Stránka 2 z 2

Re: Defender D5 Problem s akceleraciou

Napsal: 25 črc 2023 00:38
od majodd
priatelia ale no toto snad nie sme tu forum pomoci a zdielania ,rozchodil som h1 a preletoval vykonove tranzistory v riadiacke na benzinovej pumpe,takze viem zhruba ako vyzera 13nastkovy kluc,pohoda dnes rano som do neho sadol do defa a pohoda absolvvoval som 40km v stredne tazkom terene,akurat sme dorazili domov a nemozem nanho povedat krive slovo,otazka na tych co maju zaujem avedia ,mozem vyvie externe napetia tych 5 v z nejakeho snimaca a napojit tym pedal?resp ci to niekto skusal a dalsia vec nemoze byt v tom indukcia a tym padom riadiacka blokne napajanie pedala a teda ci by nepomohol tieneny kabel ku pedalu?

Re: Defender D5 Problem s akceleraciou

Napsal: 25 črc 2023 04:16
od MadTom
Stíněný kabel netřeba. Externích 5V bych tam nedával, bude se to tlouct s interním 5V zdrojem, resp. ono si to těch 5V měří, takže to nestačí jenom venku přepojit.

Re: Defender D5 Problem s akceleraciou

Napsal: 25 črc 2023 23:02
od Tazik1992
majodd píše: 25 črc 2023 00:38 priatelia ale no toto snad nie sme tu forum pomoci a zdielania ,...
Ale tak to jistě, ale ne všechno se dá odhadnout na dálku. A tvůj případ už začíná být "hrou s drátky". Taky nikdo neví co všechno a jak jsi tam dělal a jak sis vyložil všechny rady. Dyť Ty jsi ještě ani nenapsal jaká Td5 to vlastně je, podle roku se můžou lišit schémata, konektory....atd.
Když už jsi vyměnil pedál (několikrát), natáhl od něj nové dráty, zkontroloval konektory na obou stranách (a navíc se Ti do toho ještě motá i problém s ABS), tak tě asi čeká hledání a měření v na kabeláži, kontrola napájení ECU, kostry a třeba i kontrola konektorů a můstků(hřebínků) ze kterých je ECU napájená, ale o tom už psal MadTom. To ale znamená projít si schémata a knihovnu konektorů a začít hledat. Ty můstky jsou umístěné hlavně za přístrojovkou, kolem pojistkovky v kabině a rády hnijou nebo se vypalujou.

Tady je schéma ke starší verzi Td5ky do r2001
Td5 1999 ECU.jpg

Re: Defender D5 Problem s akceleraciou

Napsal: 26 črc 2023 00:27
od majodd
ahoj a dakujem za radu ,od zaciatku som postupobal tak ze nebudem tapat a robit zo seba machra tak som hodne tu prestudoval na fore a tiez podla rad ludi co maju defendra takze postup bol tento ,takze kable kontrola oleja v konektoroch do riadiacky,odtstraneny naznak,vymena pedala kupa noveho,vymena riadiacej jednotky,vymena cerpadla v nadrzi,vymena ,snimaca kluky,vymena tlakoveho regulatora paliva,vymena kabelaze v hlave,preletovanie noveho kabloveho zvazku do pedala 1,5 med,2 kupa a vymena pedala,vsetko som kupoval veci nove a original landrover a je to rok 2004 najazdenych 136 tis km a je to kupovane nove na slovensku a som relativne prvy majitel,

Re: Defender D5 Problem s akceleraciou

Napsal: 26 črc 2023 09:48
od Tazik1992
Vida jak se to vyjasňuje :grin: . Tak když už jsi všechno klíčové vyměnil a nic, tak by to mohlo být v tom co zůstalo - přívody do ŘJ, napájení, napětí v palubní síti...
Ty máš tedy pozdější variantu schémat
ECU Td2 2002.jpg

Tady jsou ještě hodnoty pro podrobnější kontrolu napětí na plynovém pedálu, je to teda pro starší dvoudráhový typ
Td5 hodnoty pro testování plynového pedálu.jpg

Re: Defender D5 Problem s akceleraciou

Napsal: 26 črc 2023 09:59
od Kokesek
Druhou jednotku vyzkouset?

Re: Defender D5 Problem s akceleraciou

Napsal: 26 črc 2023 11:12
od DanoDEF
Ma tam napisane "vymena riadiacej jednotky" tak snad vyskusal.

On pri tolkych cinnostiach, vyskusaniach, radach sa niekedy clovek dostane do bludneho kruhu (niekedy pride na rad aj poznamkovy blok) ale krizovy test nie je nikdy na skodu i ked je niekedy zdlhavy.

Re: Defender D5 Problem s akceleraciou

Napsal: 26 črc 2023 11:51
od Kokesek
Vem vice kanalovy oscilo a poves ho na obe drahy plynu spolu s napajenim baterky a napajenim jednotky. Pak to vyhodnotis a uvidis kde je problem. Klidne sleduj i potencial zeme na baterce a karoserii/ramu. Osmikanalovej hantek je idealni na tyto stavy.

Re: Defender D5 Problem s akceleraciou

Napsal: 28 srp 2023 10:03
od majodd
takze zase po dlhom case sa hlasim o slovo ,predovsetkym by som chcel vsetkym podakovat za rady ktore som uplatnil a fakt mi velmi pomohli.po vcelku mesacnom jazdeni co som naposledy prisiel na volnobeh domov z chaty sa rano auto zobudilo bez poruchy tak som nadobudol dojem ze sa to opravilo samo,tento dojem som mal do minuleho tyzdna ked som isiel asi 50 km na volnobeh domov,a vcelku som si uzil rozne gesta od ludi za volantom aj od bicyklistov.Bola to ta povestna kvapka co ma tato anglicka .....takze mile auticko islo na zdvihak a dva dni som ho vapkoval zo vsetkych pozicii,ked uschlo kontrola vsetkych konektorov diagnostika osciloskop a zacal som znova nadrz cerpadlo kabelaz odspodu ,kabelaz v motore ,palivo ,snimace .demontoval palubovku spinacia skinka posistkova skrinka kostry,stale na diagnostike pisalo nekomunikacia s pedalom,napetia vsetkych kablov k pedalu sedeli,zapojenia konektorov malicko odlisne ako tu hore uvedene ale vsetko ok,rozlepil som riaddiaciu jednotku prekontroloval vsetky spoje letovanie ,totalne stale nic som nenasiel,posledna moznost odpojil som konektor s plynoveho pedala a znova vizualne skontroloval a premeral vsetko v poriadku ale nedalo mi to tak som zapojil stary pedal skusal vsetky mozne polohy vsetko pracovalo az odrazu blik porucha motora tak som jednotlivymi kablikmi konektormi stuchal do nich ihlo a ejhla biely-oranzovy pasik milisekunda a bolo to tam takze konektor von kontakty samice som riadne natuho postlacal ,porucha odstranena sobota nedela 400 km vsetko slape diagnostika stale napojena vsetko ok,dufam ze je to vyriesene stalo ma to cez 2tis eur a bol som blizko rezignacie ze to niekomu zanesiem ale vdaka vasim radam a mojej tvrdohlavosti sme to snad zvladli.
Este raz dakujem za rady.

Re: Defender D5 Problem s akceleraciou

Napsal: 28 srp 2023 12:19
od MadTom
Jestli jsem to správně pochopil, tak chyba byla v konektoru, ale nikoliv v kontaktech jako takových, ale v jejich nakrimpování na kabel. A po zmáčknutí je to OK. V tomto případě bych doporučil konektor nejenom znovu zmáčknout, ale i proletovat s dobrým tavidlem a následně zajistit smršťovací bužírkou, aby se kabel neulomil. Ono to v tom originál krimpování nejspíše bylo zkorodované a to se zmáčknutím neodstranilo. Jinak se tomu říká konektorové jevy, a nejhorší je, že člověk konektor rozpojí z znovu zapojí, a jak s ním hnul, tak se to na chvilku zase dostalo do stavu vodivého a funkčního.

Re: Defender D5 Problem s akceleraciou

Napsal: 28 srp 2023 12:43
od Kokesek
Ja si myslim ze prave v unavenem pnuti na pin pedalu... klasicky problem.

Re: Defender D5 Problem s akceleraciou

Napsal: 28 srp 2023 14:53
od majodd
ano v pine to nebolo pevne- vznikla tam mikrosekundova nevodivost a uz to islo do haja.voltmeter to ani nezaznamenal ale osciloskop ano

Re: Defender D5 Problem s akceleraciou

Napsal: 29 srp 2023 17:44
od Tazik1992
Klobouček dolů, hlavně za tu vytrvalost :yes
majodd píše: 28 srp 2023 14:53 ano v pine to nebolo pevne- vznikla tam mikrosekundova nevodivost a uz to islo do haja.voltmeter to ani nezaznamenal ale osciloskop ano
je vidět že i na starém Defendru se může vyplatit "natočit EKG" :grin:

Re: Defender D5 Problem s akceleraciou

Napsal: 29 srp 2023 17:55
od VencaZE
A taky se opět ukázalo že je potřeba hodně měřit a ne zbytečně kupovat :roll: