T-Max dvě baterky.
- hynek
- Příspěvky: 173
- Registrován: 04 zář 2007 22:55
- tel.: 604 25 63 97
- auto: Disco 5, Def Td5
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
T-Max dvě baterky.
Ahoj..řeším stejný problém...a ke všemu jsem trochu dement Prosím vás...mám system T-max.... chápu správně, že pokud propojím systémem ty dvě baterie, a pak vypnu motor, bude záložní baterie automaticky zásobovat cigaretovou zásuvku v palubce??? Nebo to musím ještě celé přepojit???Díky za polopatické podání!!!
Naposledy upravil(a) hynek dne 15 lis 2014 08:55, celkem upraveno 1 x.
- Tazik1992
- Příspěvky: 1395
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: dual system
Tim vypnout motor myslíš jako klíček do polohy 0 ? Podle schématu zapojení by to zásuvku napájet nemělo, protože v Td4 je při vyplém motoru zásuvka bez napětí. Tenhle aparát nezasahuje do stávajícího zapojení v autě. Musel bys propojit zásuvku se záložní baterkou a dát tam relé, které po vypnutí zapalování připojí zásuvku k záložní baterce. Případně tu zásuvku připojit rovnou jen na zálohu a doplnit přepínačem pro manuální výběr buď hlavní nebo záložní baterie(kdybys třeba záložní vyndaval). Propojit zásuvku se zálohou a nechat jí zároveň i na stávajícím obvodu nedoporučuju, protože pak by při vypnutí šlo napájení přes pojistku zásuvky k další obvodům. Viděl sem teda pár schémat zapojení T-Maxe, ledaže bys měl něco jinýho.
napájení zásuvky
napájení zásuvky
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- hynek
- Příspěvky: 173
- Registrován: 04 zář 2007 22:55
- tel.: 604 25 63 97
- auto: Disco 5, Def Td5
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: dual system
Jasné!! Díky moc...schema je pochopitelné!!! A s tou zásuvkou máš vlastně pravdu..je v poloze nula bez proudu, to mi mohlo dojít Tak ted to chápu takhle: pokud na záložní baterii napojím přímo třeba webasto tak je to v pořádku? Předpokládám že není třeba dávat ani pojistku, protože to topení za "bambilion" je snad nějak jištěné samo! Ale pokud chci v autě zásuvky, které poběží i v poloze klíčku nula, musím od záložní baterie táhnout dráty do zásuvek které přidám někam jinam v autě. Tam už bude asi pojistka nutná, co nejblíže baterii a spočítat odběr a zvolit sílu pojistky že??? To už sem z jiných vláken vyčetl Díky moc!
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: dual system
Vsetko co pripajas na baterku ma mat poistku, webasto ma myslim ze 3 poistky musis ist od kurenia po kabli a najdes ich, v nom samotnom poistky niesu, a poistky umiestnobat vzdy hned na zaciatku pri baterke.
LR DEFENDER 110 SW
- hynek
- Příspěvky: 173
- Registrován: 04 zář 2007 22:55
- tel.: 604 25 63 97
- auto: Disco 5, Def Td5
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: dual system
Aha díky...nicméně na kabeláži webasta pojistky nejsou.....ale našel sem tři přímo v tělě topení..ta kabeláž je originál a končí jen oky na baterku..a jedna lajna navíc k ovladači.komin píše:Vsetko co pripajas na baterku ma mat poistku, webasto ma myslim ze 3 poistky musis ist od kurenia po kabli a najdes ich, v nom samotnom poistky niesu, a poistky umiestnobat vzdy hned na zaciatku pri baterke.
-
- Příspěvky: 14974
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: dual system
Pojistky určitě ano a co nejdblíže zdroji, tedy baterce. Jsou tam mimo jiné proto, aby když se nekde prodře drát a začne to postupně zkratovat ten drát něco odpojilo. Proto musí být co nejblíže baterce. A jejich dimenzování (proud) musí odpovídat jednak spotřebiči a jedna průřezu vlastního drátu. Není nic lepšího než slabej drát co vede přes celé auto jištěnej 30A pojistkou - v případě, že se drát na konci zkratuje na zem, tak tím že je slabej a dlouhej má takovej odpor, že pojistku nevyhodí a začne to celé hořet. Podobné je to se silovým rozvodem nějkým tlustým drátem a z něj udělanýma odbočkama - v takovém případě se velkou společnou pojistkou jistí ten silovej drát a u každé odbočky musí být další pojistka odpovídající té odbočce. odbočka bude podstatně slabší, tak při zkratu na konci odbočky to hlavní pojistku nevyrazí a opět to hoří.
A když to zrovna nezačne hořet, tak se alespoň zapeče celej svazek a je taky veselo.
A když to zrovna nezačne hořet, tak se alespoň zapeče celej svazek a je taky veselo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- hynek
- Příspěvky: 173
- Registrován: 04 zář 2007 22:55
- tel.: 604 25 63 97
- auto: Disco 5, Def Td5
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: dual system
Ok...díky...je mi čím dál jasnější že to není jen tak!!!! Každopádně zapojení dualu zvládnu...vodiče i pojistky jsou součástí balení..tak doufám že i správně dimenzované!!! A než na tu druhou baterku připojím to webasto tak musím ještě chvilku studovat!!!! : Díky!MadTom píše:Pojistky určitě ano a co nejdblíže zdroji, tedy baterce. Jsou tam mimo jiné proto, aby když se nekde prodře drát a začne to postupně zkratovat ten drát něco odpojilo. Proto musí být co nejblíže baterce. A jejich dimenzování (proud) musí odpovídat jednak spotřebiči a jedna průřezu vlastního drátu. Není nic lepšího než slabej drát co vede přes celé auto jištěnej 30A pojistkou - v případě, že se drát na konci zkratuje na zem, tak tím že je slabej a dlouhej má takovej odpor, že pojistku nevyhodí a začne to celé hořet. Podobné je to se silovým rozvodem nějkým tlustým drátem a z něj udělanýma odbočkama - v takovém případě se velkou společnou pojistkou jistí ten silovej drát a u každé odbočky musí být další pojistka odpovídající té odbočce. odbočka bude podstatně slabší, tak při zkratu na konci odbočky to hlavní pojistku nevyrazí a opět to hoří.
A když to zrovna nezačne hořet, tak se alespoň zapeče celej svazek a je taky veselo.
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: dual system
Moze byt ja som vychadzal z eberspechru kde su poistky na konci pri ockach na baterku.
LR DEFENDER 110 SW
- Tazik1992
- Příspěvky: 1395
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: dual system
Právě sem se vrátil z terénu a vidim, že vše bylo řečeno. Tak to má být.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- lumberjack
- Příspěvky: 642
- Registrován: 06 črc 2011 20:18
- tel.: 732 808 469
- auto: Defender TD5 110 HT
- Bydliště: Benešov
Re: dual system
Mám taky toho t-maxe, zapojení zvládneš, ale kabely hlavně k baterce jsem dal silnější. Jinak všechno k přídavný baterce mám natažený přes pojistku lankama 1,5 a více... To téma tu už je a asi dvakrát, ale hledá se tady trochu s nesnázema...hynek píše: Ok...díky...je mi čím dál jasnější že to není jen tak!!!! Každopádně zapojení dualu zvládnu...vodiče i pojistky jsou součástí balení..tak doufám že i správně dimenzované!!! A než na tu druhou baterku připojím to webasto tak musím ještě chvilku studovat!!!! : Díky!
- Tazik1992
- Příspěvky: 1395
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: dual system
No a co kdyby se upravil alespoň název tohodle vlákna na nějaký smysluplnný. Troufam si říct, že "dual system" nikoho při hledání nenapadne
Něco jako: T-Max - dual battery system nebo po česku T-Max dvě baterie v autě....
Něco jako: T-Max - dual battery system nebo po česku T-Max dvě baterie v autě....
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- hynek
- Příspěvky: 173
- Registrován: 04 zář 2007 22:55
- tel.: 604 25 63 97
- auto: Disco 5, Def Td5
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: dual system
No jasně!!! Však já sem ten příspěvek četl, a myslel že pokládám dotaz do stejného vlákna...proto sem začal větou "řeším stejný problém".......sem se asi uklikl... nevím proč sem založil nové vlákno??? Ty fotky mám naštudovaný!!Tazik1992 píše:No a co kdyby se upravil alespoň název tohodle vlákna na nějaký smysluplnný. Troufam si říct, že "dual system" nikoho při hledání nenapadne
Něco jako: T-Max - dual battery system nebo po česku T-Max dvě baterie v autě....
- hynek
- Příspěvky: 173
- Registrován: 04 zář 2007 22:55
- tel.: 604 25 63 97
- auto: Disco 5, Def Td5
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: T-Max dvě baterky.
Jinak teda...sem tam nacpal jako druhou baterku "Varta blue dynamic 78 ah"...propojení už nebude problém....v balení T-Maxu je jen jedna 2Am pojistka..a pravda dráty jsou trochu tenčí... Ještě mě zajímá zda je problém pokud je baterka ne uplně v rovině??? Myslím tím plus minus 5mm??? A jestli ten kastlik je schválně děravej? Třeba kvůli plynu, kterej se může tvořit v baterii...nevím?? Každopádně je tam dost bahna!! A to mám najeto 10tis. Km....tak že bych to trochu utěsnil...
-
- Příspěvky: 14974
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: T-Max dvě baterky.
Děravé je to úmyslně a většinou taky pořádnš rezavé u strších auta, kdy byly ještě dolývací baterky, ze kterých se vždy trošinku uvolňovala i kyselina.
Já počítám s tím, že to celé budu předělávat - aby byl spodek rovnej a vešly se mi pod sedadlo dvě 105Ah baterie.
5mm by mělo být v pohodě. záleží ovšem na to, co máš za baterku. Já používám AGM (rounové) - je to podobné jako Optimy, ale není zamotané do válce. Nejsou dolévací a jsou mechanicky podstatně odolnější. Nevýhodou je, že pokud se překročí maximální povolené napětí (chyba v alternátoru nebo špatná nabíječka), tak se dají velmi rychle zničit - ztratí vodu a tím i kapacitu.
Já počítám s tím, že to celé budu předělávat - aby byl spodek rovnej a vešly se mi pod sedadlo dvě 105Ah baterie.
5mm by mělo být v pohodě. záleží ovšem na to, co máš za baterku. Já používám AGM (rounové) - je to podobné jako Optimy, ale není zamotané do válce. Nejsou dolévací a jsou mechanicky podstatně odolnější. Nevýhodou je, že pokud se překročí maximální povolené napětí (chyba v alternátoru nebo špatná nabíječka), tak se dají velmi rychle zničit - ztratí vodu a tím i kapacitu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- hynek
- Příspěvky: 173
- Registrován: 04 zář 2007 22:55
- tel.: 604 25 63 97
- auto: Disco 5, Def Td5
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: T-Max dvě baterky.
Tak...prosím Vás...asi jsem se unáhlil s tím že propojení už bude hračka!!! Co mám sakra dělat se záporným polem přídavné baterky??? Prostě ho propojit se záporným polem hlavní baterie??? Nebo jen přidělat na kastli (kostru)???? Ze schématu mi to najednou není uplně jasné Díky všem za trpělivost!!!
- Tazik1992
- Příspěvky: 1395
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: T-Max dvě baterky.
Obojí je teoreticky možný, ale prakticky je myslim lepší propojit -póly přímo kabelem.
U lumberjacka je vidět na +pólu záložního aku dvojitá svorka (pro dva kabely). Takovou použij i pro -pól hlavního aku (stávající ušmikneš) a zároveň z ní vyvedeš pokračování k záložnímu aku. U záložního aku bych je dal na oba póly. Ta výměna svorky na -pólu hl.aku není vysloveně nutná, když se Ti tam podaří došroubovat kabel k propojení se záložním aku. To samé platí o +svorce.
Náčrtek opraven.
U lumberjacka je vidět na +pólu záložního aku dvojitá svorka (pro dva kabely). Takovou použij i pro -pól hlavního aku (stávající ušmikneš) a zároveň z ní vyvedeš pokračování k záložnímu aku. U záložního aku bych je dal na oba póly. Ta výměna svorky na -pólu hl.aku není vysloveně nutná, když se Ti tam podaří došroubovat kabel k propojení se záložním aku. To samé platí o +svorce.
Náčrtek opraven.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- hynek
- Příspěvky: 173
- Registrován: 04 zář 2007 22:55
- tel.: 604 25 63 97
- auto: Disco 5, Def Td5
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: T-Max dvě baterky.
Taziku díky moc!!! Sloužíš lidu opravdu na plno!!
- hynek
- Příspěvky: 173
- Registrován: 04 zář 2007 22:55
- tel.: 604 25 63 97
- auto: Disco 5, Def Td5
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: T-Max dvě baterky.
Taziku prosím tě!! Nemám ten selenoid odizolovat??? Je vlastně přichycen na kostře... Prská mi to tady při zapojováni...nebo asi jen odpojit baterii a až to bude všechno namontovaný tak zas připojit???
- Tazik1992
- Příspěvky: 1395
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: T-Max dvě baterky.
Tak při tom zapojování bys to měl mít odpojený.Hlavně minus na primárnim aku. Preventivně. Odizolování solenoidu není nutný.
Nejdřív bych propojil obvody-rozvody kolem záložního aku a pak připojil k solenoidu. Pak k němu připojil přívod od primárního aku a nakonec zapojit kontrolér T-Max.
Nejdřív bych propojil obvody-rozvody kolem záložního aku a pak připojil k solenoidu. Pak k němu připojil přívod od primárního aku a nakonec zapojit kontrolér T-Max.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- hynek
- Příspěvky: 173
- Registrován: 04 zář 2007 22:55
- tel.: 604 25 63 97
- auto: Disco 5, Def Td5
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: T-Max dvě baterky.
Děkuji moc!!!