Stránka 1 z 2

Vstřikovací čerpadlo Bosch - schéma

Napsal: 14 lis 2016 18:11
od kupec18
Vydal jsem se do neprobadanych vod.

Praskl Okroužek na hlavě vstřikovaciho čerpadla, tož jsem koupil sadu. A pustil se do toho.

Odpojil trubky a všechny serepetičky, sudal hlavu. Teď mi z čerpadla leze ta hřidelka.

Problem je že když chci tu hlavu nasadit a necham tam ten středovy 3-hrany šroub, tak ji dotahnu jen cca 5mm od přiruby,, pak klade poctivý odpor takže jsem přestal.

Pak jsem sundal tu 3hranou zatku, hlavu nasadim ale ta hřidelka vyleza asi 4mm přes.

A ted babo raď co jsem jsem zkurvil,, Foto dodám jen se dostanu k pc.

Jo a je to klasicka rotačka řizene elektronicky.

Překvapivě to musim do zitřka spojizdnit.

Děkuju za nápady :beer

Re: Čerpadlo- rychla rada

Napsal: 14 lis 2016 18:55
od kupec18
foto

Re: Čerpadlo- rychla rada

Napsal: 15 lis 2016 22:05
od kubasaki

Re: Čerpadlo- rychla rada

Napsal: 16 lis 2016 13:51
od kupec18
Dik složeno mam, ale nějak to nechce stříkat, což je celkem zavadu u vstřikovaciho ..............

Super video, je tam krasně vysvětleno jak to cele funguje.


Re: Čerpadlo- rychla rada

Napsal: 16 lis 2016 14:39
od kupec18
kadla,kadla,kadla,kadla :Pohoda:

Re: Vstřikovací čerpadlo Bosch - schéma

Napsal: 18 bře 2017 11:43
od Josef-Z (Jugin)
Nevíte někdo velikost hlavy čerpadla? Do verzí 66kw a 81kw u VW koncernu, se dává větší průměr a pak to líp jede. Teda, aspoň to tak píšou :)

Re: Vstřikovací čerpadlo Bosch - schéma

Napsal: 29 črc 2017 15:38
od Sniper
Ty hlavy se používají větší až u mnohem větších výkonů. Sériové čerpadlo, pokud je v pořádku, má obrovské rezervy, takže kdo chce výkon v naftě, přidává na palivu, nebo dává větší trysky. Samozřejmě celý systém je pak třeba správně odladit, ať to nehulí jak lokomotiva. Protože bohatá směs je sice fajn, ale časem udělá díru do pístu.

kupec18: A na to čerpadlo pozor. Ta "hřídelka" není nic jiného, než vstřikovací element, tedy pístek, který je lapován na tisícinu společně s komorou - válcem, kde pístek běhá, která je v hlavě. Pokud měníš hlavu, musíš měnit i pístek. A jestli ti bránil v nasunutí, tak doufám, že jsis nepoužil hrubou sílu a nic nepodřel, jinak to můžeš zahodit. tyto věci by se měly skládat pomalu v laboratroních podmínkách a zalité v naftě, nebo to můžeš přidřít i na suchu.
Další věc, proč ti možná nedává naftu je, že ti správně nefungují zpětné ventily, ovšem pokud odmontuješ trubky z čerpadla, nafta by měla stříkat z holendrů čerpadla.
Jinak odvzdušnil jsi vysokotlaký okruh na tryskách?

Re: Vstřikovací čerpadlo Bosch - schéma

Napsal: 29 črc 2017 19:51
od Hitman
u manualního řazení je 10mm hlava a u automatu je 11mm hlava a jiná čelní vačka

Re: Vstřikovací čerpadlo Bosch - schéma

Napsal: 29 črc 2017 21:47
od Sniper
Nevidím sice důvod, proč by kvůli 7kW dělali angláni tenhle zásah, ale u nich je možné vše. Ale pokud vím, tak automat má snímač zdvihu jehly, tím pádem to bude regulovat elektronika. Musí mít tím pádem i větší přísun vzduchu a jiné, ale neznám tyto motory, ani auta.
Např. u pětiválcového 2,5 TDi od Audi je pro výkon 85kW a 103kW použito stejného čerpadla. Liší se jen v tryskách a řj.
To jen tak na okraj :wink:

Re: Vstřikovací čerpadlo Bosch - schéma

Napsal: 29 črc 2017 22:21
od pojir
Automaty jsou hlavne dva docela ruzne - stary s mechanickym cerpadlem a novy s elektronickym (300 Tdi EDC). Nema ten snimac nahodou jen EDC verze?

Ne zebych tomu rozumel, spis chci rozproudit diskuzi, abych se vic dozvedel :)

Re: Vstřikovací čerpadlo Bosch - schéma

Napsal: 30 črc 2017 10:37
od Hitman
Hitman píše: 29 črc 2017 19:51 u manualního řazení je 10mm hlava a u automatu je 11mm hlava a jiná čelní vačka

špatně jsem se vyjádřil,tohle je myšleno pro vw 1.9tdi,LR má 11mm hlavu vždy, jen automat má vyšší zdvih čelní vačky oproti manualu

Re: Vstřikovací čerpadlo Bosch - schéma

Napsal: 30 črc 2017 11:10
od Sniper
Je to zajímavý případ, kdy má automat oproti manuálu výkon větší a o celkem dost, přitom by to mělo být správně naopak :wink:

Každopádně by nebylo od věci ten výkon dostat i z manuální verze, ten motor musí mít velikou rezervu, když je to přímý vstřik a má jen 80kW.

Re: Vstřikovací čerpadlo Bosch - schéma

Napsal: 31 črc 2017 13:00
od Josef-Z (Jugin)
Sniper píše: 30 črc 2017 11:10 Je to zajímavý případ, kdy má automat oproti manuálu výkon větší a o celkem dost, přitom by to mělo být správně naopak :wink:

Každopádně by nebylo od věci ten výkon dostat i z manuální verze, ten motor musí mít velikou rezervu, když je to přímý vstřik a má jen 80kW.
Kdysi sem viděl na mobile.de, někdo ze Švýcarska prodával original z továrny Discovery 300 v manualu z EDC. Docela sem na to čuměl.

Re: Vstřikovací čerpadlo Bosch - schéma

Napsal: 31 črc 2017 13:07
od Sniper
U těch ojetin ta elektronika není výhra, bohužel. Věčné problémy se studenými starty kvůli nízké vstřikovací dávce, často zlobí snímač zdvihu jehly, potenciometr pedálu atd.
Zlatá mechanika, jen by se mi líbilo mít těch 90kW alespoň :cool

Takže pokud to chápu dobře, DI s automatem mělo i obyč motor 83kW a následně elektronicky řízený EDC ( ekvivalent TDi ) 90kW?

Je divné, že to nedávali i do manuálů, ale tak možná z dnešního úhlu pohledu jenom dobře :-)

Re: Vstřikovací čerpadlo Bosch - schéma

Napsal: 31 črc 2017 14:08
od kupec18
Když to tak čtu tak mě napadá, dá se na té mechanice nastavit něco jako startovací dávka, o víkendu se mi to podařilo celkem pěkně naladit z ruky, jen když nastartuju tak si to oddechne obláček kouře

Re: Vstřikovací čerpadlo Bosch - schéma

Napsal: 31 črc 2017 14:16
od Sniper
Jakou barvu má ten kouř?
No u mechaniky určuješ startovací dávku přeci ty a to sešlápnutím plynu až na podlahu. A ručním táhlem se u většiny vozů akorát zmenší předvstřik, nevím jak to má LR. Někdy bývá mechanismus doplněn o mechanickou korekci na základě teploty vody, např. na Pajeru 2.8 TD jsem to tak měl.
U elektroniky si předvstřik a dávku určí řj na základě teploty chladící kapaliny, problém je v tom, že určí pouze nejnižší možnou a pokud motor nechytne, s každou otáčkou klikového hřídele proporcielně přidá, což je u vyběhaného TDi špatně.
Také je citlivá na přisávaný vzduch, protože v čerpadle je přetlak, kterého řj využívá k regulaci právě nastavení předvstřiku, což u mechaniky odpadá. Tam je důležité, aby bylo čerpadlo zalité.

Re: Vstřikovací čerpadlo Bosch - schéma

Napsal: 31 črc 2017 15:30
od Josef-Z (Jugin)
Ještě ste zapomněli k těm 7kw, že ma 21N.m navíc :muscle
U EDC je troch starostí navíc na údržbu, ale když je dobře naladěné, jede parádně.

Re: Vstřikovací čerpadlo Bosch - schéma

Napsal: 31 črc 2017 16:54
od kupec18
Je to černý, takže to pere moc nafty, a na pedal nešahám, jak to nastartuje tak už nečoudí,, jen ta start dávka je moc velká.

Co je tohle není to nějaký kram co nastavuje tu startovací dávku,, a pak co je to dole pod víčkem,,, Voda do toho čerpadla nevede

Re: Vstřikovací čerpadlo Bosch - schéma

Napsal: 01 srp 2017 09:06
od Sniper
Pod tím víčkem bývá přesuvník vstřiku, víčko by mělo být i na opačné straně čerpadla, nebo něco podobného, ale tohle zatím ještě neznám.
Buď rád, že ti to startuje, každý startovací dávku zvedá, protože jsou v zimě potíže se starty, když ty motory nemají pořádnou kompresi a startér s baterkou ledva točí.
Jinak tím krámem s tou šipkou budeš pravděpodobně nastavovat volnoběh, protože ten mechanismus je spřažen s pákou, která hýbe s regulační objímkou v čerpadle. A cokoli co hýbe s regulační objímkou, to udává startovací dávku a dávku v celém rozsahu zátěže. Takže pokud nepřidáváš plyn, jde při startu to, co na volnoběh, nikde nevidím nic, co by tu dávku zvedlo a po startu snížilo, ale z jedné fotky toho moc nevyčtu.
Po startu ti krátkodobě vyletí otáčky a pak se ustálí na volnoběhu?

Re: Vstřikovací čerpadlo Bosch - schéma

Napsal: 01 srp 2017 09:28
od Hubert
Takže mechanické čerpadlo co má 200 a 300 na aby chytlo také potřebuje vnitřní přetlak.
Ta šipka na obrázku není na nastavení volnoběhu.

Tuším že výše startovací dávky se nastavuje tím torxem nad membránou.