Land Rover IIA

Předchůdci Defenderů a další veteráni

Moderátor: Rover

Odpovědět
Zpráva
Autor
DanielDesign

Land Rover IIA

#1 Příspěvek od DanielDesign » 17 úno 2008 18:43

Môžete mi povedať aký je rozdiel medzi: SII a IIA.
Obidve sú zo Series II.
A ako sa volá a aký je rozdiel medzi klasikou a autami, ktoré mali svetlá v blatníkoch? Ako Bug Eye, tak aj ten s integrovanými.
Nehnevajte sa, že vám otravujem. Ale ste tu povolaní a já vám budem fakt veľmi vďačný. :wink:
Naposledy upravil(a) DanielDesign dne 17 úno 2008 23:52, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
1960SeriesII
Příspěvky: 3220
Registrován: 04 kvě 2007 07:45
tel.: 774747556
Bydliště: Přes kopec od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od 1960SeriesII » 17 úno 2008 21:42

Mno, začlo to v září 1961 novým dieselovým motorem, který se ze dvou litrů posunul na kubaturu benzínového motoru, tj. 2286cc. Benzínové motory dostaly do vínku také pár úprav, např. vodní pumpu a zbytek chladícího systému.

Časem došlo k proměně palubní desky (změna z palubky v barvě karosérie na černou), model přišel o chromované obroučky čelních světel a na jaře 1968 nakonec i o světla mezi blatníky vůbec (zatím pouze u exportních modelů, vyvážených především do USA, kde si změnu vyžádaly dopravní předpisy - celkově S2A přišly o světla mezi blatníky v květnu 1969). Nakonec v roce 1971 došlo k proměně v S3.

Možná mě ještě někdo doplní, nejde asi o úplný výčet, info jsem "vykradl" ze stránek svého domovského klubu dvojkařů (link) :wink:
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"

DanielDesign

#3 Příspěvek od DanielDesign » 17 úno 2008 21:45

Díky díky díky moc! :D Len keby som vedel v akom roku to začalo v akom zmenili označenie a v akom išli tie inovácie. :wink:

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

SIIA

#4 Příspěvek od Neklan » 17 úno 2008 22:16

No SII se začala vyrábět v roce 1958 (takže má letos abrahámoviny) a v roce 1961 (jak správně uvedl 1960seriesII) se model změnil v SIIA. Těch změn bylo v průběhu let povícero - například změna volantu z drátěných ramen na celobakelit, změna topení , výměna dvou motorků stěračů (takže se ovládal každý zvlášť) na jeden s přepákováním atd. Ty roky si ani já přesně nepamatuji a nechce se mi to teď hledat, když povolanější osoby (např. Rover nebo Kryten) to mají v hlavě. Černá přístrojovka přišla tuším v r. 1966, ale ani tím si nejsem jistý. Jinak pohyb světel z masky směrem na blatníky se odehrál přesně tak, jak psal 1960seriesII, stejně jako přechod na SIII v roce 1971. Zajímavé je, že většinou se píše, že plně synchronizovanou převodovku dostaly až trojky, Rover má údajně plný synchron už na SIIA z roku 1970.
Rozdíly mezi dvojkou a trojkou jsou už pochopitelně větší.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

DanielDesign

#5 Příspěvek od DanielDesign » 17 úno 2008 22:38

Neklan, ďakujem moc moc veľmi pekne. Skutočne to úprimne oceňujem. :wink: :wink:

Sybokcz

Kontakt brzdového světla

#6 Příspěvek od Sybokcz » 08 črc 2008 12:39

Zdravím,
dávám na svém IIa dohromady elektriku (za pomoci znamých, sám bych nezvládl) a mám dotaz, jak je řešený kontakt bzrdového světla. Je mechanický na brzdovém pedálu nebo nějak jinak?
Díky za případné odpovědi.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11492
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od eliott » 09 črc 2008 06:27

Hydraulický spínač na potrubí, v místech kde pravá (u RHD) část rámu zabíhá pod bulkhead.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Sybokcz

#8 Příspěvek od Sybokcz » 09 črc 2008 09:07

eliott píše:Hydraulický spínač na potrubí, v místech kde pravá (u RHD) část rámu zabíhá pod bulkhead.
Aha, takze pokud mam brzdy vicemene puvodni, tak by mel byt soucasti potrubi? Predpokladam s nejakymi kabely, ktere se budou dat pripojit?

Odpovědět