Další pokus o totální renovaci Defíka

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
Farmář
Příspěvky: 162
Registrován: 28 led 2007 13:08
Bydliště: podkrkonoší

Další pokus o totální renovaci Defíka

#1 Příspěvek od Farmář » 16 srp 2011 01:46

Ačkoliv jsem na to časově dost bídně tak jsem se pod vlivem infekce zvané Land Rover (způsobené do značné míry i tímhle fórem) pustil do totální renovace Defíka, spojeného s přestavbou RHD na LHD. Jestli vás to zajímá tak sem budu průběžně dávat fotky a asi vás i zasypávat množstvím dotazů na které jsem zatím ve zdejším obsáhlém fóru nenašel odpověď. Zároveň to možná bude zroj informací pro případné další budoucí pacienty.
Když jsem vzal do ruky poprvé gola sadu, aku vrtačku a flexu, tak jsem měl předsevzetí, že si jdu udělat auto na zimu, neboť u nás to bez 4x4 v zimě moc nejde. Teď po pár odpoledních strávených zatím rozborkou zjišťuju, že to bude auto na zimu, ale nejdřív asi tu příští.
Přílohy
e.JPG
(95 KiB) Staženo 808 x
d.JPG
(85.75 KiB) Staženo 808 x
c.JPG
(93.43 KiB) Staženo 808 x
b.JPG
(78.07 KiB) Staženo 808 x
a.JPG
(113.22 KiB) Staženo 808 x
http://www.naklapecirotatory.cz
Ocelové zápěstí pro Vaše rypadlo, prodej+servis naklápěcích rotátorů Steelwrist

Farmář
Příspěvky: 162
Registrován: 28 led 2007 13:08
Bydliště: podkrkonoší

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#2 Příspěvek od Farmář » 16 srp 2011 01:48

Další foto
Přílohy
h.JPG
(107.68 KiB) Staženo 807 x
g.JPG
(119.47 KiB) Staženo 807 x
f.JPG
(105.8 KiB) Staženo 807 x
http://www.naklapecirotatory.cz
Ocelové zápěstí pro Vaše rypadlo, prodej+servis naklápěcích rotátorů Steelwrist

Uživatelský avatar
Wobl
Příspěvky: 347
Registrován: 13 zář 2010 11:18
auto: Defender 110 300tdi
Bydliště: Praha

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#3 Příspěvek od Wobl » 16 srp 2011 12:41

Peknej zacatek. Jak dlouho ti trvalo sundat tu boudu i s podlahou?

Farmář
Příspěvky: 162
Registrován: 28 led 2007 13:08
Bydliště: podkrkonoší

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#4 Příspěvek od Farmář » 19 srp 2011 23:23

Ono je těžké mluvit o konkrétních časech. Hrozně záleží na tom, jestli auto rozebíráš jen na další „bloky“ dílů, což jde celkem rychle, nebo každý jednotlivý díl připravuješ na renovaci Tzn. většinou příprava na pískování = totální odstrojení daného dílu, případné hrubé opravy.
To co je na výše uvedených fotkách je odhadem výsledek 3 odpolední strávených ve stodole (celkem asi 20 hodin), ale zdůrazňuju, hrozně záleží na tom, jak do detailu rozebíráš.
http://www.naklapecirotatory.cz
Ocelové zápěstí pro Vaše rypadlo, prodej+servis naklápěcích rotátorů Steelwrist

Farmář
Příspěvky: 162
Registrován: 28 led 2007 13:08
Bydliště: podkrkonoší

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#5 Příspěvek od Farmář » 28 srp 2011 22:58

Výsledek dnešního pokračování rozborky, zatím dost depresivní činnost :sweat :doh :think :doh :S
Přílohy
P1160446.JPG
(77.72 KiB) Staženo 425 x
P1160443.JPG
(111.26 KiB) Staženo 425 x
P1160428.JPG
(121.52 KiB) Staženo 425 x
http://www.naklapecirotatory.cz
Ocelové zápěstí pro Vaše rypadlo, prodej+servis naklápěcích rotátorů Steelwrist

Uživatelský avatar
Dobrák
Příspěvky: 417
Registrován: 23 pro 2009 22:21
auto: D Trojka
Bydliště: Olomouc

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#6 Příspěvek od Dobrák » 28 srp 2011 23:52

Tohle je přesně to proč bych jednou, až vyrostu, chtěl defíka " právě ta "rozborkovatelnost" to je prostě užasný ! Přeji hodně zdaru a nervů ! Fandím ! :clap

Uživatelský avatar
Johny R
Příspěvky: 1138
Registrován: 20 říj 2010 20:41
tel.: 730622097
auto: Defík 90 300Tdi
Bydliště: Ostrava

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#7 Příspěvek od Johny R » 28 srp 2011 23:58

Hlavně vyděržaj pioněr :yes !!! Alespoň máš kde montit! A máš k tomu tichého inteligentního rádce s devíti životy. Já na jaře budu Defulďovi teprv stavět boudičku, páč do staré po dědově Š 105 LS, je moc vysoký :roll:!

Uživatelský avatar
JakubDolezal
Příspěvky: 389
Registrován: 23 říj 2010 19:27
tel.: 702091816
auto: Discovery 2
Bydliště: Kostelec nad Orlicí

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#8 Příspěvek od JakubDolezal » 12 bře 2013 20:38

Vlezu do starého topicu. Prosím o pár rad, názory a kritiku. Mám defíka rv 1986, po ramjahovi. Je to voják, uloženka. Ve volném čase se věnuji renovaci vojenských vozidel na úrovni hobby-samodoma-samouk, mám zatím zkušenost jen se sovětskou technikou. Poslední dobu mi nedává ale spát i zápaďák - LRD. Na kastli je už několik vrstev laku, po zimě začla na hodně místech vykukovat oxidace a opadávat lak. Dveře, rám č.okna jsou už chycené korozí. Rám mi zkoukl autoklempíř - je zdravý, pouze ho trápí lehčí povrchová rez. Takže nastává otázka - pustit se do toho nebo ne?
Defíka potřebuju celý rok pojízdného, takže nepřípadá v úvahu kompletní rozborka (navíc se znám, nakonec by se to protáhlo na rok dva:(( )jsem přemýšlel o 3 fázích:
1. rám a podvozek - demontáž kardanů a nádrže, odrbat povrchovou rez flexou+dráťáky, kam se nedostanu tak ručně, povrchová úprava nějakou slušnou základovkou a barvou (na uazy a gaze jsem používal Bodyčko/Würth), napustit dutiny vosky např. Würth.
2. exterier - odrbat kastli (pískování mi nepřijde zrovna vhod), zbavit se oxidace hliníku, nastříkat; vyvařit rámy dveří.
3. interier - tam toho moc není, hlavně palubovka je na maděru, všechny plastové úchytky jsou polámané, šouby dávno nedrží.

Takže pár otázek:
Jaké nátěrové hmoty použít na rám/podvozek? Jak na hliník - na oxidaci, jaký základ/plnič? Co s palubovkou, lepit, např. nějakými montážními tmely nebo silikon?
Díky za reakce :wink:
LR Discovery 2 TD5
ex Defender 110HT 300TDi
ex Defender 110SW TD5
ex Defender 110HT 200TDi
ex Freelander I 1.8i

"... bez legií by nebylo Československa!"
TGM

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4281
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: LRx3,RRx1
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#9 Příspěvek od MOPADŽI » 13 bře 2013 10:38

Pohledej, je tady toho o tom dost. třeba v Landjirkově vlákně - servis 4x4.
Můžeš použít např. Waxoil, který jsem použil já a nebo Wurth. ten používá eliott.
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
JakubDolezal
Příspěvky: 389
Registrován: 23 říj 2010 19:27
tel.: 702091816
auto: Discovery 2
Bydliště: Kostelec nad Orlicí

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#10 Příspěvek od JakubDolezal » 13 bře 2013 14:24

Jasný, projel jsem tady v podstatě většinu témat ohledne renovace, ten podvozek je jasnej. Würth používám taky. Spíš mi hlavně jde o tu kastli, jak na ošetření té hliníkové oxidace, aby to nedělalo neplechu i po nastříkání nového plniče. Někdo preferuje mechanické, někdo chemické ošetření. I na internetu jsem našel pár stránek s renovací LRD, ale co na to použít konkrétně, bezezmínky.

No, zrovna koukám, že LandJirka je z Boskovic, o víkendu tam jedu, tak se s ním zkusím spojit a domluvit si "konzultaci" :-)
LR Discovery 2 TD5
ex Defender 110HT 300TDi
ex Defender 110SW TD5
ex Defender 110HT 200TDi
ex Freelander I 1.8i

"... bez legií by nebylo Československa!"
TGM

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4281
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: LRx3,RRx1
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#11 Příspěvek od MOPADŽI » 13 bře 2013 15:39

Jasně :mrk
Jinak to je dotaz asi na lakýrníka.
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
Ostwind
Příspěvky: 178
Registrován: 25 říj 2009 13:17
Bydliště: Berounsko

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#12 Příspěvek od Ostwind » 13 bře 2013 22:05

zkus to nechat otryskat vodou, je to vuci tomu hliniku šetrný
S2A 1964 Ex MOD
RRC 1987 2.5 VM

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2179
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#13 Příspěvek od mr-tomas » 13 bře 2013 23:54

Ale čím původně zoxidované místo po opískování nakonzervovat, aby se již oxidace znovu neobjevila?
Nikdy není tak blbě, aby nemohlo bejt hůř.

Uživatelský avatar
JakubDolezal
Příspěvky: 389
Registrován: 23 říj 2010 19:27
tel.: 702091816
auto: Discovery 2
Bydliště: Kostelec nad Orlicí

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#14 Příspěvek od JakubDolezal » 24 bře 2013 11:29

Tak nakonec mi to nedalo a dal jsem se do úplné demontáže Defíka a odhodlal se tak k celkové renovaci. Kvůli nedostatku místa musím nejprve renovovat prostor kabiny+korby a nakonec motorový prostor. Momentálně je Def už rozebraný (16 hodin práce) a pustil jsem se do broušení rámu. Musím tříkrát zaklepat, rám opravdu není nikde prohnilý, jde pouze o povrchovou korozi, která naštěstí jde lehce obrousit flexou a dráťákem, popř. lamelovým kotoučem. Koroze jako taková postihla zatím jen 4 místa - jednu výztuhu podlahy přesně uprostřed korby o délce cca 10 cm, rám čelního okna - napravo a nalevo (na pravé straně to prohnilo dokonce až dolů k pedálům, jak tam protéká voda, no a nakonec totálně shnílý plech pod pedály. Do 3 týdnů by mělo být hotovo, potom přijde na řadu motorový prostor a podle času ještě přelakování. Když bude zájem, můžu občas přihodit nějakou fotku.

PS: při odstrojování korby jsem musel odpojit zadní světla, blikače, mlhovku, zpátečku, zásuvku... bylo to na nervy, ani jsem si to nijak nepopisoval, jaká to byla změť kabelů. Neměl by někdo elektro schéma na LR 110 rv. 86? Tady a na googlu jsem našel akorát na 300tdi od r. 1991, popř. neporadil, jak to pozapojovat zpátky? Do elektriky nedělám, mám jen takové tušení, jak na to :chuckle
LR Discovery 2 TD5
ex Defender 110HT 300TDi
ex Defender 110SW TD5
ex Defender 110HT 200TDi
ex Freelander I 1.8i

"... bez legií by nebylo Československa!"
TGM

Uživatelský avatar
matooo
Příspěvky: 1527
Registrován: 11 dub 2010 20:31
tel.: 775555656
auto: DEF 110 SW 300Tdi,D4
Bydliště: brnoo

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#15 Příspěvek od matooo » 24 bře 2013 11:54

pokial mas pekny ram tak opieskovat a ziarovo pozinkovat a mas klud. pokial by si chcel mam nejake veci co sa tyka plechov nakreslene v CADe tak by si si to dal len niekde u vas vypalit. Su to napr. komplet podlahy do cele 110 :wink:

Uživatelský avatar
JakubDolezal
Příspěvky: 389
Registrován: 23 říj 2010 19:27
tel.: 702091816
auto: Discovery 2
Bydliště: Kostelec nad Orlicí

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#16 Příspěvek od JakubDolezal » 24 bře 2013 12:50

Děkuju matoo, to by mi asi k ničemu nebylo. Je mi jasný účinek pískování a zinkování. Ale všechno si dělám sám a ručně, je to záliba :grin: A dost by to lezlo do peněz, když těch aut dělám víc..
LR Discovery 2 TD5
ex Defender 110HT 300TDi
ex Defender 110SW TD5
ex Defender 110HT 200TDi
ex Freelander I 1.8i

"... bez legií by nebylo Československa!"
TGM

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11284
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#17 Příspěvek od eliott » 24 bře 2013 21:37

No vzhledem k tomu, kolik je to práce, tak těch pár tisíc za pískování a zinkování je směšná položka, vzhledem k rozdílu výsledku...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
JakubDolezal
Příspěvky: 389
Registrován: 23 říj 2010 19:27
tel.: 702091816
auto: Discovery 2
Bydliště: Kostelec nad Orlicí

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#18 Příspěvek od JakubDolezal » 25 bře 2013 05:02

Takovou reakci jsem čekal, protože jsem ji už dostal několikrát na Gazklubu napr.:-) Jde o to, že mě to baví a ty hodiny do toho vložím místo abych třeba seděl doma na kanapy a "těch pár tisíc" nemám. Letos mě ještě čeká ještě GAZ-69Mka
LR Discovery 2 TD5
ex Defender 110HT 300TDi
ex Defender 110SW TD5
ex Defender 110HT 200TDi
ex Freelander I 1.8i

"... bez legií by nebylo Československa!"
TGM

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11284
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#19 Příspěvek od eliott » 25 bře 2013 07:19

JakubDolezal píše:Takovou reakci jsem čekal, protože jsem ji už dostal několikrát na Gazklubu napr.:-) Jde o to, že mě to baví a ty hodiny do toho vložím místo abych třeba seděl doma na kanapy a "těch pár tisíc" nemám. Letos mě ještě čeká ještě GAZ-69Mka
Jestli ono to nebude tím, že to je fakt :wink: Otázka je, jestli tě bude za dva roky bavit, až uvidíš, že se ti pod barvou znovu objevuje rez. Tak místo sezení doma jdi někam na brigádu a vydělané peníze investuj do pořádné technologie opravy, takhle je to ztráta času. Udělej raději jedno auto pořádně, než dvě na ho..o
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
JakubDolezal
Příspěvky: 389
Registrován: 23 říj 2010 19:27
tel.: 702091816
auto: Discovery 2
Bydliště: Kostelec nad Orlicí

Re: Další pokus o totální renovaci Defíka

#20 Příspěvek od JakubDolezal » 25 bře 2013 14:50

Nepopírám, že to tak je. Vím, že máte pravdu, beru Vás jako odborníka od fochu. Já to zase beru jako laik amatér, co má po ruce jen čtyři šroubováky, kladivo, pár klíčů od každé velikosti, flexu a vrtačku. Když bude za dva roky potřeba, udělám to třeba znovu a pořádně, nebo taky třeba ne. Jedna možnost byla nechat auto být až prostě shnije a pak sešrotovat. To je lepší se alespoň takto pokusit, ne? Hlavní je mít v tom zálibu, volnočasovou aktivitu,koníček a o to jde! :wink: Dělám to pro sebe, ne jako zakázku.
Mým přáním je mít slušné zázemí a vybavení, abych to dělal na úrovni, ale to je jen sen do budoucna.
Jakožto statní zaměstnanec si přivydělávat nesmím, a přerozdělování svého času a financí bych, ve vší úctě, nechal na sobě :wink:

Nevadí mi auto rozebírat znovu a znovu, alespoň ho poznám, uvidím, co kde je, k čemu to je, atd... V podstatě to je pro mě španělská vesnice :grin: Teď to dělám špatně, příště dobře!

Poprosil bych o vrácení se k diskuzici týkající se otázek ohledně ošetření hliníkové kastle nebo zapojení elektřiny, pokud někdo ví..
LR Discovery 2 TD5
ex Defender 110HT 300TDi
ex Defender 110SW TD5
ex Defender 110HT 200TDi
ex Freelander I 1.8i

"... bez legií by nebylo Československa!"
TGM

Odpovědět