no, chci to do auta na takové to domácí žvýkání Teď tam mám asi 60Ah, ale mám nějaké plányMadTom píše: ↑20 črc 2020 10:20 LiFePO a vůbec jakékoliv Li-něco budou hodně drahé, hlavně to chce správnou nabíječku a "vybíječku" tedy ochranu před vybitím. A já bych ještě doplnil správnou mechanickou konstrukci okolo, kdyby se to náhodou rozhodlo hořet, Boeing s tím má v 787 bohaté zkušenosti. Na druhou stranu ta baterka bude asi třetinová, co se týče rozměrů.
Nepíšeš na co to chceš, pod pojmem trakční baterie si vždy představím něco jako elektrický vysokozdvižný vozík, tedy na zatížení celkem velkým proudem. Něco jiného je baterie do karavanu, ze které honím ledničku a podobné věci, co moc nežerou.
Já používám v autě Banner Running Bull AGM - v principu je to "to samé" co Optima, ale články nejsou smotané do válečků, ale klasicky placaté. V D2 ji mám jako hlavní už 8 let a v pohodě, druhou menší mám pro honění ledničky, tu jsem jednu vlastní blbostí zničil - vybil jsem ji během 2 týdnů téměř do nuly, což bez následků nedá žádná baterka.
Ještě se mi zamlouvá díky parametrům trakce od Victronu Energy gel 165ah,