 1300,- a to autem jezdi tak 3-5x za mesic! Vetsinou si ho pujcim abych vse poradne prohejbal.
Doma je: LR Defender 110 300tdi / RR L322 3.0
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC / RR L322 4.4
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC / RR L322 4.4
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Ja mam od znameho asi 4-5 rocnu pouzivanu 75Ah Starline, ktoru som kupil len ako docasne riesenie za 20eur. Uz ju mam rok a je uplne v pohode. Zvladla starty v -10 aj celonocne svietenie obrysovkami. Jazdim tak 1-2x do tyzdna. Takze niekedy je najjednoduchsie riesenie najlepsie
- victom
- Příspěvky: 539
- Registrován: 07 bře 2016 21:41
- tel.: 00421905467739
- auto: Defender puma 110 SW
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Ja mam uz skoro 2 roky štartovaciu Banner agm a zaloznu mam 6rocnu original LR. Funguje to super, len treba po vypnuti kluca mat rozpojene baterky a po zapnuti kluca oneskorene spájať.
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Bud cyrix nebo stačí rele denniho svicenivictom píše:Ja mam uz skoro 2 roky štartovaciu Banner agm a zaloznu mam 6rocnu original LR. Funguje to super, len treba po vypnuti kluca mat rozpojene baterky a po zapnuti kluca oneskorene spájať.
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Nejsem nějaká hvězda v elektrice, ale chápu to správně tak, že pokud budu mít dvě baterie jednoduše propojené např. tím Cyrixem, tak to de facto znamená, že budu mít k dispozici více ampérhodin (nechytejte mě za slovo s jednotkama), když nepotřebuje 24V, ale stačí mi klasicky 12? Dobíjí se to alternátorem za jízdy naráz? Nebo ten Cyrix řídí, kterou kdy zrovna dobíjet podle jejich aktuálního stavu?
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Cyrix a rele denniho sviceni se chova velmi podobne. Po vypnuti kličku se druha baterie odpojí ze systemu a tu muzou pridavny spotřebiče který jsou na ni napojený ji vysosat do nuly. Tim je zajisten start na hlavní baterii na kterou je jen standardni system vozu . Po nabuzeni alternatoru se pripoji obe baterie a jsou počas jizdy nabijenymarwak píše:Nejsem nějaká hvězda v elektrice, ale chápu to správně tak, že pokud budu mít dvě baterie jednoduše propojené např. tím Cyrixem, tak to de facto znamená, že budu mít k dispozici více ampérhodin (nechytejte mě za slovo s jednotkama), když nepotřebuje 24V, ale stačí mi klasicky 12? Dobíjí se to alternátorem za jízdy naráz? Nebo ten Cyrix řídí, kterou kdy zrovna dobíjet podle jejich aktuálního stavu?
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
-
- Příspěvky: 15103
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Banner AGM mám v D2 už víc než 6 let, předloni jsem ji dal ji jako druhou baterku, místo původní karavanové.
Spínání mám pouze přes relé od klíčku - tyhle baterky to dají, karavanové chtějí trošku jiné řešení. Originál LR řešení je spínání od kontrolky mazání - když zhasla, tak se teprve baterky spojily. Kontrolka mazaní je u starých motorů to nejjednodušší, jak zjistit, že motor točí.
Ano, dvě 12V baterky v 12V autě znamenají, že mám k dispozici víc elektriky. Základní rozdělení je na baterku pro startování a jízdu a druhou baterku pro bufík, ledničku a podobné věci, které se používají, když auto stojí. Je potom jistota, že nehrozí stav studeného piva vypitého včera a nestartujícího auta dnes ráno. Druhá možno st je krmení elektrického navijáku - alternátor dá méně, než naviják potřebuje.
Když motor nevrčí, je třeba baterky od sebe rozpojit, jinak se začnou vybíjet navzájem. Nabíjení běžně řeší pouze alternátor - může v klidu nabíjet obě baterky, pokud jsou "startovací". Karavanové baterky nesnáší velké proudy - jsou jinak konstruované, tak potřebují trošku jiné nabíjení. A navíc často nesnáší ani vibrace, takže do našich aut se moc nehodí.
Olověné baterie v autě se nabíjí zdrojem napětí (alternátor) s omezením proudu, protože nesmí plynovat, aby se nemusela furt dolévat voda, tak nabíjení na začátku běží velkým proudem (takovým co alternátor zvládne dát), a proud postupně klesá, podle stavu nabití akumulátoru. Takže se to reguluje "samo". U akumulátorů pro "elektroniku" jako jdou NiCd, NiMH nebo LiON a podobně je to jinak - nesrovnávat. A obecně - jak rychle se dá akumulátor vybít, tak rychle se dá i nabíjet. Startér bere podstatně víc, než je schopen dát alternátor, takže poškození akumulátoru přílišným proudem, pokud alternátor funguje jak má, nehrozí.
Spínání mám pouze přes relé od klíčku - tyhle baterky to dají, karavanové chtějí trošku jiné řešení. Originál LR řešení je spínání od kontrolky mazání - když zhasla, tak se teprve baterky spojily. Kontrolka mazaní je u starých motorů to nejjednodušší, jak zjistit, že motor točí.
Ano, dvě 12V baterky v 12V autě znamenají, že mám k dispozici víc elektriky. Základní rozdělení je na baterku pro startování a jízdu a druhou baterku pro bufík, ledničku a podobné věci, které se používají, když auto stojí. Je potom jistota, že nehrozí stav studeného piva vypitého včera a nestartujícího auta dnes ráno. Druhá možno st je krmení elektrického navijáku - alternátor dá méně, než naviják potřebuje.
Když motor nevrčí, je třeba baterky od sebe rozpojit, jinak se začnou vybíjet navzájem. Nabíjení běžně řeší pouze alternátor - může v klidu nabíjet obě baterky, pokud jsou "startovací". Karavanové baterky nesnáší velké proudy - jsou jinak konstruované, tak potřebují trošku jiné nabíjení. A navíc často nesnáší ani vibrace, takže do našich aut se moc nehodí.
Olověné baterie v autě se nabíjí zdrojem napětí (alternátor) s omezením proudu, protože nesmí plynovat, aby se nemusela furt dolévat voda, tak nabíjení na začátku běží velkým proudem (takovým co alternátor zvládne dát), a proud postupně klesá, podle stavu nabití akumulátoru. Takže se to reguluje "samo". U akumulátorů pro "elektroniku" jako jdou NiCd, NiMH nebo LiON a podobně je to jinak - nesrovnávat. A obecně - jak rychle se dá akumulátor vybít, tak rychle se dá i nabíjet. Startér bere podstatně víc, než je schopen dát alternátor, takže poškození akumulátoru přílišným proudem, pokud alternátor funguje jak má, nehrozí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
A pod pojmem "přídavný spotřebiče" si můžu představit kromě takových těch klasických věcí jako lednička apod. třeba i Webasto? Jde mi konkrétně o provoz předehřevu, případně větráků v autě před nastartováním teď v zimě a o zajištění nějakého rozumného chodu bez pravidelného dobíjení přes noc...Rennie píše: ↑22 pro 2018 22:45
Cyrix a rele denniho sviceni se chova velmi podobne. Po vypnuti kličku se druha baterie odpojí ze systemu a tu muzou pridavny spotřebiče který jsou na ni napojený ji vysosat do nuly. Tim je zajisten start na hlavní baterii na kterou je jen standardni system vozu . Po nabuzeni alternatoru se pripoji obe baterie a jsou počas jizdy nabijeny
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
-
- Příspěvky: 15103
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Teoreticky by se dal i ten předehřev a větráky, ale rozhodně to nebude jednoduché celé předělat a originálního řešení. Spíš jde o to, jakou kapacitu baterky na to potřebuješ.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Možná jsem to z tvého předchozího popisu špatně pochopil, ale originální řešení by to mělo umět taky ne? Pokud je nastavené tak, že všechno kromě startování řeší z náhradní baterky? Nebo je to tak, že z druhé baterky napájí jen vybraná připojená přídavná zařízení? Mimochodem - to originální řešení se dá někde "koupit", sehnat? Myslím, co je k tomu třeba, aby se to mohlo provést dle původního záměru výrobce, když v mojí verzi druhá baterka není/nebyla?
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
- fugín
- Příspěvky: 2283
- Registrován: 13 lis 2011 21:56
- tel.: 777001161
- auto: ex free 1,8/Disco2
- Bydliště: opatovice nad labem
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Zkušenost po dvou letech provozu. Jezdím 5 krát týdně (někdy míň,někdy vic) do práce 16 km tam,pak 12 hodin pauza a zase 16 km zpět (takže na prd),minimálně jednou měsíčně jedu víc jak 100 km v tahu. V létě na výletech (7-14 dní) po zastavení kompresorka lednice minimálně 8 hodin chlazení denně. V zimě třeba jen 5 km na ryby a pak 3-4 hodiny Planar,na zimních výletech po ježdění kvůli synkovi až deset hodin topení bez motoru. Baterie za celé dva roky nebyla na nabíječce ani sekundu. V autě mám pouze jednu baterii. Tuhle zimu už určitě vydrží, a pokud během třetího roku provozu umře,tak jdu bez váhání do té samé. Nevím jestli sem měl štěstí na středeční kus,ale pokud í ta příští vydrzi stejné zacházení,tak nemám důvod hledat cokoliv jinéhofugín píše: ↑27 pro 2016 11:00 Já sem s bateriema zatím skončil u Cargo GS-640 SHD 115 Ah 1000A. Do D2 se vejde jen tak tak,ale vejde se a i dekl jde zavřít. Zatím nemám důvod přemýšlet o jiné. Mám ji vyzkoušenou a drží zatím jako žádná jiná co jsem za svůj život v autech měl.
Odesláno z mého SM-G388F pomocí Tapatalk
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
K těm baterkách bych chtělo aby jste napsali kolik Vás stála ať to nemusím pořád hledat. Jinak já bral Vartu co tam patří dle papírů, minulá dala nějakých 6 let tak jsem nechtěl dělat pokusy nová valí třetí zimu a zatím cajk. Dával jsme ta ni nějakých 3500.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
http://www.auto.cz/nespolehlivost-bater ... edium=dave Jestli je všechno co se tu píše stoprocenní pravda, nedokážu posoudit. Taky nemáme v rodině žádné auto mladší než 10 let. Do nich koupím, když na to dojde, klasickou nalévací Yuasu. Koupím ji suchou,sám si ji naleju a mám jasno jak dlouho je v chodu. Taková AGM baterka je paráda, ale u RR r. 2002 mi jde z alternátoru 14,2V takže bych ji vlastně nikdy plně nenabil
-
- Příspěvky: 15103
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Ten článek je v principu správně a plyne z něj jedna podstatná věc - baterku je třeba volit i podle způsobu, jak v autě funguje alternátor. U klasického alternátoru není co řešit, u "inteligentního" může nastat "zábava".
Podstatné je, že nové baterky až na výjimkou nejsou dolévací, takže nabíjet je nějakou nabíječkou co používal už děda k traktoru nemusí být zrovna ideální. Na druhou stranu, věci typu desulfatace a podobně už jsou tak trošku magie, respektive je to celé o hodně složitější. Základy jak to funguje v reálné baterce trošku do detailů mi vývojáři v Linci u Banneru vysvětlovali přes půl dne, a to byly jenom základy, abychom se měli dál o čem bavit.
Co se týče výdrže, tak jsem před zimou vyměnil baterku v Mondeu 2,2 Tdci z roku 2006 - byla ještě originál, ale už dva roky jsem ji přes zimu pravidelně resuscitoval nabíječkou, hlavně protože moc nejezdím. V D2 mám Banner AGM už 6 let a funguje v pohodě, ale musím říct, že jsem ji mě za velmi výhodnou cenu, takže jsem o jiné ani neuvažoval.
Vždy když jsem kupoval baterku tam podle svinovacího metru - změřilo se místo které na ni je k dispozici, a vzalo se to největší, co se tam vešlo.
Zničit se mi podařilo baterku několikrát - u auta které moc nejezdilo, teda spíš vůbec, tak po půl roce sice po nadráždění nabíječkou auto nastartovalo, ale baterka byla podstatně horší než před půl rokem a vydržela do prvního poklesu teploty. Dále pak u auta, kde několikrát po sobě během roku byl problém s dobíjením - KO uhlíky, KO alternátor, KO řemen, a pokaždé se dojíždělo jenom na baterku - hluboké vybití jí velmi neprospělo, a jednou po poruše alternátoru baterka vybublala kvůli přebití.
Podstatné je, že nové baterky až na výjimkou nejsou dolévací, takže nabíjet je nějakou nabíječkou co používal už děda k traktoru nemusí být zrovna ideální. Na druhou stranu, věci typu desulfatace a podobně už jsou tak trošku magie, respektive je to celé o hodně složitější. Základy jak to funguje v reálné baterce trošku do detailů mi vývojáři v Linci u Banneru vysvětlovali přes půl dne, a to byly jenom základy, abychom se měli dál o čem bavit.
Co se týče výdrže, tak jsem před zimou vyměnil baterku v Mondeu 2,2 Tdci z roku 2006 - byla ještě originál, ale už dva roky jsem ji přes zimu pravidelně resuscitoval nabíječkou, hlavně protože moc nejezdím. V D2 mám Banner AGM už 6 let a funguje v pohodě, ale musím říct, že jsem ji mě za velmi výhodnou cenu, takže jsem o jiné ani neuvažoval.
Vždy když jsem kupoval baterku tam podle svinovacího metru - změřilo se místo které na ni je k dispozici, a vzalo se to největší, co se tam vešlo.
Zničit se mi podařilo baterku několikrát - u auta které moc nejezdilo, teda spíš vůbec, tak po půl roce sice po nadráždění nabíječkou auto nastartovalo, ale baterka byla podstatně horší než před půl rokem a vydržela do prvního poklesu teploty. Dále pak u auta, kde několikrát po sobě během roku byl problém s dobíjením - KO uhlíky, KO alternátor, KO řemen, a pokaždé se dojíždělo jenom na baterku - hluboké vybití jí velmi neprospělo, a jednou po poruše alternátoru baterka vybublala kvůli přebití.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Old Black
- Příspěvky: 747
- Registrován: 07 čer 2008 21:08
- tel.: +420 736 626 161
- auto: SI, SIII
- Bydliště: Bělizna, Pucov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Když mám dvě baterky propojené přes Cyrix, tak se za jízdy dobíjí obě? A při stání na kempu a připojení druhé na nabíječku se dobije i hlavní? Nějak to nechápu...
Designové a průmyslové podlahy: http://www.profimat.cz