
Honza
Kuželová ložiska v nábojích kol jsou v konstrukci auta dělaná tak, že jsou přibližně ve středu disku a tím se rozloží námáhání ložisek na obě dvě souměrně.MOPADŽI píše:Zajímalo by mně, jakou kdo máte zkušenost se životností ložisek v kolech.
Samozřejmě, záleží na mnoha aspektech např. výrobce a tím daná kvalita ložiska, použití kvalitní vazelíny, gufer atd.
Napište každý, kdo tedy máte zkušenost, svůj kilometrový proběh na ložiscích, od nova (původní při novém autě) po výměnu, od výměny do výměny a jaká máte kola, jestli máte podložky a další "zlepšení" ovlivňující jejich životnost![]()
![]()
Díky za vaše postřehy.
Moje zkušenost:Defender 110,rok výroby 1996,220tis.km,mám ho od nova,kola originál,nebo 235/85x16,vazelína v ložiskách originál od nova,problém zatím žádný.MOPADŽI píše:Zajímalo by mně, jakou kdo máte zkušenost se životností ložisek v kolech.
Samozřejmě, záleží na mnoha aspektech např. výrobce a tím daná kvalita ložiska, použití kvalitní vazelíny, gufer atd.
Napište každý, kdo tedy máte zkušenost, svůj kilometrový proběh na ložiscích, od nova (původní při novém autě) po výměnu, od výměny do výměny a jaká máte kola, jestli máte podložky a další "zlepšení" ovlivňující jejich životnost![]()
![]()
Díky za vaše postřehy.
Ta vůle se tam dělá z důvodu teploty.eliott píše: a jsem přesvědčený, že vůle je špatně, že má být lehké předpětí.
Já to tak dělám i u lanďáků- dotáhnu a potom o necelé 1/4 otáčky povolím.capa píše: Normálně se u kol celé assembly přetáhne větším momentem, aby si to sedlo a pak povolí na menší provozní moment.