P38 4,6 BOSCH - sanie - nesumer dier

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
kali
Příspěvky: 73
Registrován: 04 led 2012 13:48
auto: RR P38 4.6 HSE

P38 4,6 BOSCH - sanie - nesumer dier

#1 Příspěvek od kali » 20 kvě 2019 22:53

Ahojte,

mame rozobraty motor ("akcia" - nastavovanie venitlov po 3tie :? ) a vsimli sme si velmi zaujiamvy problem.

Ked sme nasadili na hlavy sanie (medzi V priestor), tak, ked sme napasovali diery na sroby (hlava voci sanie), tak na jednej strane bola cca 1/3 diery na vstrekovace prekryta. Na 2. hlave to bolo po dopasovani OK.

Ked sme premerali diery na sani, zistili sme, ze rozdiel medzi dieamo na oboch stranach je cca 5mm, co by aj vysvetlovalo problem a budeme ho musiet rieist, inak vstrekovace asi scasti striekaju do prekryteho materiali a urcite to chodu mototra nepomaha...

Problem chceme riesit tak, ze rozsirime problematicke diery na sroby na zlej strane sania, tak aby sme vedeli sanie napasova podla potreby.

Stretli ste sa s tymto niekto? Mame nejaky specialny (zle vyrobeny) kus, alebo su tie diery nesumerne aj na inych saniach? Ako by ste to riesili?

PS: Motor sme pred rokom prevlozkovali, dali zrepasovat hlavy. Vyrovanie hlav sposbilo, ze klesli nizsie a tym padom musime teraz este zobrat cca 1mm zo stycnych ploch na sani, aby sme ho tam dostali (inak tam ide extremne tazko)



- Dobra strana (ked sme dopasovali diery na vstrekovacie, tak su diery na sroby dopasovane tiez)
IMG_20190520_214600.jpg



- Zla strana (ked sme dopasovali diery na vstrekovace, tak su diery na sroby prekryte cca z 1/2)
IMG_20190520_214639.jpg



- Cez stred dier na sroby sme dali pasku, aby sme vedeli merat vzdialenosti
IMG_20190520_215101.jpg



- Strana 1 - Vzdialenost 20mm
IMG_20190520_215314.jpg



- Strana 2 - Vzdialenost 25mm
IMG_20190520_215330.jpg

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: P38 4,6 BOSCH - sanie - nesumer dier

#2 Příspěvek od Mirko » 21 kvě 2019 08:04

Nechci to zlehčovat, ale když přiložíš pravítko v druhém rohu sacího obdélníku, tak jsi minimálně o 2mm jinde. Přesnost odlitků je mizerná, opravuje se to tzv "blueprintingem" nebo-li dremel a jedu...ale bez těsnění to taky nemůžete úplně pravdivě změřit (přece jen to pogumované není úplně tenké a mlže vše zas posunout). Takže zkusil bych dotáhnout s těsněním a pak to řešit jako celek. Co štelujete na ventilech potřetí?

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: P38 4,6 BOSCH - sanie - nesumer dier

#3 Příspěvek od teslo » 21 kvě 2019 09:47

Mirko píše: 21 kvě 2019 08:04 Takže zkusil bych dotáhnout s těsněním a pak to řešit jako celek.
presne tak. Skuste to s tesnenim a dotiahnute.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

kali
Příspěvky: 73
Registrován: 04 led 2012 13:48
auto: RR P38 4.6 HSE

Re: P38 4,6 BOSCH - sanie - nesumer dier

#4 Příspěvek od kali » 26 kvě 2019 21:58

Mirko píše: 21 kvě 2019 08:04 Nechci to zlehčovat, ale když přiložíš pravítko v druhém rohu sacího obdélníku, tak jsi minimálně o 2mm jinde. Přesnost odlitků je mizerná, opravuje se to tzv "blueprintingem" nebo-li dremel a jedu...ale bez těsnění to taky nemůžete úplně pravdivě změřit (přece jen to pogumované není úplně tenké a mlže vše zas posunout). Takže zkusil bych dotáhnout s těsněním a pak to řešit jako celek. Co štelujete na ventilech potřetí?
Suhlasim, ze tie odliatky za moc nestoja, ale vsetky tie diery na problematickej strane su posunute o 5mm (nech meriame voci hociktoremu saciemu kanalu).
Doteraz sme to tam mali s tesnenim a to sme museli este dotesnit s tesniacim tmelom, lebo su teraz hlavy "blizsie" k sebe a nepasuje to tam tak ako by malo (spominal som vyssie).
Preto ideme teraz z toho sania zobrat z kazdej strany 1mm a malo by nam to tam zapadnut aj s tesnenim, tak uvidime, pri najhorsom trochu rozsirime tie diery pre sroby na problematickej strane a mohlo by to byt ok (material by to nejak vynimocne oslabit nemalo).


Na ventiloch stelujeme po tretie volu pri zdvihatkach (hydrosteloch), aby nam neklepal motor.
1. krat sme to zle vypocitali, tak to klepalo vyrazne (cim vyssie otacky tym viac)
2. krat to uz bolo vyrazne lepsie (aj spotreba isla dole), ale bolo pocut klepot pri volnobehu ked sa zohrial motor
Tak to teraz uz chceme doladit (snad naposledy a dobre)

Ideme podla tohto navodu http://www.v8engines.com/engine-4.htm#pre-load

Nami dnes namerane hodnoty posielam nizsie, vyzeraju byt v tolerancii (ma to byt v rozmedzi 0,51mm - 1,27mm), ale predpokladame, ze to robia, tie co su blizko k 120, tak to trosku znizime a snad to bude OK.

+ a - znamena, ze je to trosku viac, alebo menej , ako zapisana hodnota (tazko sa to meria uplne na presno).
Vychadzame hlavne z hodnot 2. a 3. merania
meranie ventily.jpg
meranie ventily.jpg (36.76 KiB) Zobrazeno 1350 x

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2813
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: P38 4,6 BOSCH - sanie - nesumer dier

#5 Příspěvek od Mirko » 27 kvě 2019 08:39

OK, nezapomeňte na převodový poměr těch podložek při výpočtu.
Tady je ještě jeden stručnější návod:
http://www.v8developments.co.uk/technic ... ndex.shtml

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: P38 4,6 BOSCH - sanie - nesumer dier

#6 Příspěvek od teslo » 27 kvě 2019 09:47

Predkoladam, ze meriate sublerou ked uvadzas presne cisla. To nieje az taky velky rozptyl a da sa s tym este hybat. Za skusku stoji aj poprehadzovat tycky medzi sebou.
Pokial by si chcel mat nastavenie uplne pod kontrolou, tak mas este moznost nastavitelnych tyciek.
btw. Kolko to mas podlozene teraz? Kolko ste brali z hlav a bloku? Ventily ste zarovnavali?
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Odpovědět