Mazani krize
Moderátor: Acon
Mazani krize
Kluci, daval jsem hledat, nasel jsem ze po terenu namazat, ze sebou brat na cesty, atd.
Ale jak se maze kriz co nema maznice? Kde me vyvazi kardan? Dokazu to rozebrat pod autem sam? Nebo nemate odkaz na video nekam?
Nerad bych aby vlivem nenamazani uletel kardan. Auto me pri vetsi rychlosti vibruje, tak chci jit po problemech. Ale muze bejt i vybrzdena ploska na gumach atd. Kazdopadne jak tedy se to maze? DIky moc
Ale jak se maze kriz co nema maznice? Kde me vyvazi kardan? Dokazu to rozebrat pod autem sam? Nebo nemate odkaz na video nekam?
Nerad bych aby vlivem nenamazani uletel kardan. Auto me pri vetsi rychlosti vibruje, tak chci jit po problemech. Ale muze bejt i vybrzdena ploska na gumach atd. Kazdopadne jak tedy se to maze? DIky moc
Re: Mazani krize
Kardan si zhod a na stole si ho prestuduj. Maže sa to cez maznicu dekalamitkou. Dvoj Kríž asi nemá maznicu ak si spomínam.
Defender 110 Tdi 1998
- peppino
- Příspěvky: 745
- Registrován: 04 zář 2011 23:29
- tel.: 606486252
- auto: LR DII Td5
- Bydliště: Chotěboř
Re: Mazani krize
Když nemá mazny tak se nemaže a já jsem kardan ještě nikdy neměl potřebu vyvažovat.
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!
Re: Mazani krize
NO a ja slysel prave ze jak se to nemaze, tak to pak leta vzduchem Ze bezudrzbove neni az tak pravda. Tak se jen seznamuji s timto svetem. Mozna hlope otazky, ale ty jsou zdarma narozdil od zavady
- pojir
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mazani krize
Tak ono to neni uplne o tom to furt mazat, ale spis pravidelne kontrolovat plus pokud se objevi osklivy zvuky nebo vibrace, tak nezesilovat radio a nedojizdet to az do smrti, ale zkontrolovat a pokud jsou na krizich nejake vule, tak opravit/sundat/nejezdit.
Ja jsem jinak taky cetl, ze krize co nejdou mazat jsou lip uzavreny a tak vydrzi dyl nez ty co se mazou, tak si vyber
Ja jsem jinak taky cetl, ze krize co nejdou mazat jsou lip uzavreny a tak vydrzi dyl nez ty co se mazou, tak si vyber
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
- VencaZE
- Příspěvky: 3589
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mazani krize
Otázky jsou zdarma, to ano. S odpověďmi je to horší .
Jestli jsi mechanicky trochu zručný tak si jednoduchý kříž vyměníš sám. Kupuj jen kříže OEM.
Servisů kardanů je docela dost, gůgl ví. Mazat při každé udržbě a po delším brodění. Kříže bez maznice bych preventivně vyměnil. Vibrovat může i kardan s kříži napohled v pořádku. Ložisko kříže se nesmí protáčet v oku kardanu. Tedy chvíli může ale pak bude kardan na opravu protože vůle se bude zvětšovat. Někdy se stává že kardan je zarezlý v podélných drážkách- zkontrolovat, rozhýbat.
V.
Jestli jsi mechanicky trochu zručný tak si jednoduchý kříž vyměníš sám. Kupuj jen kříže OEM.
Servisů kardanů je docela dost, gůgl ví. Mazat při každé udržbě a po delším brodění. Kříže bez maznice bych preventivně vyměnil. Vibrovat může i kardan s kříži napohled v pořádku. Ložisko kříže se nesmí protáčet v oku kardanu. Tedy chvíli může ale pak bude kardan na opravu protože vůle se bude zvětšovat. Někdy se stává že kardan je zarezlý v podélných drážkách- zkontrolovat, rozhýbat.
V.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
Re: Mazani krize
Noo ale docela to jede, ja jsem ohledne odpovedo spokojeny. Zrucny jsem jak je potreba Mit zvedak, tak je to zase o kus jinde. Ale jsem celkem velky chlap 115kg a nad 190cm. Procpat nekam ruce problem,vejit se pod auto problem,kdyz zaberu - tak vetsinou neco utrhnu nez povolim Ale treba 110tka se me delala krasne. Tam jsem delal sam podvozek a veci na motoru drobnejsi. Spise se musim podivat jak se to dela, a pak uz ANO jsem zrucny.
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6506
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Mazani krize
Kardan sundáš ikdyž jen vlezeš pod auto, trochu zatáhneš pupek a vejdeš se.
Dá se k tomu celkem snadno (vpředu i vzadu), že nemusíš sundavat nic jiného. šrouby a matky kardanu jsou 9/16 palce doporucuju dva (!) tyto klíče https://www.peddy.cz/naradi-dilenske-na ... gJ2-PD_BwE žádnej rozumnej nástavec na golu není uplně ideální, ikdyž trochu pomůže šetřit práci, může mít v některých polohách kolizi. Já to dělám tak, že pokud mám rovný povrch (parkoviště) tak nechám auto odbržděné a vlezu si pod něj (to je taková první bezpečnostní okolnost, která diváky překvapí). Pak si sundám většinou dva až tři šrouby / matky na každém konci kardanu, které jsou zespodu přístupné, pak si pod autem s tím autem trochu popojedu (jsem nejen neobyčejně krásný, ale i silný), nejčastěji právě pootočením kardanu, pak si sundám zbylé šrouby/matky a vylézám na jedno ponoření rovnou s kardanem v ruce...
Těch devět šestnáctin se dá nahradit čtrnáctkou a bojovností, bohužel to pak podle toho vypadá, není nic zbytečnějšího, než mít sundanejch 7 matek a bojovat o osmou, protože jí někdo brutálně sežvejkal...
Dá se k tomu celkem snadno (vpředu i vzadu), že nemusíš sundavat nic jiného. šrouby a matky kardanu jsou 9/16 palce doporucuju dva (!) tyto klíče https://www.peddy.cz/naradi-dilenske-na ... gJ2-PD_BwE žádnej rozumnej nástavec na golu není uplně ideální, ikdyž trochu pomůže šetřit práci, může mít v některých polohách kolizi. Já to dělám tak, že pokud mám rovný povrch (parkoviště) tak nechám auto odbržděné a vlezu si pod něj (to je taková první bezpečnostní okolnost, která diváky překvapí). Pak si sundám většinou dva až tři šrouby / matky na každém konci kardanu, které jsou zespodu přístupné, pak si pod autem s tím autem trochu popojedu (jsem nejen neobyčejně krásný, ale i silný), nejčastěji právě pootočením kardanu, pak si sundám zbylé šrouby/matky a vylézám na jedno ponoření rovnou s kardanem v ruce...
Těch devět šestnáctin se dá nahradit čtrnáctkou a bojovností, bohužel to pak podle toho vypadá, není nic zbytečnějšího, než mít sundanejch 7 matek a bojovat o osmou, protože jí někdo brutálně sežvejkal...
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Mazani krize
To pootočení kardanem resp. posutí auta aby se pootočil je docela zásadní pro pohodu práce. Jinak ten prodlouženej a zeslabenej nástavec na golu je super v kombinaci s utahovákem, s golou už to zaková výhra není.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- peppino
- Příspěvky: 745
- Registrován: 04 zář 2011 23:29
- tel.: 606486252
- auto: LR DII Td5
- Bydliště: Chotěboř
Re: Mazani krize
To, že by kříže bez maznic byly lepší,to pochybuju. Při mazání křížů jde o to, aby se vytlačil bordel z ložisek a tím pádem se zbytečně nevydiraly. Jinak kupuju kříže na Avii, mají silnější jehly.pojir píše: ↑17 črc 2019 14:29 Tak ono to neni uplne o tom to furt mazat, ale spis pravidelne kontrolovat plus pokud se objevi osklivy zvuky nebo vibrace, tak nezesilovat radio a nedojizdet to az do smrti, ale zkontrolovat a pokud jsou na krizich nejake vule, tak opravit/sundat/nejezdit.
Ja jsem jinak taky cetl, ze krize co nejdou mazat jsou lip uzavreny a tak vydrzi dyl nez ty co se mazou, tak si vyber
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!
Re: Mazani krize
No a na závěr pokud ti vibruje auto začni tím nejjednodušším nech vyvážit kola než zbytečně hrábneš do kardanu.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
Re: Mazani krize
TO ja pujdu nejdrive od kol dale. Ale spsie me taky jde o udrzbu tech krizu. Proste aby to bylo vse v poradku. Jestli se to proste mazat ma a nebo fakt nemusi. A pak tedy hlidat vymenu nebo vule. Tak zatim dikec kluci.
- pojir
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mazani krize
Pokud to ma maznice, tak se to mazat ma. Pokud to maznice nema, tak to ma samozrejme dozivotni napln. Nicmene prevodovku rozmlacenou kardanem roztrhlym za jizdy si neprivodis nemazanim, ale ignoraci projevu odchazejiciho krize. A krize jsou spotrebni zbozi, stejne jednou umrou, at uz jsou to jakekoliv a mazes je nebo ne.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
Re: Mazani krize
JE to jak rikas, VOLUME radia zavadu neresi. A bohuzel i hodne mechaniku me rika- jeeee tak si zesil radio. Nebo JEZDI DOKUD TO NEPRDNE. Nemyslim kardan, ale obecne. Ale clovek prese nechce jezdit dokud neni zavada Bohuzel se tak deje i z rady automechaniku.
Re: Mazani krize
No před smrtí se kříže hlásí ke slovu tak měsíc dopředu tak pokud člověk není ignorat tak se to dá v klidu pořešit. No a pokud chceš mít jistotu každé dva roky vyměnit všechny kříže.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
Re: Mazani krize
TO jsem cetl, me slo bezudrzbove. Ktere zas tak bezudrzbove taky nejsou. Ale uz mam veskere poznatky.
- fugín
- Příspěvky: 2281
- Registrován: 13 lis 2011 21:56
- tel.: 777001161
- auto: ex free 1,8/Disco2
- Bydliště: opatovice nad labem
Re: Mazani krize
Tak na mazání kardanů sem úchyl. Mažu co čtvrt roku a pokud mi mezi to vleze nějaký delší výlet tak preventivně i před odjezdem. Tahle úchylka graduje, poslední dva roky sem opustil ruční dekalamitku a rvu to tam bateriovou Milwaukee M18 GG-201 C co máme v práci, neexistuje maznice kterou by to neprotlačilo . Ovšem je třeba říci,že i přes takovou přehnanou péči se mě stalo že kříž odešel. Dva měsíce sem řešil hnusnou vibraci od 80 do 100 km/hod převažováním kol a až po výměně křížků nastal kýžený klid. Shrnuto podtrženo pokud člověk jezdí vydrží to prd .
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Re: Mazani krize
Noooo tak uvidime co tam bude. Necham prevazit kola, a pak se pujde dal.
Re: Mazani krize
tiez som mazal 2x rocne plus pred kazdym vacsim vyletom. problem je, ze vazelina ide cestou najmensieho odporu, takze s kardanom na aute to nikdy nepremazes dokladne, budes ju tlacit cez lozisko von a kludne sa moze stat, ze premazes len jedno lozisko zo styroch. ak to chces poctivo, tak odmontovat a rozobrat.