Bulkhead renovace
-
- Příspěvky: 313
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: Bulkhead renovace
Zn se taví asi tak kolem 400- 450´C, i to bohatě stačí aby auto rychle vzplálo a hoří to pěkně, tak že mít po ruce připravený foták ev. kameru
-
- Příspěvky: 14980
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Bulkhead renovace
V principu je to to samé, jako když něco zinkuješ plamenem - ohřát jenom aby se zinek rozpustil, nikoliv aby začal hořet. Používám malej propanovej hořák našroubovanej na kartuši. Jde to pomalu, ohřeje se vždy zhruba kolečko o průměru cca 2-3cm. Potom rychle profouknout. A následně se posunout vedle a opakovat. Není kam spěchat. Když se to nepovede napoprvé vyfouknout, tak ohřát znovu. Je to podobné jako pájení plamenem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Bulkhead renovace
Měl bych dotaz. Trochu začínám panikařit s elektrikou. U 300tdi při demontáži mám z bulkheadu z průchodky (tlusté bago drátů) co jde nad pojistkovým panelem do motorovýho prostoru, vytahat dráty zevnitř k motoru, nebo z motorového prostoru dovnitř?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 14980
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Bulkhead renovace
Já jsem to u TD5 vytáhnul i s tou oválnou průchodkou. Podle mě ani nejde protáhnout kabely s konektory skrz tu průchodku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Bulkhead renovace
To jo, ale kterým směrem to vytáhnout?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- VencaZE
- Příspěvky: 3570
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bulkhead renovace
Směrem kterým je to snažší přece
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
Re: Bulkhead renovace
Strihni to
... veľká poistkovka v motore je rozoberatelna takže smerom dovnútra to stiahni.
... veľká poistkovka v motore je rozoberatelna takže smerom dovnútra to stiahni.
Defender 110 Tdi 1998
Re: Bulkhead renovace
Střihat to nebudu, neplánoval jsem to vydrátovat znova.
Myslel jsem, že postup demontáže je nějak danej.
Vůbec z toho nemám dobrej pocit, a hlavně chtěl jsem to do prázdnin dokončit.
Myslel jsem, že postup demontáže je nějak danej.
Vůbec z toho nemám dobrej pocit, a hlavně chtěl jsem to do prázdnin dokončit.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 14980
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Bulkhead renovace
Neboj se, ono to jde jenom jedním směrem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Tazik1992
- Příspěvky: 1395
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Bulkhead renovace
Já myslím, že v tom resto manuálu to zpátky dávají zevnitř. Asi je jednodušší odpojit "těch pár" čidel, svazky ke světlometům a lankovody než rozebírat svazky a spoje v přístrojovce.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Bulkhead renovace
Z motoru je to úhlednej stromeček, zevnitř je to chumel kabelů. Ještě kouknu na gumovou průchodku, jestli to podle ní půjde poznat.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 14980
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Bulkhead renovace
Se zamysli, jak to tam dostali při výrobě. Svazek tam museli nějak celej hotovej prostrčit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 14980
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Bulkhead renovace
Tak jsem kouknul do fotek a u TD5ky jsem ten velkej svazek, co prochází dvěma oválnýma gumovýma průchodkama skrz bulhkead při demontáži nejdříve protáhnul u spolujezdce dovnitř kabiny a následně u řidiče směrem ven do motorového prostoru. Potom už nebránil demontáži bulkheadu z auta. Nevymotával jsem celej svazek z motoru, takže šel ven z rámu i s motorem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Bulkhead renovace
Tak s elektrikou už jsem dobojoval. Bylo to jednou průchodkou z motorovýho prostoru dovnitř. Teď je na podlaze velkej chuchvalec drátů který už nikdo asi nerozplete.
Teď zápasím s volantem - sloupkem řízení. Kterej kozomrd vymyslel, že se musí volant a všechno na sloupku sundat, aby se protáhnul do motorového prostoru????
Teď zápasím s volantem - sloupkem řízení. Kterej kozomrd vymyslel, že se musí volant a všechno na sloupku sundat, aby se protáhnul do motorového prostoru????
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 14980
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Bulkhead renovace
Když jsem dával svazek zpět dovnitř, tak nejdřív otrhat staré zkřehlé pásky a následně nově omotat - něco předem, něco až po umístění v autě. Padlo asi 8 koleček izolačky. Při tom projít všechny konektory, zkontrolovat korozi a vnitřky nastříknout vazelínou.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Bulkhead renovace
Jj je to v plánu, pásky při vytahování dost popraskaly. Jenom nevím jakou páskou to udělat. Std. elektrikářská má tendenci za tepla z kabelu sjíždět, lepidlo jakoby řídne a nedrží.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 14980
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Bulkhead renovace
Já jsem dal tu standardní, případně v kombinaci s novou podélně rozříznutou chráničkou (husím krkem), protože ta stará byla také křehká. Pro kabeláže uvnitř auta existuje TESA páska, která je "hadrová" a navrchu má něco jako mikroplyš, a je na kabelové svazky v autě (v suchu) určená - používá se, aby kabelové svazky nerachotily, jak vibrují. Do Defa jsem to neřešil - buďto jsem kabelový svazek upevnil, takže rachotit nebude, nebo vede v motorovém prostoru, kam se tohle podle mě nehodí, nebo je to tak malej kousek a nepřístupnej, že to stejně moc omotat nejde. A hlavně, je to Defender, takže nějaké hluky navíc, to prostě nemá smysl řešit.
Ještě jsem občas používal pásku jiné než černé barvy - nejdřív proto, že zrovna černá došla, a později už cíleně - rozlišoval jsem tím jednotlivé svazky, než jsem je postahoval vázacíma páskama. Pdobně je to třeba v D2 u kabelů k airbagům - jsou žluté, včetně konektorů, pásek a husích krků.
Ještě jsem občas používal pásku jiné než černé barvy - nejdřív proto, že zrovna černá došla, a později už cíleně - rozlišoval jsem tím jednotlivé svazky, než jsem je postahoval vázacíma páskama. Pdobně je to třeba v D2 u kabelů k airbagům - jsou žluté, včetně konektorů, pásek a husích krků.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Bulkhead renovace
Tak bulkhead je venku. Nečekaně se toho muselo vymontovat mnohonásobně více než jsem naštudoval na youtubu, protože všichni lžou a mlžej. Na to že to musí bejt hotové do prázdnin to vypadá děsivě.
Měl bych pár dotazů. Části prorezlé vyřežu a nahradím novým plechem. Spodní část pro nohy kde jsou dva plechy na sobě úplně vyříznu a nahradím ho nerezovým plechem který tam po žárovém zinkování přinejtuju. Otázka zní co udělat nýtovaným matkama když to půjde do zinku. Mám je tam nechat a nazinkovat s nima a následně je protáhnout závitníkem, nebo je odvrtat a po zinku nalisovat nové?
Co s držákama kapoty. Sundat a po nazinkování vrátit, nebo to neřešit a nesundavat? Jde mi o případné řešení koroze pod držákem.
Jinak uvítám jakékoli rady abych něco při renovaci neposral.
Měl bych pár dotazů. Části prorezlé vyřežu a nahradím novým plechem. Spodní část pro nohy kde jsou dva plechy na sobě úplně vyříznu a nahradím ho nerezovým plechem který tam po žárovém zinkování přinejtuju. Otázka zní co udělat nýtovaným matkama když to půjde do zinku. Mám je tam nechat a nazinkovat s nima a následně je protáhnout závitníkem, nebo je odvrtat a po zinku nalisovat nové?
Co s držákama kapoty. Sundat a po nazinkování vrátit, nebo to neřešit a nesundavat? Jde mi o případné řešení koroze pod držákem.
Jinak uvítám jakékoli rady abych něco při renovaci neposral.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 14980
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Bulkhead renovace
Spodní plechy jsem tam navařil 2,5mm a nechal také nazinkovat. Nýtovací matice jsem po nazinkování protáhnul závitníkem, držáky kapoty jsem neřešil, jsou přibodované. Nevím co bych s nimi potom dělal, aby tam zinek zůstal. Na bulkhead jsem si z jeklu 80x80 udělal rám, aby to bylo za co pověsit v zinkovně a aby se to nezkroutilo. Dnes bych místo pískování zvážil chemické odlakování a odrezení. Dostane se to i dovnitř. Fůra práce bylo za tepla vyškrabat po pískování z rohů zbytky tmelů.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo