Stránka 1 z 1

LR D4 188kw kolísání otáček při volnoběhu

Napsal: 09 říj 2023 22:48
od marsant
Ahoj, snad nezakládám duplicitní téma, ale podobný problém jsem na fóru nedohledal.

Dnes ráno na mé D4, 188kw r.v. 2016, celkový nájezd 104 tis. km, na motoru 4 tis., km se
bez jakýchkoliv dřívějších náznaků objevil problém výrazného kolísání otáček motoru. Zajímavé na tom
je to že se to neděje jen během jízdy (která kvůli toho není prakticky možná, auto škube, vibruje, ztrácí tah),
ale děje se to i když auto stojí, není v tahu ale je zařazeno na převodovce D nebo R, tedy na volnoběh se zařazeným
stupněm. Kolísání je v takovém rozsahu že na spodní hranici padá i pod úroveň volnoběhu, načež motor začně
chcípat ale pak opět nabere otáčky a vyletí to směrem nahoru ... když auto stojí se zařazenou rychlostí, tak se to pohybuje
cca v rozmezí 600 - 800 rpm, pří jízdě je pak rozsah větší.
Při zařazeném P nebo N se problém neprojevuje nebo jen minimálně a to ani při sešlápnutí plynu.

Do včerejšího večera vše šlapalo jako hodinky bez jakýchkoliv náznaků ať už během jízdy nebo stání. Vzhledem k
malému nájezdu a faktu, že kolísání přišlo ne postupně ale z ničeho nic a je dost výrazné nepředpokládám, že by to mohl
být hydroměnič, tak jako se píše v příspěvcích na podobné téma, kolísání kvůli hydroměniči jsem zažil se svou bejvalkou D3
při nájezdu cca 270 tis. km.

Diagnostika vypsala dnes ráno chybu motoru P00BF-00 Mass or volume air flow B circuit range/performace - Air flow too high,
tedy jako by si auto nasálo víc vzduchu než je běžné (prasklá nebo upadlá hadice), nic jsem ale rychlou obhlídkou nenašel,
a nevím, zda by toto mělo vliv na takové kolísání otáček motoru?!
Navíc váha vzduchu, včetně MAP senzoru důkladně před cca 1 500 km vyčištěna.
Pod autem žádná uniklá nafta, nebo jiná kapalina ...

Co si o tom myslíte ... ? Snímač tlaku paliva? Software? Jaké live data načíst a porovnat?
Auto půjde brzy na první olej, tak by se to vzalo při jednom, ale vrtá mi hlavou co by to mohlo
být ..

Níže odkaz na pár videí ...

https://www.youtube.com/watch?v=HYfnvZJ72JY
https://www.youtube.com/shorts/NE1vr3g_eOw


Díky moc! Martin

LR D4 188kw kolísání otáček při volnoběhu

Napsal: 10 říj 2023 14:42
od Kokesek
Tohle umi udelat vstrikovani nebo egr... pripadne i turbo. Kdyz to rozkutalis tak to jede? Chce to videt a vice ohledat s diag.
Edit: jeste sem si vzpomel na klapku sani taky se to kazilo a filtr vzduchu ti to nevcuclo?

Re: LR D4 188kw kolísání otáček při volnoběhu

Napsal: 14 říj 2023 17:10
od marsant
Kokesek píše:Tohle umi udelat vstrikovani nebo egr... pripadne i turbo. Kdyz to rozkutalis tak to jede? Chce to videt a vice ohledat s diag.
Edit: jeste sem si vzpomel na klapku sani taky se to kazilo a filtr vzduchu ti to nevcuclo?
Díky Peto! Rozkutalet jsem to nezkousel, jde cítit že se tomu nechce tak to nechci trápit. Filtr je ok. Je třeba to převézt do servisu kde jsem už objednany tak uvidíme. Zjistil jsem že nakonec kolísá i při zařazenem P nebo N ale je třeba ho dostat trochu do otáček, při R nebo D kolísá už na volnoběh. Dam info jak budu vědět co tomu je Obrázek

Odesláno z mého SM-G980F pomocí Tapatalk


Re: LR D4 188kw kolísání otáček při volnoběhu

Napsal: 06 lis 2023 23:39
od irootsk
Martin zistil si co to sposobovalo ?

Re: LR D4 188kw kolísání otáček při volnoběhu

Napsal: 07 lis 2023 06:05
od marsant
irootsk píše:Martin zistil si co to sposobovalo ?
Zatím to nemám úplně dořešeno. K mé smůle bylo auto asi týden v servise a ani jednou se jim závada neprojevila. Různe to startovali jezdili s tím a nic. Prověřili tedy všechny možné live data včetně turb a nikde nic co by naznačovalo problém. Nove byl také nahran software pro vstrik paliva do motoru a zkontrolovany regulator tlaku.

Když jsme si auto vyzvedl tak bylo vše ok. Ale hned druhý den ráno se to projevilo znovu ale asi po 500m to přestalo. Za poslední 4 dny se to projevuje jen velmi zřídka a nepravidelně.

Je tedy v planu vyměnit senzor tlaku paliva a také regulator. Není to nic nákladneho a je podezření ze právě jedna z těchto věcí by to mohla být.

Až bude vymeneno a projeto tak dám vědět zda to tím bylo nebo ne.

Obrázek

Odesláno z mého SM-G980F pomocí Tapatalk


Re: LR D4 188kw kolísání otáček při volnoběhu

Napsal: 25 pro 2023 16:55
od Lukasino
Jak to dopadlo?

Re: LR D4 188kw kolísání otáček při volnoběhu

Napsal: 25 pro 2023 18:15
od marsant
Ahoooj. No, popravdě nijak, protože od mého posledního příspěvku tady ze začátku listopadu
s autem normálně jezdím a problém ani žádný jiný náznak tohoto problému už pak nenastal. Nevím,
najel jsem od té doby cca 1000 km.
Tedy neměnil se zatím ani senzor ani regulátor tlaku paliva, tak jak bylo původně v plánu.
Vše funguje, tak jak má auto jezdí parádně ...

Tedy prozatím nevím čím to bylo tehdy způsobeno, na druhou stranu 1000 km není zrovna hodně,
takže možná že se to časem projeví znovu. Vše jsem najel prakticky tady kolem komína, žádná dálka.
Jak budou nějaké novinky, tak to tady určitě doplním. ;-)

Díky!

Re: LR D4 188kw kolísání otáček při volnoběhu

Napsal: 25 led 2024 17:44
od marsant
Tak "konecne" se problém znovu ukazal. Obrázek Tentokrát kromě kolísání otáček i hláška omezeného výkonu motoru, oranžová kontrolka motoru a v diagnostice 4 chyby viz přiložený obrázek nize (z nejakeho duvodu ne s aktualnim datem).

Nejsem žádný mechanik a prd tomu rozumím ale předpokládám že si to někde celou dobu přisava víc vzduchu než by melo a proto to kolisani otacek a ted se to jeste zhorsilo a proto to uz zacalo hazet do omezenho vykonu a hlasi dalsi chyby ??

V live datech jsem naměřil že při otáčkách 700rpm, 2000rpm a 2500rpm je air flow na bank 2 vzdy cca 10 násobný než na bank 1 ?! Obrázky níže...

Viz chyba P00BF-00 tedy že okruh B má hodně vzduchu soudím že okruh B je v live datech vlastně uvedeny jako bank 2 a v tomto okruhu je tedy někdy pravděpodobně praskla hadice nebo netesnost?!

Jsem tomu aspoň trochu na stopě nebo je má úvaha úplně mimo?
Díky moc! Obrázek
Screenshot_20240125_162832_IIDControl.jpg
Screenshot_20240125_162824_IIDControl.jpg
Screenshot_20240125_162810_IIDControl.jpg
Screenshot_20240125_155101_IIDControl.jpg
Odesláno z mého SM-G980F pomocí Tapatalk



Re: LR D4 188kw kolísání otáček při volnoběhu

Napsal: 25 led 2024 17:58
od mipr
Martine, toto je problematika pre autoservis. Je potrebne spravit tlakove skusky sania, pretestovat riadenie vykonu oboch turboduchadiel, pripadne dalsie testy. Mas tam 2turba seriovo zapojene. Druhe turbo sa zapina iba niekedy, logicky je rozdiel na nasavanom vzduchu Bank1/Bank2. Neviem co ocakavas tu na fore. Nejaku zazracnu radu... ? Vyzaduje to skusenosti na odhalenie priciny poruchy. Tu na fore je zoznam LRangels, tak si niekoho najdi, kto ti s tym pomoze. Ak sa ti chce ist do Bratislavy, tak si vitany, prosim vsak vopred telefonicky dohodnut termin...

Drzim palce.

m.

Re: LR D4 188kw kolísání otáček při volnoběhu

Napsal: 25 led 2024 18:09
od marsant
mipr píše:Martine, toto je problematika pre autoservis. Je potrebne spravit tlakove skusky sania, pretestovat riadenie vykonu oboch turboduchadiel, pripadne dalsie testy. Mas tam 2turba seriovo zapojene. Druhe turbo sa zapina iba niekedy, logicky je rozdiel na nasavanom vzduchu Bank1/Bank2. Neviem co ocakavas tu na fore. Nejaku zazracnu radu... ? Vyzaduje to skusenosti na odhalenie priciny poruchy. Tu na fore je zoznam LRangels, tak si niekoho najdi, kto ti s tym pomoze. Ak sa ti chce ist do Bratislavy, tak si vitany, prosim vsak vopred telefonicky dohodnut termin...

Drzim palce.

m.
Ano ano samozřejmě do servisu ... ja se do toho pouštět nebudu. Nemám ani zkušenosti a ani čas. Dávám to sem jen k diskusi a proto že jsem toto vlákno založil tak at to nějak pokračuje Obrázek
Díky za nabídku a zdravím do Bratislavy ObrázekObrázek

Odesláno z mého SM-G980F pomocí Tapatalk


Re: LR D4 188kw kolísání otáček při volnoběhu

Napsal: 25 led 2024 18:10
od Kokesek
Nejake viko jeste najdu, hadice a bypass klapu mam taky.