Diferenciál, viskospojka, olej v automatu RR P38 diesel

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
MH1
Příspěvky: 66
Registrován: 21 srp 2010 14:22

Diferenciál, viskospojka, olej v automatu RR P38 diesel

#1 Příspěvek od MH1 » 09 dub 2019 10:03

Zdravím

Měl bych zase pár dotazů ohledně P38, diesel.

1. Viskospojka : Když zvednu přední nápravu do vzduchu, zadní náprava na zemi - lze za studena protočit přední kardan rukou?( Dovolí viskospojka alespoň
malé protočení třeba trochu větší silou?)

2. Přední diferenciál: Před výměnou gufera na unašeči jsem zkoušel po odpojení kardanu protočit soukolí za unašeč a neotáčí se to
volně zdá se mi že jsou chycená ložiska na hrušce. trochu to jakoby zadrhává, nebo jemně přeskakuje. Chci se zeptat jestli by se
daly najít seřizovací údaje na diferenciál. V rave jsem to nenašel, nevím jestli mám správnou verzi. Je tam jenom výměna gufera .
Olej je trochu cítit spáleninou, ale vytekl poměrně čistý, velké špony na zátce nebyly, jenom takové velmi jemné spíš jako vazelína.
Po projetí je přední diferenciál víc ohřátý než zadní.

3. Olej v automatu : Je možné že by se po výměně oleje zvýšily vibrace od převodového ústrojí? Zdá se mi že vibruje víc při volnoběhu
i zvýšených otáčkách.

Předem díky za odpověď.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Diferenciál, viskospojka, olej v automatu RR P38 diesel

#2 Příspěvek od teslo » 09 dub 2019 10:59

v texte...
MH1 píše: 09 dub 2019 10:03 Zdravím

Měl bych zase pár dotazů ohledně P38, diesel.

1. Viskospojka : Když zvednu přední nápravu do vzduchu, zadní náprava na zemi - lze za studena protočit přední kardan rukou?( Dovolí viskospojka alespoň
malé protočení třeba trochu větší silou?)
ET: Myslim, ze ide. Ale testovacia procedura je popisana v rave-e. Zdvihnut jedno predne koleso atd...

2. Přední diferenciál: Před výměnou gufera na unašeči jsem zkoušel po odpojení kardanu protočit soukolí za unašeč a neotáčí se to
volně zdá se mi že jsou chycená ložiska na hrušce. trochu to jakoby zadrhává, nebo jemně přeskakuje. Chci se zeptat jestli by se
daly najít seřizovací údaje na diferenciál. V rave jsem to nenašel, nevím jestli mám správnou verzi. Je tam jenom výměna gufera .
Olej je trochu cítit spáleninou, ale vytekl poměrně čistý, velké špony na zátce nebyly, jenom takové velmi jemné spíš jako vazelína.
Po projetí je přední diferenciál víc ohřátý než zadní.
ET: Skus najprv ci je spravne dotiahnuty unasac. Differential drive flange:
- Nut (to 1997.5 MY) ......................................................... 135Nm
- Bolt (1997.5 MY onwards) ............................................. 100Nm
Pravdepodobne ho niekto rozoberal. Je malo pravdepodobne, ze by bol zle zlozeny od vyroby a same od seba sa loziska nepritiahnu.

3. Olej v automatu : Je možné že by se po výměně oleje zvýšily vibrace od převodového ústrojí? Zdá se mi že vibruje víc při volnoběhu
i zvýšených otáčkách.
ET: O priamom suvise medzi vibraciami a vymenou oleja som este nepocul a ani nemam taku skusenost. Ale zmiesanim roznych olejov, prip. uvolneni usadenin, moze dost k inemu chovaniu prevodovky. Skor vsak v preklze a radeni.

Předem díky za odpověď.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

MH1
Příspěvky: 66
Registrován: 21 srp 2010 14:22

Re: Diferenciál, viskospojka, olej v automatu RR P38 diesel

#3 Příspěvek od MH1 » 09 dub 2019 11:12

Diferenciál je původní, unašeč byl po výměně gufera utažen na 100 Nm.
Ještě bych se zeptal na odkaz na RAVE, kde by byly údaje o diferenciálu.

Díky.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Diferenciál, viskospojka, olej v automatu RR P38 diesel

#4 Příspěvek od teslo » 09 dub 2019 11:26

MH1 píše: 09 dub 2019 11:12 Ještě bych se zeptal na odkaz na RAVE, kde by byly údaje o diferenciálu.
Linku nemam. Rave mam v notebooku. Ale urcite vies najst kopec liniek, alebo online manualov. Ovela viac udajov z nich vsak nedostanes.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Odpovědět