Dilema s nákupem vozu LR
Moderátor: Acon
Dilema s nákupem vozu LR
Ahoj, byl jsem poměrně pevně rozhodnut pro koupi D4. Vzhledem k užitnosti tohoto vozu je to pro mě ideální volba. Po přečtení zdejšího fóra a zvláště vlákna o fatálních závadách 3,0TDV6 jsem dospěl k závěru že pokud koupit D4 tak snad raději padlou na motor a nechat opravit, než pojízdnou s hrůzou že se tak stane.
Poslední dobou uvažuji i o RR 3.generace s motorem 3,6TDV8.
Důvod proč jsem toto vlákno založil je fakt, že nedovedu posoudit poruchovost 3,0TDV6 vs. 3,6TDV8.
Je V8 spolehlivější než V6?
Poměr servisních nákladů V8 vs V6 a RR vs D4?
Ano vím V8 je složitější má dvě turba více vstřiků a podobně.
Co je třeba řešit u auta co má najeto kolem 200t.
Předem děkuji všem těm kteří mi alespoň trochu pomohou s řešením mého dilema.
Ruda.
Poslední dobou uvažuji i o RR 3.generace s motorem 3,6TDV8.
Důvod proč jsem toto vlákno založil je fakt, že nedovedu posoudit poruchovost 3,0TDV6 vs. 3,6TDV8.
Je V8 spolehlivější než V6?
Poměr servisních nákladů V8 vs V6 a RR vs D4?
Ano vím V8 je složitější má dvě turba více vstřiků a podobně.
Co je třeba řešit u auta co má najeto kolem 200t.
Předem děkuji všem těm kteří mi alespoň trochu pomohou s řešením mého dilema.
Ruda.
Re: Dilema s nákupem vozu LR
Nebo Land Cruiser
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- jareku
- Příspěvky: 1766
- Registrován: 09 zář 2012 23:25
- tel.: 737 347 753
- auto: RR L322+DEF+SIII
- Bydliště: Blansko
Re: Dilema s nákupem vozu LR
Určitě máš nějaký rozpočet na nákup auta... Pokud se ti líbí D4, tak si od rozpočtu odečti cca 200.000,- a ty si nech na případnou opravu motoru, když ti "padne". Nebo si odečti jen 100.000,- a dalších 100.000,- si "našetři" nebo pokud můžeš, tak si je odlož na později - třeba nebudou vůbec potřeba! D3 a D4 jsou skvělá auta - ať si říká kdo chce, co chce!
Live long and prosper.
- Lukasino
- Příspěvky: 3889
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Dilema s nákupem vozu LR
A já si myslím, že jdeš na to správně, pokud nepotřebuješ Discovery (z jakýchkoliv důvodů), tak bych šel do RR s 3,6 TDV8. Jasně, umí také potrápit, ale rozhodně netrpí na tak fatální závadu
A s čím počítat? Podle stavu, nemusí to být nic nebo taky servis za 100... Prostě podle stavu, km většinou nerozhodují
A s čím počítat? Podle stavu, nemusí to být nic nebo taky servis za 100... Prostě podle stavu, km většinou nerozhodují
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Re: Dilema s nákupem vozu LR
No mám informaci že motor na D4 je spíše 300t což je v podstatě v ceně ojetých kusů. Ale myšlenka že to nechám za tuto sumu opravit a padne za 12000km je pro mě šílená. A to mám Saab 9-5 kde motor nebyl také žádná sláva. No a Saab má 400t a furt jezdí. Je otázkou zdali jsem neměl štěstí na kus že . Nebo že by stylem jízdy....
-
- Příspěvky: 102
- Registrován: 08 kvě 2010 07:59
- tel.: +420604712936
- auto: Discovery II
- Bydliště: Třinec - Kanada
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dilema s nákupem vozu LR
D3/D4 jsou perfektni auta - od převodovky dál.
- jareku
- Příspěvky: 1766
- Registrován: 09 zář 2012 23:25
- tel.: 737 347 753
- auto: RR L322+DEF+SIII
- Bydliště: Blansko
Re: Dilema s nákupem vozu LR
Pokud se bojíš nákladnějších oprav, nekupuj žádný "moderní" LR.... Totéž platí o dalších velkých moderních a novějších "prémiových" SUV nebo jak to jinak pojmenovat... Jsou to prostě "luxusní" auta a je potřeba vždy počítat s "dražšími" možnými opravami. Zde platí "stupidní" pravidlo: když si koupíš opici, musíš mít na banány...Rudy píše: ↑09 črc 2020 21:20 No mám informaci že motor na D4 je spíše 300t což je v podstatě v ceně ojetých kusů. Ale myšlenka že to nechám za tuto sumu opravit a padne za 12000km je pro mě šílená. A to mám Saab 9-5 kde motor nebyl také žádná sláva. No a Saab má 400t a furt jezdí. Je otázkou zdali jsem neměl štěstí na kus že . Nebo že by stylem jízdy....
Live long and prosper.
Re: Dilema s nákupem vozu LR
Záleží na tom, jak se kdo k autu chová. Mám druhou D4 a zatím jsem neměl ani jednu závadu. První šla do světa při 200 tisících najetých km a druhá má najeto 150 tisíc.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE
Re: Dilema s nákupem vozu LR
Příběh o opici a banánech znám velice dobře. Sám řeším situaci zdali akceptovat v rodině tři auta nebo jen dvě. Mě zajímala informace o tom, pokud pominnu že padne motor kde cenu více či méně znám. Jak je na tom v porovnání D4 a RR s náklady na servis. Zdali je to více méně stejně či je RR dražší. Nebyl jsem schopen dát dohromady i přesto že se snažím pročítat fórum co vše může nastat. Co obvykle odejde v tomto nájezdu a musí se řešit buď preventivně nebo nutně. Rovněž vím že každé auto bude jiné a bude také záležet na předchozích majitelích či majiteli. Takže jak psal Lukasino je to třeba kilo investic v horším případě? Nebo horší? Jak nemám představu o cenách náhradních dílů a složitosti výměny těžko se mi to počítá.
Re: Dilema s nákupem vozu LR
No staré auto možná tak od stáří 7-10let a pří nájezdu nad 200-250t km bude potřebovat údržbu průběžně. Tedy těžko dojdeš k číslu dám tomu 150 litrů a mám jako nové auto. Spotřební věci jsou jedna část mince, pak tam máš komplet podvozek který jednou bude potřebovat GO, automat, věci kolem vzduchového podvozku, Egry, turba to jsou věci které budou postupně dožívat a časem si řeknou. Toto je daň za to že si kupuješ luxusní auto za 10%-20% ceny.Rudy píše: ↑09 črc 2020 23:06 Příběh o opici a banánech znám velice dobře. Sám řeším situaci zdali akceptovat v rodině tři auta nebo jen dvě. Mě zajímala informace o tom, pokud pominnu že padne motor kde cenu více či méně znám. Jak je na tom v porovnání D4 a RR s náklady na servis. Zdali je to více méně stejně či je RR dražší. Nebyl jsem schopen dát dohromady i přesto že se snažím pročítat fórum co vše může nastat. Co obvykle odejde v tomto nájezdu a musí se řešit buď preventivně nebo nutně. Rovněž vím že každé auto bude jiné a bude také záležet na předchozích majitelích či majiteli. Takže jak psal Lukasino je to třeba kilo investic v horším případě? Nebo horší? Jak nemám představu o cenách náhradních dílů a složitosti výměny těžko se mi to počítá.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: Dilema s nákupem vozu LR
D4 má taky 2 turba, okolo 200t km počítej s kompresorem, hydroměničem a spoustou dalších jiných drobností, prostě spotřební material, pokud se toho bojíš už teď, raději to nekupujRudy píše: ↑09 črc 2020 17:00 Ahoj, byl jsem poměrně pevně rozhodnut pro koupi D4. Vzhledem k užitnosti tohoto vozu je to pro mě ideální volba. Po přečtení zdejšího fóra a zvláště vlákna o fatálních závadách 3,0TDV6 jsem dospěl k závěru že pokud koupit D4 tak snad raději padlou na motor a nechat opravit, než pojízdnou s hrůzou že se tak stane.
Poslední dobou uvažuji i o RR 3.generace s motorem 3,6TDV8.
Důvod proč jsem toto vlákno založil je fakt, že nedovedu posoudit poruchovost 3,0TDV6 vs. 3,6TDV8.
Je V8 spolehlivější než V6?
Poměr servisních nákladů V8 vs V6 a RR vs D4?
Ano vím V8 je složitější má dvě turba více vstřiků a podobně.
Co je třeba řešit u auta co má najeto kolem 200t.
Předem děkuji všem těm kteří mi alespoň trochu pomohou s řešením mého dilema.
Ruda.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Dilema s nákupem vozu LR
4ka s 2,7 ma 1 a úplne stačí
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Dilema s nákupem vozu LR
Tak D4 s 2,7 se vyráběli chviličku a bude jich na výběr výrazně méně než vhodné D4 s 3,0. Dále jsou to ty nejstarší ročníky kde mohou nastupovat problémy stáří daného vozu.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- Lukasino
- Příspěvky: 3889
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Dilema s nákupem vozu LR
Jako že 2010 je starý pekáč a 2012 je zánovní vozidlo?
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Re: Dilema s nákupem vozu LR
Kde píši konkrétní data výroby se kterých usuzuješ 2010 staré 2012 nové?
Prostě jenom konstatuji, že 2,7 byla na začátku výroby a bude z těch nejstarších kusů kdežto 3,0 jde skoupit jako čtyřletý kus.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- Lukasino
- Příspěvky: 3889
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Dilema s nákupem vozu LR
Nahoře se ptá na 3,6TDV8 což jsou ty levnější kusy v novějších RR, tzn. max. 300k a 300k v D4 znamená jedna z prvních obecně
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: Dilema s nákupem vozu LR
o 2,7 TDV6 v dotazu vůbec nepíše a kupovat D4 s tímto motorem je fakt hloupost
3,0 jede o velké poznání lépe a má nižší spotřebu
... a padají oba motory stejně
a oba motory se dávali do D4 od roku 2009
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Dilema s nákupem vozu LR
Je to o prioritách. Modely s 3l sú podstatne zložitejšie = väčšia šanca na prúser niekde mimo sivilizacie. Mam 2,7 + remap RJ a nikdy som nepotreboval ani polovicu výkonu. Nad 2500ot som išiel možno pár krát za celý čas co ju mám.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: Dilema s nákupem vozu LR
to může napsat jen někdo, kdo s 3L vůbec nejezdil
a zajímalo by mě, v čem je 2,7 v D4 jednodušší než 3,0, krom toho turba, co má méně?