Zavzdušnění z expanzky - teplovodní Bufík

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DEFIKPV
Příspěvky: 124
Registrován: 11 zář 2009 10:51
tel.: 774815245
auto: jasný že Defík
Bydliště: Prostějov...někdy Kralice n/H
Kontaktovat uživatele:

Zavzdušnění z expanzky - teplovodní Bufík

#1 Příspěvek od DEFIKPV » 23 lis 2011 14:40

Zdravím všechny LR :cool

mám LR Defender 110 r.v. 2000 - TD5
Toto téma a ani tento problém jsme ještě nenašel.

Mám Eberspacher teplovodní Bufík a zavzdušňuje se mi čerpadlo bufíku, když není nastartovaný motor.
První náš pocit bylo, že netěsní bufík či nějaká jiná část chlazení motoru....

Bohužel musím říct že veškeré zkoušky byly marné a našly jsme pouze jedinou jednu CHYBU a to je že z Expanzky si to nabírá vzduch přez hadičku přetlaku, vedenou přímo z chladiče do expanzky. Jelikož je hadička vedená do expanzky nad hladinou vody, je pro čerpadýlko z nezávislého topení snadné natáhnout vzduch od tud (odzkoušeno, po odmontování z expanzky to jde cítit "SRKÁTO PRST" :rofl )

takže JDE NAMONTOVAT bufík jinam než před radyjátor topení auta, aby to nenasávalo vzduch z Expanzky ? - sám jsem koukal do nákresů topení Defendra a toto místo je pro Bufík nejlepší a skoro jedinný, i v jiných automobilech se to tak DÁVÁ

A druhá otázka, co se stane, když tu hadičku na přetlak z chladiče nasadím do expanzky, ale pod vodní hladinou, tak aby to nedokázalo nasakovat vzduch, ale z chladiče i tak by se dokázal přetlak vybublat??? (díval jsem se, do jiných automobilů s podobným motorem, myslím comonrail či podobné.... a je to napojené DO EXPANZKY, ale pod hladinou vody......

takže, jsou angláni BLBCi ? .. a nebo to má nějaký smysl to dávat nad hladinu vody????


Děkuji za názory a nápady

PS: kde máte VY bufíka ???? (myslím teplovodního)
již prodaný do města Aš :-( - LR Defender TD5 110 r.v. 2000 jako pracovní auto :)(menší opravy, stále to jde :) )

Uživatelský avatar
matooo
Příspěvky: 1515
Registrován: 11 dub 2010 20:31
tel.: 775555656
auto: DEF 110 SW 300Tdi,D4
Bydliště: brnoo

Re: Zavzdušnění z expanzky - teplovodní Bufík

#2 Příspěvek od matooo » 23 lis 2011 23:50

Tak tam nalej vodu az po vrch ;-) mato

Uživatelský avatar
DEFIKPV
Příspěvky: 124
Registrován: 11 zář 2009 10:51
tel.: 774815245
auto: jasný že Defík
Bydliště: Prostějov...někdy Kralice n/H
Kontaktovat uživatele:

Re: Zavzdušnění z expanzky - teplovodní Bufík

#3 Příspěvek od DEFIKPV » 24 lis 2011 11:44

matooo píše:Tak tam nalej vodu az po vrch ;-) mato
Tak to by Expanzka potom neměla dostatek místa na vyrovnání tlaků ... od toho tam je ta EXPANZKA ..... neím jestli máš TD5, ale od té přívodu hadičky k pojistnému ventilu (prostě vršek) je dost málo místa ... takže se PTÁM

CO se stane co udělá když tu hadičku dám pod hladinu ?? .. :wasntme
již prodaný do města Aš :-( - LR Defender TD5 110 r.v. 2000 jako pracovní auto :)(menší opravy, stále to jde :) )

Uživatelský avatar
PETER SK
Příspěvky: 142
Registrován: 08 říj 2008 13:34
tel.: 00421905614201
auto: D 90
Bydliště: Sunny Valley PK

Re: Zavzdušnění z expanzky - teplovodní Bufík

#4 Příspěvek od PETER SK » 24 lis 2011 22:54

Nazdar,mam tiez Defender td5 s teplovodnym kurenim Webasto a mal som ten isty problem.Tolko som si s tym uzil ze neviem ako to mam napisat aby to nebolo na A4. Na tvoju otazku ma Webasto odpoved,predava taky maly jednosmerny ventil (spetnu klapku) , ktory sa podla originalneho montazneho navodu ma nasadit medzi expanzku a tu prepadovu hadicku v smere prepustania od chladica do expanzky takze prisavanie z expanzky je vylucene. Kupil som ho ,namontoval a-nepomohlo.Takze si myslim ze to tvoje riesenie tiez problem nevyriesi. Ja som sa s tym trapil niekolko mesiacov a skusal som vsetko mozne.Napriklad som zistil ze ked motor vychladne tak vo vodnej hadici tam kde je odvzdusnovak sa sustredi vzduch.Neviem vysvetlit odkial tam je ale myslim si ze to je ten dovod preco sa cerpadlo zavzdusni.Vyriesil som to tak ze som oddelil cerpadlo kurenia z tela kurenia,predlzil som hadice aj kable k nemu a dal som ho nizsie,pod uroven expanzky a aj pod uroven hlavy valcov. V zasade to uz funguje, ale tak 1x z 10-tich sa to cerpadlo aj tak zavzdusni.Ja uz na to ale nemam nervy a tak som rezignoval a fungujem s tym takto. Ak mas cas a nervy a najdes lepsie riesenie posun ho sem.
D90 td5

Uživatelský avatar
DEFIKPV
Příspěvky: 124
Registrován: 11 zář 2009 10:51
tel.: 774815245
auto: jasný že Defík
Bydliště: Prostějov...někdy Kralice n/H
Kontaktovat uživatele:

Re: Zavzdušnění z expanzky - teplovodní Bufík

#5 Příspěvek od DEFIKPV » 25 lis 2011 09:06

PETER SK píše:Nazdar,mam tiez Defender td5 s teplovodnym kurenim Webasto a mal som ten isty problem.Tolko som si s tym uzil ze neviem ako to mam napisat aby to nebolo na A4. Na tvoju otazku ma Webasto odpoved,predava taky maly jednosmerny ventil (spetnu klapku) , ktory sa podla originalneho montazneho navodu ma nasadit medzi expanzku a tu prepadovu hadicku v smere prepustania od chladica do expanzky takze prisavanie z expanzky je vylucene. Kupil som ho ,namontoval a-nepomohlo.Takze si myslim ze to tvoje riesenie tiez problem nevyriesi. Ja som sa s tym trapil niekolko mesiacov a skusal som vsetko mozne.Napriklad som zistil ze ked motor vychladne tak vo vodnej hadici tam kde je odvzdusnovak sa sustredi vzduch.Neviem vysvetlit odkial tam je ale myslim si ze to je ten dovod preco sa cerpadlo zavzdusni.Vyriesil som to tak ze som oddelil cerpadlo kurenia z tela kurenia,predlzil som hadice aj kable k nemu a dal som ho nizsie,pod uroven expanzky a aj pod uroven hlavy valcov. V zasade to uz funguje, ale tak 1x z 10-tich sa to cerpadlo aj tak zavzdusni.Ja uz na to ale nemam nervy a tak som rezignoval a fungujem s tym takto. Ak mas cas a nervy a najdes lepsie riesenie posun ho sem.

ZDRAVÍM .. KONEČNĚ odpověď co jsem čekal :D taky se s tím páráme už pů roku... ale člověk v létě moc bufíka nepotřebuje .... známí, co montujou bufíky.. tak mi taky nabízel ten ventil LAE též jsem tomu nevěřil.

Proto si myslím že, když tu hadičku dám přímo na Téčko na hadici pod Expanzku, tak nebude mít kde nabírat vzduch.. jedině, dyby byla ta hadička netěsná.


NO NIC.. tak jak se mi to podaří a namontuju tu hadičku pod Expanzku.. dám vědět o FUNKČNOSTI

PS: čerpadlo přímo na Bufíku už nemám.. zhořelo.. mám taky už čerpadlo mimo bufík a uvažovaly jsme že dát to pod Expanzku a aji pod hlavu nestačí .... děkuji že tuto možnost už vyzkoušet ani NEMUSÍM

MNOHO ZDARU s topením :yes :Pohoda:
již prodaný do města Aš :-( - LR Defender TD5 110 r.v. 2000 jako pracovní auto :)(menší opravy, stále to jde :) )

Uživatelský avatar
Eddef
Příspěvky: 52
Registrován: 14 bře 2010 15:14
auto: LR Defender110SW Td5
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Zavzdušnění z expanzky - teplovodní Bufík

#6 Příspěvek od Eddef » 26 lis 2011 15:17

To zavzdušňovanie hadice medzi hlavou válcov a chladičom, tam kde je odvzdušňovacia skrutka som vyriešil tak, že miesto skrutky som tam dal hadicu s vnútorným priemerom 5mm a cez spätný ventil za 3 € ( myslím, že sa používa na naftu) som túto hadicu pomocou T-kusu pripojil na tenkú hadicu vedúcu do expanzky ešte pred spätný ventil a po naštartovaní motoru sa to odvzdušní samé, ale opačne vzduch to nepotiahne, lebo sú cestou dva spätné ventily. Myslím, že by to malo pomôcť aj tomu bufíku, môj ide v pohode a myslím, že je zapojený rovnako ako ten tvoj.


Toto riešenie som spravil preto, lebo mi stále kolísala voda v expanzke a vždy ked som otvoril odvzdušňovaciu skrutku bol tam vzduch. Odvtedy je to stabilné a mám kľud. Keď náhodou potrebujem doliať vodu, nalejem do expanzky a všetko sa odvzdušní samo.

Neviem, či som pomohol, ale toto je moje riešenie.
LR Defender 110 SW Td5

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4276
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: LRx3,RRx1
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zavzdušnění z expanzky - teplovodní Bufík

#7 Příspěvek od MOPADŽI » 24 úno 2012 15:17

DEFIKPV píše:
PETER SK píše:Nazdar,mam tiez Defender td5 s teplovodnym kurenim Webasto a mal som ten isty problem.Tolko som si s tym uzil ze neviem ako to mam napisat aby to nebolo na A4. Na tvoju otazku ma Webasto odpoved,predava taky maly jednosmerny ventil (spetnu klapku) , ktory sa podla originalneho montazneho navodu ma nasadit medzi expanzku a tu prepadovu hadicku v smere prepustania od chladica do expanzky takze prisavanie z expanzky je vylucene. Kupil som ho ,namontoval a-nepomohlo.Takze si myslim ze to tvoje riesenie tiez problem nevyriesi. Ja som sa s tym trapil niekolko mesiacov a skusal som vsetko mozne.Napriklad som zistil ze ked motor vychladne tak vo vodnej hadici tam kde je odvzdusnovak sa sustredi vzduch.Neviem vysvetlit odkial tam je ale myslim si ze to je ten dovod preco sa cerpadlo zavzdusni.Vyriesil som to tak ze som oddelil cerpadlo kurenia z tela kurenia,predlzil som hadice aj kable k nemu a dal som ho nizsie,pod uroven expanzky a aj pod uroven hlavy valcov. V zasade to uz funguje, ale tak 1x z 10-tich sa to cerpadlo aj tak zavzdusni.Ja uz na to ale nemam nervy a tak som rezignoval a fungujem s tym takto. Ak mas cas a nervy a najdes lepsie riesenie posun ho sem.

ZDRAVÍM .. KONEČNĚ odpověď co jsem čekal :D taky se s tím páráme už pů roku... ale člověk v létě moc bufíka nepotřebuje .... známí, co montujou bufíky.. tak mi taky nabízel ten ventil LAE též jsem tomu nevěřil.

Proto si myslím že, když tu hadičku dám přímo na Téčko na hadici pod Expanzku, tak nebude mít kde nabírat vzduch.. jedině, dyby byla ta hadička netěsná.


NO NIC.. tak jak se mi to podaří a namontuju tu hadičku pod Expanzku.. dám vědět o FUNKČNOSTI

PS: čerpadlo přímo na Bufíku už nemám.. zhořelo.. mám taky už čerpadlo mimo bufík a uvažovaly jsme že dát to pod Expanzku a aji pod hlavu nestačí .... děkuji že tuto možnost už vyzkoušet ani NEMUSÍM

MNOHO ZDARU s topením :yes :Pohoda:
Ahoj, už jsi to vyřešil ?
Topí ti to ?
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
DEFIKPV
Příspěvky: 124
Registrován: 11 zář 2009 10:51
tel.: 774815245
auto: jasný že Defík
Bydliště: Prostějov...někdy Kralice n/H
Kontaktovat uživatele:

Re: Zavzdušnění z expanzky - teplovodní Bufík

#8 Příspěvek od DEFIKPV » 25 úno 2012 11:31

no .. tím jak se nám to zavzdušnilo.. tak se nám propálil kotel na bufíku .. kotel je novej, ale provádíme kompletní vystříkání dutin a veškeré odstranění rzi.. (které jsme našly) :D ..cca za 2týdny teprve vyjedem.. ale jinak jsme to zatím vyřešily tak, že jsme tu odvzdušňovací a přetlakovou trubičku vedenou z chladiče do expanzky navedly až pod expazku.... tam jsme daly Téčko a uvidíme... vzduch by měl pronikat a přetlak taky... v březnu a květnu bude hodně ježdění.. tak pak dám vědět, jak se to osvědčilo v plném provozu.
:?: :!: :)
již prodaný do města Aš :-( - LR Defender TD5 110 r.v. 2000 jako pracovní auto :)(menší opravy, stále to jde :) )

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4276
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: LRx3,RRx1
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zavzdušnění z expanzky - teplovodní Bufík

#9 Příspěvek od MOPADŽI » 25 úno 2012 19:57

Dobre, dej pak vedet a napis to sem. Zajima me to jestli to je fakt reseni :nod
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
DEFIKPV
Příspěvky: 124
Registrován: 11 zář 2009 10:51
tel.: 774815245
auto: jasný že Defík
Bydliště: Prostějov...někdy Kralice n/H
Kontaktovat uživatele:

Re: Zavzdušnění z expanzky - teplovodní Bufík

#10 Příspěvek od DEFIKPV » 22 bře 2012 14:29

Takže jak jsem slíbil ... :arrow:

Vyzkoušeno odzkoušeno....

Závěry jsou takové:
Teplovodního Bufíka jsme odzkoušely i při vypnutém motoru a zdá se že se již nezavdušňuje ani samotný bufík a ani jiná část topení .. odzkoušeno cca 5x ani jedna chyba, při nastartovaném motoru nejsou absolutně žádné problémy.

Jak už jsem psal víše ... napojily jsme odvzdušňovací hadičku, která míří z chladiče do vrchní poloviny expanzky pod expanzku.. problém byl v tom, že když bufík tahal vodu do topení, tak sebou natahoval i vzduch z expanzky a hromadil si ho v komoře (jednou již odpálená) a také u kontrolního šroubu na tlusté hadici u motoru.... dělalo to strašné problémy když jste měly nastartovanýho bufíka bez motoru... a při rozběhlém motoru se stejně vytvářel podtlak v expanzce.....

foto řešení: (omlouvám se zatím to je BASTL... ale počítáme s nějakým úspornějším řešením sponek :ty jeden...: :D :D )
011-1000.jpg
008-1000.jpg
009-1000.jpg
již prodaný do města Aš :-( - LR Defender TD5 110 r.v. 2000 jako pracovní auto :)(menší opravy, stále to jde :) )

Uživatelský avatar
martin33
Příspěvky: 3
Registrován: 29 lis 2012 22:58
auto: Defender 110

Re: Zavzdušnění z expanzky - teplovodní Bufík

#11 Příspěvek od martin33 » 29 lis 2012 23:31

ako tu citam, tak problem s teplovodnym kurenim (mam webasto na Td5) mali viaceri a pricina sa uz nasla. Tiez som pri merani a pozorovani zaregistroval, ze v hadici z webasta ide vzduch a ze to buble, ale som rad ze som nasiel toto vlakno.
Mam otazku, vyriesil sa trvalo problem po prepojeni odvzdusnovacej hadice chladica pod expanzku?
Ako to teraz vyzera s vykurenim kabiny - zlepsilo sa to? Ja mam zatial vsetko nedotknute a kabinu mi to teda nevykuri ani za 50 minut pri vonkajsej teplote nad 5°C, zato staru baterku to uz odrovnalo. Nevykuri ju podla mna preto, ze webasto sa kvoli vzduchu prehrieva a potom ho casto vypina termostat. Motor - merane na hlave - sa ohrial po 50 minutach testu na 30°C, to sa mi zda strasne malo.
Meral niekto podobne svojho defa?

vsimol som si, ze ked motor odstavim a pustim webasto aby bolo v kabine nadalej teplo, tak s tym nema ziadny problem, kuri, hreje, drzi teplotu, takze mozno pri pretlaku v chladiacom systeme vzduch neprisava.

privitam kazdy rozumny navrh i postreh, lebo po 12 rokoch mam defa s webastom a je to skoro ako keby tam nebolo

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5099
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: Zavzdušnění z expanzky - teplovodní Bufík

#12 Příspěvek od Rover » 30 lis 2012 00:08

Ahoj holky, držím palce aby vám to dobře dopadlo... Když jste se s tím uz tak natrápily...
Country boy...

Uživatelský avatar
DEFIKPV
Příspěvky: 124
Registrován: 11 zář 2009 10:51
tel.: 774815245
auto: jasný že Defík
Bydliště: Prostějov...někdy Kralice n/H
Kontaktovat uživatele:

Re: Zavzdušnění z expanzky - teplovodní Bufík

#13 Příspěvek od DEFIKPV » 30 lis 2012 12:21

martin33 píše:ako tu citam,..............................................privitam kazdy rozumny navrh i postreh, lebo po 12 rokoch mam defa s webastom a je to skoro ako keby tam nebolo

Zdravím, takže Teplovodní topení... Bufíka jsme otestovaly zatím jen párkrát, ale prozatím musím uznat že vše funguje, jjenom musíme každých cca 2 000 Km dolévat vodu a nevíme kde se ztrácí..... :hmm:

Jinak bufík už bezproblému funguje jak při vypnutém, tak zapnutém motoru (když je dost vody)
Když jsme neměli dost vody tak čerpadlo nedokázo protlačit vodu přez okruh a bufík se postupně naplnil vzduchem a praskl nám kotel jelikož nouzové čidlo na přehřátí je na vrchním obale a když není vyplněný prostor vodou (mezi kotlem a obalem) není nic co by předalo teplotu k čidlu.... Od té doby co máme předělanou hadičku pod expanzku se jen ztrácí voda ale bufík opravdu funguje.

Máme napojený i ventilátor k bufíku, takže když zapnu bufík, tak po nahřátí vody v okruhu se zapne i ventilátor a prohřeje kabinu.
Nahřátí malého okruhu pomocí bufíku do cca 10min
zahřátí kabiny na dostatečné teplo dalších cca 10min (opravdu fouká hodně teplý vzduch)
Zatím odzkoušeno při venkovních teplotách cca 5°C

Toť asi zatím vše .... jak začnou mrazi doufám že budu mít možnost to pořádně odzkoušet :)

Doufám že jsem odpověděl na všechno ... jinak pište dááál :) rád odpovím :Pohoda:
již prodaný do města Aš :-( - LR Defender TD5 110 r.v. 2000 jako pracovní auto :)(menší opravy, stále to jde :) )

Uživatelský avatar
martin33
Příspěvky: 3
Registrován: 29 lis 2012 22:58
auto: Defender 110

Re: Zavzdušnění z expanzky - teplovodní Bufík

#14 Příspěvek od martin33 » 20 úno 2013 21:41

Zdravím, takže Teplovodní topení... Bufíka jsme otestovaly zatím jen párkrát, ale prozatím musím uznat že vše funguje, jjenom musíme každých cca 2 000 Km dolévat vodu a nevíme kde se ztrácí..... :hmm:

Jinak bufík už bezproblému funguje jak při vypnutém, tak zapnutém motoru (když je dost vody)
Když jsme neměli dost vody tak čerpadlo nedokázo protlačit vodu přez okruh a bufík se postupně naplnil vzduchem a praskl nám kotel jelikož nouzové čidlo na přehřátí je na vrchním obale a když není vyplněný prostor vodou (mezi kotlem a obalem) není nic co by předalo teplotu k čidlu.... Od té doby co máme předělanou hadičku pod expanzku se jen ztrácí voda ale bufík opravdu funguje.

Máme napojený i ventilátor k bufíku, takže když zapnu bufík, tak po nahřátí vody v okruhu se zapne i ventilátor a prohřeje kabinu.
Nahřátí malého okruhu pomocí bufíku do cca 10min
zahřátí kabiny na dostatečné teplo dalších cca 10min (opravdu fouká hodně teplý vzduch)
Zatím odzkoušeno při venkovních teplotách cca 5°C



Mozem potvrdit ze to funguje, prehodil som hadicku pod expanzku a vysledky merania ma teda poriadne prekvapili : vonku bolo minus 5°C, motor odstaty par hodin (nameral som 4°C) ked som zapol webasto. Po 3 minutach zoplo ventilator v kabine a po 10 minutach (zazrak, to co bolo predtym to sa neda porovnat) uz roztapalo sneh na prednom okne. Po 20 minutach mali hadice 50°C, po 25 minutach 60°C a motor na druhej strane asi 45°C. Super spokojnost.
Za celkom 41 minut sa webasto ani raz neprehrialo ako to bolo predtym, samozrejme vykon si to regulovalo (bolo pocut zmenu otacok ventilatora a tiez zvuk pumpy na palivo).
Najvacsi problem som mal so ziskanim "T-kusa" pod expanzku, ale chladiar mi to popajkoval a zredukoval vyvod na odparku, takze celkom fajn.

Uživatelský avatar
DEFIKPV
Příspěvky: 124
Registrován: 11 zář 2009 10:51
tel.: 774815245
auto: jasný že Defík
Bydliště: Prostějov...někdy Kralice n/H
Kontaktovat uživatele:

Re: Zavzdušnění z expanzky - teplovodní Bufík

#15 Příspěvek od DEFIKPV » 21 úno 2013 17:16

martin33 píše: Mozem potvrdit ze to funguje, prehodil som hadicku pod expanzku a vysledky merania ma teda poriadne prekvapili : vonku bolo minus 5°C, motor odstaty par hodin (nameral som 4°C) ked som zapol webasto. Po 3 minutach zoplo ventilator v kabine a po 10 minutach (zazrak, to co bolo predtym to sa neda porovnat) uz roztapalo sneh na prednom okne. Po 20 minutach mali hadice 50°C, po 25 minutach 60°C a motor na druhej strane asi 45°C. Super spokojnost.
Za celkom 41 minut sa webasto ani raz neprehrialo ako to bolo predtym, samozrejme vykon si to regulovalo (bolo pocut zmenu otacok ventilatora a tiez zvuk pumpy na palivo).
Najvacsi problem som mal so ziskanim "T-kusa" pod expanzku, ale chladiar mi to popajkoval a zredukoval vyvod na odparku, takze celkom fajn.

:Pohoda: To jsem rád, že to pomohlo. My jsme nad tím strávily pěknejch pár hodin než jsme celej okruh prošly a zjistili přesně kde je to v reálu napojený. A hlavně jak vyřešit únik vody.

Kdysi jsme měly Kia Sportage r.v. 1994 Mr.turbo 2.0 diesel a tam byla taky taková hadička na přepad z expanzky, ale byla směrovaná do jiné nádobky kde neustále byla voda která kolísala. Podle tlaku a zrovna zapojeného okruhu si to buď odfluslo do nádobky a nebo zase nasálo vodu. Výsledkem byla pohoda, že jsme kontrolovaly pouze tuto "mimo expanzku" ve které ta voda kolísala na horu a dolů a občas se tam dolilo cca 1litr za dva roky. to musím uznat že japončíci to vymyslely :clap
již prodaný do města Aš :-( - LR Defender TD5 110 r.v. 2000 jako pracovní auto :)(menší opravy, stále to jde :) )

Uživatelský avatar
Adam P.
Příspěvky: 794
Registrován: 20 čer 2014 13:33
tel.: 777241654
auto: defík TD5 2003
Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!

Re: Zavzdušnění z expanzky - teplovodní Bufík

#16 Příspěvek od Adam P. » 24 pro 2018 19:46

DEFIKPV píše: 21 úno 2013 17:16
martin33 píše: Mozem potvrdit ze to funguje, prehodil som hadicku pod expanzku a vysledky merania ma teda poriadne prekvapili : vonku bolo minus 5°C, motor odstaty par hodin (nameral som 4°C) ked som zapol webasto. Po 3 minutach zoplo ventilator v kabine a po 10 minutach (zazrak, to co bolo predtym to sa neda porovnat) uz roztapalo sneh na prednom okne. Po 20 minutach mali hadice 50°C, po 25 minutach 60°C a motor na druhej strane asi 45°C. Super spokojnost.
Za celkom 41 minut sa webasto ani raz neprehrialo ako to bolo predtym, samozrejme vykon si to regulovalo (bolo pocut zmenu otacok ventilatora a tiez zvuk pumpy na palivo).
Najvacsi problem som mal so ziskanim "T-kusa" pod expanzku, ale chladiar mi to popajkoval a zredukoval vyvod na odparku, takze celkom fajn.

:Pohoda: To jsem rád, že to pomohlo. My jsme nad tím strávily pěknejch pár hodin než jsme celej okruh prošly a zjistili přesně kde je to v reálu napojený. A hlavně jak vyřešit únik vody.

Kdysi jsme měly Kia Sportage r.v. 1994 Mr.turbo 2.0 diesel a tam byla taky taková hadička na přepad z expanzky, ale byla směrovaná do jiné nádobky kde neustále byla voda která kolísala. Podle tlaku a zrovna zapojeného okruhu si to buď odfluslo do nádobky a nebo zase nasálo vodu. Výsledkem byla pohoda, že jsme kontrolovaly pouze tuto "mimo expanzku" ve které ta voda kolísala na horu a dolů a občas se tam dolilo cca 1litr za dva roky. to musím uznat že japončíci to vymyslely :clap
čau. tohle přesně zrovna řeším. bohužel v jiných vláknech, na tohle jsem narazil náhodou :) přesně totéž – teplovodní webasto funguje jen při nastartovaném motoru. když jede jen webasto, tak nehoní vodu, přehřeje se a vypne. webasto zkontrolováno a ověřeno, že je v pořádku. chladící a topný okruh v autě taky OK. měl jsem taky podezření na zavzdušňování, protože když jsem systém odvzdušnil, tak webasto (i samotné, bez nastartovaného motoru) fungovalo. stačilo ale auto projet a podruhé už webasto samostatně nejelo. bylo slyšet bublání v hadicích a na odvzdušňováku u motoru šly ven bubliny. voda se ale výrazně neztrácí. takže zkusím tohle tvoje řešení s tou hadičkou a uvidím. co ta ztrácející se voda? v čem byl problém?
defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)

Odpovědět