Stránka 1 z 4

REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

Napsal: 30 čer 2007 13:18
od zacharda
Ahoj. Před měsícem jsem vyměnil redukční převodovku. Všechno je prima, defík jede, jen se objevil nový zvuk. Pouze při zařazené rychlosti a v tahu (pod plynem) je slyšet silný šustivý, syčivý zvuk. Syčení úměrné rychlosti a nezávislé na tom, jestli je zařazeno, nebo ne, se mi z pravé strany ozývalo již dávno. Tohle má ale stopro jiný důvod. Neví někdo, čím to může být? Převodovka je repas od Britpartu a výměna byla provedena myslím velmi citlivě:) Ne že by vadil nový zvukový efekt, ale je to nezvyk...
Díky!

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

Napsal: 30 čer 2007 13:26
od erik
zacharda píše:Ahoj. Před měsícem jsem vyměnil redukční převodovku. Všechno je prima, defík jede, jen se objevil nový zvuk. Pouze při zařazené rychlosti a v tahu (pod plynem) je slyšet silný šustivý, syčivý zvuk. Syčení úměrné rychlosti a nezávislé na tom, jestli je zařazeno, nebo ne, se mi z pravé strany ozývalo již dávno. Tohle má ale stopro jiný důvod. Neví někdo, čím to může být? Převodovka je repas od Britpartu a výměna byla provedena myslím velmi citlivě:) Ne že by vadil nový zvukový efekt, ale je to nezvyk...
Díky!
Zkus promazat predni kardan, jestli neni pozde.
Ja pouzivam Shell RETINAX LX2 GREASE
Kriz je jak zlata zila- musi se mazat, mazat, mazat. :D

Napsal: 30 čer 2007 14:12
od zacharda
díky, rozhodně to zkusím...

Napsal: 30 čer 2007 22:01
od DanoDEF
zacharda píše:díky, rozhodně to zkusím...
...vyskusaj este ci to robi iba smerom do predu alebo aj pri cuvani.

Napsal: 01 črc 2007 21:35
od zacharda
Dano, díky za otázku. Zdá se mi, že při zpětném chodu to je bez vedlejších zvukových efektů... Zajímavé.

Napsal: 01 črc 2007 22:12
od DanoDEF
zacharda píše:Dano, díky za otázku. Zdá se mi, že při zpětném chodu to je bez vedlejších zvukových efektů... Zajímavé.
a nemas nahodou auto trosku "zdvihnute" ???

Napsal: 01 črc 2007 22:48
od zacharda
myslím, že nijak výrazně. je pravda, že se zdá zadek trochu níž, ale je to přeci jen starší chlapík. 110 TDi, 1997-8.

Napsal: 01 črc 2007 23:06
od erik
zacharda píše:myslím, že nijak výrazně. je pravda, že se zdá zadek trochu níž, ale je to přeci jen starší chlapík. 110 TDi, 1997-8.


:shock: :D

Napsal: 01 črc 2007 23:19
od zacharda
Je z Německa a musím říct, že pověstná německá pečlivost se na servisu asi moc neprojevila. Myslím že jediná údržba spočívala v dolívání nafty. Možná i trochu toho oleje do motoru. Postupně měním kde co.

Napsal: 02 črc 2007 08:02
od erik
zacharda píše:Je z Německa a musím říct, že pověstná německá pečlivost se na servisu asi moc neprojevila. Myslím že jediná údržba spočívala v dolívání nafty. Možná i trochu toho oleje do motoru. Postupně měním kde co.
Dano se ptal, jestli nemas body lift. To, ze jezadek niz, jsou unavene pruziny. Te lze levne odstranit.

Napsal: 02 črc 2007 10:36
od zacharda
Omlouvám se, nechyt jsem to. Pokud se jedná o to, jestli nemám auto přizvednutý, myslím že body lift nemám. Díky za trpělivost.

Napsal: 02 črc 2007 15:13
od DanoDEF
zacharda píše:myslím, že nijak výrazně. je pravda, že se zdá zadek trochu níž, ale je to přeci jen starší chlapík. 110 TDi, 1997-8.
aj to moze byt pricinou...totizto dojde k väcsiemu zalomeniu predneho kardanu a ten je pri zabere "pocut"

minimum co mozes urobit na skusku je odmontovat predny kardan "uzavret" medzinapravu a vyskusat.

Napsal: 02 črc 2007 15:20
od zacharda
díky za tip. vyzkouším. napadlo mě ještě, jestli to nemůže syčet ložisko v redukční převodovce. je sice repasovaná, ale kdoví... v každém případě se ten zvuk objevil až po její výměně.

Napsal: 02 črc 2007 15:44
od DanoDEF
zacharda píše:díky za tip. vyzkouším. napadlo mě ještě, jestli to nemůže syčet ložisko v redukční převodovce. je sice repasovaná, ale kdoví... v každém případě se ten zvuk objevil až po její výměně.
no moze ...to stare bohvie v akom stave bolo a toto je mozno momentalne viac namahane kardanom.

Napsal: 02 črc 2007 16:45
od teslo
Priklanam sa k nazoru, ze to bude vysuseny kardanovy kriz...
Piska( svisti) to zo zaciatku iba pri zabere. Postupne sa to bude zhorsovat, az to bude piskat stale.
Skusit premazat kardany a ak to co i len na chvilu prestane, vies kde je problem.
Pri mazani skontroluj ci vazelina vyteka zo vsetkych klbov. Pokial nie, tak je kanalik upchaty a nemaze. Treba to opravit inac sa Ti vyderie puzdro a oprava moze byt problemova.

Napsal: 02 črc 2007 17:43
od zacharda
takže promazáno, všechny maznice které jsem našel dostaly plnou dávku.
zítra to pořádně projedu a uvidí se. moc díky všem...

Napsal: 02 črc 2007 18:38
od DanoDEF
teslo píše: Pri mazani skontroluj ci vazelina vyteka zo vsetkych klbov. Pokial nie, tak je kanalik upchaty a nemaze. Treba to opravit inac sa Ti vyderie puzdro a oprava moze byt problemova.
tak tak....jak pise Erik ( aj Erik-Jaromir aj Erik-Teslo ) mazat mazat mazat...spravne by sa mali kardane mazat po kazdom brodeni. Vie to velmi pevne zahrdzaviet az tak, ze rukou nepohnes krizom.

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

Napsal: 09 říj 2010 19:24
od VencaZE
Čau, mám v Defu z r 1989 redukční převodovku ještě s brzdovým bubnem- (LT 230 ?). Měnil jsem gufero unašeče zadníko kardanu, co je na něm aj brzdový buben. Když dotáhnu středovou matici na hřídeli toho unašeče jakkoliv malým momentem, tak s ním jde potom obtížně rukou točit. Na druhé straně (pro přední kardan) jsem to utáhnul tak nějak přiměřeně jak to bylo předtím (docela fest) a točí se normálně volně. Jak tedy správně dotáhnout tu zadní matici ?? Nebo je to nějaká závada ? Když tu matici povolím úplně, tak se to točí relativně volně.. Má někdo radu ?? Děkuji :Sorry: .

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

Napsal: 10 říj 2010 11:13
od eliott
Jak je na tom ložisko za unašečem?

Re: REDUKČNÍ PŘEVODOVKA

Napsal: 10 říj 2010 11:32
od Land Jirka
je špatné ložisko za unašečem, nebo špatně vymezená vůle na hřídeli