# Zadřený motor: znalecký posudek nebo oprava? Range Rover 2013 4.4 SDV8

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6506
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: # Zadřený motor: znalecký posudek nebo oprava? Range Rover 2013 4.4 SDV8

#21 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 12 kvě 2022 08:59

sajmon87 píše: 12 kvě 2022 07:41 # cca 2000km jsem s tím najel před výměnou oleje
# hladinu oleje jsem nekontrolovat po výměně
# na D1 jsem jel 150 km/h
# na pojistku to zatím neřeším, protože netuším, na kolik by mohla vyjít oprava a jestli je to vůbec opravovatelné kromě výměny motoru kus za kus.
# dívám se že limit poj. plnění je na jednu událost 75 000,- .. což se těžko vlezu že
# na co jsem zapoměl : po výměně oleje, jsem tam na doporučení servisu nalil něco do nádrže na vyčištění motoru (měl jsem dojezd cca 20km), všecko jsem tam nalil a pak tomu šlapal aby se to vyčistilo, z výfuku se dost kouřilo kdykoliv jsem dal pedál na podlahu
# čoudilo to i když jsem už měl znovu plnou nádrž a najel s tím třeba 200km
# podotýkám že ta turba hučela už před tím
# jakou otázku bych položil znalci?: najděte závažný problém v turbech, který se objevil už v době prodeje
To je zhruba to, co jsem si myslel, hlavně ta poslední otázka je ze znaleckého pohledu prakticky neřešitelná.
Eliott to celkem vystihl s tou slepicí a vejcem - navíc opravdu se zabývat tím, zda to bylo při prodeji nebo ne, resp. jaká míra opotřebení byla v okamžik prodeje a zda se dá určit, že to tak mohlo najet ještě 10 km nebo 10 000 km nebo 50 000 km, to je podle mne prakticky nedokazatelné, ikdyž se na tom "neprůkazně" shodnou tři zkušení mechanici. Mimochodem například vlastní zkušenost znalce je nepřípustná metoda zkoumání, takže ikdyž já třeba za sebou budu mít deset rozebranejch motorů a že jsem viděl třeba už dost vydřenejch vaček mi nijak nepomže při sestavení znaleckého posudku, pokud neuvedu zdroje, kde se to uvádí jako běžný jev, a bojím se že landrovefroum jako literární zdroj u soudu moc neuspěje, ikdyž se tu shodnou mechanici, kteří se u toho ještě pohádají :-)
To žes do toho nalil nějaký elixír mládí, a tady to přiznáš, je taky spíš střelení se do vlastní nohy. Tydle sračky většinou něco rozpouští a uvolňují, což je ok, pokud se to prostě po uvolnění nenaplaví někam dál. Muže jít i o rozhraní spalovacího prostoru na stěnách válců a tím ovlivnění kvality oleje.
Drobné (podobné) upozornění bych měl i k tomu, že tu píšeš, že jsi jel na d1 150 km/h, což za prvé všichni chápeme, nicméně je to proti předpisům, což klidně také může někdo použít proti tobě.

Jinak pojistky na poruchu jsou většinou napsané tak, že jsou dost k prdu, je tam něco o tom, že příčina poruchu nesmí být provozní opotřebení, usazovaní nečistot a kalů a pod.. Tedy je jasné, že tam nemuže jít třeba opotřebená spojka, nebo sjetá pneu, ale kupodivu tam není ani výrobní vada nebo nějaký konstrukční nedostatek (to by šlo při dalším sporu za výrobcem). Ptáte se, co tam teda kurva zbývá? Zbývá tam "nahodilá událost" :-) Což není prakticky nic. Při znaleckém zkoumání se pochoptelně na ojetině dycky nějaké opotřebení najde a pak se soud zeptá, zda je možné vyloučit vztah toho opotřebení s tou domnělou nahodilou událostí, což čistě logicky (jako slovní cvičení) možné vyloučit není...

Klidně zkus oslovit několik znalců, seznamy jsou někde na netu, ale já bych do toho nešel, abych ušetřil svému klientovi peníze - což je uznávám, dost netipický postoj - zvláště v porovnání s advokáty a právníky, kteří tě poženou klidně hlavou proti zdi, protože že je to uplně marný oznáš až za rok za dva. Na soud se dá podat prakticky cokoliv a on se tím nějak zabývat bude.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2581
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: # Zadřený motor: znalecký posudek nebo oprava? Range Rover 2013 4.4 SDV8

#22 Příspěvek od habakuk » 12 kvě 2022 10:00

eliott píše: 12 kvě 2022 08:54
habakuk píše: 12 kvě 2022 08:52 No vzhledem k tomu, že mu to čadilo černě i když ten motor má DPF tak to jelo na olej, ale to jej mělo trknout, že to není u moderního motoru normální.
Olej nehulí černě
No asi máš pravdu když bere motor olej tak nějak normálně tak to je do modra, ale když spaluje ve velkém tak je spíš tmavě šedý. Zase jsem viděl Defa po převrácení
a ten šel v první chvíli do černa jak byl motor přetočený tak to bylo spíš do bíla.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3915
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: # Zadřený motor: znalecký posudek nebo oprava? Range Rover 2013 4.4 SDV8

#23 Příspěvek od Lukasino » 12 kvě 2022 13:39

Píšeš že jsi s tím najel 2000km a olej jsi nekontroloval, což je taky špatně, sám výrobce předepisuje uživateli kontrolovat olej každých 800 nebo 1000km. A schválně to dává i k tankovacímu víčku, aby to připomínal...

Motor má elektronické měrky, ale bohužel to neznamená, že Ti to vyhodí chybu málo oleje. Je to tak prostě nastavené, máš to kontrolovat, kontroluješ = jezdíš, jediné co to teoreticky ukáže je kontrolka mazání, ale ta se rozsvítí až ve chvíli, kdy je to opravdu špatné a prostě to už nemaže.

Současně to, že píšeš že jsi několikrát dával pedál až na podlahu tomu asi taky nepomohlo. 150kmh nic není, to točí necelé 2tis.ot jestli se nepletu (pokud jsi tedy nejel schválně na 4ku třeba aby se to točilo).

Je to fakt na prd, ale tady podle mě není jiné řešení, než jít a opravit to, nebo to prodat padlé se ztrátou dál. Nedovedu si představit, jak by za to mohl mít prodejce odpovědnost, u takhle starého auta kde se ještě dělalo několik zásahů a pokusů.
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4462
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: # Zadřený motor: znalecký posudek nebo oprava? Range Rover 2013 4.4 SDV8

#24 Příspěvek od Kokesek » 13 kvě 2022 00:33

začátek konce motoru 448DT je důsledkem několika příčin
motor ti to už nezachrání, ale ostatním to třeba pomůže

- dlouhý interval 5W30 longlife oleje, většinou podpořený pouze odsátím ve značkovém servise přes servisní otvor.
nedojde tedy k úplné výměně olejové náplně. (protože je zásislá na jedinci který ji provádí- omylem nebo záměrně...)

- výměník tepla resp. jeho těsnění olej/voda uprostřed véčka po čase začne mísit kapaliny a dochazí k sycení oleje fridexem. To má za následek rapidní snížení mazacích schopností a stabilitu v bodě varu oleje. Vzniká karbonová vazelína, která postupně ucpe mazací cesty. Jako první odchazí ložiska ojnic a turba.

- u pozdějších modelů L405 s 448DT je známa zavada olejového čerpadla fatální selhaní (jedná se o určitou sérii motoru)

- u pozdějších modelů L405 je problém s roletou před chladičem dochazí k tomu že roleta přestane otevírat po zahřátí a dochazí k nárustu teploty z pracovních 87-110 stupnů. Elektricky ovládané vrtule 2ks pracují od 105 stupnů postupně navyšují výkon ale nemají co sát, protože je zavřená roleta.

- Dále přetrvává problém se sekajícím se plovákem v expanzní nádobě a to tak že hlásí pořád prázdou nádobku a nebo naopak nikdy neřekne že kapalina schází. Digitální rafička ukazatele teploty vody je absolutně imuní na výkyv teploty -+15stupnů, je softwarove vyhlazená. Její zvýšení se projevuje až po dlouhé jízdě při teplotě 120 a více.

- Měřič hladiny oleje je konstrukčně řešený jako dutinový hladinoměr, jeho problém je však hůstota kapaliny a usazeniny karbonu/vazelíny. Jestliže je ve spod vany dlouho usazeny olej, špatně odsátý. Tak dochází k mýlnému měření a informace o správném plnění je zcela chybná. Vždy je nutné olej vypustit spodem, nejlépe odkalit i trubky zpáteček turb a následně provést naplnění olejem o obsahu 9l. U nového motoru je to 11l.

- Snímač tlaku oleje..... je nutné provést jeho kontrolu přes meřené hodnoty stavu parametru. Aby byla jistota že není ucpaný a přilepený ve stavu trvale sepnutém tedy tlak v normálu.

- V diagnostice je třeba sledovat údaje o regeneraci (četnost, úspěšnost, délku najetých kilometru od poslední regenerace atd.). Je důležité správně mazat servisní interval výměny mot. oleje i v ecu motoru, ne pouze na IC!!! V některých případech krátkých cest může dojít k opakovanému vyvolání neuspěšných regenerací a následné degradaci oleje kontaminací nafty. Ale únik media oleje smíchaný s naftou zůstane bez povšimnutí!!! protože hladina je stéjná !!!, ale kvalitou se více podobá naftě (při vysoké zátěži dochazí rychle k přidření ojničních ložisek a turb)


základem všech úspěšných cest je pravidelný servis (6-10tis km podle druhu využití) s kontrolou kvality vypuštěného media a to nejlépe kapkovým testem a mikroskopem.

tyto základní pravidla pro trvanlivost motorů, které jsou za roky praxe nasbírané platí z větší části i pro motory TDV6.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
pooh
Příspěvky: 708
Registrován: 16 úno 2012 16:11
tel.: +421905664537
auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
Bydliště: Horné Mýto

Re: # Zadřený motor: znalecký posudek nebo oprava? Range Rover 2013 4.4 SDV8

#25 Příspěvek od pooh » 13 kvě 2022 11:32

dodatok k teme regenerace DPF: v pripade neuspechu viackrat za sebou moze dojst aj k tomu, ze olej treba vyemnit trebars uz po 6-7tis km. niektori si myslia ze je to blbost, chyba v hlaske, alebo ze nebolo to spravne nulovano, ked uvidia hlasku na display, ale kludne moze to byt pravda a vtedy treba vymenit olej.

LC maju vyriesene tak, ze nepridavaju viac paliva do valcov, ale maju extra vstrekovac priamo do vyfuku. bomba napad, nechapem preco to nerobi kazdy takto. vlastne chapem ... :-( Vaculik ma o tom pekne video
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM

sajmon87
Příspěvky: 9
Registrován: 11 kvě 2022 19:40
tel.: 777364510
auto: Ranger Rover4.4 SDV8
Bydliště: Benešov
Kontaktovat uživatele:

Re: # Zadřený motor: znalecký posudek nebo oprava? Range Rover 2013 4.4 SDV8

#26 Příspěvek od sajmon87 » 01 čer 2022 11:13

umí tady někdo repas/opravu motorů? případně umí sehnat repasovany a presadit? na soud se asi vykašlu.. na to nemam nervy

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11505
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: # Zadřený motor: znalecký posudek nebo oprava? Range Rover 2013 4.4 SDV8

#27 Příspěvek od eliott » 01 čer 2022 14:16

pooh píše: 13 kvě 2022 11:32 dodatok k teme regenerace DPF: v pripade neuspechu viackrat za sebou moze dojst aj k tomu, ze olej treba vyemnit trebars uz po 6-7tis km. niektori si myslia ze je to blbost, chyba v hlaske, alebo ze nebolo to spravne nulovano, ked uvidia hlasku na display, ale kludne moze to byt pravda a vtedy treba vymenit olej.

LC maju vyriesene tak, ze nepridavaju viac paliva do valcov, ale maju extra vstrekovac priamo do vyfuku. bomba napad, nechapem preco to nerobi kazdy takto. vlastne chapem ... :-( Vaculik ma o tom pekne video
Tak je to systém, který se ukázal jako špatný a postupně se od něj upouštělo, jde o to, jak rychle která automobilka zareagovala.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4462
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: # Zadřený motor: znalecký posudek nebo oprava? Range Rover 2013 4.4 SDV8

#28 Příspěvek od Kokesek » 01 čer 2022 14:17

sajmon87 píše:umí tady někdo repas/opravu motorů? případně umí sehnat repasovany a presadit? na soud se asi vykašlu.. na to nemam nervy
Motory k oprave bych mel…. Take mam nove motory. Ale na radu se dostanes tak pristi rok


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Kyanid Sodný
Příspěvky: 388
Registrován: 09 kvě 2016 16:35

Re: # Zadřený motor: znalecký posudek nebo oprava? Range Rover 2013 4.4 SDV8

#29 Příspěvek od Kyanid Sodný » 14 dub 2023 12:46

sajmon87 píše: 01 čer 2022 11:13 umí tady někdo repas/opravu motorů? případně umí sehnat repasovany a presadit? na soud se asi vykašlu.. na to nemam nervy
se omlouvám, že odpovídám touto veřejnou formou ,ale SZ mi bohužel nejdou odeslat:
Tady určitě někoho seženeš, kdo se v tom rád povrtá .i když do el. nacpaných aut se nikdo moc nežene.
Já už :Pohoda: tak že si servisuju jen vlastní auta, -to abych se nenudil -něco dělat musím :grin: , no a taky občas tady prudím garážové mistry :grin: , to abych zlepšíl jejich výkony a zpevnil jim prut :mrgreen:
Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly

Odpovědět