To je zhruba to, co jsem si myslel, hlavně ta poslední otázka je ze znaleckého pohledu prakticky neřešitelná.sajmon87 píše: ↑12 kvě 2022 07:41 # cca 2000km jsem s tím najel před výměnou oleje
# hladinu oleje jsem nekontrolovat po výměně
# na D1 jsem jel 150 km/h
# na pojistku to zatím neřeším, protože netuším, na kolik by mohla vyjít oprava a jestli je to vůbec opravovatelné kromě výměny motoru kus za kus.
# dívám se že limit poj. plnění je na jednu událost 75 000,- .. což se těžko vlezu že
# na co jsem zapoměl : po výměně oleje, jsem tam na doporučení servisu nalil něco do nádrže na vyčištění motoru (měl jsem dojezd cca 20km), všecko jsem tam nalil a pak tomu šlapal aby se to vyčistilo, z výfuku se dost kouřilo kdykoliv jsem dal pedál na podlahu
# čoudilo to i když jsem už měl znovu plnou nádrž a najel s tím třeba 200km
# podotýkám že ta turba hučela už před tím
# jakou otázku bych položil znalci?: najděte závažný problém v turbech, který se objevil už v době prodeje
Eliott to celkem vystihl s tou slepicí a vejcem - navíc opravdu se zabývat tím, zda to bylo při prodeji nebo ne, resp. jaká míra opotřebení byla v okamžik prodeje a zda se dá určit, že to tak mohlo najet ještě 10 km nebo 10 000 km nebo 50 000 km, to je podle mne prakticky nedokazatelné, ikdyž se na tom "neprůkazně" shodnou tři zkušení mechanici. Mimochodem například vlastní zkušenost znalce je nepřípustná metoda zkoumání, takže ikdyž já třeba za sebou budu mít deset rozebranejch motorů a že jsem viděl třeba už dost vydřenejch vaček mi nijak nepomže při sestavení znaleckého posudku, pokud neuvedu zdroje, kde se to uvádí jako běžný jev, a bojím se že landrovefroum jako literární zdroj u soudu moc neuspěje, ikdyž se tu shodnou mechanici, kteří se u toho ještě pohádají
To žes do toho nalil nějaký elixír mládí, a tady to přiznáš, je taky spíš střelení se do vlastní nohy. Tydle sračky většinou něco rozpouští a uvolňují, což je ok, pokud se to prostě po uvolnění nenaplaví někam dál. Muže jít i o rozhraní spalovacího prostoru na stěnách válců a tím ovlivnění kvality oleje.
Drobné (podobné) upozornění bych měl i k tomu, že tu píšeš, že jsi jel na d1 150 km/h, což za prvé všichni chápeme, nicméně je to proti předpisům, což klidně také může někdo použít proti tobě.
Jinak pojistky na poruchu jsou většinou napsané tak, že jsou dost k prdu, je tam něco o tom, že příčina poruchu nesmí být provozní opotřebení, usazovaní nečistot a kalů a pod.. Tedy je jasné, že tam nemuže jít třeba opotřebená spojka, nebo sjetá pneu, ale kupodivu tam není ani výrobní vada nebo nějaký konstrukční nedostatek (to by šlo při dalším sporu za výrobcem). Ptáte se, co tam teda kurva zbývá? Zbývá tam "nahodilá událost" Což není prakticky nic. Při znaleckém zkoumání se pochoptelně na ojetině dycky nějaké opotřebení najde a pak se soud zeptá, zda je možné vyloučit vztah toho opotřebení s tou domnělou nahodilou událostí, což čistě logicky (jako slovní cvičení) možné vyloučit není...
Klidně zkus oslovit několik znalců, seznamy jsou někde na netu, ale já bych do toho nešel, abych ušetřil svému klientovi peníze - což je uznávám, dost netipický postoj - zvláště v porovnání s advokáty a právníky, kteří tě poženou klidně hlavou proti zdi, protože že je to uplně marný oznáš až za rok za dva. Na soud se dá podat prakticky cokoliv a on se tím nějak zabývat bude.