Reset jednotky topeni u D3

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
petr_p
Příspěvky: 186
Registrován: 31 črc 2008 11:13
auto: D3 TDV6 HSE Manual
Bydliště: Hranice

Re: Reset jednotky topeni u D3

#101 Příspěvek od petr_p » 02 led 2013 12:46

Hubert píše:Webasto jede to úplně normálně napojit přes obyčejný KKL kabel co se používá třeba na škodovky do roku 2004. Je nutné do něj pustit +12, -12 a jeden pin přímo na datový kabel Webasta. Několikrát jsem to dělal.
(Může být problém s 64bit OS systémem. Mě to na něm nejede. Na 32bit v pohodě.)

Soft na Webasto je zde: http://www.techwebasto.com/heater_thermo_test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
A tady je to asi to co jsi myslel: http://www.disco3.co.uk/forum/topic43944-105.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Cau, sehnal jsem KKL kabel. Ma to na jednom konci OBD II a na druhem seriovy port (samici).
Bude to fungovat s tim seriovym portem v pocitaci?

Notebook se seriovym portem nemam ale na pocitaci jsem ho nasel. Nerad bych ovsem neco v pocitaci odpalil? Je to bezpecne, kdyz ty 2 draty pripojim k baterii na aute? Nemuze se mi stat, ze uvidim hned po silvestru ohnostroj jeste jednou, tentokrat z pocitace? :wasntme

Diky za radu
D3 TDV6 HSE Manual

Uživatelský avatar
petr_p
Příspěvky: 186
Registrován: 31 črc 2008 11:13
auto: D3 TDV6 HSE Manual
Bydliště: Hranice

Re: Reset jednotky topeni u D3

#102 Příspěvek od petr_p » 04 led 2013 10:55

Risknul jsem to, ale stejne mi to bylo prd platne.
Jsem holt tupec a uz vim, ze priste autoelektrikarum do remesla fusovat nebudu.

Zapojil jsem to presne podle obrazku na disco3UK -

Na OBDII konektoru - PIN16 .... 12V+
PIN7 ... W-Bus
PIN5 .... 12V-

Pockal az auto usne, pak vytahl ten prostredni konektor na webastu ...

Pak uz jsem zacal pochybovat, ze to delam spravne.

Mel jsem ten drat W-Bus z OBD pichnout na PIN2 na konektoru webasta ve vycvaklem stavu nebo mel byt ten konektor zacvakly a mel jsem se do toho konektoru pripichnout zezadu nejakou jehlou?

Tak i tak bylo neco spatne, protoze na mem konektoru webasta je pin2 neobsazena pozice. To prece nemuze fungovat. A kdyz jsem se pak dival detailne na obrazek na disco3uk tak ten drat je pichnuty na PIN5 :think

Tak jsem teda ale preci jen ve vycvaklem stavu pripojil W-BUS k PINU 2, spustil Webasto program, a nakonec pripojil kabel k baterii.

Kliknul jsem na spustit test, ale Program se nedokazal spojit s webastem.

Pak jsem to jeste pichnul do PINU5 a taky nic.
Mozna ze ani nefunguje spravne ten COM1 port na mem PC, ale
Hlavne by me zajimalo to pripojeni k webasto konektoru?

Dik Petr
D3 TDV6 HSE Manual

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

Re: Reset jednotky topeni u D3

#103 Příspěvek od jezbera ivan » 06 led 2013 06:24

Pe mna je toto postup taky "cigansky" a da sa pri troche nepozornosti napachat celkomslusna skoda. Kazdopadne, Bell-ova krabicka sa pripaja k webastu cez neobsadeny pin 2, cize ten pin 2 tam asi hra svoju ulohu.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

jan.klazar@gmail.com
Příspěvky: 29
Registrován: 29 lis 2018 19:43
tel.: 777897147
auto: LRD3 2005 TDV6 SE

Re: Reset jednotky topeni u D3

#104 Příspěvek od jan.klazar@gmail.com » 29 lis 2018 21:55

Ahoj, možná tu můj stupidní dotaz někde bude. Přiznám se že, druhý den četu deset až čtrnáct let staré odpovědi abych se na konci dozvěděl tu osm let starou :)

1/Mám zablokované webasto, přišel někdo na jiný postup než přes diagnostiku když nemám kukačky?
2/Zapojení OBD chápu, jen data mají být během diagnostiky připojený k autu nebo ho můžu "odpinovat", zásuvku zastrčit zpět do webasta a BUS připojit k OBD?

Díky za odpověď a především všem těm kteří již něco zničily informují nás ostatní jak se to dělá :Sorry:

Mám D3 2005

Honza


---------------------
Pod čarou: vím že mám špatné vlákno ale, vyřešil někdo ventilátory v případě zapnutého webasta bez motoru např. dálkově?

Uživatelský avatar
marwak
Příspěvky: 422
Registrován: 08 led 2016 12:44
auto: DIII 2.7 TDV6 SE
Bydliště: Hraběšice

Re: Reset jednotky topeni u D3

#105 Příspěvek od marwak » 29 lis 2018 22:38

jan.klazar@gmail.com píše: 29 lis 2018 21:55 Ahoj, možná tu můj stupidní dotaz někde bude. Přiznám se že, druhý den četu deset až čtrnáct let staré odpovědi abych se na konci dozvěděl tu osm let starou :)

1/Mám zablokované webasto, přišel někdo na jiný postup než přes diagnostiku když nemám kukačky?
2/Zapojení OBD chápu, jen data mají být během diagnostiky připojený k autu nebo ho můžu "odpinovat", zásuvku zastrčit zpět do webasta a BUS připojit k OBD?
Jen pozor na to, že skutečnost, že je to zablokované dost často vychází z toho, že Webasto má nějaký problém (u mě to byl třeba vadný hořák). Takže jen odblokovat výmazem chyb diagnostikou samozřejmě nemusí nic řešit (pokud nejde o nějakou banalitu).
jan.klazar@gmail.com píše: 29 lis 2018 21:55 ---------------------
Pod čarou: vím že mám špatné vlákno ale, vyřešil někdo ventilátory v případě zapnutého webasta bez motoru např. dálkově?
Tohle vyřešili třeba soudruzi z Altoxu:
https://altox-europe.eu/product/altox-e ... tY9pBlm_9s

Za 150 éček, plug and play a topíš i když nejedeš ;)
DIII 2.7 TDV6 SE-2007

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 737
Registrován: 25 zář 2009 20:45
tel.: 601322634
auto: Def 90 Puma, RRE
Bydliště: Náchod

Re: Reset jednotky topeni u D3

#106 Příspěvek od NOTIX » 30 lis 2018 11:34

návod jsem dával zde :mrgreen:
viewtopic.php?f=6&t=31820&p=388708#p388641

jinak zablokování je vlastnost D3, nemusí znamenat vadu Webasta, stačí 5 studených startů a je zablokované
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

Uživatelský avatar
marwak
Příspěvky: 422
Registrován: 08 led 2016 12:44
auto: DIII 2.7 TDV6 SE
Bydliště: Hraběšice

Re: Reset jednotky topeni u D3

#107 Příspěvek od marwak » 30 lis 2018 11:46

NOTIX píše: 30 lis 2018 11:34 jinak zablokování je vlastnost D3, nemusí znamenat vadu Webasta, stačí 5 studených startů a je zablokované
To sice ano, ale nedá se na to spolehnout. Když jsem to řešil u sebe, tak jsem se taky upínal k tomu, že stačí diagnostikou odblokovat, ale nakonec se ukázalo, že tak jednoduché to nebude. Takže dokud se nezjistí, co je důvodem nefunkčnosti, tak je třeba počítat i s touto alternativou.
DIII 2.7 TDV6 SE-2007

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Reset jednotky topeni u D3

#108 Příspěvek od Kokesek » 30 lis 2018 17:43

marwak píše:
NOTIX píše: 30 lis 2018 11:34 jinak zablokování je vlastnost D3, nemusí znamenat vadu Webasta, stačí 5 studených startů a je zablokované
To sice ano, ale nedá se na to spolehnout. Když jsem to řešil u sebe, tak jsem se taky upínal k tomu, že stačí diagnostikou odblokovat, ale nakonec se ukázalo, že tak jednoduché to nebude. Takže dokud se nezjistí, co je důvodem nefunkčnosti, tak je třeba počítat i s touto alternativou.
Coz zjistim jednoduse. Testem provozu po resetu.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 737
Registrován: 25 zář 2009 20:45
tel.: 601322634
auto: Def 90 Puma, RRE
Bydliště: Náchod

Re: Reset jednotky topeni u D3

#109 Příspěvek od NOTIX » 30 lis 2018 18:45

Kokesek píše: 30 lis 2018 17:43
marwak píše:
To sice ano, ale nedá se na to spolehnout. Když jsem to řešil u sebe, tak jsem se taky upínal k tomu, že stačí diagnostikou odblokovat, ale nakonec se ukázalo, že tak jednoduché to nebude. Takže dokud se nezjistí, co je důvodem nefunkčnosti, tak je třeba počítat i s touto alternativou.
Coz zjistim jednoduse. Testem provozu po resetu.


Sent from my iPhone using Tapatalk
:yes
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

jan.klazar@gmail.com
Příspěvky: 29
Registrován: 29 lis 2018 19:43
tel.: 777897147
auto: LRD3 2005 TDV6 SE

Re: Reset jednotky topeni u D3

#110 Příspěvek od jan.klazar@gmail.com » 30 lis 2018 21:07

Marwaku ty jsi mi to přivolal :)
Díky za info, přiznám se že mám Disco prvním rokem tak zjišťuji...

Do webasta jsem se úspěšně dostal, smazal chyby a ručně nastartoval webasto, po nějaké době i motor.
Já volil https://www.ebay.com/itm/WEBASTO-v3-0-USB-INTERFACE-DIAGNOSTIC-CABLE-HEATER-Thermo-Test-E-P-Z-C-V-EVO/222870477293?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649
Já volil https://www.ebay.com/itm/WEBASTO-v3-0-USB-INTERFACE-DIAGNOSTIC-CABLE-HEATER-Thermo-Test-E-P-Z-C-V-EVO/222870477293?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649
2018-11-30 12.49.19.jpg
Po třeba 10 minutích provozu se mi rozsvítilo hladové oko.
Auto jsem ani nezhasl a dojel 2 km pro naftu, webasto po mém příjezdu k čerpačce určitě topilo (páč jsem se po cestě teletlil teplem jako malá holka) a po zhasnutí motoru jsem slyšel jak chladí.
Auto stálo na místě cca hodinu a po nastartování opět nic, webasto nekouřilo ani nehučelo.
Teď večer jsem udělal diagnostiku:

Diagnosis report Webasto Thermosystems
------------------------------------------------------------------------------------------

Configuration:
--------------
W-Bus version...............................................................3.3
Device name...............................................................L5 SH
W-Bus code.......................................................717CC0E73F8000
Fuel type................................................................Diesel
Circulating pump in control idle period.......................................0
Heating duration limitation.................................................255 [min]
Factor for shortening of ventilation duration...............................1/1
Device identification number..........................................09005946F
Dataset identification number.......................................09006807J05
Software identification number........................................000000000
HW version................................................................45/04
SW version...................................................Friday/45/04 11.14
SW version (EEPROM)..........................................Friday/45/04 11.14
Date of manufacture control unit.......................................06.09.05
Date of manufacture heater.............................................22.09.05
Customer identification number........................................JEC500790
Serial number........................................................0000977083
Test signature.............................................................4343
Minimum voltage threshold....................................................10 [V]
Maximum voltage threshold....................................................16 [V]
Delay for supply voltage min. detection......................................20 [s]
Delay for supply voltage max. detection.......................................6 [s]

Operating data:
---------------
Working hours............................................................301:34 [h:m]
Operating hours.........................................................7351:56 [h:m]
Start count...............................................................24643
Burning duration PH 1..33%.................................................0:00 [h:m]
Burning duration PH 34..66%................................................0:00 [h:m]
Burning duration PH 67..100%...............................................0:00 [h:m]
Burning duration PH >100%..................................................0:00 [h:m]
Burning duration SH 1..33%.................................................0:00 [h:m]
Burning duration SH 34..66%................................................0:00 [h:m]
Burning duration SH 67..100%...............................................0:00 [h:m]
Burning duration SH >100%..................................................0:00 [h:m]
Working duration PH........................................................2:02 [h:m]
Working duration SH.....................................................1038:45 [h:m]
Start counter PH.............................................................22
Start counter SH...........................................................3772
Ventilation duration.......................................................0:00 [h:m]

Error:
------
Fault 1...............................................Car is almost out of fuel
State of fault.............................................stored, not actual
Code......................................................................24h
Counter.....................................................................1
Temperature................................................................72 [°C]
Operating state................................Combustion process full load 1
Voltage.................................................................14,47 [V]
Operating hour counter................................................7349:16 [h:m]
Fault 2................................................................No start
State of fault.............................................stored, not actual
Code......................................................................02h
Counter.....................................................................4
Temperature................................................................73 [°C]
Operating state....................................................Glowing 71
Voltage.................................................................14,49 [V]
Operating hour counter................................................7351:25 [h:m]

------------------------------------------------------------------------------------------
30.11.18 16:29:32 Webasto Thermo Test 2.16.1



Smazal jsem chyby a nyní je stav následující, webasto začne po startu zapalovat, kouřit pak se tam asi pustí nějaký ventilátor a ten plamen sfoukne. Kouř zmizí, začne dochlazování a končí to následující hláškou.
2018-11-30 16.43.28.jpg
1. Chyba se nedostatkem paliva se již nezobrazuje
2. Chyba
Fault 2................................................................No start
State of fault.............................................stored, not actual
Je stále.

Nevím kde začít, jek jsem řekl, auto mám první zimu a nevím jak webasto jezdilo ani fungovalo.


Napadá někoho něco? Díky!

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Reset jednotky topeni u D3

#111 Příspěvek od Maxsel » 30 lis 2018 21:27

Když jsem před třemi lety koupil RRS, tak v něm Webasto také nechodilo. Auto před tím dlouho stálo. Po prvním resetu hulilo, ale nenaběhlo, takže znovu reset, a pak znova a znova, dokud se nerozběhlo. Když začalo chodit, stejně občas nenastartovalo. Jezdil jsem ale s dětmi do školky, tak se občas nemělo čas pořádně rozjet a vypálit. Takže v průběhu první zimy dalších pár resetů a pak dva roky naprostá pohoda.
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

jan.klazar@gmail.com
Příspěvky: 29
Registrován: 29 lis 2018 19:43
tel.: 777897147
auto: LRD3 2005 TDV6 SE

Re: Reset jednotky topeni u D3

#112 Příspěvek od jan.klazar@gmail.com » 30 lis 2018 21:33

Maxsel píše: 30 lis 2018 21:27 Když jsem před třemi lety koupil RRS, tak v něm Webasto také nechodilo. Auto před tím dlouho stálo. Po prvním resetu hulilo, ale nenaběhlo, takže znovu reset, a pak znova a znova, dokud se nerozběhlo. Když začalo chodit, stejně občas nenastartovalo. Jezdil jsem ale s dětmi do školky, tak se občas nemělo čas pořádně rozjet a vypálit. Takže v průběhu první zimy dalších pár resetů a pak dva roky naprostá pohoda.
Aha, já se bál abych to neuchlastal jako fichtla :D
Dobře, nechám ho přes noc odpočinout a zítra to zkusím znovu.
Díky za názor...

Uživatelský avatar
marwak
Příspěvky: 422
Registrován: 08 led 2016 12:44
auto: DIII 2.7 TDV6 SE
Bydliště: Hraběšice

Re: Reset jednotky topeni u D3

#113 Příspěvek od marwak » 30 lis 2018 22:39

U mě to bylo podobně, ale i po opakovaných pokusech s odblokováním se to vždycky znovu hodilo cca po dvou až třech minutách chodu do chyby a vyplo. Pomohli mi s tím až v místním servisu, co je oficiální pro Webasto a vyměnili vadný hořák (celkem i s prací asi za 11 tis). Od té doby šlape už druhou zimu jako hodinky, ale vypaluju ho pravidelně nejmíň jednou za dva měsíce i mimo topnou sezónu...
DIII 2.7 TDV6 SE-2007

jan.klazar@gmail.com
Příspěvky: 29
Registrován: 29 lis 2018 19:43
tel.: 777897147
auto: LRD3 2005 TDV6 SE

Re: Reset jednotky topeni u D3

#114 Příspěvek od jan.klazar@gmail.com » 01 pro 2018 08:56

Tak opravdu jo, je to fichtl :ty jeden...:
Večer jsem smazal chyby a ráno jsem natočil webasto autem (ne ručně přes diag.) a naskočilo to na poprvé. Ostatně přesně jak to píší na disco3.co.uk
Snad to pojede...

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 737
Registrován: 25 zář 2009 20:45
tel.: 601322634
auto: Def 90 Puma, RRE
Bydliště: Náchod

Re: Reset jednotky topeni u D3

#115 Příspěvek od NOTIX » 02 pro 2018 12:44

Ještě k té chybě Interlock2 STFL co je na té fotce.
To mi dělala verze softu 2.14 ( nezávisle jsem to odzkoušel na 3 autech).
Když jsem nainstaloval verzi 2.16.1 nebo novější 3.0 tak to už nedělá.
Ale ty máš taky 2.16.1 tak nevím.
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

jan.klazar@gmail.com
Příspěvky: 29
Registrován: 29 lis 2018 19:43
tel.: 777897147
auto: LRD3 2005 TDV6 SE

Re: Reset jednotky topeni u D3

#116 Příspěvek od jan.klazar@gmail.com » 03 pro 2018 08:55

NOTIX píše: 02 pro 2018 12:44 Ještě k té chybě Interlock2 STFL co je na té fotce.
To mi dělala verze softu 2.14 ( nezávisle jsem to odzkoušel na 3 autech).
Když jsem nainstaloval verzi 2.16.1 nebo novější 3.0 tak to už nedělá.
Ale ty máš taky 2.16.1 tak nevím.
Ahoj, tak zázračná oprava smazáním chyb se pochopitelně nekonala :sad Startovalo mi to vždy jen za studeného stavu a za teplého ne ( teplého stavu myslím třeba 30°C ne 80°C), pak smazat chyby a ráno znovu. Dnes ráno mi to už ani nenaskočilo...
Prosba, než začnu měnit hořák atd. rád bych to zkusil flashnout. Několikrát jsem našel v diskuzi, že software webasto je stejně jako dokumentace bez problému dostupná na webu. Jediné co jsem našel je web www.techwebasto.com kde mne nenechali ani dokončit registraci protože nejsem ze severní Ameriky.
Má někdo prosím "aktuální" firmware pro webasto TT V? NOTIX? :)

jan.klazar@gmail.com
Příspěvky: 29
Registrován: 29 lis 2018 19:43
tel.: 777897147
auto: LRD3 2005 TDV6 SE

Re: Reset jednotky topeni u D3

#117 Příspěvek od jan.klazar@gmail.com » 03 pro 2018 09:42

Tak ještě pokus: https://youtu.be/gTQ2e19OFIo

Popis situace:
Motor cca 30°C (Stojí cca hodinu)
Venkovní teplota 0°C
Ruční spuštění přes Webasto Thermo Test 3.4 jako Parkong Heating.

Průběh (vizuálně se domnívám):
Start čerpadla
Žhavení
00:00 patrně zážeh.
00:00-00:24 navyšování výkonu spalinového ventilátoru nebo přívodu paliva (nevím přesně jak to funguje)
00:25 skokové navýšení spalinového ventilátoru
00:25-00:30 sfouknutí plamene.

V Thermo testu jsem žádné možnosti customizace webasta ani zapalování nenašel, napadá prosím někoho něco?

Jo a pust si zvuk :rock

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 737
Registrován: 25 zář 2009 20:45
tel.: 601322634
auto: Def 90 Puma, RRE
Bydliště: Náchod

Re: Reset jednotky topeni u D3

#118 Příspěvek od NOTIX » 03 pro 2018 10:25

Hele takovej hacker nejsem, firmware do Webasta nemám a ani jsem nezkoušel ho nějak změnit.
Ale to co popisuješ mi dělalo taky ,ale jak jsem psal s verzí 2.14
Myslím, že to bude potřeba rozebrat a vyčistit a pak kdyžtak začít řešit hořák.
Ale ty příznaky jsou stejný co jsem taky řešil.
Tento týden+víkend budu vyndávat a rozdělávat to svoje, tak dám info jaký bude rozdíl, jestli bude :hmm:
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

Uživatelský avatar
tom199
Příspěvky: 155
Registrován: 07 dub 2016 23:40
auto: L320 4.2 SC
Bydliště: Plzeň

Re: Reset jednotky topeni u D3

#119 Příspěvek od tom199 » 03 pro 2018 14:44

Ten zvuk od 0:25 je odvětrávání spalovací komory aby se zabránilo přehřátí po náhlém zhasnutí plamene, řešil jsem podobný zvuk a chování na benzínovém webastu, myslím že mi měnili žhavení a čistili hořák + komoru...

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 737
Registrován: 25 zář 2009 20:45
tel.: 601322634
auto: Def 90 Puma, RRE
Bydliště: Náchod

Re: Reset jednotky topeni u D3

#120 Příspěvek od NOTIX » 03 pro 2018 17:53

Ještě malý update nastavení, vychytej když se webasto chytne a běží. Pak když bude ohřáté tak změň hodnotu CO2. Když je studené tak to měnit nejde, jen když je teplota nad cca 60 °C, ale přesně si to nepamatuju tak tu hodnotu teploty ber s rezervou.
Ale přidej max o 2 body. Třeba místo 4 dej hodnotu 6.
Tím se zlepší odolnost proti zhasnutí plamene. To mi taky pomohlo.
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

Odpovědět