Granátník
Napsal: 11 říj 2020 22:14
Myslím, že tento vůz, který je inspirovaný starým Defíkem, má zde na LR fóru své místo.
Protože se mně tento projekt líbí a fandím mu, tak o něm něco napíšu.
Takže pár info:
Projekt má na svědomí sir James Arthur Ratcliffe.
https://en.wikipedia.org/wiki/Jim_Ratcliffe
Ten, jako milovník původního Defendera se v minulosti snažil od Land Roveru odkoupit práva na starý Defender a znovu ho začít vyrábět. S žádostí u JLR neuspěl.
Proto se rozhodl pro jiný postup. Dal dohromady tým, vzal balík peněz a vyvíjí vůz jménem Ineos Grenadier.
https://ineosgrenadier.com
I když to na první pohled nevypadá, tak je toto auto postaveno od základu nové a z původního defa se inspirovalo jen designem karoserie (pro zajímavost JLR pro podobnost s Defenderem podal žalobu, kterou Land Rover prohrál).
V plánu je vyrábět více než 25 tisíc kusů ročně. Společnost má údajně už závazné objednávky na 17 tisíc kusů.
Celé auto se má vyrábět v Evropě, staví se nová továrna v anglickém jižním Walesu a o výrobu rámu a náprav se postará portugalská filiálka.
Nová je informace o zakoupení už stojící fabriky ve Francii, kterou prodává Mercedes.
Technika:
Grenadier je postaven na nově vyvinutém žebřinovém rámu a tuhých nápravách.
Prioritou byla vysoká tuhost a odolnost, možnost táhnout 3,5 tuny a výborná antikorozní ochrana.
Nápravy jsou tuhé, zavěšené víceprvkově, diferenciály (podle vzhledu DANA) s uzávěrkami.
Vývoj podvozku probíhal v Rakousku v Magna-Steyr (vyrábí mimo jiné Mercedes třídy G).
https://cs.wikipedia.org/wiki/Magna_Steyr
O pohon se budou starat třílitrové šestiválce ve více provedeních od BMW ve spojení s osmistupňovým automatem ZF, přídavnou redukční převodovkou se stálým pohonem všech kol.
Karoserii navrhl tým Tobyho Ecuyera.
Je celkově širší než starý Defender.
Má o něco delší rozvor než 110 a vzadu menší převis.
Kastle je tvořena částečně hliníkem, vysokopevnostní ocelí a kompozity.
Asymetricky dělené velké zadní dveře umožňují naložit euro paletu. Venkovní úložné prostory v zadním blatníku, střecha se zesílením a lištami připravenými na montáž stanu, světelné rampy, zátěžové zahrádky apod.
Zadní dveře a prostor pod zadními bočními okny je osazen lištou na montáž různého příslušenství.
Přední nárazník lze osadit navijákem
Vývojáři trochu bojují s hmotností. Prototypy mají kolem 2 400 kg.
Finální vůz by měl mít o 80 kg méně.
Interier ještě nebyl zveřejněn, protože se na konečné verzi stále pracuje.
Bude mít většinu vymožeností moderních aut, s ohledem na co největší jednoduchost a provoz mimo silnice.
Plánované je zahájení výroby v příštím roce a prodej od podzimu.
Aktuálně se rozbíhá výroba náprav a komponentů rámu.
Projekt má ke dnešku několik týdnů zpoždění hlavně z důvodu čínské chřipky.
Nezbývá než držet palce.
Začít vyrábět auta v Evropě a to ještě v takovém vymírajícím segmentu jako je offroad je odvaha hraničící s šíleností.
Good luck
Protože se mně tento projekt líbí a fandím mu, tak o něm něco napíšu.
Takže pár info:
Projekt má na svědomí sir James Arthur Ratcliffe.
https://en.wikipedia.org/wiki/Jim_Ratcliffe
Ten, jako milovník původního Defendera se v minulosti snažil od Land Roveru odkoupit práva na starý Defender a znovu ho začít vyrábět. S žádostí u JLR neuspěl.
Proto se rozhodl pro jiný postup. Dal dohromady tým, vzal balík peněz a vyvíjí vůz jménem Ineos Grenadier.
https://ineosgrenadier.com
I když to na první pohled nevypadá, tak je toto auto postaveno od základu nové a z původního defa se inspirovalo jen designem karoserie (pro zajímavost JLR pro podobnost s Defenderem podal žalobu, kterou Land Rover prohrál).
V plánu je vyrábět více než 25 tisíc kusů ročně. Společnost má údajně už závazné objednávky na 17 tisíc kusů.
Celé auto se má vyrábět v Evropě, staví se nová továrna v anglickém jižním Walesu a o výrobu rámu a náprav se postará portugalská filiálka.
Nová je informace o zakoupení už stojící fabriky ve Francii, kterou prodává Mercedes.
Technika:
Grenadier je postaven na nově vyvinutém žebřinovém rámu a tuhých nápravách.
Prioritou byla vysoká tuhost a odolnost, možnost táhnout 3,5 tuny a výborná antikorozní ochrana.
Nápravy jsou tuhé, zavěšené víceprvkově, diferenciály (podle vzhledu DANA) s uzávěrkami.
Vývoj podvozku probíhal v Rakousku v Magna-Steyr (vyrábí mimo jiné Mercedes třídy G).
https://cs.wikipedia.org/wiki/Magna_Steyr
O pohon se budou starat třílitrové šestiválce ve více provedeních od BMW ve spojení s osmistupňovým automatem ZF, přídavnou redukční převodovkou se stálým pohonem všech kol.
Karoserii navrhl tým Tobyho Ecuyera.
Je celkově širší než starý Defender.
Má o něco delší rozvor než 110 a vzadu menší převis.
Kastle je tvořena částečně hliníkem, vysokopevnostní ocelí a kompozity.
Asymetricky dělené velké zadní dveře umožňují naložit euro paletu. Venkovní úložné prostory v zadním blatníku, střecha se zesílením a lištami připravenými na montáž stanu, světelné rampy, zátěžové zahrádky apod.
Zadní dveře a prostor pod zadními bočními okny je osazen lištou na montáž různého příslušenství.
Přední nárazník lze osadit navijákem
Vývojáři trochu bojují s hmotností. Prototypy mají kolem 2 400 kg.
Finální vůz by měl mít o 80 kg méně.
Interier ještě nebyl zveřejněn, protože se na konečné verzi stále pracuje.
Bude mít většinu vymožeností moderních aut, s ohledem na co největší jednoduchost a provoz mimo silnice.
Plánované je zahájení výroby v příštím roce a prodej od podzimu.
Aktuálně se rozbíhá výroba náprav a komponentů rámu.
Projekt má ke dnešku několik týdnů zpoždění hlavně z důvodu čínské chřipky.
Nezbývá než držet palce.
Začít vyrábět auta v Evropě a to ještě v takovém vymírajícím segmentu jako je offroad je odvaha hraničící s šíleností.
Good luck