Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Moderátor: Acon
- Romanos
- Příspěvky: 162
- Registrován: 09 lis 2015 20:22
- tel.: 603753795
- auto: Def 110
- Bydliště: Praha 5
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Za jízdy se dobíjí obě pokud napětí stoupne nad danou hranici po dobu myslím 10vteřin. Když auto stojí, tak se musí dobíjet každá baterie zvlášť. Tedy pokud není vypínačem sepnuté relé. Aspoň tak jsem to z návodu pochopil.
Přesné hodnoty jsou napsány na návodu cyrixu.
Přesné hodnoty jsou napsány na návodu cyrixu.
- pojir
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
V navodu (anglickem, ale i v tom spatnem ceskem prekladu) pisou, ze kdyz se (napr. v kempu) pripoji sekundarni baterka k nabijecce, tak je to taky spoji a nabiji obe.
https://www.mulac.cz/userfiles/file/Man ... -FR-ES.pdf
https://www.mulac.cz/userfiles/file/Man ... -FR-ES.pdf
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
- Old Black
- Příspěvky: 746
- Registrován: 07 čer 2008 21:08
- tel.: +420 736 626 161
- auto: SI, SIII
- Bydliště: Bělizna, Pucov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Díky, takto jsem si to přál, to je ono!
Designové a průmyslové podlahy: http://www.profimat.cz
- Old Black
- Příspěvky: 746
- Registrován: 07 čer 2008 21:08
- tel.: +420 736 626 161
- auto: SI, SIII
- Bydliště: Bělizna, Pucov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Něco mám špatně. Po týdnu nabíjení druhé baterky má hlavní 8,6 V, tak to do ní neprošlo sakra.
Designové a průmyslové podlahy: http://www.profimat.cz
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Cyrix funguje obousmerne, takze kdyz na primarni baterce stoupne napeti nad danou hranici, sepne a dobiji druhou - jizda. Ale i naopak, treba v kempu, kdyz mas na sekundarni baterku napojeny jeste solar a ona uz je plna, sepne a dobiji tu startovaci.
Pokud ti to nefunguje, tak je nekde chyba
Pokud ti to nefunguje, tak je nekde chyba
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
- Old Black
- Příspěvky: 746
- Registrován: 07 čer 2008 21:08
- tel.: +420 736 626 161
- auto: SI, SIII
- Bydliště: Bělizna, Pucov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Budeme ji muset do jara najít.
Designové a průmyslové podlahy: http://www.profimat.cz
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Snad se to hodí zde. Dotaz pokud někdo má dlouhodobější zkušenost s AGM baterií v D3.
Bude fungovat bez problémů?
Bude fungovat bez problémů?
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
- Maxsel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Měl jsem jí (Exide 95Ah) dva roky v RRS TDV6 2.7 a po prodeji jsem si jí přendal do D4 TDV6 3.0, kde zatím slouží třetí měsíc. Zatím o ní nemůžu říct nic špatnýho. Loni jak byli pár dní ty mrazy i pod -15°C, tak jsem byl na horách D3, co jsem měl dočasně a RRS stál. Po 14 dnech nastartoval naprosto v poho. Při běžném provozu jí denně trápím neustálým startováním a krátkými trasami (děti, kancl atd).
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Díky. Exide máme ve všech vozech tak půjdu do AGMMaxsel píše: ↑27 led 2019 13:22 Měl jsem jí (Exide 95Ah) dva roky v RRS TDV6 2.7 a po prodeji jsem si jí přendal do D4 TDV6 3.0, kde zatím slouží třetí měsíc. Zatím o ní nemůžu říct nic špatnýho. Loni jak byli pár dní ty mrazy i pod -15°C, tak jsem byl na horách D3, co jsem měl dočasně a RRS stál. Po 14 dnech nastartoval naprosto v poho. Při běžném provozu jí denně trápím neustálým startováním a krátkými trasami (děti, kancl atd).
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
- Adam P.
- Příspěvky: 955
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
chcu dat do auta druhou baterku. záměr je živit tím horkovzdušné topení (ateso) a možná ještě příležitostně obyč. ledničku (takovou tu lacinou ludru, ne kompresorovou). nyní tam mám obrovskou exide snad 120 Ah, na kterou zatím nedám dopustit, takže tu bych tam chtěl nechat. čili jsem dost limitovaný prostorem. druhá by se tam ještě vešla, ale přibližně ne víc než d: 300, š: 150, v: 195 (mm). takže nějakou malou. a teď jakou vzít? jaké parametry? zas za to nechcu dat pytel zlaťáků
nebo se na dvoubateriový systém úplně vykašlat a bufíka nechat připojeného na hlavní baterce, jak to mám nyní. a navíc tam vozit jen tak hozeného něco takového https://www.battery.cz/autobaterie-vart ... v-b31.html nebo https://www.battery.cz/autobaterie-exid ... ea456.html ? myslím to čistě jako zálohu, nepřipojené. jen to vždycky před cestou nabit a v případě vypráskání hlavní baterky to použít pro nastartování. většinou totiž nikde nekempíme víc jak den, takže každý den kus cesty ujedem (nebo aspoň teda je dost času nastartované), takže se hlavní baterka vždycky stihne dobít a nemám pocit, že by horkovzd. topení při max. polovičním výkonu bylo schopné tak velkou baterku vyšťavit za jednu noc... díky za rady a postřehy!
nebo se na dvoubateriový systém úplně vykašlat a bufíka nechat připojeného na hlavní baterce, jak to mám nyní. a navíc tam vozit jen tak hozeného něco takového https://www.battery.cz/autobaterie-vart ... v-b31.html nebo https://www.battery.cz/autobaterie-exid ... ea456.html ? myslím to čistě jako zálohu, nepřipojené. jen to vždycky před cestou nabit a v případě vypráskání hlavní baterky to použít pro nastartování. většinou totiž nikde nekempíme víc jak den, takže každý den kus cesty ujedem (nebo aspoň teda je dost času nastartované), takže se hlavní baterka vždycky stihne dobít a nemám pocit, že by horkovzd. topení při max. polovičním výkonu bylo schopné tak velkou baterku vyšťavit za jednu noc... díky za rady a postřehy!
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
- victom
- Příspěvky: 539
- Registrován: 07 bře 2016 21:41
- tel.: 00421905467739
- auto: Defender puma 110 SW
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Ja som dal do Pumy toto:
https://www.toomich.cz/obchod/land-rove ... -defender/ (jednoduchá montáž)
V pohode mi pod sedačku vošli 2x100Ah baterky ( Nová Banner Running Bull AGM 592 01, 92Ah, 12V "štart" plus originál pôvodná LR ako prídavná) plus poistkový box pre veci napájané z prídavnej batérie a aj 2x El. relé : http://www.startery-alternatory.cz/civk ... e/d-74192/ Jedno na naviják, a druhé na spájanie batérií po štarte.
Plusový kontakt na prídavnú batériu som kúpil za raketu original LR s 350A tavnou poistkou. (pre istotu)
Oka na káble regulérne zalisovať ( Krimplovacie kliešťe už mám) A ako poradil MadTom spoj oko a kábel zataviť zmršťovacou bužírkou s lepidlom aj 2x.
https://www.toomich.cz/obchod/land-rove ... -defender/ (jednoduchá montáž)
V pohode mi pod sedačku vošli 2x100Ah baterky ( Nová Banner Running Bull AGM 592 01, 92Ah, 12V "štart" plus originál pôvodná LR ako prídavná) plus poistkový box pre veci napájané z prídavnej batérie a aj 2x El. relé : http://www.startery-alternatory.cz/civk ... e/d-74192/ Jedno na naviják, a druhé na spájanie batérií po štarte.
Plusový kontakt na prídavnú batériu som kúpil za raketu original LR s 350A tavnou poistkou. (pre istotu)
Oka na káble regulérne zalisovať ( Krimplovacie kliešťe už mám) A ako poradil MadTom spoj oko a kábel zataviť zmršťovacou bužírkou s lepidlom aj 2x.
-
- Příspěvky: 14941
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Já mám jako druhou baterku Banner Runnig Bull AGM 70Ah a v létě to utáhne ledničku zhruba 3 dny a potom ji v klidu přepojím na jeden den na hlavní baterku. Když jsem to do D2 vymýšlel, tak jsem si vzal katalog - těch velikostí zase tak moc není, kostku velikosti baterky jsem si slepil z nějaké pěnové hmoty a tu se potom do auta snažil někam napasovat. Je třeba nezapomenout na vývody a svorky a na uchycení baterky jako takové.
Druhá věc - Do Defa TD5 jsem pod sedadlo řidiče s troškou snahy nacpal dvě 105Ah takového baterky, ale není to ideální řešení - je tam okolo málo místa na kabely a ty baterky jsou těžké, takže dohromady z řidičem, hlavně v mém formátu, má auto snahu se naklánět. Ale majitel auto to tak chtěl. Já do svého uvažuju s umístěním druhé baterky pod sedačku spolujezdce, tím že nemám ABS, tak je tam docela dost místa.
Po zkušenosti bych nebral klasickou karavanovou baterku - to jsou "speciály" určené na vybíjení malým proudem, takže mají jinou konstrukci desek, a to velikosti 75Ah baterky se dá dostat zhruba 100Ah. Mě se v autě roztřepala mechanicky. Stejnou službu - tedy odolnost proti cyklickému vybíjení, zvládají i ty AGM baterie, a navíc jsou schopné dávat veliké proudy, jako klasická startovací baterka.
Druhá věc - Do Defa TD5 jsem pod sedadlo řidiče s troškou snahy nacpal dvě 105Ah takového baterky, ale není to ideální řešení - je tam okolo málo místa na kabely a ty baterky jsou těžké, takže dohromady z řidičem, hlavně v mém formátu, má auto snahu se naklánět. Ale majitel auto to tak chtěl. Já do svého uvažuju s umístěním druhé baterky pod sedačku spolujezdce, tím že nemám ABS, tak je tam docela dost místa.
Po zkušenosti bych nebral klasickou karavanovou baterku - to jsou "speciály" určené na vybíjení malým proudem, takže mají jinou konstrukci desek, a to velikosti 75Ah baterky se dá dostat zhruba 100Ah. Mě se v autě roztřepala mechanicky. Stejnou službu - tedy odolnost proti cyklickému vybíjení, zvládají i ty AGM baterie, a navíc jsou schopné dávat veliké proudy, jako klasická startovací baterka.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Adam P.
- Příspěvky: 955
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
kluci, díky. promyslím to, možná nakonec rovnou koupím nějaký ten odpojovač a udělám to fakt jako dvoubateriový systém. našel jsem jich pár za celkem slušné peníze…
http://www.malapa.cz/produkty/solarni-e ... allery]/1/
https://www.nomadshop.cz/p/cyrix-ct-12- ... ovaci-rele
https://www.bmshop.eu/p/instalacni-sada ... gLPwfD_BwE
http://www.malapa.cz/produkty/solarni-e ... allery]/1/
https://www.nomadshop.cz/p/cyrix-ct-12- ... ovaci-rele
https://www.bmshop.eu/p/instalacni-sada ... gLPwfD_BwE
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
-
- Příspěvky: 14941
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
NA dvě baterky potřebuješ odpojovač vždy, jinak by se ti ve chvíli kdy auto stojí a neběží motor, a tedy baterky nejsou dobíjené alternátorem, baterky navzájem vybily. Jako úplně nejjednodušší řešení se dá použít výkonové relé, které se sepne buďto od klíčku, nebo jako to měl LR fabricky vymyšlené do Defa - od čidla tlaku oleje v motoru. Já tam mám výkonové relé s kontakty na 150A TRVALÉHO proudu - to pro případ, že běží naviják, on si potom cucne z obou baterek, i když z té přídavné méně, protože je na delších drátech.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- kodl80
- Příspěvky: 964
- Registrován: 15 črc 2013 22:15
- tel.: 722948212
- auto: Def a RR L322 4,4 V8
- Bydliště: Liberecky kraj
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Ahoj, pouzivam toto a jsem spokojen, v zime pri startu dokazu tlacitkem propojit obe baterie a starty jsou jako v lete
https://www.stualarm.cz/z13172-automati ... etr-pc4-32
https://www.stualarm.cz/z13172-automati ... etr-pc4-32
Doma je: LR Defender 110 300tdi / RR L322 4.4 V8
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC
- Adam P.
- Příspěvky: 955
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
tak mně to bohudík v zimě v mrazech startuje na brnk i s jednou baterkou takže kvůli tomu to přímo nepotřebuju. ale je jasné, že se to může někdy hodit.
jinak tome, sorry, blbě jsem se vyjádřil – odpojovač je jasný, to vím, že bez toho by se baterky navzájem vybily. ale právě abych to nemusel dělat manuálně a furt na to myslet, tak bych tam už radši rovnou dal nějaké to "chytré" relé, které by to dělalo za mě. ty na těch odkazech by to právě měly umět, jestli tomu dobře rozumím… ale je fakt, že nejjednodušší a pro mě i tak nějak nejvíc mazané je to řešení které popisuješ s výkonovým relé. navíc zapojené na čidlo tlaku oleje, to mně přijde fakt chytré. možná že nakonec skončím u tohoto
jinak tome, sorry, blbě jsem se vyjádřil – odpojovač je jasný, to vím, že bez toho by se baterky navzájem vybily. ale právě abych to nemusel dělat manuálně a furt na to myslet, tak bych tam už radši rovnou dal nějaké to "chytré" relé, které by to dělalo za mě. ty na těch odkazech by to právě měly umět, jestli tomu dobře rozumím… ale je fakt, že nejjednodušší a pro mě i tak nějak nejvíc mazané je to řešení které popisuješ s výkonovým relé. navíc zapojené na čidlo tlaku oleje, to mně přijde fakt chytré. možná že nakonec skončím u tohoto
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Kup toho Cyrixa, mám to v autě od minulého léta a funguje to špičkově ... tu funkci start asistent, pro případ, že si z nějakého důvodu vyšťavíš startovací baterku, to má taky.Adam P. píše: ↑24 dub 2019 23:13 tak mně to bohudík v zimě v mrazech startuje na brnk i s jednou baterkou takže kvůli tomu to přímo nepotřebuju. ale je jasné, že se to může někdy hodit.
jinak tome, sorry, blbě jsem se vyjádřil – odpojovač je jasný, to vím, že bez toho by se baterky navzájem vybily. ale právě abych to nemusel dělat manuálně a furt na to myslet, tak bych tam už radši rovnou dal nějaké to "chytré" relé, které by to dělalo za mě. ty na těch odkazech by to právě měly umět, jestli tomu dobře rozumím… ale je fakt, že nejjednodušší a pro mě i tak nějak nejvíc mazané je to řešení které popisuješ s výkonovým relé. navíc zapojené na čidlo tlaku oleje, to mně přijde fakt chytré. možná že nakonec skončím u tohoto
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
- TBG
- Příspěvky: 796
- Registrován: 10 kvě 2014 18:31
- tel.: 774tři448pět8
- auto: D2 + Iseki TU155
- Bydliště: 49.8982500N, 18.0989269E
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Čemu nerozumím - ten 120A Cyrix - pokud použiju start asist, tak to musí to réle upéct né? starter si cucne přece mnohem víc proudu ???
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Ja mam T-max ten ma 250A trvaly a spicka pri startu 400A
Starter i navijak si vzdycky vezme vice z hlavni baterky, vedou k ni kratsi a tlustsi vodice
Omezeni proudu je dano tim k druhe baterce jsou draty delsi a tenci, coz uz pri tak velkych proudech fungujre jak odpor
Sepnute rele snese vetsinou mnohem vice, upeceni nebo vyhoreni rele zpravidla nastava pri rozepnuti pod zatezi kdy mezi vzdalujicimi se kontakty se zapali oblouk
Pri sepnutem rele se maximalne stane ze kontakty se svari k sobe a pri rozepnuti rele nerozepne
Starter i navijak si vzdycky vezme vice z hlavni baterky, vedou k ni kratsi a tlustsi vodice
Omezeni proudu je dano tim k druhe baterce jsou draty delsi a tenci, coz uz pri tak velkych proudech fungujre jak odpor
Sepnute rele snese vetsinou mnohem vice, upeceni nebo vyhoreni rele zpravidla nastava pri rozepnuti pod zatezi kdy mezi vzdalujicimi se kontakty se zapali oblouk
Pri sepnutem rele se maximalne stane ze kontakty se svari k sobe a pri rozepnuti rele nerozepne
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
to sice ano Petře, ale start assist použiješ, když je hlavní baterie mrtvá a tzn., že startér se bude živit tou záložní, ne?