TD5 problem zo startovanim.

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 4831
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

TD5 problem zo startovanim.

#1 Příspěvek od DanoDEF » 24 črc 2010 21:07

Tak zalozil som temu k diskutovaniu. Poprosim iba konstruktivne prispevky tak aby tato tema pomohla aj inym.

Moj Defender TD5 ma najazdenych 255tis km a nikdy nemal najmensi problem s motorom ani palivovou sustavou.

22.07.
- okolo obedu vystupam trma vrma na dost prudky kopec bez najmensich problemov. Plnim pracovne povinnosti a po cca pol hodinke sadam do auta a chcem nastartovat. Motor toci ale nejako nechce chytnut. Pri druhom startovani naskoci ale nie na plny pocet valcov, trosku sa pohadaju a motor bezi OK. Nevenujem tomu zvlastnu pozornost iba ma to zarazilo. Vraciam sa do KE testujem vykon motora nakladam mu co to da a nic zvlastne. V KE stojim cca 2hod idem startovat a motor naskoci ale nie na plny pocet valcov, trosku sa pohadaju a motor bezi OK.

- sprava sa to ako by padala nafta

23.07.
- rano sadam do auta s obavami startujem a motor na prvy tuk naskoci ako by sa nic nestalo. Behom dna startovanie blbne a tak testujem "natahat" naftu pred startovanim - pomaha. Behom dna sa to zhorsuje a musim aj 6 cyklov "natahania" urobit. Motor slape na plny vykon do kopca 4000ot bez problemu.

- podozrenie na palivove cerpadlo
- NANOCOM nic neprezradi - ziadna chyba

- vycistim priestor okolo cerpadla, ze v sobotu vymenim cerpadlo

24.07. sobota
- rano skusobne startujem a motor na prvy tuk naskoci
- vzhladom na nedostatok casu nemenim cerpadlo
- niekolko skusobnych nastartovani behom dna na prvy tuk ( auto stoji cely den )

25.07.
- rano skusobne startujem a motor na prvy tuk naskoci
- robim skusobnu jazdu na zahriatie motora cca 20km
- cca po pol hodinke skusobny start a motor nenaskoci az na druhe startovanie, chvilku chod nepravidelny
- preventivne vymenene kable k vstrekovacom
- dalsie skusobne zahriatie a motor nestatruje na prvy tuk - problem je pri zahriatom motore resp palivovom systeme. Padanie nafty by to nemalo byt nakolko po vychladnuti motor startuje na prvy tuk.

26.07.
- rano na prvy tuk
- jazda cca 18km, po prestavke cca 30min problem nastartovat
- skusobne vymena pal. filtra ( stary mal cca 44tis km )
- po vymene filtra je startovanie lepsie ( strter musi trosku zatocit motor ) ale stale to nie je to startovanie na tuk ( zajtra absolvujem dlhsie jazdy tak otestujem na vyssiu teplotu paliva )

27.07.
- je chladny uprsany den auto startuje cely den na prvy tuk

28.07.
- je chladny uprsany den auto startuje na prvy tuk

29.07.
- je chladny den auto startuje na prvy tuk
- este cakam na horuce dni ale podla vsetkeho cerpadlo pred "vydychom"

30.07.
- rano start na tuk
- cez den je horuco auto startuje na tuk

31.07.
- v nadrzi je minimum nafty tak sa chystam na kontrolu a pripadne vycistenie cerpadla
- vysledok vid prispevok na konci vlakna


A teraz diskutujme CO to moze byt ???

PS. postupne doplnam postrehy.
Naposledy upravil(a) DanoDEF dne 04 dub 2015 13:30, celkem upraveno 9 x.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3572
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#2 Příspěvek od Jenda » 25 črc 2010 12:57

Dano to je nahoda,ja ted resim to same!!!!
Po sundani sedaku a krytu pod sedakem muzes v kasliku u ridici jednotky slyset jak pocvakava rele(zlute prostredni).Probiral jsem to Honzou Tumichem a ten mi poradil sundat konektor(udelal jsem preventivne oba)k ECU a lehce klestickami promackat jeden po druhem vsechny konektory.Pry tam dochazi k preruseni kontaktu a tim padem cvaka i to rele.Bohuzel tohle konkretne mi nezabralo a tak se chystam pod viko ventilu ,udelat to same na vsech vstricich.To zas resil MadTom a pry mu to pomohlo.
Taky jsem podezrival cerpadlo.
Me uz to pres rok hur startuje ale pak to jede dobre,nicmene ani jedna diagnostika nic nevykazala!
Tenhle ,,vypadek" 1 az 2 valcu mam tak posledni mesic.Je to nahodne ale casto.Dokonce uz jsem i zustal stat na ceste!Pak po nekolika minutach vse ok.
Takze upravit konektory na vstricich a pak budu hledat dal.Dej vedet jak to vypada.
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 4831
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#3 Příspěvek od DanoDEF » 25 črc 2010 13:20

... mna iba zaraza ten nastup poruchy. Samozrejme konektory vyskusam to ma napadlo len momentalne som v stave podrobneho zistovania. Nerad robim niekolko veci naraz a potom neviem pravu pricinu.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3572
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#4 Příspěvek od Jenda » 25 črc 2010 16:44

...nastup poruchy u me ,co jsem vypozoroval je ze se to stane po vyjezdu do zatacky ci odbocky(krizovatky) a po pridani plynu na plno(rozjezd).Pak se to obcas samo zase srovna.
Tusim ze ti diagnostika nic nenapovedela.Nebo jo?
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 4831
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#5 Příspěvek od DanoDEF » 25 črc 2010 17:17

... no ja za jazdy nemam najmensi problem.

... diagnostika u TD5 co sa tyka palivoveho systemu nevie zistit nic okrem teploty paliva a otestovania rele cerpadla
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
VZA
Příspěvky: 71
Registrován: 19 lis 2008 14:37
Bydliště: Beroun

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#6 Příspěvek od VZA » 26 črc 2010 11:08

Také řeším podobný problém s TD5.
Před měsícem jedu a a začal jít motor na 4-3 válce až chcípnul, nešel nastartovat, zkoušel jsem odvzdušnění a nic,zavolám odtah a po 30 min. zkouším nastartovat a motor normálně naskočil.

Jezdil jsem asi 14 dnů bez nejmenších problémů motor startoval pokaždé na všechny válce.
Znova za jízdy chcípnul jak když dochází nafta, ale už opět nenastartoval.
Vyměnil jsem palivový filtr, na ten starý jsem najel pouze 15 tis. km.Myslel jsem si , že to bylo asi špatnou naftou.

Od výměny filtru startuje v pohodě najel jsem cca. 2000km, ale dvakrát při stání předkem do mírného kopce zase naskočí jako na 3 válce a postupně se přidávají další.Po nastartování během jízdy bez problémů.

Mám obavy , že se loučí čerpadlo.
LR Defender 110 SW, TD5, 2004

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3572
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#7 Příspěvek od Jenda » 26 črc 2010 18:43

Dnes jsem rozebral kabel.svazek na vstricich(v konektorech vstriku byl olej) vycistil a napruzil konektory,to same u ridici jednotky a zatim se to zda byt ok.Diagnostika nic nenasla,je to proste jen vypadkem produ vuli v kontaktech(Diky H.Tumichovi a MadTomovi).Tedy zda se to byt tim.
Ted jeste vyresit ty starty :roll:
Co ty Dano,jak jsi pokrocil?
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

MadTom
Příspěvky: 12728
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#8 Příspěvek od MadTom » 26 črc 2010 19:09

To že je olej v těch dvoupinových konektorech přímo na vstřikovačích je úplně jedno, pokud není plnej kovovejch pilin. Dokud totiž konektory konektorují, tak cívka ve vstřikovači má tak malej odpor, že nějakej olej okolo vůbec nehraje roli. Taky proto ty konektory nejsou zatěsněné. Stejné je to s konektorem v hlavě motoru, akorát s tím rozdílem že ten zatěsněnej je, ale proto, aby olej netekl z hlavy motoru ven.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 12728
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#9 Příspěvek od MadTom » 26 črc 2010 19:16

Ještě k tomu startování - zkuste během startování nasnímat třeba nanocomem live data motoru - je na nich pěkně vidět co se vlastně v tom vstřikování děje. Docela si dokážu představit, že řídící jednotka začne ukládat chyby až ve chvíli kdy motor běží, protože během startování toho má na praáci dost jiného, respektive data která dostává při startování jsou o dost jiná (např. kvůli propadu napětí baterie) a tak se nemá od čeho chytit. Zaměřil bych se na otáčky/napětí baterie/fueling (či jak se to jmenuje).
A pokud tam nic nebude, tak jediné čidlo, bez kterého TD5ka nemůže běžet je čidlo polohy kliky - pokud to bude dávat špatný signál, tak v kombinaci se startováním (propad napětí, elektrické rušení od startéru - je tam vždycky), to může dělat problém. Všechny ostatní čidla by teoreticky na motoru nemusela fungovat a motor "by se točil" - řídící jednotka je naprogramovaná tak, aby při poruše čidla, na něj přestala dbát a snažila se motor řídit podle nějaké náhradní hodnoty. Sice nebude mít výkon a pořádně to nepojede, ale aspoň se bude snažit. Jedině čidlo kliky takhle nahradit nejde.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 4831
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#10 Příspěvek od DanoDEF » 26 črc 2010 20:30

Jenda píše:
Co ty Dano,jak jsi pokrocil?
Honza
... citaj prvy prispevok tam doplnam postrehy.
... ty riesis iny problem
... mne auto ide OK ziadne vynechavania a tak podobne

... co pise MadTom je vsetko pravda ale znova mimo mojej temy, ak ECU zaznamena problem tak ho zapise a ja nemam ziadny alarm zapisany, jedine skusit iba ten zaznam parametrov
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 12728
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#11 Příspěvek od MadTom » 26 črc 2010 21:18

Dano - vždyť jsem to tam psal - pokud to jednotka bude považovat za chybu, tak to zapíše, ale při startování má těch dat jaksi trošku méně, než při běhu motoru, tak se jí hůř poznává, co už je chyba a co není.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
PETA
Příspěvky: 114
Registrován: 18 bře 2009 15:47
tel.: 608582790
auto: Defík
Bydliště: BRNO-VENKOV
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#12 Příspěvek od PETA » 26 črc 2010 23:31

mě to začalo zlobit tak,že to dlouho startovalo.Ale jen někdy.zprvu stačilo jen koupit novou baterku,ale pak se závada opět vrátila,zhoršovalo se to,až sem nenastartoval vůbec.Nakonec sem zjistil,že mám úplně ucpaný čerpadlo.Ze špatné nafty nebo co.Stačilo vyčistit a je to ok(jarovou vodou)...
Přílohy
DSC01102.JPG
(239.23 KiB) Staženo 1699 x

old_dog
Příspěvky: 4
Registrován: 28 črc 2010 18:32

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#13 Příspěvek od old_dog » 28 črc 2010 23:04

Dobrý večer,

s dovolením zkusím trochu přispět do diskuze o startovacích problémech. Navážu na zmínku, že ECU motoru Td5 stačí jediný snímač, a to snímač polohy kliky. Pokud z něj dostává signál, a pokud je v motoru alespoň nějaký tlak nafty, motor se rozeběhne.

Pokud motor běží, a jen občas nelze nastartovat, šlo by v úvahách začít tím, že budeme předpokládat, že motor je mechanicky ve funkčním stavu, že ECU a související dráty a čidla nemají poruchu, a také že nafta je v motoru pod tlakem.

Potom jestliže se motor při startování nerozebíhá, tak by to mohlo být proto, že ECU nemá ZPRACOVATELNÝ signál ze snímače polohy kliky.

Co je myšleno pojmem "ZPRACOVATELNÝ signál"? Snímač polohy kliky je cívka, která snímá změny elektromagnetického pole způsobené setrvačníkem (žádoucí), hned vedle umístěného startéru a jeho přívodních kabelů (nežádoucí), a dalších zdrojů rušení (třeba řízení vstřiků). Proto jsou vodiče mezi snímačem a ECU u některých verzí kabeláže stíněné. Napětí (rozkmit pulzů) snímače polohy kliky vytvářené pohybem servačníku je úměrné otáčkám. Na volnoběh to bude pár voltů, v otáčkách možná desítky voltů, při startu asi nic moc. A přitom okolo vedoucí kabel přívodu +12V z baterie ke startéru je prima vysílací anténa jiskrového vysílače známého jako startér. Čím větší proud dává baterie startéru, tím víc se vysílá.

Proto by možná stálo za zkoušku ověřit stav nejvýznamějšího zdroje rušení. Kontakt stykače ve startéru, který je připojený na baterii, se při neopatrném povolování a utahování přívodu +12V ke stykači na startéru (matice M8) snadno pootočí. Stykač sice dál funguje, ale jiskří. U startéru Denso je náprava snadná, ke kontaktům je dobrý přístup po sejmutí víčka. Pokud jsou kontakty stykače čisté, rovné a ve správné poloze, a motor přesto nelze nastartovat, je na řadě kontrola stavu komutátoru a uhlíků vlastního startéru.

Do jisté míry může situaci zlepšit přeložení kabelu od baterie ke startéru co nejdále od snímače polohy kliky. Možná by šlo zkusit odstínit vodiče od snímače ukostřeným tvarovaným plechem - třeba by stačil alobal. Technicky správné řešení by bylo odrušit startér. Parametry podobné stejnosměrné servomotory mívají odrušovací členy. To je ale pokusničení. Startér, který je v pořádku, neruší tak, aby nešel motor nastartovat.

-old dog

Uživatelský avatar
kudrnac
Příspěvky: 540
Registrován: 05 lis 2006 20:18
tel.: 603 269 399
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#14 Příspěvek od kudrnac » 28 črc 2010 23:30

Mám podobný problém s DISCO TD 5 najeto 220 tisc do minuleho měsíce startovala na první brnknutí bez prolému. Během měsíce vždy po dlouhé odstávce nastartuje až po odvzdušnění a to asi tak po 20 vteřině startování. Zezačátku nepravidelný chod motor jako kdyby chtěla klikovka na výlet. Potom už je běh motoru normální, během jizdy zcela náhodě ale vždy při jízdě do kopce i malého dojde ke ztrátě výkonu, když podřadím někdy i na 3 a udržím motor v běhu tak zhruba do minuty se výkon obnoví. Vyčistěné všechny kabely nic, na zkoušku výměna všech střiků, nic, výměna zpětného ventilu v palivovém filtru, nic ted za zkoušku výměna palivového čerpadla výsledek dám vědět jak bude k dispozici.
Defender 110 TDi 300, Discovery DII, S I 107 SW

MadTom
Příspěvky: 12728
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#15 Příspěvek od MadTom » 29 črc 2010 06:49

Co je myšleno dlouhou odstávkou? A k problému přijízdě do kopce - na rovině to má dost výkonu?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kudrnac
Příspěvky: 540
Registrován: 05 lis 2006 20:18
tel.: 603 269 399
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#16 Příspěvek od kudrnac » 29 črc 2010 07:18

Dlouhá odstávka více jak 5 hodin, jízda do kopce u nás témeř cokoliv a ztráta výkonu se objevila asi 3 x. během týdne hlavně při jízdě nad 50 km v kuse.
Defender 110 TDi 300, Discovery DII, S I 107 SW

MadTom
Příspěvky: 12728
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#17 Příspěvek od MadTom » 29 črc 2010 07:51

To stání vypadá jako kdyby padala nafta, respektive se to někde zavzdušňovalo a to by mohlo dělat i ztrátu výkonu. Neteče (nekape) někde nafta?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kudrnac
Příspěvky: 540
Registrován: 05 lis 2006 20:18
tel.: 603 269 399
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#18 Příspěvek od kudrnac » 29 črc 2010 08:07

Ne to jsem kontroloval hned jako první, neteče ani u bloku motoru.
Defender 110 TDi 300, Discovery DII, S I 107 SW

MadTom
Příspěvky: 12728
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#19 Příspěvek od MadTom » 29 črc 2010 09:44

A když to odvzdušňuješ jak to děláš? Jenom startuješ, nebo pustíš tu odvzdušňovacé sekvenci? Když se mi to zavzdušňovalo, tak pokud běželo jenom čerpadlo při nenastartovaném motoru, takto dělalo zvuky podoné ústřednímu topení - bublalo, škrundalo a podobně, než se to odvzdušnilo. Ale auto jelo. Až jsem odstranil příčinu, tak to přestalo a je pouze lehce slyšet vrčení čerpadla v nádrži.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 4831
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#20 Příspěvek od DanoDEF » 29 črc 2010 11:20

old_dog píše: Dobrý večer,
-old dog
... sice mudro, vedecky ale od veci.

... popisovane problemy suvisia s palivom a nie rusenim snimaca polohy kluky.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Odpovědět