Stránka 15 z 17

Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8

Napsal: 06 lis 2019 18:48
od jacobik
Držím palec. V jinem postu na foru uz jsem videl i odkaz na termostat, ktery by mel byt do sedacky pouzitelny. Byl tam odkaz na tenhle:
https://www.hadex.cz/u970-termostat-50c ... ci-vratny/

Nemam ale odvahu sundavat potah.

Odesláno z mého SM-G960F pomocí Tapatalk



Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8

Napsal: 08 lis 2019 08:10
od Johny
Řešil už někdo alternátor na motoru M62? Jeden den mi přestalo v autě fungovat napůl rádio a několik dalších věcí. Dva dny předtím auto ujelo přes 300 km a předpokládal jsem, že baterie je plně dobyta. Nicméně po připojení na nabíječku vše začalo fungovat jak má.
Baterka bude asi KO, ale při měření alternátoru(na volnoběh) jsem dostal tyto hodnoty: při zátěži: 13,6V až 13,8V(světla, rádio, topení zapnuto), bez: 13,85V až 14,00V
Je to ještě v toleranci??

Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8

Napsal: 08 lis 2019 08:16
od MadTom
A to bylo měřeno s nabitou nebo vybitou baterkou? Jestli s vybitou, tak bych řekl že to ještě jde, jinak že by tam mohlo být o kousek více. A předpokládám, že měřeno to bylo přímo na svorkách baterie, ne někde po cestě na nějakém konektoru.

Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8

Napsal: 08 lis 2019 08:55
od gregori
Ty hodnoty jsou podle mě ok. Pokud by to bylo pod limitem, svítila by ti na palubovce kontrolka baterky. Chce to pořádnou baterku, já na třetí pokud skončil u Banner a zatím drží výborně.

Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8

Napsal: 08 lis 2019 09:03
od Don
Ja menil loni, take za Bannerku a maka, ale ten kastlik na ni musel vymyslet nejaky silenec. Tam ji narvat byl teda skoro nadlidsky ukon

Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8

Napsal: 08 lis 2019 20:24
od Johny
Bylo měřeno po dobytí baterie. Jinak jak píšeš, měřil jsem to přímo na baterce.
V současnosti je v autě Varta silver dynamic 110A.

Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8

Napsal: 13 lis 2019 14:14
od merlin
to jacobik
termostat se zdá, že by se vešel, jenom těch 250V je nějakých divných. Dokáže nějaký znalec elektrikář říct, že to bude fungovat?
Díky

jacobik píše: 06 lis 2019 18:48 Držím palec. V jinem postu na foru uz jsem videl i odkaz na termostat, ktery by mel byt do sedacky pouzitelny. Byl tam odkaz na tenhle:
https://www.hadex.cz/u970-termostat-50c ... ci-vratny/

Nemam ale odvahu sundavat potah.

Odesláno z mého SM-G960F pomocí Tapatalk

Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8

Napsal: 13 lis 2019 14:24
od pojir
250V/6A je maximalni napeti a proud, co to zvladne. A vic tam urcite nebude. Takze nevidim duvod, proc by to nemelo fungovat. Ale vlastne nejsu elektrikar :nerd

Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8

Napsal: 13 lis 2019 20:12
od jacobik
Taky nejsem elektrofachman, ale mám stejný názor jako kolega. Podle mě to je maximum co vydrží, než se upeče.

Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8

Napsal: 13 lis 2019 20:22
od MadTom
Upřesním - 250V je maximální napětí, které ten termostat může spínat, pokud by se spínalo napětí větší, tak hrozí přeskok oblouku mezi kontakty a buďto shoření termostatu, nebo jeho spečení, takže by netermostatoval. V autě je 12V, takže to není problém.
6A je maximální proud, který termostat může spínat, tohle je podobné jako u relátka nebo pojistky. Nevím kolik bere dečka ale 6A pro napětí 12V je 72W příkonu - teda o něco víc, než co topí halogenová žárovka v hlavním světle, a ta topí docela hodně.
Termostat je tam proto, aby vám topení nepřipeklo zadní část těla. Primárně je havarijní, regulace by měla být jinde.

Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8

Napsal: 14 lis 2019 15:23
od merlin
díky za info:
tak jsem se do toho pustil.trochu googlení a našel jsem správné video:

https://www.youtube.com/watch?v=jKc08UaVSjk&t=310s

je tam celý postup od vymontování sedadla až po proměření okruhů

nejlepší z celého je malůvka, jak je to zapojené:
SNÍMEK OBRAZOVKY 2019-11-12 V 16.58.59.png
když jsem proměřil okruhy, nešel - jak ukázala diag- termostat

je to ten zelenej a černej drát z hlavního konektoru pod sedadlem
IMG_0299.jpeg
- na to stačí přístup zezadu bez vymontovaní celé sedačky, strčil jsem prst po drátech, udělal trochu místo a tahal. Moc to nešlo, ale jak se říká, když to nejde silou, musí to ještě větší silou, dráty jsem vyškub i když starý senzor zůstal přilepenéj uvnitř. Je cca 5-6cm hluboko. Přes vago svorky jsem napojil nový co je v odkazu výše od "jacobik" .
IMG_0302.jpeg
Najednou jsem oba okruhy prozvonil z hlavního konektoru, tedy termostat i celý okruh 3 vyhřívaných deček a zdálo se vše ok.,

vrátil jsem sedačku a nic - opět netopí

tentokrát už vím jak a co - a tak sedačku nechávám v autě přišroubovanou a zapojenou

-rozpojím hlavní konektor a nic, resp prozvonil jsem termostat - slabý pin/zelený drát - silný pin /černý drát a ten je ok, ale dva silné piny na tři dečky nic.
-otevřel jsem sedačku vzadu, rozpojil dva konektory dole "samice" na sedákové dvě dečky a vše ok
-tak jsem ještě sundal záda a prozvonil "samce" na zádovou dečku a nic, takže možná manipulací odešel nějaký drát
-prozvonil jsem ještě dráty co vedou ke konektoru a vše ok, jenom okruh zádové dečky nejde. No nic, vzal jsem drát a v konektoru jsem to spojil na krátko.
-tím jsem prozvonil z hlavního konektoru oba okruhy, tak se raduju, zapnu a nic

tak nevím jestli se někde kontroluje odpor celého okruhu a teď je nižší - není zádová dečka
a nebo je včudu knoflík na zapínání výhřevu
řj by měla být ok, neboť spolujezdec topí a vše je jeden oruh, jenom se zvlášť zapínají sedáky

nějaký nápad?

Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8

Napsal: 14 lis 2019 15:48
od jacobik
Mozna spatna myslenka, ale nebude treba po vymene termosratu smazat chyby pres diag a pak az vyzkouset?

Odesláno z mého SM-G960F pomocí Tapatalk


Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8

Napsal: 14 lis 2019 17:29
od libovka
To:Merlin

Samozdřejmě,že jednotka měří odpor výhřevu. Pokud odpor nevyhovující tak se výhřev prostě odpojí.

Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8

Napsal: 16 lis 2019 15:15
od merlin
tak nevím,
změřil jsem impedanci na obvodech
dle videa má být cca:
na celém obvodu 1,4 ohm, dečky spodek 0,2 ohm a 0,2 ohm, dečka záda 0,6 ohm a termostat 12,8 kohm
naměřil jsem s klemou na zádové dečce
1,4 ohm 0,4 ohm 0,4 ohm. 0,3 ohm. 0

s tím když termostat prozvoním z hlavního konektoru, je to ok, ale nenaměřím žádnou impedanci ani na celém obvodu termostatu a ani na samostatném termostatu

co je špatně?

Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8

Napsal: 16 lis 2019 17:44
od MadTom
Buďto tomu nerozumím, nebo mi to jenom nesedí, ale pokud je termostat takovej ten obyčejnej bimetalovej, tak 12,8kohm je trošku moc.
Jestli máš přístup k vývodům jednotlivých topných elementů, tak kromě měření multimetrem, který je tyhle malé odpory většinou spíš orientační, bych to zkusil ze 12V přes žárovku - pro začátek přes 5 W, měla by se rozsvítit. Následně můžeš ty elementy pospojovat tak jak mají být zapojené a postupně to zkoušet opět přes žárovku, měla by furt svítit. Až se dostaneš do stavu, že to máš zapojené celé, a žárovka svítí. Následně to může připojit přímo na 12V, bude to brát docela dost proudu, ale mělo by to začít topit. A následně změřit, jestli do toho topení auto vůbec pouští elektriku.

Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8

Napsal: 16 lis 2019 18:46
od merlin
když si to přeložím,
jestliže všechno zvoní a
impedance všech obvodů mino termostatu je v normě - předpokládám, že 5W bude na vše svítit
měl bych se soustředit na vstup - a nejspíš se dostanu k té mé teorii - "a nebo je včudu knoflík na zapínání výhřevu"

- a nebo - první reakce kokeska - "vyměň celou židli"

- ta má ale nevýhodu - nestojí 25,- Kč jako termostat a nepošlou ti ji za 120,- na dobírku

Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8

Napsal: 16 lis 2019 19:05
od MadTom
Ta žárovka to narozdíl od multimetru zkouší při podstatně vyšším proudu, takže to lépe odpovídá provozu a hlavně jsou lépe poznat případné špatné kontakty.

Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8

Napsal: 17 lis 2019 20:05
od majo2982
Ja som pozeral ten termostat,a ten pdf súbor na stránke píše o teplotách toho termostatu. Sú tam aj nejaké nulovacie teploty. A neviem, či som to na rýchlo dobre prečítal,ale pracuje v teplote od 50- 150°C. Od 50°C nižšie sa resetuje. Ak som dobre čítal.

Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8

Napsal: 17 lis 2019 20:34
od MadTom
Jestli se stále bavíme o bimetalovém termostatu v topení sedačky, tak 50°C už je celkem dost na to, aby to člověku spálilo pozadí. Co jsem viděl, tak tam byl vždy, u jednoduchých aut kvůli regulaci jako takové, u lepších aut, které mají regulovatelné topení, tam byl jako havarijní, aby to člověka nespálilo, když se něco pokazí.
Funguje tak, že při dosažení určité teploty se kontakty uvnitř rozepnou (třeba při 50°C), tím se rozpojí obvod topení a přestane to topit. Po poklesu teploty zhruba o 5-10°C se kontakty opět sepnou, topení začne znovu topit. A tak to funguje pořád dokola, až do vypnutí topení jeho uživatelem.

Re: můj život s L322 MKIII 4,4i V8

Napsal: 17 lis 2019 20:35
od MadTom
Jenom pro přiblížení - do 50°C na předmětu udržím vlastní ruku, do 60°C cizí ruku. Co je teplejší, už je spíš na spáleniny, takže 150°C je naprosto mimo.