REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
zacharda
Příspěvky: 99
Registrován: 28 úno 2007 13:39
Kontaktovat uživatele:

REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#1 Příspěvek od zacharda » 30 čer 2007 13:18

Ahoj. Před měsícem jsem vyměnil redukční převodovku. Všechno je prima, defík jede, jen se objevil nový zvuk. Pouze při zařazené rychlosti a v tahu (pod plynem) je slyšet silný šustivý, syčivý zvuk. Syčení úměrné rychlosti a nezávislé na tom, jestli je zařazeno, nebo ne, se mi z pravé strany ozývalo již dávno. Tohle má ale stopro jiný důvod. Neví někdo, čím to může být? Převodovka je repas od Britpartu a výměna byla provedena myslím velmi citlivě:) Ne že by vadil nový zvukový efekt, ale je to nezvyk...
Díky!

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2780
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5, D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#2 Příspěvek od erik » 30 čer 2007 13:26

zacharda píše:Ahoj. Před měsícem jsem vyměnil redukční převodovku. Všechno je prima, defík jede, jen se objevil nový zvuk. Pouze při zařazené rychlosti a v tahu (pod plynem) je slyšet silný šustivý, syčivý zvuk. Syčení úměrné rychlosti a nezávislé na tom, jestli je zařazeno, nebo ne, se mi z pravé strany ozývalo již dávno. Tohle má ale stopro jiný důvod. Neví někdo, čím to může být? Převodovka je repas od Britpartu a výměna byla provedena myslím velmi citlivě:) Ne že by vadil nový zvukový efekt, ale je to nezvyk...
Díky!
Zkus promazat predni kardan, jestli neni pozde.
Ja pouzivam Shell RETINAX LX2 GREASE
Kriz je jak zlata zila- musi se mazat, mazat, mazat. :D
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
zacharda
Příspěvky: 99
Registrován: 28 úno 2007 13:39
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od zacharda » 30 čer 2007 14:12

díky, rozhodně to zkusím...

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 4831
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#4 Příspěvek od DanoDEF » 30 čer 2007 22:01

zacharda píše:díky, rozhodně to zkusím...
...vyskusaj este ci to robi iba smerom do predu alebo aj pri cuvani.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
zacharda
Příspěvky: 99
Registrován: 28 úno 2007 13:39
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od zacharda » 01 črc 2007 21:35

Dano, díky za otázku. Zdá se mi, že při zpětném chodu to je bez vedlejších zvukových efektů... Zajímavé.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 4831
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#6 Příspěvek od DanoDEF » 01 črc 2007 22:12

zacharda píše:Dano, díky za otázku. Zdá se mi, že při zpětném chodu to je bez vedlejších zvukových efektů... Zajímavé.
a nemas nahodou auto trosku "zdvihnute" ???
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
zacharda
Příspěvky: 99
Registrován: 28 úno 2007 13:39
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od zacharda » 01 črc 2007 22:48

myslím, že nijak výrazně. je pravda, že se zdá zadek trochu níž, ale je to přeci jen starší chlapík. 110 TDi, 1997-8.

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2780
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5, D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od erik » 01 črc 2007 23:06

zacharda píše:myslím, že nijak výrazně. je pravda, že se zdá zadek trochu níž, ale je to přeci jen starší chlapík. 110 TDi, 1997-8.


:shock: :D
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
zacharda
Příspěvky: 99
Registrován: 28 úno 2007 13:39
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od zacharda » 01 črc 2007 23:19

Je z Německa a musím říct, že pověstná německá pečlivost se na servisu asi moc neprojevila. Myslím že jediná údržba spočívala v dolívání nafty. Možná i trochu toho oleje do motoru. Postupně měním kde co.

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2780
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5, D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od erik » 02 črc 2007 08:02

zacharda píše:Je z Německa a musím říct, že pověstná německá pečlivost se na servisu asi moc neprojevila. Myslím že jediná údržba spočívala v dolívání nafty. Možná i trochu toho oleje do motoru. Postupně měním kde co.
Dano se ptal, jestli nemas body lift. To, ze jezadek niz, jsou unavene pruziny. Te lze levne odstranit.
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
zacharda
Příspěvky: 99
Registrován: 28 úno 2007 13:39
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od zacharda » 02 črc 2007 10:36

Omlouvám se, nechyt jsem to. Pokud se jedná o to, jestli nemám auto přizvednutý, myslím že body lift nemám. Díky za trpělivost.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 4831
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#12 Příspěvek od DanoDEF » 02 črc 2007 15:13

zacharda píše:myslím, že nijak výrazně. je pravda, že se zdá zadek trochu níž, ale je to přeci jen starší chlapík. 110 TDi, 1997-8.
aj to moze byt pricinou...totizto dojde k väcsiemu zalomeniu predneho kardanu a ten je pri zabere "pocut"

minimum co mozes urobit na skusku je odmontovat predny kardan "uzavret" medzinapravu a vyskusat.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
zacharda
Příspěvky: 99
Registrován: 28 úno 2007 13:39
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od zacharda » 02 črc 2007 15:20

díky za tip. vyzkouším. napadlo mě ještě, jestli to nemůže syčet ložisko v redukční převodovce. je sice repasovaná, ale kdoví... v každém případě se ten zvuk objevil až po její výměně.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 4831
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#14 Příspěvek od DanoDEF » 02 črc 2007 15:44

zacharda píše:díky za tip. vyzkouším. napadlo mě ještě, jestli to nemůže syčet ložisko v redukční převodovce. je sice repasovaná, ale kdoví... v každém případě se ten zvuk objevil až po její výměně.
no moze ...to stare bohvie v akom stave bolo a toto je mozno momentalne viac namahane kardanom.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2554
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#15 Příspěvek od teslo » 02 črc 2007 16:45

Priklanam sa k nazoru, ze to bude vysuseny kardanovy kriz...
Piska( svisti) to zo zaciatku iba pri zabere. Postupne sa to bude zhorsovat, az to bude piskat stale.
Skusit premazat kardany a ak to co i len na chvilu prestane, vies kde je problem.
Pri mazani skontroluj ci vazelina vyteka zo vsetkych klbov. Pokial nie, tak je kanalik upchaty a nemaze. Treba to opravit inac sa Ti vyderie puzdro a oprava moze byt problemova.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
zacharda
Příspěvky: 99
Registrován: 28 úno 2007 13:39
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od zacharda » 02 črc 2007 17:43

takže promazáno, všechny maznice které jsem našel dostaly plnou dávku.
zítra to pořádně projedu a uvidí se. moc díky všem...

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 4831
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#17 Příspěvek od DanoDEF » 02 črc 2007 18:38

teslo píše: Pri mazani skontroluj ci vazelina vyteka zo vsetkych klbov. Pokial nie, tak je kanalik upchaty a nemaze. Treba to opravit inac sa Ti vyderie puzdro a oprava moze byt problemova.
tak tak....jak pise Erik ( aj Erik-Jaromir aj Erik-Teslo ) mazat mazat mazat...spravne by sa mali kardane mazat po kazdom brodeni. Vie to velmi pevne zahrdzaviet az tak, ze rukou nepohnes krizom.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3169
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: D110,P38,S2A,R45,R25
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#18 Příspěvek od VencaZE » 09 říj 2010 19:24

Čau, mám v Defu z r 1989 redukční převodovku ještě s brzdovým bubnem- (LT 230 ?). Měnil jsem gufero unašeče zadníko kardanu, co je na něm aj brzdový buben. Když dotáhnu středovou matici na hřídeli toho unašeče jakkoliv malým momentem, tak s ním jde potom obtížně rukou točit. Na druhé straně (pro přední kardan) jsem to utáhnul tak nějak přiměřeně jak to bylo předtím (docela fest) a točí se normálně volně. Jak tedy správně dotáhnout tu zadní matici ?? Nebo je to nějaká závada ? Když tu matici povolím úplně, tak se to točí relativně volně.. Má někdo radu ?? Děkuji :Sorry: .
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11261
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#19 Příspěvek od eliott » 10 říj 2010 11:13

Jak je na tom ložisko za unašečem?
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3304
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: 5xLAND
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

#20 Příspěvek od Land Jirka » 10 říj 2010 11:32

je špatné ložisko za unašečem, nebo špatně vymezená vůle na hřídeli
4x4 SERVIS http://www.4x4servis.eu , PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Odpovědět