
mám LR Defender 110 r.v. 2000 - TD5
Toto téma a ani tento problém jsme ještě nenašel.
Mám Eberspacher teplovodní Bufík a zavzdušňuje se mi čerpadlo bufíku, když není nastartovaný motor.
První náš pocit bylo, že netěsní bufík či nějaká jiná část chlazení motoru....
Bohužel musím říct že veškeré zkoušky byly marné a našly jsme pouze jedinou jednu CHYBU a to je že z Expanzky si to nabírá vzduch přez hadičku přetlaku, vedenou přímo z chladiče do expanzky. Jelikož je hadička vedená do expanzky nad hladinou vody, je pro čerpadýlko z nezávislého topení snadné natáhnout vzduch od tud (odzkoušeno, po odmontování z expanzky to jde cítit "SRKÁTO PRST"

takže JDE NAMONTOVAT bufík jinam než před radyjátor topení auta, aby to nenasávalo vzduch z Expanzky ? - sám jsem koukal do nákresů topení Defendra a toto místo je pro Bufík nejlepší a skoro jedinný, i v jiných automobilech se to tak DÁVÁ
A druhá otázka, co se stane, když tu hadičku na přetlak z chladiče nasadím do expanzky, ale pod vodní hladinou, tak aby to nedokázalo nasakovat vzduch, ale z chladiče i tak by se dokázal přetlak vybublat??? (díval jsem se, do jiných automobilů s podobným motorem, myslím comonrail či podobné.... a je to napojené DO EXPANZKY, ale pod hladinou vody......
takže, jsou angláni BLBCi ? .. a nebo to má nějaký smysl to dávat nad hladinu vody????
Děkuji za názory a nápady
PS: kde máte VY bufíka ???? (myslím teplovodního)