Stránka 1 z 1

Range Rover 2014/2015 - Rady, Tipy, Triky, Cenovky

Napsal: 18 led 2023 14:27
od Sabelt
Ahoj,

jsem tu novej, kdy mě kolega namlsal s jeho Discovery a rikal, ze tu najdu vsechny informace :-) Bohužel nemůžu najít informace k mému vybranému modelu a tak jsem se rozhodl, že tu založim vlakno :-)

Podle nactenych informaci a informaci od kolegy, do Range uvazuji o motorizaci 4,4 SDV8. Bohužel nevím, jak se presne tento model jmenuje, ale je to tento:

Obrázek

Dokazali byste mi prosim poradit s címkoli vas napadne ? Napriklad na co si dat pozor pri koupi, oblibene zavady na tomhle modelu/motorizaci atp.
Rád bych se dozvěděl i nějaké cenovky, naprikald rozvody na V8, vzdochovy kompresor, měchy atp. Obecně, jestli jsem si nevybral zrovna špatný model, který je známí svými mouchami ...

Všem mockrat děkuji předně :-)

S pozdravem
Michal.

Re: Range Rover 2014/2015 - Rady, Tipy, Triky, Cenovky

Napsal: 22 led 2023 16:24
od Lukasino
S touhle generací tu má málo lidí zkušenosti.

Když budu mluvit za sebe, který L405 zná okrajově, ale občas se bavím s majiteli/servisáky atd, tak jsem nezaznamenal nic co by bylo řekl bych typické / klasická závada která potká každého.

Motorově tam jsou:
3.0 SDV6 - o tom je tady moc hezký článek a je lepší se tomu vyvarovat. Motor jede moc hezky, i s L405 je to příjemné a svižné, přitom s krásnou spotřebou, ale ty motory odchází a to dost
4.4 SDV8 - za mě nejlepší motor v téhle generaci, dá se říct spolehlivý ikdyž padnout taky umí. Hlavně to chce měnit olej, hlídat si hladinu oleje a kvalitu (tzn. aby nebyl KO výměník a nedocházelo k mísení s chladící směsí). U nich je snad jediná klasická vlastnost - rádi značkují vodou, která se většinou ztrácí na jednom z milionu hadiček mezi hlavami :mrgreen:
5.0 SC - parádní motor když funguje, ale minimálně první ročníky trápí problémy s rozvodami atd, bavíme se o potřebě nových rozvodů už před 100tis.km a částka za ně u AD bude šestimístná...

Převodovky tam jsou ZF 8hp u všeho, tady není co řešit, přídavka je tam stejná jako u D3/D4 a všech podobných, takže opět není čeho se bát.

Já bych se L405 s SDV8 vůbec nebál, auto si ideálně nechat při koupi zkontrolovat odborníkem a pak užívat. Samozřejmě dřív nebo později bude něco na řešení, ale osobně si myslím, že pokud chceš podobné auto, tak jeho konkurenti při výběru nebudou mít levnější servis, možná častokrát i naopak (MB GLS, LC 200, LX 570 atd.).

L.

Re: Range Rover 2014/2015 - Rady, Tipy, Triky, Cenovky

Napsal: 22 led 2023 16:54
od Kokesek
Jako servisak muzu rict ze se jedna o velmi povedeny model. Neni ku zlosti jej opravovat. Konstrukcne reseno vse tak aby se tam dalo dostat. Castecne je to tim ze se jedna pouze samonosnou karoserii. Lukasino napsal vady velmi dobre. Za me taky pouze 448dt je ta spravna volba. Lepsi auto jsem na 3.5t vozik nemel. Sedacky, muzika, vykon, prevody, velmi povedene. I turba jdou udelat na aute.

Re: Range Rover 2014/2015 - Rady, Tipy, Triky, Cenovky

Napsal: 07 úno 2023 18:10
od Milhaus19
Ahoj, mám vyhlednuté auto zde https://www.sauto.cz/osobni/detail/land ... /172708037 neznáte ho někdo? A myslíte že je to dobrý kup - cena vs motor vs najete km?

Re: Range Rover 2014/2015 - Rady, Tipy, Triky, Cenovky

Napsal: 11 lis 2023 08:42
od zapo
Dobry den, chystam se poridit RR L405 SDV8. Auto je rv 2014 a ma najeto necelych 150tis.
Muzu se zeptat jaky ma byt onterval vymeny oleje v automatu a diferencialu/ech?
Majitel pry jezdil do LR servisu a tyhle vymeny jeste nedelal, ze mu tam rekli, ze onterval je 10 let. Samozrejme se mi to nezda, tak jsem se chtel zeptat na nazory. Dekuji

Re: Range Rover 2014/2015 - Rady, Tipy, Triky, Cenovky

Napsal: 01 úno 2024 09:48
od Sjarda
Ahoj, ideální výměna v automatu ZF je do 90tis KM. Já to dělám každých 70tis, ale to neznamená, že bude převodovka KO. Vyděl jsem automaty, kde se měnil olej až v 200 tis km a byly v dobré kondici a také jsme viděl automaty co se nedožily 100tis nájezdu. Domluv se s prodávajícím, že výměna oleje v převodovce je podmínka koupě. Doporučuji to komplet včetně diferáků.

Re: Range Rover 2014/2015 - Rady, Tipy, Triky, Cenovky

Napsal: 01 úno 2024 14:06
od pooh
L405 aj L494 trapia problemy s kostrami, to kvoli hlinikovej sasi, oplati ich kontrolovat aj preventivne. Inak to moze vypomstit aj pomerne drahymi opravami, napr. odchadzajuce svetlomety
4.4 tdv8 odchadzaju podozrivo casto, podla mojho sukromneho nazoru najskor to bude na vine to, ze podcenia staroslivost o olej plus nejake priznaky problemov, ako to pisal Lukasino
5.0 S/C su neskutocne dobre motory, ale je tam par veci, naco treba davat pozor, a niektore vyjdu pomerne draho. Rozvody, napriek tomu ze su retazove, hlavne hydr.napinace, co je klasika bohuzial uz dnes, ak je podozrenie na najmensi problem okolo vody, tak to treba okamzite ale okamzite riesit, chronicke miesta su vpredu pod kompresorom, aj vzadu. Casovanie vysokotlakovych benzinovych pump musi byt nastavene spravne a treba davat pozor aj pri montazi lebo sa to moze vypomstit uz po par tisic km (to posledne nastastie poznam len z pocutia), proste delikatna zalezitost... Ale ked je v poriadku, tak dava neskutocny zazitok. pritom nemusi zozrat travu okolo, lebo kludnejsi vodic dokaze jazdit aj okolo 12l, pocul som aj o 10, to ale nechcem vediet sko dokazali, a normalne okolo 15-16 litrov
okrem toho klasicke veci, mozno stoji za spomenutie obcas probemova hydraulika aktivnych stabilizatorov, tam moze prekvapit aj korozia - trubky maju neskutocnu tendenciu byt uplne zarezle