pevnostní nárazník- z čeho?
Moderátor: Acon
pevnostní nárazník- z čeho?
Ahoj, při banálním zajíždění do parkovacího domu jsem svým pevnosťákem trefil roh zdi. Ohnul jsem nárazník, rozbil blinkr a praskly mi obě krycí mřížky před světlama. Nárazník jsem celkem brzo opravil, ale zarazilo mně, z jaké tloušťky plechu je udělaný. Je totiž pouze ze 3mm plechu.
A tady je otázka.. chtěl bych si udělat novej, ale jakou by měl mít plech tloušťku? Buď by byl tak z 5 - 6mm, nebo tenší (3- 4mm). Ten silnější sice asi vydrží případnej náraz a neohne se, ale zase by mohl poškodit rám celého auta tím, že se síla nárazu přenese z nárazníku do rámu. Nebo slabší materiál, kterej se sice ohne, ale zase by se nepoškodilo něco zásadnějšího. Ovšem rovnat i ohnutej 3mm nárazník je teda masakr. Tak teď nevím..
Co myslíte vy zkušenější?
A tady je otázka.. chtěl bych si udělat novej, ale jakou by měl mít plech tloušťku? Buď by byl tak z 5 - 6mm, nebo tenší (3- 4mm). Ten silnější sice asi vydrží případnej náraz a neohne se, ale zase by mohl poškodit rám celého auta tím, že se síla nárazu přenese z nárazníku do rámu. Nebo slabší materiál, kterej se sice ohne, ale zase by se nepoškodilo něco zásadnějšího. Ovšem rovnat i ohnutej 3mm nárazník je teda masakr. Tak teď nevím..
Co myslíte vy zkušenější?
rc modely 1:10- 3x Defender, 1x Samurai, 1x Jeep, ve stavbě RRC 2door
Discovery II - Lojzík pro radost
Discovery II - Lojzík pro radost
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: pevnostní nárazník- z čeho?
A co teprve váha té traverzy. Nechce to plošně zesilovat, ale udělat pevnost vhodnou konstrukcí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: pevnostní nárazník- z čeho?
musíš se rozhodnout co bude pro tebe lepší , jestli na svým autě rovnat / či vyměnit / ohnutý pevnostní nárazník nebo rovnat ohnutý rám auta - šasí , nebo rovnat či opravovat objekt do kterýho jsi narazil
Při nárazu musí něco povolit apod. /vždy povolí ten slabší, -tak to na světě chodí /
zákony fyziky se nedají vochcat
Při nárazu musí něco povolit apod. /vždy povolí ten slabší, -tak to na světě chodí /
zákony fyziky se nedají vochcat
- DjALF
- Příspěvky: 1809
- Registrován: 26 dub 2007 02:34
- auto: Toyota LC 100
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: pevnostní nárazník- z čeho?
Naprostý souhlas a 3mm jsou dostačující možná jen plotnu pod navijákem bych udělal silnější. jinak různé výztuhy a příčky na vhodných místech to zpevní dostatečně
Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
- jareku
- Příspěvky: 1830
- Registrován: 09 zář 2012 23:25
- tel.: 737 347 753
- auto: RR L322+DEF+SIII
- Bydliště: Blansko
Re: pevnostní nárazník- z čeho?
Mám tomu rozumět tak, že jsi naboural podruhé ve stejné garáži? Tento by šel dobře opravit
Live long and prosper.
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: pevnostní nárazník- z čeho?
A abych nebyl nekonkrétní, tak je velikej rozdíl v pevnosti u trubky a plechového svařence se stejnou sílou stěny.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: pevnostní nárazník- z čeho?
Ve prospěch čeho?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: pevnostní nárazník- z čeho?
Ve prospěch té trubky samozřejmě. Asi jsem to měl napsat lépe. A stejně tak snese víc trubka než jekl.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- fugín
- Příspěvky: 2281
- Registrován: 13 lis 2011 21:56
- tel.: 777001161
- auto: ex free 1,8/Disco2
- Bydliště: opatovice nad labem
Re: pevnostní nárazník- z čeho?
Tak ten je naprosto luxusní
Jinak souhlas s Tomem.
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: pevnostní nárazník- z čeho?
Na Jeep XJ jsem si dělal pevnostak. Vše krom plotny pod naviják bylo z 2,5 hardoxu a plotnu jsem mel z 10mm taky hardox. Ta 2,5 měla dostatečnou pevnost a rozumnou vahu
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
Re: pevnostní nárazník- z čeho?
Z kolikátky Hardoxu? A jak to šlo ohybat?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: pevnostní nárazník- z čeho?
Z 2,5 mm hardox jak píšu výše. Ohýbat to šlo solidně. První jsem udělal základ z tenkých trubek a k tomu dodělal zbytek
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
Re: pevnostní nárazník- z čeho?
Myslel jsem tvrdost.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: pevnostní nárazník- z čeho?
Tak to už nemohu sloužit. Už je to pár let a tohle ani nebude vědět kolega od kterého jsem ten matros měl
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
Re: pevnostní nárazník- z čeho?
Škoda, to je dost důležitý aby jsem při ceně materiálu nezjistil v půlce že to nejde ohnout. Dělal jsem si z 600Hardoxu terče a neumím si představit že by se to ohybalo.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- fugín
- Příspěvky: 2281
- Registrován: 13 lis 2011 21:56
- tel.: 777001161
- auto: ex free 1,8/Disco2
- Bydliště: opatovice nad labem
Re: pevnostní nárazník- z čeho?
Ohnout se to dá, ale materiály jako je Hardox,Weldox nebo Armox jsou vysoceodolné materiály určené primárně tam kde dochází k častému otěru třecích ploch,což se mi zdá v tomto případě zcela zbytečné vzhledem k ceně materiálu a účelu nárazníku.
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Re: pevnostní nárazník- z čeho?
Nene, od té doby si dávám majzla. Jen jsem to chtěl nějak řešit. Ale jak tak čtu, asi je lepší nechat to, jak to je. A snad ani nevyztužovat. Nebo vyrobit novej, ale tloušťku zachovat
rc modely 1:10- 3x Defender, 1x Samurai, 1x Jeep, ve stavbě RRC 2door
Discovery II - Lojzík pro radost
Discovery II - Lojzík pro radost
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: pevnostní nárazník- z čeho?
Tak ohýbal jsem to tak že jsem začátek privaril a pak postupoval do dál a vždy ohyb po kouscích a znovu bodoval
Šlo to v klidu a nárazník funguje dodnes. Navíc se mi s tím líp pracovalo jak s obyč černou ocelí. Měl jsem z toho hromadu vyztužení subramu kde se pak navarovaly úchyty longarmu.
Pokud budu dělat nárazník na D3 tak opet pouziju hardox
Šlo to v klidu a nárazník funguje dodnes. Navíc se mi s tím líp pracovalo jak s obyč černou ocelí. Měl jsem z toho hromadu vyztužení subramu kde se pak navarovaly úchyty longarmu.
Pokud budu dělat nárazník na D3 tak opet pouziju hardox
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
Re: pevnostní nárazník- z čeho?
Hardox je otěruvzdorný, Weldox je pevnostní a Armex je na pancéřování. Hardox s vyšší tvrdostí jak 400 (je to i součást jeho značení) se velmi špatně ohýbá (praská), nejvhodnější z těchto materiálů je Weldox (vyrábí se z toho např jeřáby). Celková pevnost nárazníku je dána nejen materiálem (síla materiálu, pevnost v tahu a další), ale tvarem a vhodně umístěnými výztuhami. Já se teď snažím připravit si podklady pro výrobu obdoby defičího nárazníku ve stylu Equipe (má ho na bílém Defíku Victom), ale zdá se mi ta moje konstrukce pořád moc těžká. Líbí se mi na něm to, že je sešroubovaný z více dílů (snadnější opravy), pohledově zakrývá naviják i vzhled.