To je pravda, já to teda nemám zvedlý, takže sháním klasiku 235/70, tam je toho celkem na výběr, ATčka mám 245/70, tam už je zimáků méně a 245/75 nebo 235/75, tam už není skoro nic ... přitom třeba Cooper ty rozměry dělá podle ofiko stránek, ale sem to asi nikdo nedováží ...fugín píše: ↑11 říj 2017 19:52 Čím sem starší tím sem vyměklejší a tak sem před dvěmi týdny začal shánět čistokrevné zimáky. Nevím jakou máte zkušenosti vy,ale pro mě je neskutečný problém sehnat tyhle pryžky v rozměru 245/75 R 16. 265/75 se mi zdá už zbytečný. Když už se zdá že je zrovínka tenhle eshop má, tak po telefonickém zjišťování pravdivosti slibů zjistím že mají kulový. Jediný co sem našel a skutečně by skladem byly jsou Nokiany HKPL LT nebo LT2,ale letošní stojí nesmysl a na DOT 11 až 12 seru. Bridgestone sem našel v tomhle rozměru pouze v nabídce ale po zavolání opět prd. Coopery by asi i byly ale ne skladem a Bfgoodrich winter slalom nechci. No prostě tragédie .
Pneumatiky
Moderátor: Acon
Re: Pneumatiky
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
- NOTIX
- Příspěvky: 737
- Registrován: 25 zář 2009 20:45
- tel.: 601322634
- auto: Def 90 Puma, RRE
- Bydliště: Náchod
Re: Pneumatiky
V rozmeru 245/70 R16 se dela Cooper WSC a je za super kacky.
Jinak ja je mam na D3 a je to nejlepsi guma co jsem kdy mel a zkousel, naprosto doporucuju.
Nokian novy ma hloubku vzorku 9mmaCooper ma 11mm!!! Zaber na snehu je daleko lepsi a na silnici super tichy.
Doufam ze se budou delat porad, jiny uz nechci
Jinak ja je mam na D3 a je to nejlepsi guma co jsem kdy mel a zkousel, naprosto doporucuju.
Nokian novy ma hloubku vzorku 9mmaCooper ma 11mm!!! Zaber na snehu je daleko lepsi a na silnici super tichy.
Doufam ze se budou delat porad, jiny uz nechci
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
Re: Pneumatiky
A co mas na d3 za kola kdyz pises R16?NOTIX píše:V rozmeru 245/70 R16 se dela Cooper WSC a je za super kacky.
Jinak ja je mam na D3 a je to nejlepsi guma co jsem kdy mel a zkousel, naprosto doporucuju.
Nokian novy ma hloubku vzorku 9mmaCooper ma 11mm!!! Zaber na snehu je daleko lepsi a na silnici super tichy.
Doufam ze se budou delat porad, jiny uz nechci
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
- NOTIX
- Příspěvky: 737
- Registrován: 25 zář 2009 20:45
- tel.: 601322634
- auto: Def 90 Puma, RRE
- Bydliště: Náchod
Re: Pneumatiky
To jsem myslel ty WSC
Jinak na D3 je mam v 18
Jinak na D3 je mam v 18
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
Re: Pneumatiky
Hladam pre D1 nejake lepsie zimne pneu pokial mozno s celorocnym vyuzitim. Mam skusenost s Grantrek SJ a Cooper Discoverer ms. Grantrek boli fajn na zimu ale na zvysok bieda. Hlavne rychle upchanie od blata. Cooper sa mi zo zaciatku javili tiez ok ale postupne to slo dolu vodou... 2-alebo 3x prerazena ta ista guma, po case rozhadzovala jedna guma cele auto, a naposledy v nizkej rychlosti (chlad- nie mraz, +mokro) a zadok som si skoro stretal. Cize Discoverer uz nie. Aj tak tu niekto pisal ze uz sa nedovazaju. Zaujal ma Cooper WeatherMaster WSC, Nokian Rotiiva AT a Nokian Hattevolaco LT2 ten ale asi zavrhujem bo 800e za gumy mi pride prehnane. Jazdim cesta teren 50-50. Tazky ofroad nie. Byvam na Orave takze so snehom to nemusim opisovat Skor ako o vyhrabanie sa niekam mi ide o bezpecne zastavenie. Nechce sa mi ale investovat do AT na leto aspon 2 roky.
Re: Pneumatiky
Chápu dobře, že chceš jednu gumu jak do bláta aby brala, tak aby dobře zastavila na sněhu?
Land Rover Discovery 2 Td5
- Adam P.
- Příspěvky: 973
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: Pneumatiky
čili hledáme svatý grál tohle asi bude dost těžké hledání s asi nijakým výsledkem. dneska už asi nikdo takové univerzálky mezi AT a čistým zimákem nedělá. a i kdyby, tak další problém bue dostupnost v požadovaném rozměru dneska prostě frčí buď klasický zimák, který je super na ledu a uježděném sněhu, ale v terénu na blatě nepoužitelný – ucpe se, nebo to prorazíš o první větší větev či ostrý šutr. a naopak AT nebo MT gut v terénu i v hlubokém sněhu, ale v zimních podmínkách na silnici s tím nezatočíš, nezastavíš. a to je dost o hubu nejen pro tebe a tvoje auto. osobně bych velmi doporučil dvě sady – letní AT nebo MT, dle tvých preferencí a na zimu rozhodně neexperimentovat a pořádný zimák. mám dobrou zkušenost právě s těma nokianama hakapelita. starý vzorek/typ byl asi přesně to, co hledáš. takové měkké AT, které umělo v rámci možností dobře v terénu a přitom to byla i guma na sníh a led, pokud nebyla stará a ztvrdlá. bohužel v létě ale strašně rychle ubývala, logicky. prostřední "šípový" model jsem nejezdil, ale teď jezdím ten nejnovější model a to je hodně dobrá guma na silnici (v zimě). v terénu ale slabé. pak byly ještě dobré kumho KC11, ale ty už neseženeš. ale možná mají nějakou podobnou v nabídce jako náhradu. ta byla celkem slušná na silnici a docela uměla i v terénu, když jsi přimhouřil obě oči bohužel nebyla moc odolná a bylo velmi snadné i prorazit nebo jinak zničit. takže teď si vyber a bacha, nenech se ošálit, ono třeba s takovým AT, když je koupíš nové, čerstvé na podzim, tak první zimu budou super, ale pak to stejně ztvrdne a budou už jen na léto...
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
- Jarda D4
- Příspěvky: 83
- Registrován: 19 lis 2010 09:12
- auto: Def 90 new
- Bydliště: Odry
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
Příspěvek od Jarda D4 » 26 lis 2017, 17:45
https://www.generaltire-tyres.com/car/t ... rabber-at3
psal jsem i do jiného vlákna ale pro info tyhle mám 2 měsíce - je to novinka. Zatím !!! jsou tiché na asfaltu, na AT super v terénu a dobré na sněhu (na D4).
https://www.generaltire-tyres.com/car/t ... rabber-at3
psal jsem i do jiného vlákna ale pro info tyhle mám 2 měsíce - je to novinka. Zatím !!! jsou tiché na asfaltu, na AT super v terénu a dobré na sněhu (na D4).
Ex: FI, FII, D3, D4, D Sport............. http://www.mujsklad.cz
- fugín
- Příspěvky: 2281
- Registrován: 13 lis 2011 21:56
- tel.: 777001161
- auto: ex free 1,8/Disco2
- Bydliště: opatovice nad labem
Re: Pneumatiky
Zimní dodávkové Kumho 245/75 R 16 sem koupil nedávno,sice s hodně starým DOT,ale přesto materiál měkčí než rok staré Barumky co má žena na svým osobáku. Pneu otestovány v sobotu na Doupově a po upuštění mohu naplno tvrdit,že přimhouřit sem nemusel oko ani jedno,kolegové z naší skupinky by jistě toto tvrzení potvrdili. Co se týče odolnosti či proražení: ostrých šutrů velkých i malých potkaly na Doupově nepočítaně i bočnice a nic se nestalo. Rozdíl mezi ostatními ve skupince kteří byli vyzbrojeni různými MT pneu byl v nutnosti použití navijáku akorát mínus 1 pro tyto Kumho a to v táhlém stoupání na podkladu bahno plus stará tráva,jinak sme naviják používali shodně. Horší to bylo cestou domů při jízdě po dálnici. Při rychlosti kolem 100 km/hod značný hluk a vibrace jak když jedu po valše. Je ale možné,že sem tam někde v terénu přišel o nějaké závaží,to ještě nevím . Jak se chovají na sněhu ještě netuším,ale do terénu za mě rozhodně ano,rozhodně nezklamou. Ale jak píšeš jsou už prakticky nesehnatelný,snad ještě někde v zahraničí,ale bohužel už jen starého DOT.Adam P. píše: ↑28 lis 2017 10:03čili hledáme svatý grál tohle asi bude dost těžké hledání s asi nijakým výsledkem. dneska už asi nikdo takové univerzálky mezi AT a čistým zimákem nedělá. a i kdyby, tak další problém bue dostupnost v požadovaném rozměru dneska prostě frčí buď klasický zimák, který je super na ledu a uježděném sněhu, ale v terénu na blatě nepoužitelný – ucpe se, nebo to prorazíš o první větší větev či ostrý šutr. a naopak AT nebo MT gut v terénu i v hlubokém sněhu, ale v zimních podmínkách na silnici s tím nezatočíš, nezastavíš. a to je dost o hubu nejen pro tebe a tvoje auto. osobně bych velmi doporučil dvě sady – letní AT nebo MT, dle tvých preferencí a na zimu rozhodně neexperimentovat a pořádný zimák. mám dobrou zkušenost právě s těma nokianama hakapelita. starý vzorek/typ byl asi přesně to, co hledáš. takové měkké AT, které umělo v rámci možností dobře v terénu a přitom to byla i guma na sníh a led, pokud nebyla stará a ztvrdlá. bohužel v létě ale strašně rychle ubývala, logicky. prostřední "šípový" model jsem nejezdil, ale teď jezdím ten nejnovější model a to je hodně dobrá guma na silnici (v zimě). v terénu ale slabé. pak byly ještě dobré kumho KC11, ale ty už neseženeš. ale možná mají nějakou podobnou v nabídce jako náhradu. ta byla celkem slušná na silnici a docela uměla i v terénu, když jsi přimhouřil obě oči bohužel nebyla moc odolná a bylo velmi snadné i prorazit nebo jinak zničit. takže teď si vyber a bacha, nenech se ošálit, ono třeba s takovým AT, když je koupíš nové, čerstvé na podzim, tak první zimu budou super, ale pak to stejně ztvrdne a budou už jen na léto...
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
- Adam P.
- Příspěvky: 973
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: Pneumatiky
fugín píše: ↑28 lis 2017 11:42Adam P. píše: ↑28 lis 2017 10:03
no tak ty vibrace asi fakt kvůli ztracenému zavaží, nebo nalepenému bahnu na ráfku atp. protože s tím jsem teda nikdy problém neměl, na silnici byly vzorné. jak na suché, tak na zmrzlé nebo sněhovaté. jinak mně se teda podařilo tuhle gumu rozpárat o obyčejnou silnější větev, co ležela na zemi. ale je možné, že jsem měl prostě jen smůlu a nějak blbě jsem to chytnul... ty nokiany mně ale přijdou na silnici o něco lepší. na druhou stranu v terénu se s nima moc počítat nedá.
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
- fugín
- Příspěvky: 2281
- Registrován: 13 lis 2011 21:56
- tel.: 777001161
- auto: ex free 1,8/Disco2
- Bydliště: opatovice nad labem
Re: Pneumatiky
Tvoje prispevky som cital asi vsetky...do pneu prispievas asi najviac tak sa ta rovno spytam...co si myslis napriklad o Cooper WeatherMaster WSC... su vedene tusim ako M+S s vlockou. A+T mat nemusim ale normal zimak sa mat bojim hlavne kvoli prerazeniu. Menit koleso sam v horach by som nechcel. Pozeral som aj tie rotiva ale ona je vedena ako letna guma...s vlockou ale len na dezene tusim, tak na to kaslem. Je ten rozdiel medzi Cooprom na Nokianom HKPLT taky markatny ze je tam rozdiel v cene 60- 100€ na kuse?Adam P. píše: ↑28 lis 2017 10:03čili hledáme svatý grál tohle asi bude dost těžké hledání s asi nijakým výsledkem. dneska už asi nikdo takové univerzálky mezi AT a čistým zimákem nedělá. a i kdyby, tak další problém bue dostupnost v požadovaném rozměru dneska prostě frčí buď klasický zimák, který je super na ledu a uježděném sněhu, ale v terénu na blatě nepoužitelný – ucpe se, nebo to prorazíš o první větší větev či ostrý šutr. a naopak AT nebo MT gut v terénu i v hlubokém sněhu, ale v zimních podmínkách na silnici s tím nezatočíš, nezastavíš. a to je dost o hubu nejen pro tebe a tvoje auto. osobně bych velmi doporučil dvě sady – letní AT nebo MT, dle tvých preferencí a na zimu rozhodně neexperimentovat a pořádný zimák. mám dobrou zkušenost právě s těma nokianama hakapelita. starý vzorek/typ byl asi přesně to, co hledáš. takové měkké AT, které umělo v rámci možností dobře v terénu a přitom to byla i guma na sníh a led, pokud nebyla stará a ztvrdlá. bohužel v létě ale strašně rychle ubývala, logicky. prostřední "šípový" model jsem nejezdil, ale teď jezdím ten nejnovější model a to je hodně dobrá guma na silnici (v zimě). v terénu ale slabé. pak byly ještě dobré kumho KC11, ale ty už neseženeš. ale možná mají nějakou podobnou v nabídce jako náhradu. ta byla celkem slušná na silnici a docela uměla i v terénu, když jsi přimhouřil obě oči bohužel nebyla moc odolná a bylo velmi snadné i prorazit nebo jinak zničit. takže teď si vyber a bacha, nenech se ošálit, ono třeba s takovým AT, když je koupíš nové, čerstvé na podzim, tak první zimu budou super, ale pak to stejně ztvrdne a budou už jen na léto...
- NOTIX
- Příspěvky: 737
- Registrován: 25 zář 2009 20:45
- tel.: 601322634
- auto: Def 90 Puma, RRE
- Bydliště: Náchod
Re: Pneumatiky
A jak jsem psal ja rozdil v hloubce vzorku Cooper 11mm vs Nokian 9mm
Za me jasna volba
Za me jasna volba
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
- jareku
- Příspěvky: 1830
- Registrován: 09 zář 2012 23:25
- tel.: 737 347 753
- auto: RR L322+DEF+SIII
- Bydliště: Blansko
Re: Pneumatiky
To: Brunko
Cooper weathermaster wsc je čistokrevná zimní pneu určená především na silnici... Nokian HKPLT je také čistokrevná zimní pneu určena především na silnici a je považována za jednu z nej zimních pneu.... A asi je - proto ta cena. U zimních pneu tedy nelze očekávat nějakou extra zvýšenou odolnost pro terén a je potřeba v "drsnějším" terénu jezdit opatrně. Zato vlastnosti na zasněžené a zmrzlé silnici budou top.
Pokud koupíš jakékoliv AT (prakticky všechny mají označeni M+S a jsou označovány jako all seasons alias univerzální případně letní a některé už mají i "horu se třemi vrcholy a vločkou jako mají zimní) tak můžeš v "drsnějším" terénu jezdit bez větších obav, ale musíš počítat s tím, že na zasněžené a zmrzlé silnici budou horší než zimní pneu. První rok rozdíl nebude moc patrný, ale další zimu budou "zimní" vlastnosti AT pneumatik výrazněji horší.
Volba pneumatik bude vždy na Tobě a podle toho co koupíš, musíš přizpůsobit jízdu jak na silnici tak i v terénu. A volba pneumatik před zimou je tady řešena opakovaně a pořád dokola
Cooper weathermaster wsc je čistokrevná zimní pneu určená především na silnici... Nokian HKPLT je také čistokrevná zimní pneu určena především na silnici a je považována za jednu z nej zimních pneu.... A asi je - proto ta cena. U zimních pneu tedy nelze očekávat nějakou extra zvýšenou odolnost pro terén a je potřeba v "drsnějším" terénu jezdit opatrně. Zato vlastnosti na zasněžené a zmrzlé silnici budou top.
Pokud koupíš jakékoliv AT (prakticky všechny mají označeni M+S a jsou označovány jako all seasons alias univerzální případně letní a některé už mají i "horu se třemi vrcholy a vločkou jako mají zimní) tak můžeš v "drsnějším" terénu jezdit bez větších obav, ale musíš počítat s tím, že na zasněžené a zmrzlé silnici budou horší než zimní pneu. První rok rozdíl nebude moc patrný, ale další zimu budou "zimní" vlastnosti AT pneumatik výrazněji horší.
Volba pneumatik bude vždy na Tobě a podle toho co koupíš, musíš přizpůsobit jízdu jak na silnici tak i v terénu. A volba pneumatik před zimou je tady řešena opakovaně a pořád dokola
Live long and prosper.
Re: Pneumatiky
Viem, ze sa to tu riesi kazdorocne...pred niekolkymi rokmi som to tu luskal tiez...vyberal som na zaklade toho co tu kazdy pisal Myslim, ze som aj vybral dobre ale asi su tie Discoverer uz stare a stvrdli ked sa tak vyrazne zhorsili. Tento rok su ale ine gumy a niektore sa ani nedaju zohnat. S tych novsich je aj tu malo recenzii preto teraz neviem vybrat. S AT mi to je jasne. Cestu tym smerom som zavrhol. Zaujima ma ale teraz to ze obe spominane su oznacovane ako zimne M+S s velkym cenovym rozdielom. Tiez rozumiem ze je Nokian pravdepodobne lepsi ale ma o 50% lepsi grip ako Cooper? Ked porovnavam teda s cenami. Neplanujem s tymi gumami tazky teren ale konarov a sutrov je v nasich lesoch celkom dost. Inak ten VSC sa mi podoba na Discoverer. Tiez by bolo zaujimave keby sa nasiel niekto kto mal Discover a teraz jazdi weathermaster.jareku píše: ↑28 lis 2017 19:25 To: Brunko
Cooper weathermaster wsc je čistokrevná zimní pneu určená především na silnici... Nokian HKPLT je také čistokrevná zimní pneu určena především na silnici a je považována za jednu z nej zimních pneu.... A asi je - proto ta cena. U zimních pneu tedy nelze očekávat nějakou extra zvýšenou odolnost pro terén a je potřeba v "drsnějším" terénu jezdit opatrně. Zato vlastnosti na zasněžené a zmrzlé silnici budou top.
Pokud koupíš jakékoliv AT (prakticky všechny mají označeni M+S a jsou označovány jako all seasons alias univerzální případně letní a některé už mají i "horu se třemi vrcholy a vločkou jako mají zimní) tak můžeš v "drsnějším" terénu jezdit bez větších obav, ale musíš počítat s tím, že na zasněžené a zmrzlé silnici budou horší než zimní pneu. První rok rozdíl nebude moc patrný, ale další zimu budou "zimní" vlastnosti AT pneumatik výrazněji horší.
Volba pneumatik bude vždy na Tobě a podle toho co koupíš, musíš přizpůsobit jízdu jak na silnici tak i v terénu. A volba pneumatik před zimou je tady řešena opakovaně a pořád dokola
- jareku
- Příspěvky: 1830
- Registrován: 09 zář 2012 23:25
- tel.: 737 347 753
- auto: RR L322+DEF+SIII
- Bydliště: Blansko
Re: Pneumatiky
Myslím, že to už tady někdo psal: weathermaster se jeví jako nástupce discoverer m+s a je to novinka a letošní "zima" bude první, pro "získání" zkušenosti s touto pneu pro ty, kdo je budou mít. Takže myslím, že reálné zkušenosti tady pravděpodobně nikdo jeśte mit nebude.... Já měl na Defovi na zimu discoverer m+s, pak general Grabbar TR, nyní jsem sehnal 4 roky staré disoverer m+s za pár kaček. Další pneu budou Yokohama Geolandar G015 protože budu akceptovat horší vlastnosti v zimě. S Defem stejně nejezdím rychle Na autě "rodinném" D3 ale budu mit vždy na zimu "poctive" zimní. Osobně bych se těch cooperů vůbec nebál a koupil bych je.
Live long and prosper.
- Adam P.
- Příspěvky: 973
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: Pneumatiky
fugín píše: ↑28 lis 2017 17:01jo, to sou ony no dle manuálu se má na defovi 110 foukat rozměr 235/85 předek 1.9 a zadek 3.3, já jsem na zimu dával tak kolem 2.2/2.6 nebo třeba 2.0/2.4, už nevím přesně. u zimáků je lepší radši míň než víc kvůli trakci. ale foukáním to nebude. jestli to vibruje, problém bude nejspíš jinde. klidně to může být špatným vyvážením. třeba vyvážit klasické bíle defenderovské plecháče není jen tak. dva servisy se o to pokusily, ale neúspěšně. až u cháry v brně jsem pochodil, tam to umí a je to vždycky cajk. někdy je na vině nesoustředná středová díra a musí se to vyvažovat upnutím do maticových děr. ale většinou jde jen o to, že v servisu nemají sředovku na tak velkou díru, je to na hraně a pak je výsledek vyvažování nevalný. u cháry to dělají za středovou díru a v poho. asi prostě umí
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
- Adam P.
- Příspěvky: 973
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: Pneumatiky
[/quote]
Tvoje prispevky som cital asi vsetky...do pneu prispievas asi najviac tak sa ta rovno spytam...co si myslis napriklad o Cooper WeatherMaster WSC... su vedene tusim ako M+S s vlockou. A+T mat nemusim ale normal zimak sa mat bojim hlavne kvoli prerazeniu. Menit koleso sam v horach by som nechcel. Pozeral som aj tie rotiva ale ona je vedena ako letna guma...s vlockou ale len na dezene tusim, tak na to kaslem. Je ten rozdiel medzi Cooprom na Nokianom HKPLT taky markatny ze je tam rozdiel v cene 60- 100€ na kuse?
[/quote]
no tak to nevím, určitě jsou tady povolanější. já spíš jen tak rozumuju jak už se tady psalo mockrát: M+S = vzorek pro lepší záběr na sněhu a blatě; vločka = měkká směs, která drží na sněhu a ledu. M+S je na každé terénní gumě a číňani to už dávají úpně všude. to, že naší legislativě to stačí je jedna věc, ale já bych v zimě na pneu bez vločky nejezdil docela dobře to tady řekl i jarek – když jezdíš s rozumem, tak ty zimáky v lehkém terénu nezničíš. já jsem na těch starých hakapelitách objel dvě albánie a prorazil jsem jen jednu. a to zcela jednoznačně svojí blbostí a navíc ne úplně durch, ale jen nařízl. asi by se s tím dalo v pohodě dojet, ale proč riskovat, když vzadu na dveřích je ta stejná rezervní takže na zimu vem zimáky a je to esli chceš jistotu a 100% kvalitu, tak nokiany, ale je to ranec, to je jasné. coopery určitě nebudou chyba a ušetřené prachy můžeš vrazit do pátého kola na rezervu
Tvoje prispevky som cital asi vsetky...do pneu prispievas asi najviac tak sa ta rovno spytam...co si myslis napriklad o Cooper WeatherMaster WSC... su vedene tusim ako M+S s vlockou. A+T mat nemusim ale normal zimak sa mat bojim hlavne kvoli prerazeniu. Menit koleso sam v horach by som nechcel. Pozeral som aj tie rotiva ale ona je vedena ako letna guma...s vlockou ale len na dezene tusim, tak na to kaslem. Je ten rozdiel medzi Cooprom na Nokianom HKPLT taky markatny ze je tam rozdiel v cene 60- 100€ na kuse?
[/quote]
no tak to nevím, určitě jsou tady povolanější. já spíš jen tak rozumuju jak už se tady psalo mockrát: M+S = vzorek pro lepší záběr na sněhu a blatě; vločka = měkká směs, která drží na sněhu a ledu. M+S je na každé terénní gumě a číňani to už dávají úpně všude. to, že naší legislativě to stačí je jedna věc, ale já bych v zimě na pneu bez vločky nejezdil docela dobře to tady řekl i jarek – když jezdíš s rozumem, tak ty zimáky v lehkém terénu nezničíš. já jsem na těch starých hakapelitách objel dvě albánie a prorazil jsem jen jednu. a to zcela jednoznačně svojí blbostí a navíc ne úplně durch, ale jen nařízl. asi by se s tím dalo v pohodě dojet, ale proč riskovat, když vzadu na dveřích je ta stejná rezervní takže na zimu vem zimáky a je to esli chceš jistotu a 100% kvalitu, tak nokiany, ale je to ranec, to je jasné. coopery určitě nebudou chyba a ušetřené prachy můžeš vrazit do pátého kola na rezervu
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
- Adam P.
- Příspěvky: 973
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: Pneumatiky
jarku jasně, ale bacha. není to jen o tom jet pomalu. když si vezmu, jak hrozné má to auto vlastnosti na silnici obecně a ještě to zhorším nevhodným obutím, tak to je fakt o držku. mě osobně třeba dost děsí představa, že si valím z chaty po suché silnici a najednou v půlce cesty začne hustě sněžit a já tam mám hozené AT. než to projedou silničáři, to je tak tisíc a jedna situace na nehodu, protože def ti začne klouzat i v pidi zatáčce projeté padesátkou. to si tam radši fakt dám zimáky, i za cenu, že si na nich na chatě v lese tak neužiju jako na AT nebo MT. zkoušel jsem jednou schválně na sněhu prohodit zimáky za MT. na poli super, ale na silnici, tak to je adrenalin při každém pootočení volantem je to fakt rozdíl jak prase. ukočírovat něco s tak vysokým těžištěm jde hodně těžko. můžeš jet opatrně jak chceš, stejně je to jen otázka času kdy se něco semele. stačí, aby před tebou nějaký strejda začal nečekaně brzdit. a neuděláš nic... obzvláště pokud tam třeba jako já nemáš ani ABS a nic podobného. to je pak jako na sáňkách.
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
- fugín
- Příspěvky: 2281
- Registrován: 13 lis 2011 21:56
- tel.: 777001161
- auto: ex free 1,8/Disco2
- Bydliště: opatovice nad labem
Re: Pneumatiky
to adam: OK zkusím převážit, byla by škoda takhle schopné pneu zavrhnout. Dám vědět .
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá