lopatkám je jedno, či ideš rýchlo alebo pomaly. Tá deka je tam preto, že vo vode môže čokoľvek plávať a poškodiť chladič.
Pokial ide o lopatky=listy vrtule, tie sa zlomia preto, že ak sa rozročia vo vode, tak voda kladie väčší odpor ako vzduch, vyhnú sa a zavadia o niečo. No a zlomia sa. No toto je výplod mojej hlavy, prax môže byť iná. No neviem si predstaviť, že by ju zlomil len nápor vody, pretože na to je dosť pružná a toľko sa ohnúť nedá aby sa zlomila.
Potom tam pýsali aj niečo v tom zmysle, že deka má zabrániť nasatiu vody, no to sa mi zasa zdá blbosť. V každom prípade je terba brodiť tak, že pred sebou tlačíš vlnu. Vtedy máš dvete nad vodou a nezatečie do vnútra. Predsa len Disco nie je Def a sušenie trvá o "pár rokov" dlhšie
Brodeie je fajn a ak sa mi voda postaví do cesty, zneužijem to. No vyhladávať to nevyhladávam. Nemyslím, že by hlboké a intenzívne kúpele robili autu nejaké blaho. Aj keď mám vyvedené odvzdušnenia náprav pod kapotu, nepokúšam osud. A ešte som nenašiel brodiacu zátku na prevodovke a nerád by som dopadol ako RudaK
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.