Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
fR4Nk13
Příspěvky: 11
Registrován: 15 říj 2013 20:51
auto: LR Freelander

Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW

#1 Příspěvek od fR4Nk13 » 22 črc 2014 19:31

Caute vsetci.
Tak, problemy z Freetezou dobehli aj nas :sad Auto mi zle startovalo. Nemalo vykon. Skalo pri rozjazde a niekedy cuklo aj pri normalnej jazde. Robi to pri zoslapnuti pedalu. Najviac pri tu diskutovanych otackach 1800- 2100. Mal som pocit ze sa aj prehrieva, sice ukazovatel teploty bol v normale ale nechapem preco vetraky na chladenie motora sa nezopli?? Tie vetraky sa mi zopli iba raz v terene pri jazde hore strmim kopcom. Doslo to tak daleko, ze sa mi zdalo ze citim smrad z motoroveho priestoru od plastu a gumy. Kvapaliny a olej motor netrati. Nemam olej vo vode ani naopak.
Moje riesenie:
Urobil som diagnostiku ukazalo chyby s.klapky, teplotne cidlo, vaha vzduchu.
Dal som vymenit palivovy filter, teplotne cidlo pri sktiacej klapke. Chcel som aj vahu vzduchu.... ale ma ju vobec 1.8/88kw??? Som z toho na c....t :shock: :-) Jedni tvrdia ze hej, druhy nie.
Po tychto vymenach auto startuje o troska lepsie, cuka o trosku menej a podla mna zas ide od motora salave teplo. LENZE POKIAL JE MOTOR STUDENY NEMAM ZIADEN PROBLEM :grin: :grin: :grin: :grin: PRECO JE TO TAK???
Neviem si z tym absolutne rady :oops: :oops: :oops:
Nemam cas, moj znamy co mi pomaha z autom ma tiez nabity program a chudak moja zenuska chodi z autom, iba kratke trasy aby nieco nedodrbala :? /To auto milujeme, ale nenechame ho, aby nas zruinovalo/Prosim vas napada niekoho aka je zavada?? Chcem jej to auto dat do kopy nech moze ist na nakupy a ja na ryby :grin: :grin: Cenim si kazdy postreh :-) :-)
Freelander - motor 1.8L 88kW

y.sajty
Příspěvky: 227
Registrován: 28 dub 2011 16:57
auto: freelander1.8 LPG
Bydliště: Ostravsko

Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW

#2 Příspěvek od y.sajty » 23 črc 2014 09:42

1.8 nemá váhu vzduchu,co se týká startu a chodu zahřátého motoru může být chyba v čidle teploty motoru to nejen ukazuje na budíku ale hlavně dává pokyn řídící jednotce.Se zapnutím větráku chladiče si hlavu nedělej,jen málo z nás ho slyšelo zapnutý,to je záhada LR a talových je tam víc.V každém případě náš typ nemá rád vysoké teploty a přehřívání tak ho v těch vedrech moc nehoň,sníh a zima to je jeho parketa!Jinak samozřejmě ztráta výkonu v teple a suchém vzduchu je normální a souvisí s hustotou,ve vlhku ožije.

Uživatelský avatar
fR4Nk
Příspěvky: 161
Registrován: 23 říj 2013 18:52
tel.: 0948028417
auto: LR Freelander
Bydliště: Parchovany/Cibuľarovo
Kontaktovat uživatele:

Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW

#3 Příspěvek od fR4Nk » 24 črc 2014 09:13

Je mozne ze zle cerpadlo v nadrzi nedava pod spravnym tlakom benzin a preto sa tak nahrieva, cuka a a zle staruje???? Nemoze to byt nejaka somarina, nieco z rozdelovacom, kable?
y.sajty to ma zaujima, myslis to cidlo co je na s.klapke? To som menil. Ci nejake ine?
Biely Freelander "Lord Sníh" a cierna Mazda MX-3 V6 "Black Widow". Dokonaly Jing Jang.

Uživatelský avatar
fR4Nk
Příspěvky: 161
Registrován: 23 říj 2013 18:52
tel.: 0948028417
auto: LR Freelander
Bydliště: Parchovany/Cibuľarovo
Kontaktovat uživatele:

Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW

#4 Příspěvek od fR4Nk » 07 srp 2014 16:22

Tak konecne som sa dostal k tomu, aby som freetezu dal do kopy. Vymenene: najprv pal... filter, teplotne cidlo pri skrtiacej klapke auto sa v podstate spravalo tak ako som popisoval na zaciatku. Cize bez zmeny. Dnes vymene sviecky, kable ku svieckam a rozdelovac, palec rozdelovaca. Z autom som uz urobil skusobnu jazdu. Jazdi paradne. Ziadne cukanie, strata vykonu. Verdikt: Zaoxidovany rozdelovac, kable od sviecok boli asi tiez v kelu. Vsetko som si to urobil sam, co ma tesi. Bal som sa, aby som nieco ne.....l :grin: Nemam problem rozobrat PC alebo notas, ale hoci motorom ako tak rozumiem, bojim sa vnich vrtat o to viac ma tesi, ze som to zvladol :grin: :grin:
PS: K tomu prehrievaniu urobil som asi 10km, auto sa nepriehrieva, takze tento problem asi suvisel z opravou, ktoru som dnes urobil. To priehrievanie som pocas poruchy riesil tak, ze som zapol klimu, ale ventalaciu som nechal zavretu /aj tak mam klimu vyprchanu/. Kedze zapnete klimu, hned sa zopnu ventilatory a motor chladia. Cize jednoducha finta na chladenie motora, pre tych ktorych netrapi spotreba suviasiaca z beziacou klimou.
Biely Freelander "Lord Sníh" a cierna Mazda MX-3 V6 "Black Widow". Dokonaly Jing Jang.

Bzuk
Příspěvky: 38
Registrován: 03 říj 2013 12:32
auto: Free I 2003 TD4 82kw
Bydliště: Oznice

Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW

#5 Příspěvek od Bzuk » 16 srp 2014 00:36

Tak to ti blahopreji k uspesnemu dani do kupy. :-) nejlepsi je ten pocit,když si udelas neco sam a ono to pak funguje jak ma! Taky jsem uz mel par takovych situaci a to su na to blb.. ;-)
Bohuš

Stanley
Příspěvky: 27
Registrován: 29 říj 2010 18:39
tel.: 606539820
auto: Frelander Hardtop 1,

Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW

#6 Příspěvek od Stanley » 10 zář 2014 19:28

Dobrý den,
pánové již tři roky se trápím s FRÍČKEM 1,8. Jezdí skvěle když je zima, jaro, podzim když je chladněji, ale v létě při teplotách nad 25°C
se mu nechce. Myslel jsem, že je to nějáká závada. Proto se měnilo od svíček k indukčce vše. S žádným kladným výsledkem. Potom palivová soustava, filtr, čerpadlo palivové cesty, vyčištění nádrže, výměna řídící jednotky. Ale zase beze změn.
Prostě když je studené a je venku chladno jede jako střela.
Ale viz dnes: ráno chladno, dojel jsem do cíle bez problémů, odpoledne jedu 120 km a jedu to na desetkrát. 10x startovat, zastavit, nechat schladnout a nanovo. Hodinová cesta se protáhlana 5 hodin.
Snad ještě řešení: - četl jsem o zapnutí klimy a ventilátorů na chladiči. Já klimu nemám, ale asi si nechám přidělat ventilátor na chladič s ovládáním z kabiny. Nebo máte ještě jiný nápad, jak jezdit v létě delší trasy?.
Díky za rady.

Uživatelský avatar
fR4Nk
Příspěvky: 161
Registrován: 23 říj 2013 18:52
tel.: 0948028417
auto: LR Freelander
Bydliště: Parchovany/Cibuľarovo
Kontaktovat uživatele:

Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW

#7 Příspěvek od fR4Nk » 10 zář 2014 21:39

To Stanley: Motory K Series maju problem z prehrievanim. Tych dovodov je viac. Podla mna najzasadnejsi je ze motor chladi male mnozstvo chladiacej kvapaliny. Ja by som to riesil pridanim vetraka, alebo rovno 2 vetraky. Ja chladim zapnutim klimy. Su tam dve ventiltory. Chladi to spolahlivo. Vypinac na vetraky z kabiny mam tiez. Povodny majitel ho tam namontoval. Takze mozem zopnut z kabiny ventiltory bud klimou, alebo tym vipinacom.
Biely Freelander "Lord Sníh" a cierna Mazda MX-3 V6 "Black Widow". Dokonaly Jing Jang.

astero
Příspěvky: 205
Registrován: 25 dub 2013 09:53
auto: Ex Free, Evoque

Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW

#8 Příspěvek od astero » 10 zář 2014 22:24

To bude nejaka haluz, auto sa musí uchladiť pri jazda bez problémov. Ak sa prehrieva /o čom sa nič nepovedalo/, tak kontroluj chladenie - termostat, lopatky čerpadla, zanesený chlaič.. Ak auto len nemá ťah v teplom počasí, tak menežment motora. Skus odpojiť váhu vzduchu, bez nej si tam RJ chrstne nejakém obecné data a chodiť to musí.

Uživatelský avatar
fR4Nk
Příspěvky: 161
Registrován: 23 říj 2013 18:52
tel.: 0948028417
auto: LR Freelander
Bydliště: Parchovany/Cibuľarovo
Kontaktovat uživatele:

Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW

#9 Příspěvek od fR4Nk » 11 zář 2014 08:02

astero píše:To bude nejaka haluz, auto sa musí uchladiť pri jazda bez problémov.
Presne tak. Mne to nejde tiez do hlavy a zas vsetko skontrolujem, hned ako dovoli cas. Co sa tyka chladenia: Problemi zacali az teraz v lete ked boli take vysoke teploty. Mam vsetky tebou napisane veci skontrolovane. Auto ide normalne. Co sa tyka teploty na palubke ukazuje nornal. Avsak motor vykazoval silne salave teplo, ktore sa mi nezda ze je v poriadku. Pri jazde vseobecne sa mi stalo iba raz, ze mi sami od seba zopli vetraky. Mam kvoli tomu aj vymene aj t. cidlo. To cukanie to bol problem v elektrike.
PS: Vaha vzduchu u 1,8L nie je.
Biely Freelander "Lord Sníh" a cierna Mazda MX-3 V6 "Black Widow". Dokonaly Jing Jang.

y.sajty
Příspěvky: 227
Registrován: 28 dub 2011 16:57
auto: freelander1.8 LPG
Bydliště: Ostravsko

Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW

#10 Příspěvek od y.sajty » 11 zář 2014 14:21

Zkusil jsi odvzdušnit systém chlazení?Pokud tam je někde vzduch,tak to může dělat problémy které popisuješ.To přehřívání u FREE podle mne trochu způsobuje ani ne tak málo náplně,množství vody je standartní,ale to zakrytování tím je moror málo chlazen.Každopádně tě počítač navedl k chybě,ale váhu vzduchu tu nahrazuje"čidlo teploty nasávaného vzduchu" ale to by nemělo mít vliv na přehřívání.Zkus to tedy nejdřív odvzdušnit to tě nic nestojí.

astero
Příspěvky: 205
Registrován: 25 dub 2013 09:53
auto: Ex Free, Evoque

Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW

#11 Příspěvek od astero » 11 zář 2014 14:36

Stanley ale nikde nepíše o prehrievaní, ale o tom, že keď je to zohriate, tak to jazdí na hovno. A pokiaľ tam nie je evidentná mechanická chyba /prasknuté tesnenie pod hlavou kde pri zohriatí chčije voda do valcov/ tak to bude nejaké čidlo spojené s teplotou, tých veľa nieje a zásadný vplyv má práve váha vzduchu. Keď u free1.8 neni, tak to teda bude nejaký snímač od ktorého má rj informáciu o množstve a teplote nasávaného vzduchu.

Stanley
Příspěvky: 27
Registrován: 29 říj 2010 18:39
tel.: 606539820
auto: Frelander Hardtop 1,

Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW

#12 Příspěvek od Stanley » 12 zář 2014 15:26

Děkuji všem za rady.
Včera jem jel tam a zpátky, celkem 240km. Ráno bylo chladno, auto mělo problém jen jednou, když jsem dojížděl do cíle.
Zpátky odpoledne pršelo a já se radoval, že pojedu bez nucených zastávek. Omyl. Bylo teplo ikdyž pršelo a nucených zastávek bylo 5.
Kontroloval jsem potrubí chlazení, vše je horké, vody je dost a asi koluje. Kdyby bylo zavzdušněno, voda by nekolovala.
S tím zakapotováním motoru zespoda asi něco pomůže, ale asi velký zázrak to nebude.
Spíš myslím, jak jste vzpomínali vodní pumpu, nebo čidlo teploty nasávaného vzduchu. To je u škrtící klapy?
Co ještě chladící kapalina, její stáří a namíchaná nemrznoucí směs? To asi taky ovlivňuje chlazení.
Předem dík za info.

Stanley
Příspěvky: 27
Registrován: 29 říj 2010 18:39
tel.: 606539820
auto: Frelander Hardtop 1,

Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW

#13 Příspěvek od Stanley » 12 zář 2014 15:27

Děkuji všem za rady.
Včera jem jel tam a zpátky, celkem 240km. Ráno bylo chladno, auto mělo problém jen jednou, když jsem dojížděl do cíle.
Zpátky odpoledne pršelo a já se radoval, že pojedu bez nucených zastávek. Omyl. Bylo teplo ikdyž pršelo a nucených zastávek bylo 5.
Kontroloval jsem potrubí chlazení, vše je horké, vody je dost a asi koluje. Kdyby bylo zavzdušněno, voda by nekolovala.
S tím zakapotováním motoru zespoda asi něco pomůže, ale asi velký zázrak to nebude.
Spíš myslím, jak jste vzpomínali vodní pumpu, nebo čidlo teploty nasávaného vzduchu. To je u škrtící klapy?
Co ještě chladící kapalina, její stáří a namíchaná nemrznoucí směs? To asi taky ovlivňuje chlazení.
Předem dík za info.

astero
Příspěvky: 205
Registrován: 25 dub 2013 09:53
auto: Ex Free, Evoque

Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW

#14 Příspěvek od astero » 12 zář 2014 15:35

Tak teda napíš čo sa Ti s tým autom deje. Prehrieva sa motor - čo ukazuje teplomer?
Alebo je teplota v pohode a len to prestane ťahať?

Stanley
Příspěvky: 27
Registrován: 29 říj 2010 18:39
tel.: 606539820
auto: Frelander Hardtop 1,

Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW

#15 Příspěvek od Stanley » 12 zář 2014 16:00

Zřejmě se auto přehřívá, to je ale pocit. Víte, jak je cítit auto, když je motor teplejší než by měl být. Takové zvláštní zvýšení vlhkosti ve vzduchu a lehký pach chladící kapaliny. Ukazatel vystoupá do normálu/cca do poloviny/ a pak se nehne. Drží v jedné poloze. Prostě normál.
Když toto nastane, auto se za jízdy vypne a motor zhasne, když chci akcelerovat, nebo zareaguji dříve,když cítím jak ztrácí tah, vyhodím neutrál a jedu na volnoběh, kam dojedu. Potom zastavím, vypnu motor, počkám 5-10 minut a nastartuji napoprvé normálně a rozjedu se normálně, než to po páru kilometrech opakuje a nastane vše znovu. A tak jedu třeba dvě hodiny než dojedu domů.

y.sajty
Příspěvky: 227
Registrován: 28 dub 2011 16:57
auto: freelander1.8 LPG
Bydliště: Ostravsko

Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW

#16 Příspěvek od y.sajty » 12 zář 2014 16:12

Jak jsi poznal,že není zavzdušněné,jen že jsou horké hadice?Chyba,některá část okruhů může být zavzdušněna úplně nebo jen částečně !Když chceš něco zjistit tak postupuj od toho nejjednoduchšího,co tě nic nestojí,i když u některých aut se musí systém tlakovat,ale to není u FREE.Jinak čidlo teploty vzduchu je za klapkou vzadu má hnědou nebo zelenou barvu a po vyšroubování dva drátky s kuličkou.Nikde jsem nezjistil kolik má mít ohmu,takže zbývá půjčit si a vyzkoušet.Kupovat hned nový asi ne ,je drahý na pokus omyl.Čidlo teploty vody by to být nemělo když ti ukazuje normál.Takže odvzdušňuj a mrkni se jestli není chladič nahoře chladný.

astero
Příspěvky: 205
Registrován: 25 dub 2013 09:53
auto: Ex Free, Evoque

Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW

#17 Příspěvek od astero » 12 zář 2014 19:40

Ak je na teplomeri ručička na polke, tak to nebude chladením bloku motora. Keby bol problém v chladení, tak by to ten teplomer nameral.
Systémové riešenie je zájsť na diagnostiku a pozrieť si chyby RJ, ktoré Ti hádžu motor do núdzáku.
Ak máš more času sa s tým hrať, tak vypoj dráty z čidla nasávaného vzduchu či sa to nezlepší. RJ motora dokáže niektoré hodnoty od chýbajúcich čidiel nahradiť v mapách tak, že motor beží ale nemá napr.ideálnu spotrebu alebo emisie. Avšak v prípade že napr čidlo teploty vzduchu má posunutú citlivosť, môže bežať napríklad sytič a prehrievať hlavu, alebo výfuk. To sa na teplote vody nepozná. A práve tu by mohlo na skúšku pomôcť to úplné vypojenie čidla. Ten problém ale môže spôsobovať /a podľa padania do núdzaku myslím že spôsobuje/ nejaké životne dôležité čidlo /snímač polohy kľuky alebo vačky/ alebo jeho pripojenie - obvykle blbé zemnenie či vyhnité konektory.
Bez diagnostiky sa to hľadá blbo, príbehov, čo všetko kto menil až narazil na to správne čidlo je toto fórum plné, pritom stačilo zájsť na diagnozu.

y.sajty
Příspěvky: 227
Registrován: 28 dub 2011 16:57
auto: freelander1.8 LPG
Bydliště: Ostravsko

Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW

#18 Příspěvek od y.sajty » 13 zář 2014 07:41

Kde je řečeno že teploměr ukazuje správně?To bez diagnostiky nepoznáš.Chlazení má 4 okruhy a může to dělat i termostat,ten pak pouští kdy ho napadne,stačí malý otřes aby povolil a nemá snímač jestli funguje.Tyto věci si každý může udělat sám než začneš běhat po servisech a platit za to,že ti řeknou nevíme.

Stanley
Příspěvky: 27
Registrován: 29 říj 2010 18:39
tel.: 606539820
auto: Frelander Hardtop 1,

Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW

#19 Příspěvek od Stanley » 13 zář 2014 09:08

Byl jsem ve Vítkovicích v servise u LR. 2 hodiny to tam tůroval a pak přišel, že je vše v pořádku a žádná závada se neprojevuje. Na diagnostice se nic nehlásí. Prostě vše OK za 1.200,- Kč.
Čím víc nad tím přemýšlím, tak tím víc se ujišťuji v tom, že to má souvislost s teplotou motoru. Když jsem jednou zastavil a čekal až trochu schladnu, šahal jsem na potrubí chlazení bloku od chladiče. Pomalu jsem otevíral přepadovou nádobku. Ta by měla trochu zasyčet, nebo alespoň utéct trochu páry, ale myslím že nic takového se nedělo. Je fakt že byl u cesty od aut kravál. Ale páru bych zaregistroval.
Dnes půjdu dolít destilku a odvzdušnit. Nevím přesně jak, ale snad to intuitivně dokážu. Pak dám další info.

Stanley
Příspěvky: 27
Registrován: 29 říj 2010 18:39
tel.: 606539820
auto: Frelander Hardtop 1,

Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW

#20 Příspěvek od Stanley » 13 zář 2014 10:06

Tak jsem odborně koukl pod hauptnu. Pokud je odvzdušnění chladící soustavy pouze ten jeden plastový uzávěr na horní hadici topení,
tak jsem ji za studena povolil a tekla čirá kapalina. Toto ještě udělám za tepla s otevřením topení.
Dále jsem hledal čidlo nasávaného vzduchu. Konektor je zelený a je na hlavě posledního válce z pohledu na motor. Jestli ne , tak mě opravte.
Dále na chladiči mám pouze jeden ventilátor. Ikdyž je tam prostor a příprava na druhý s vyvedeným kablem a konektorem. Ale klimu nemám. Poslední věc. Hadice topení vedoucí od termostatu nahoru pod indučkou je nějáký připečený. Povrch je krabatý, jako opálený od otevřeného ohně. Ale těsní. Únik kapaliny není.

Odpovědět