Stránka 1 z 5

Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 14 bře 2012 14:05
od Brendy
Ahoj,
jsem tady na fóru nový, tak vás prosím o radu a i případnou schovívavost kvůli mému dotazu.
Hodně se mi líbí freelander, ale pro mé ježdění vůbec nepotřebuji a ani nevyužiji čtyřkolku. Co jsem se dočetl na foru, tak jsou s ní spojeny právě ty největší problémy... IRD, visko, kardany,...
Myslíte si, že je dobrý nápad koupit levně free třeba s pokaženou IRD a vyházet z toho vše co bude možné? Co všechno by se dalo z tama oddělat, aby z něj byla obyčejná dvoukolka? Pak už by to auto mohlo být celkem spolehlivé,ne?..:) Nebo je to možné vůbec udělat s ohledem třeba na ten asistent sjíždění z kopce atd.?
Vím, že zarytým landroverákům to připadne jako zvěrstvo, ale mně se prostě líbí design auta a zbytek bych nevyužil a tahal zbytečně kila navíc...:)
Díky a těším se na odpovědi.

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 14 bře 2012 15:53
od Maxsel
Stačí odmontovat kardan s viscospojkou a zadní dif s poloosama a můžeš jezdit.

S vadnou IRD to raději nekupuj, pokud nevíš, jak vypadá uvnitř. Pokud odešla natolik, že auto nejede, můžou tam být od špon poškozená ložiska nebo ozubená kola a stejně jí budeš muset repasovat.

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 14 bře 2012 15:57
od bata
Brendy píše:Ahoj,
jsem tady na fóru nový, tak vás prosím o radu a i případnou schovívavost kvůli mému dotazu.
Hodně se mi líbí freelander, ale pro mé ježdění vůbec nepotřebuji a ani nevyužiji čtyřkolku. Co jsem se dočetl na foru, tak jsou s ní spojeny právě ty největší problémy... IRD, visko, kardany,...
Myslíte si, že je dobrý nápad koupit levně free třeba s pokaženou IRD a vyházet z toho vše co bude možné? Co všechno by se dalo z tama oddělat, aby z něj byla obyčejná dvoukolka? Pak už by to auto mohlo být celkem spolehlivé,ne?..:) Nebo je to možné vůbec udělat s ohledem třeba na ten asistent sjíždění z kopce atd.?
Vím, že zarytým landroverákům to připadne jako zvěrstvo, ale mně se prostě líbí design auta a zbytek bych nevyužil a tahal zbytečně kila navíc...:)
Díky a těším se na odpovědi.
Je možný to udělat, ale ne tak jak si představuješ, IRD je součástí i předního náhonu, viz příloha:
8 ) převodovka
6 ) IRD
7 ) pravá poloosa

Dvoukolku z toho uděláš odpojením kardanu, díly 3, 4, 5.

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 14 bře 2012 16:07
od Maxsel
Kdyby jsi to chtěl řešit trvale a investovat trochu práce, můžeš z IRD vyhodit jednu tu osu s kuželovým kolem, která vystupuje dozadu ven a je jednou z věcí způsobících problémy IRD.

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 14 bře 2012 16:15
od Brendy
Aha, tak teď už tomu snad rozumím. Nevěděl jsem, že IRD je součástí "předku". Chtěl jsem se jí jen tak zbavit jako složité součásti, ale ona bude stejně nutná kvůli pohonu předku... tak to jsem si moc nepomohl..:)

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 15 bře 2012 09:20
od Tim
Ale pomohl protože když sundáš kardany, nebo necháš repasovat visco, nebude tolik problémů s IRD :hand

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 15 bře 2012 21:46
od tagr
to je vše moc hezké co tu říkáte,ale uvědomte si , že vše je dělané na 4x4 a ne 4x2 takže ti IRD odejde stejně dřív 4x2 než když necháš 4x4 s viscou co je v pořádku.

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 15 bře 2012 21:57
od Maxsel
To není pravda. IRD má problémy právě díky 4x4. On je do totiž konstrukčně v podstatě jen diferák, do kterýho jsou přidaný dvě kuželový kola, kterýma se skrz ní přenáší točivý moment na zadek. Ty dvě kola nemají žádný vliv na chod přední nápravy, nijak nemění počet otáček ani točivý moment. Jen jsou tak blbě uložený v ložiskách, že pod zátěží časem odejdou... Nic jiného se v IRD nekazí! Pokud zmizí zatížení, zmizí problémy. Kdo nepotřebuje nebo nechce 4x4, tak tím jen vydělá!

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 15 bře 2012 23:09
od jarmik
Maxsel píše:Kdo nepotřebuje nebo nechce 4x4, tak tím jen vydělá


ale asi jen do tý doby než půjde na STK :shake ( aspoň tady v Chebu jsou moc pečlivý )

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 16 bře 2012 06:25
od tagr
Maxeli a ty myslíš , že mimo 1,8 která je ,,čajíček" to celá přední náprava i s IRD přenese výkon motoru bez mnohem většího opotřebení, než 4x4????? no nevím????já měl do repase na IRD nalítáno 165000 km a jediné co jí bylo že bylo menší přepětí než má být :) .Takže vše je jen o visco a to auto jede spolehlvě.a to se nezlob, ale dát 4500,- po cca 80 000 km mě přijde mnohem levnější než kde jaké jiné řešení.

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 16 bře 2012 07:40
od fugín
Zajímavá debata... jen mě malinko uniká smysl. Přijde mě to trochu divný,koupit si auto s možností pohonu všech 4 kol jen proto že se mě vzhledově líbí pak z něj shodit visko a kardany protože je nepotřebuju. Je to jako kdybych si koupil horský kolo protože se mi líbí a pak z něj demontoval přehazovačku a přesmykač protože bydlím v nížíně a tudíž je nepotřebuju. Ale proti gustu žádnej dišputát. Ať si každý koupí co se mu líbí...jen mě malinko uniká smysl

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 16 bře 2012 09:39
od Maxsel
tagr píše:Maxeli a ty myslíš , že mimo 1,8 která je ,,čajíček"
:D A to ho srovnáváš s naftovým trhačem asfaltu, který má o 10 koní méně nebo dokonce s tím co má méně o 20 ? :D

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 16 bře 2012 09:41
od Maxsel
fugín píše:Zajímavá debata... jen mě malinko uniká smysl. Přijde mě to trochu divný,koupit si auto s možností pohonu všech 4 kol jen proto že se mě vzhledově líbí pak z něj shodit visko a kardany protože je nepotřebuju. Je to jako kdybych si koupil horský kolo protože se mi líbí a pak z něj demontoval přehazovačku a přesmykač protože bydlím v nížíně a tudíž je nepotřebuju. Ale proti gustu žádnej dišputát. Ať si každý koupí co se mu líbí...jen mě malinko uniká smysl
Netvrdím, že s tím souhlasím, ale z hlediska nákladů a spolehlivosti je na tom dvoukolka prostě lépe. A statistiky poměrně jasně uvádí, kolik lidí jezdí mimo silnice a k čemu je těmhle autům pohon 4x4...

A dotaz nezněl, k čemu mi bude Freelander 4x4, ale jestli je možné auto jednoduše upravit na 4x2. A odpověď je: ANO, jde to jednoduše.

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 16 bře 2012 09:59
od Brendy
Víte, já čtyřkolku fakt nepotřebuji... v terénu jsem byl doposud jen jednou a to byla stejně taková polní cesta, kterou jsem stejně projel i s dvoukolkou. Co ale hledám je auto se zvýšeným podvozkem, kde prostě nebudu řešit každý výmol, patník, atd.... a navíc se mně takové líbí... a free je za rozumnou cenu a v TD myslím že i s odolným a jednoduchým motorem... tolik na vysvětlenou

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 16 bře 2012 11:36
od bata
Brendy píše:Víte, já čtyřkolku fakt nepotřebuji... v terénu jsem byl doposud jen jednou a to byla stejně taková polní cesta, kterou jsem stejně projel i s dvoukolkou. Co ale hledám je auto se zvýšeným podvozkem, kde prostě nebudu řešit každý výmol, patník, atd.... a navíc se mně takové líbí... a free je za rozumnou cenu a v TD myslím že i s odolným a jednoduchým motorem... tolik na vysvětlenou
Myslím, že freeček bez zadku jezdí plno. Nic ti nebrání zadek nahodit, pokud se budeš chystat na hory nebo na nějaký větší terén. 4x4 je 4x4 :-)

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 16 bře 2012 15:06
od will.26
kdo jednou skusí4*4 nechce jinak :mrgreen: a když už nechceš jezdit terém tak určitě se 4*4 sedí líp v zatáčkách :yes

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 18 bře 2012 13:46
od tagr
:D pravdu díš . No kdo chce krátkodobvě ušetřit ať jezdí 4x2 a právě v zatáčkách a kopcích se vše časem projeví. :Sorry:

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 18 bře 2012 14:45
od Maxsel
tagr píše: ...tak určitě se 4*4 sedí líp v zatáčkách :yes
tagr píše: :D pravdu díš . No kdo chce krátkodobvě ušetřit ať jezdí 4x2 a právě v zatáčkách a kopcích se vše časem projeví. :Sorry:
To je taky nesmysl. Je to jedna z prvních věcí, kterou Vám vysvětlí ve školách jízdy (smyků atd.). Odstředivá síla působí na auto v zatáčce stejně, bez ohledu na pohon. Vliv bude mít povrch, gumy, váha, ale ne 4x4. Ať se Vám to líbí nebo ne.
http://www.autoweb.cz/nejhorsi-myty-o-r ... ne-nehody/

Chápu, že každý chválí to svoje, ale raději už to tady nekomentujte. Zatím je to tady snůška drbů a mýtů. Jestli to tady bude někdo číst, bude mít majitele Freelanderů za pitomce.

Zatím jediná rozumná věc tu padla ohledně STK a toho, že je to nepovolený zásah do konstrukce auta.

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 18 bře 2012 15:27
od Safraporte
Z vlastní měsíční zkušenosti bez visko a kardanů - auto je (alespoň pocitově) svižnější a i průjezd zatáček mi přišel lepší, bez snahy se přetáčet. Spotřeba měřená natankováním od plna do plna o cca 1 litr nižší.
Klidně mi to rozporujte 8)
na druhou stranu - i na blbé polňačce je ten přiřazený zadek poznat a je to velké +.

Re: Koupě Freelander a předělání na 4x2?

Napsal: 18 bře 2012 16:42
od Tim
Já jezdím nedobrovolně bez zadku už přes půl roku. Na suché silnici je to fakt paráda, na mokré také, jediné co doporučím je na zimu buď vyřadit TC jestli to jde a nebo zpátky nahodit kardan. Protože na sněhu začne auto hrabat, TC začne přibrzďovat a je to ještě horší, kolikrát se s tím nejde rozjet :-( A na mokré silnici při prudším rozjezdu mi je auta líto jak to vzadu mlátí když TC zasáhne...