Stránka 7 z 62

Re: RE: Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 23 úno 2017 22:50
od Badus

Pochopil jsem to spravne, ze se nam autor snazi rict, ze oleje 5w-30 v podstate v prubehu najetych km "zlepsuji" sve vlastnosti?

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 23 úno 2017 23:16
od peto
Badus píše:Pochopil jsem to spravne, ze se nam autor snazi rict, ze oleje 5w-30 v podstate v prubehu najetych km "zlepsuji" sve vlastnosti? Obrázek Obrázek
Podla mna chcel povedat ze ten olej vplyvom degradácie zvyšuje svoju viskozitu, co tiež nieje dobre pre motor.


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 24 úno 2017 09:14
od Badus
Pravda. To me nenapadlo

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 24 úno 2017 10:25
od David Š
...D3 SE rv 2007 od miminka do teď 230 000 km bez závad, výměny olejů max 10 tis, změny 0-5-10/30-40 atd...můj názor na motor po 10 letech provozu je ten, že motor je někdy skutečně hlučnější, kombinace oleje - ale i nafty a stylu jízdy OVLIVŇUJE dost podstatně tento motor....někdy diskoška jakoby lehce jede/letí bez námahy, někdy se táhne jak posraná - hučí- a ne a ne se rozhýbat....a rozhodně na to má vliv teplota...

...ten typ oleje je nutno brát vážně...osobně poslední roky dávám Milers oils - ale absolutně se Neřídím Long life!!! pouze viskozitou a teplotou....

...co mě dost děsí na tomto motoru je, že téměř není poznat na výměnu 10 tis km úbytek oleje na měrce ani moc jinak.... nevím jak to vidíte vy ostatní ale mě to dost děsí, že jakoby vůbec NEŽere olej.... :coze:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 24 úno 2017 10:38
od MadTom
K oleji - a proč by ho měl žrát? Co mi v posledních letech prošly rukama ruzná auta, tak reálně žrala olej jedna benzínová Oktávka, a tam když ještě v záruce motor rozebrali, tak našli zapečené kroužky na jednom pístu. Proč nikdo neví, nejspíš nepovedenej kus. Po opravě pohoda. Jinak spotřeba oleje zlomky litrů na 15000km - na měrce většinou téměř neznatelné.
On by motor olej žrát neměl i z důvodu emisí - rozhodně je nebude zlepšovat.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 24 úno 2017 11:43
od Kokesek
tdv6 je celkem spolehlivé, ale nesmi se moc používat.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 24 úno 2017 12:07
od PEPO
Kokesek píše: 24 úno 2017 11:43 tdv6 je celkem spolehlivé, ale nesmi se moc používat.
Predpokladám že to bude asi takto :-) :-) :-) .
Dnes tu je na pretrase táto D3..
Nejaký chytrák čo v tom vidí dobrú kúpu-vyskúša zavolať tebe..
Ty sa tu pochváliš- a napíšeš, zasa jeden :roll: , a o pár dni zavolá Eliotovi a zase jeden :roll: :roll: :roll: .
No a v skutočnosti sa jedná o jedno auto...
V nemecku je tiež vysypaných zopár aut a výhodná kúpa je lákavá, tak samozrejme človek je tvor vynaliezavý..No a tak skúša, raz jeden,potom druhý a tak dalej a tak dalej..
Tým samozrejme nechcem tvrdiť že ten motor je super, aby sme v tom mali jasno :wink:
Ale môže to byť napríklad aj tak ako som písal...

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 24 úno 2017 14:08
od David Š
MadTom píše: 24 úno 2017 10:38 K oleji - a proč by ho měl žrát? Co mi v posledních letech prošly rukama ruzná auta, tak reálně žrala olej jedna benzínová Oktávka, a tam když ještě v záruce motor rozebrali, tak našli zapečené kroužky na jednom pístu. Proč nikdo neví, nejspíš nepovedenej kus. Po opravě pohoda. Jinak spotřeba oleje zlomky litrů na 15000km - na měrce většinou téměř neznatelné.
On by motor olej žrát neměl i z důvodu emisí - rozhodně je nebude zlepšovat.
podívej každý spalovací motor a vznětový konkrétně, spotřebovává olej...tak či tak...
...aby jsi měl ideální olej, který by v daných teplotách nemizel a byl odolný - nespotřebovával se v kluzných plochách a nevypaloval se, musel by jsi sáhnout hlůůůůboko do kapsičky, a stejně se modlit...pak stejně natankuješ tuhle a tamdle, tady maj v naftě sračky ale tamhle ještě víc, více pruhů jak známo není více adidas atd...

...pokud mluvím o ropáku 2,7 TDV6 a 3,0 a bavím se o komerci olejů co si tak nějak na trhu koupíme, jedná se o průměrné až podprůměrné ropné produkty no a prostě i tento motor MÁ určo spotřebu tohoto oleje, o tom žádná věc...neříkám že velkou - to ne, ale má a je to alespoň u mne v řádech nula něco málo kolem decky, dvě atd....a mě to přijde málo...

dokonce i výrobce tvrdí že žere olej, a je jasné ŽE olej OVLIVŇUJE motor nejvíce ze všeho tak jak tu např píše Kokešek a jiní - to má logiku i praktickou zkušenost, a já si myslím prostě, že ta hustota a viskozita v závislosti na teplotě je u motoru alfou a omegou, ne možná tolik vzhledem k tomu kurvítku tady v tom v uložení, ale hlavně se vzrůstajícím počtem najetých km a tím pádem opotřebovávání všech součástí motoru...takže MÁ smysl kvalitativně přecházet na jiný olej...

Možná se mýlím, ale po 10 letech ježdění v D3 když mi někdo řekne proč by měl žrát olej, podezírám ho z kontrašpionáže pracujícího pro všechny ty longlife... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 24 úno 2017 14:20
od Skalik
Ohledně spotřeby oleje u naftového motoru je třeba si říct, zda sice množství oleje není stejné, ale taky může 10% z něj bejt nafta, takže sice neubývá na risce, ale to neznamené, že to je olej.

Dokonce při problémech s motorem může "olej" přibývat protože do něj prolíná nafta.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 24 úno 2017 14:24
od MadTom
Žádný long-life. Psal jsem že při 15000 km úbytek 0,1l na měrce ani není pořádně poznat. Rozdíl je lehký úbytek, že není potřeba dolévat během intervalu výměny, a že motor žere olej tak, že se musí dolévat opakovaně, protože hladina viditelně pravidelně klesá.
S tou popisovanou Oktávkou to bylo okolo 1l / 3000km nebo možná i víc. Přesně už si to nepamatuju. Výrobce každopádně tvrdil že je to v pořádku a v normě. I na emisích to nebylo nic moc. Ale donutit je k opravě nebylo jednoduché.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 24 úno 2017 16:00
od David Š
...to padání viskozity až o několik desítek % během prvních 100 km po výměnách oleje je taky dost hustá pila do makovice, zvláště když vždycky po výměně si myslím že jsem udělal maximum pro motor.... :mrgreen:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 25 úno 2017 18:25
od NOTIX
asi jsem blázen, ale měním po 6 tis a při výměně dělaám proplach standardním olejem,
tzn. vyměním filtr a dám 5W40 najedu 1000km a pak výměna ( filtr, olej+prolong)
snažím se dělat maximum pro motor :mrgreen:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 25 úno 2017 19:09
od Hubert
Malý kvíz z čeho je ten chladič? Z pohledových stran vypadla čistě. I chladič klimy je celkem čistý.
20170225_153030small1.png
20170225_153030small1.png (730.15 KiB) Zobrazeno 10200 x

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 25 úno 2017 19:15
od Maxsel
Podle zanesení zřejmě z polního kombajnu.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 26 úno 2017 08:58
od RudaK
Podle toho , že se zde probírá LR motor - tak chladič je z Land Rovera ...... :) maximálně z Range Rovera .... :chuckle

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 26 úno 2017 10:50
od Land Jirka
je to chladič z 2,7
takto podobně vypadají všechny chladiče co jezdí občas do terénu

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 27 úno 2017 16:26
od Trewor - ségra
A u těch co maj dodnes původní chladící kapalinu to vevnitř nevypadá o moc líp. Hlavně u bimetalickejch (železnej blok/hliníková hlava) a špatně ukostřenejch motorů se díky korozi nakumuluje moc pěkný blátíčko :puke

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 28 dub 2017 17:55
od Maxsel
Nevím, kolikátej motor v tom autě je, ale i tak...
https://auto.bazos.cz/inzerat/74206937 ... v6-HSE.php

A ten držák rezervy. :yes

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 29 dub 2017 23:11
od Mira 101
:grin: Tak motor bude druhej nebo třetí....a ten držák rezervy přežije ještě minimálně 2.... :mrgreen: :mrgreen: .......sorry ale tohle téma nabízí spekulace.... :mrgreen:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 30 dub 2017 18:03
od ZJD4
Nevím co všichni máte,najel jsem na D3 320t,olej po 24t a žádný problém.Doufám,že jste úspěšná bude i stávající D4.. :grin: