Tekoucí LT77

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
godunov

Tekoucí LT77

#1 Příspěvek od godunov » 09 kvě 2007 07:16

Dobrý den všem,
dotaz bude trosku obšírnější. Pro začátek - Defender 90 200Tdi s převodovkou LT77, která přes veškeré snahy neustále teče. Když píšu, že teče, tak teče zhruba v intenzitě 1/2 litru oleje na 500 km. Což je děs. Teče zřejmě přes gufero hřídele jdoucí do rozvodovky. Gufero je tam asi už páté a toto poslední je i originál LR. Teklo všechno okolo, tj. rozvodovka a diferenciály, převodovka ne. Teď, když vše okolo je jakž takž, tak začala téct ta převodovka. Vše utěsněno, těsnění + silikon, všechny šrouby na silikonu. Převodovka byla asi před rokem zrepasována a do doby zhruba před měsícem nejevila zádné závady. Přitom kvůli utěsňování rozvodovky byla několikrát dole. Jako poslední budeme řešit výměnu příruby, ve které je to gufero zasazené. A abych nezapoměl, tak odvzdušňovák je průchozí a funkční. Zarážející je ta intenzita tečení. Budu vděčný za každou radu, protože situace je už docela zoufalá.

Díky

Michal

Uživatelský avatar
Kocur
Příspěvky: 347
Registrován: 09 úno 2007 12:45

#2 Příspěvek od Kocur » 09 kvě 2007 09:26

A nemas ji nahodou prasklou :lol: ja taky porad pretesnoval a pretesnoval az sem zjistil ze tam je nejaka mikrotrhlina :?

godunov

Prasklina

#3 Příspěvek od godunov » 09 kvě 2007 09:33

Pokud by byla prasklá, což by bylo asi nejlepší, tak by to vyřešila ta výměna příruby, protože to teče právě tudy - díky za nápad, zase mám co zkoumat

Budu strašně rád za další podněty.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 4831
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#4 Příspěvek od DanoDEF » 09 kvě 2007 09:59

Kocur píše:A nemas ji nahodou prasklou :lol: ja taky porad pretesnoval a pretesnoval az sem zjistil ze tam je nejaka mikrotrhlina :?
...ale cez mikrotrhlinu asi tazko vytecie 1/2 litra za 500km...

...doporucujem poriadne odmastit-vycistit a potom prejst zopar km a sledovat...mne to vzdy pomohlo pri identifikacii

...nemas nahodou poskodeny vystupny hriadel z prevodovky ??? potom nove gufero nepomoze

... inac pri demontazi redukcnej prevodovky nie je potrebne demontovat aj hlavnu
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

godunov

#5 Příspěvek od godunov » 09 kvě 2007 10:39

Odmaštěné a vyčištěné to bylo dokonale, teče to vždy po zahřátí a čím teplejší převodovka, tím víc to teče. Při pojíždění po městě takřka nic a při jízdě po dálnici mám od oleje i rezervu na zadních dveřích. Zkusil jsem teď i nahradit olej - dal jsem tam motorovou polosyntetiku namísto toho do automatů. Je to úplně stejné. Ta hřídel je asi rok stará, měnila se při repasovaní převodovky, jedině, že by se poškodila teď, ale zjevné poškození nevykazuje. Jen ty veškeré opravy neprovádím já, ale člověk, který Land Rovery běžně dělá (tudíž moje popisy nemusí být úplně OK - viz. demontáž rozvodovky), jen tu LT77 dělal poprvé. Nicméně se radil i s panem Mejznarem, ale je to záhadné.

Uživatelský avatar
Martin_H
Příspěvky: 514
Registrován: 19 led 2007 12:35
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Martin_H » 09 kvě 2007 10:44

DanoDEF píše:
...doporucujem poriadne odmastit-vycistit a potom prejst zopar km a sledovat...mne to vzdy pomohlo pri identifikacii

...nemas nahodou poskodeny vystupny hriadel z prevodovky ??? potom nove gufero nepomoze

... inac pri demontazi redukcnej prevodovky nie je potrebne demontovat aj hlavnu
Souhlasím s postupem, řešili jsme to uplně stejně, a byla to "vyběhaná hřídel" , skrze( nebo spíš kolem) kterou to teklo, ať jsme dělali, co jsme chtěli.
Ještě než bych se ale pouštěl do hřídele, kouknul bych, jestli nemáš ucpaný vodzdušnění ( nebo jak se to jmenuje), vyčistil bych ho a pak bych to zkusil znovu. Ten litr oleje už tě nevytrhne, a třeba zjistíš, že to drží a nebo míň teče :)

Uživatelský avatar
Martin_H
Příspěvky: 514
Registrován: 19 led 2007 12:35
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Martin_H » 09 kvě 2007 10:46

Ale jesli ti to hází volej až na zadek, tak to tim asi nebude. Ale za pokus nic nedáš

godunov

#8 Příspěvek od godunov » 09 kvě 2007 11:00

Jak jsem už napsal, hřídel je nová a je přeměřená - naprosto bez opotřebení a mám pocit, ze kdyby tam byla nějaká excentrita, tak by se to muselo projevit i na rozvodovce, ale ta neteče. Hřídel je origo LR, stejně jako všechna gufera. Odvzdušňováky jsou protažené a navíc zvětšené, kdyby náhodou. Teď sázím už jen na tu výměnu příruby - teče to naprosto zjevně od toho gufera, takže pokud to není gufero, tak už jen ta příruba. Snad.

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1217
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Admin » 09 kvě 2007 20:39

Máš tam správné gufero? Jak píšeš že je originál, ale co kdyby. Někdy se stalo že objednací číslo bylo správné, ale díl byj jiný, nebo hodně podobný.

Uživatelský avatar
Kocur
Příspěvky: 347
Registrován: 09 úno 2007 12:45

#10 Příspěvek od Kocur » 09 kvě 2007 21:58

DanoDEF píše:
Kocur píše:A nemas ji nahodou prasklou :lol: ja taky porad pretesnoval a pretesnoval az sem zjistil ze tam je nejaka mikrotrhlina :?
...ale cez mikrotrhlinu asi tazko vytecie 1/2 litra za 500km...

...doporucujem poriadne odmastit-vycistit a potom prejst zopar km a sledovat...mne to vzdy pomohlo pri identifikacii

...nemas nahodou poskodeny vystupny hriadel z prevodovky ??? potom nove gufero nepomoze

... inac pri demontazi redukcnej prevodovky nie je potrebne demontovat aj hlavnu
By ses divil!!! :shock: sem si taky myslel a po cca tydnu az 14 dnech byl veskerej olej fuc :evil:

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 4831
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#11 Příspěvek od DanoDEF » 09 kvě 2007 22:08

Kocur píše:
DanoDEF píše: ...ale cez mikrotrhlinu asi tazko vytecie 1/2 litra za 500km...

...doporucujem poriadne odmastit-vycistit a potom prejst zopar km a sledovat...mne to vzdy pomohlo pri identifikacii

...nemas nahodou poskodeny vystupny hriadel z prevodovky ??? potom nove gufero nepomoze

... inac pri demontazi redukcnej prevodovky nie je potrebne demontovat aj hlavnu
By ses divil!!! :shock: sem si taky myslel a po cca tydnu az 14 dnech byl veskerej olej fuc :evil:
Tak to musela byt trhlina.... :D
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Kocur
Příspěvky: 347
Registrován: 09 úno 2007 12:45

#12 Příspěvek od Kocur » 10 kvě 2007 10:19

No kdyz sme prevodovku sundavali tak si toho neslo vsimnout ani po dukladnem odmasteni, tak sme ji daly chlapovi co delal prevodovky a ten ji nejakou tlakovaci metodou voskousel (prej stejnou jako se delaj hlavy?? nejsem mechanik) a nasel tam minipraskylynu, kdyz byl ojej v prevodovce studenej tak to skoro nekapalo, ale po zahrati se tam zvetsil tlak a zaclo to docela chcat, tak se to nechalo zavarit a ok :wink:

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11261
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od eliott » 10 kvě 2007 10:45

Tlak se nezvětšil (odvětrání) ale olej zřídl... :idea:

Uživatelský avatar
Kocur
Příspěvky: 347
Registrován: 09 úno 2007 12:45

#14 Příspěvek od Kocur » 10 kvě 2007 14:50

eliott píše:Tlak se nezvětšil (odvětrání) ale olej zřídl... :idea:
Asi mas pravdu :wink: sak sem rikal, nejsem mechanik...ale lesak :wink:

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3304
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: 5xLAND
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Land Jirka » 10 kvě 2007 20:47

Kocur píše:
eliott píše:Tlak se nezvětšil (odvětrání) ale olej zřídl... :idea:
Asi mas pravdu :wink: sak sem rikal, nejsem mechanik...ale lesak :wink:
Jen pro upřesnění kromě řidšího oleje je hlavní důvod při prasklině, že se zahřátím většinou otevírá.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11261
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od eliott » 10 kvě 2007 23:03

Svatá pravda :Sorry:

Odpovědět