Rekonstrukce Defika na Vemblouda (puvodne Sundani boudy)
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6482
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Rekonstrukce Defika na Vemblouda (puvodne Sundani boudy)
Pres dva roky jsem dost marodil a pak me doma donutili konecne dodelat barak. Ted uz se ale nenecham nicim zdrzovat
BMW R1150GS, BMW F650GS Dakar, KTM 250 EXCF, Honda CB600F Hornet a ted uz i LR Defender 110 300TDi neb me uz nebavi neustale moknout
Re: Rekonstrukce Defika na Vemblouda (puvodne Sundani boudy)
Resim jak zapojit tri baterky 1x startovaci a 2 aux a narazil jsem na tohle. Nevidel jste to uz nekdo nazivo?
http://www.aliexpress.com/store/group/A ... =200000196
http://www.aliexpress.com/store/group/A ... =200000196
BMW R1150GS, BMW F650GS Dakar, KTM 250 EXCF, Honda CB600F Hornet a ted uz i LR Defender 110 300TDi neb me uz nebavi neustale moknout
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Rekonstrukce Defika na Vemblouda (puvodne Sundani boudy)
Tohle ne, jsou v tom výkonové diody nebo něco podobného a to má nezanedbatelné úbytky napětí. Pokud bude mít všechny baterky "startovací", tedy takové, které snesou velký proud, tak potřebuje výkonové stykače (něco podobného jako je ke spínání navijáku) a nějakou chytrost, které je bude ovládat. Chytrost může být třeba malinké relé, které vyhodnotí že je zapnuté zapalování a běží motor (od kontrolky mazání). A k tomu vypínač na možnost manuální propojení.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6482
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Rekonstrukce Defika na Vemblouda (puvodne Sundani boudy)
tři baterky? neni to málo?
Re: Rekonstrukce Defika na Vemblouda (puvodne Sundani boudy)
Podle funkce pripojovani a odpojovani dle napeti bych spise rekl, ze jsou v tom fety. Tudiz by ubytek mel byt teoreticky minimalni. Otazkou ale je jake fety v tom budou. Objednal jsem kousek na otestovani.
MadTom píše:Tohle ne, jsou v tom výkonové diody nebo něco podobného a to má nezanedbatelné úbytky napětí.
BMW R1150GS, BMW F650GS Dakar, KTM 250 EXCF, Honda CB600F Hornet a ted uz i LR Defender 110 300TDi neb me uz nebavi neustale moknout
Re: Rekonstrukce Defika na Vemblouda (puvodne Sundani boudy)
Na tyden na rybach s lednickou 3 cca 100Ah staci
Hanys_a_Kaca píše:tři baterky? neni to málo?
BMW R1150GS, BMW F650GS Dakar, KTM 250 EXCF, Honda CB600F Hornet a ted uz i LR Defender 110 300TDi neb me uz nebavi neustale moknout
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Rekonstrukce Defika na Vemblouda (puvodne Sundani boudy)
Pokud tam budou FETy, tak proč ne - pro běžné spojení baterek pro napájení věcí s malým odběrem jako jsou nějaká světýlka a podobně, v tom asi nebude problém. Ale pro naviják, kterej si klidně vezme 600A a ve špičce i o kus víc to musí být hodně dobře udělané, aby to ty FETy přežily. Podle mě 12V je moc malé napětí a tečou tam moc velké proudy, na to aby se to dalo udělat tak aby to přežilo a mělo to parametry srovnatelné s dobrým stykačem - cena, ztráty, přetížitelnost proudová, odolnost proti napěťovým špičkám, velikost, bytelnost svorek aby bylo kam přidělat pořádné dráty.
Záleží na tom, na co to chceš.
Záleží na tom, na co to chceš.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Rekonstrukce Defika na Vemblouda (puvodne Sundani boudy)
ty dve navic jsou jen aux, takze odber do par amper (lednice, bufik, svetla a tak). na navijak staci hlavni - startovacka. Nejezdim zadny hardcore.
MadTom píše:Pokud tam budou FETy, tak proč ne - pro běžné spojení baterek pro napájení věcí s malým odběrem jako jsou nějaká světýlka a podobně, v tom asi nebude problém. Ale pro naviják, kterej si klidně vezme 600A a ve špičce i o kus víc to musí být hodně dobře udělané, aby to ty FETy přežily. Podle mě 12V je moc malé napětí a tečou tam moc velké proudy, na to aby se to dalo udělat tak aby to přežilo a mělo to parametry srovnatelné s dobrým stykačem - cena, ztráty, přetížitelnost proudová, odolnost proti napěťovým špičkám, velikost, bytelnost svorek aby bylo kam přidělat pořádné dráty.
Záleží na tom, na co to chceš.
BMW R1150GS, BMW F650GS Dakar, KTM 250 EXCF, Honda CB600F Hornet a ted uz i LR Defender 110 300TDi neb me uz nebavi neustale moknout
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Rekonstrukce Defika na Vemblouda (puvodne Sundani boudy)
Tak to potom jo, pokud přes to nechceš ani startovat, tak je to asi v pohodě. Na druhou stranu, do 70A se dá pořídit obyčejné relé. Akorát je třeba se zamyslet, jestli to bude někdy déle zapnuté ve chvíli, kdy auto nebude nastartované - tam by vadil odběr cívky relé jako takové.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- VencaZE
- Příspěvky: 3564
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce Defika na Vemblouda (puvodne Sundani boudy)
Tak doufam ze se nekdy potkame nekde na srazu .
V.
V.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
Re: Rekonstrukce Defika na Vemblouda (puvodne Sundani boudy)
No ja myslim, ze se zastavim i mimo sraz az budu mit znacky
VencaZE píše:Tak doufam ze se nekdy potkame nekde na srazu .
V.
BMW R1150GS, BMW F650GS Dakar, KTM 250 EXCF, Honda CB600F Hornet a ted uz i LR Defender 110 300TDi neb me uz nebavi neustale moknout
Re: Rekonstrukce Defika na Vemblouda (puvodne Sundani boudy)
no ja nad tim premyslel jesli to resit jen pres dobijeci rele coz by asi taky stacilo, ale nakonec tohle udelatko resi vse v jednom za rozumny peniz. hele vyzkousime a uvidime co cinan sbastlil, treba to bude i fungovat
MadTom píše:Tak to potom jo, pokud přes to nechceš ani startovat, tak je to asi v pohodě. Na druhou stranu, do 70A se dá pořídit obyčejné relé. Akorát je třeba se zamyslet, jestli to bude někdy déle zapnuté ve chvíli, kdy auto nebude nastartované - tam by vadil odběr cívky relé jako takové.
BMW R1150GS, BMW F650GS Dakar, KTM 250 EXCF, Honda CB600F Hornet a ted uz i LR Defender 110 300TDi neb me uz nebavi neustale moknout
- VencaZE
- Příspěvky: 3564
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce Defika na Vemblouda (puvodne Sundani boudy)
Počínaje říjnem už budu doma pořád, takze kdykoliv .turby píše:No ja myslim, ze se zastavim i mimo sraz az budu mit znacky
VencaZE píše:Tak doufam ze se nekdy potkame nekde na srazu .
V.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4295
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce Defika na Vemblouda (puvodne Sundani boudy)
Krásný žluťák.
Povedl se ti.
Povedl se ti.
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu