LR D4 188kw kolísání otáček při volnoběhu
Napsal: 09 říj 2023 22:48
Ahoj, snad nezakládám duplicitní téma, ale podobný problém jsem na fóru nedohledal.
Dnes ráno na mé D4, 188kw r.v. 2016, celkový nájezd 104 tis. km, na motoru 4 tis., km se
bez jakýchkoliv dřívějších náznaků objevil problém výrazného kolísání otáček motoru. Zajímavé na tom
je to že se to neděje jen během jízdy (která kvůli toho není prakticky možná, auto škube, vibruje, ztrácí tah),
ale děje se to i když auto stojí, není v tahu ale je zařazeno na převodovce D nebo R, tedy na volnoběh se zařazeným
stupněm. Kolísání je v takovém rozsahu že na spodní hranici padá i pod úroveň volnoběhu, načež motor začně
chcípat ale pak opět nabere otáčky a vyletí to směrem nahoru ... když auto stojí se zařazenou rychlostí, tak se to pohybuje
cca v rozmezí 600 - 800 rpm, pří jízdě je pak rozsah větší.
Při zařazeném P nebo N se problém neprojevuje nebo jen minimálně a to ani při sešlápnutí plynu.
Do včerejšího večera vše šlapalo jako hodinky bez jakýchkoliv náznaků ať už během jízdy nebo stání. Vzhledem k
malému nájezdu a faktu, že kolísání přišlo ne postupně ale z ničeho nic a je dost výrazné nepředpokládám, že by to mohl
být hydroměnič, tak jako se píše v příspěvcích na podobné téma, kolísání kvůli hydroměniči jsem zažil se svou bejvalkou D3
při nájezdu cca 270 tis. km.
Diagnostika vypsala dnes ráno chybu motoru P00BF-00 Mass or volume air flow B circuit range/performace - Air flow too high,
tedy jako by si auto nasálo víc vzduchu než je běžné (prasklá nebo upadlá hadice), nic jsem ale rychlou obhlídkou nenašel,
a nevím, zda by toto mělo vliv na takové kolísání otáček motoru?!
Navíc váha vzduchu, včetně MAP senzoru důkladně před cca 1 500 km vyčištěna.
Pod autem žádná uniklá nafta, nebo jiná kapalina ...
Co si o tom myslíte ... ? Snímač tlaku paliva? Software? Jaké live data načíst a porovnat?
Auto půjde brzy na první olej, tak by se to vzalo při jednom, ale vrtá mi hlavou co by to mohlo
být ..
Níže odkaz na pár videí ...
https://www.youtube.com/watch?v=HYfnvZJ72JY
https://www.youtube.com/shorts/NE1vr3g_eOw
Díky moc! Martin
Dnes ráno na mé D4, 188kw r.v. 2016, celkový nájezd 104 tis. km, na motoru 4 tis., km se
bez jakýchkoliv dřívějších náznaků objevil problém výrazného kolísání otáček motoru. Zajímavé na tom
je to že se to neděje jen během jízdy (která kvůli toho není prakticky možná, auto škube, vibruje, ztrácí tah),
ale děje se to i když auto stojí, není v tahu ale je zařazeno na převodovce D nebo R, tedy na volnoběh se zařazeným
stupněm. Kolísání je v takovém rozsahu že na spodní hranici padá i pod úroveň volnoběhu, načež motor začně
chcípat ale pak opět nabere otáčky a vyletí to směrem nahoru ... když auto stojí se zařazenou rychlostí, tak se to pohybuje
cca v rozmezí 600 - 800 rpm, pří jízdě je pak rozsah větší.
Při zařazeném P nebo N se problém neprojevuje nebo jen minimálně a to ani při sešlápnutí plynu.
Do včerejšího večera vše šlapalo jako hodinky bez jakýchkoliv náznaků ať už během jízdy nebo stání. Vzhledem k
malému nájezdu a faktu, že kolísání přišlo ne postupně ale z ničeho nic a je dost výrazné nepředpokládám, že by to mohl
být hydroměnič, tak jako se píše v příspěvcích na podobné téma, kolísání kvůli hydroměniči jsem zažil se svou bejvalkou D3
při nájezdu cca 270 tis. km.
Diagnostika vypsala dnes ráno chybu motoru P00BF-00 Mass or volume air flow B circuit range/performace - Air flow too high,
tedy jako by si auto nasálo víc vzduchu než je běžné (prasklá nebo upadlá hadice), nic jsem ale rychlou obhlídkou nenašel,
a nevím, zda by toto mělo vliv na takové kolísání otáček motoru?!
Navíc váha vzduchu, včetně MAP senzoru důkladně před cca 1 500 km vyčištěna.
Pod autem žádná uniklá nafta, nebo jiná kapalina ...
Co si o tom myslíte ... ? Snímač tlaku paliva? Software? Jaké live data načíst a porovnat?
Auto půjde brzy na první olej, tak by se to vzalo při jednom, ale vrtá mi hlavou co by to mohlo
být ..
Níže odkaz na pár videí ...
https://www.youtube.com/watch?v=HYfnvZJ72JY
https://www.youtube.com/shorts/NE1vr3g_eOw
Díky moc! Martin