Koupě Defendra po milionté
Koupě Defendra po milionté
Jsem tu novej, přečetl jsem tu všechny diskuze a rady o nákupu této legendy a potřeboval bych to trochu shrnout.
Chci koupit Defendra 110, to je již nezvratný proces, ale ještě nejsem rozhodnutej s jakým motorem. Co jsem zatím zde vyčetl tak TD5 větší výkon, lepší kultivovanost, možný problém s odstraněním závady někde mimo civilizaci. Td300 větší držák, menší šance poruchy na expedici s větší šancí na odstranění závady na koleni. Kde ale takové auto zakoupit? Rada ideálně zde od někoho místního kde je větší záruka na původ a stav vozidla. Individuální dovoz z ciziny je pro mne pasé. Jednak se nedomluvím (jsem totální čech) a ani se nevyznám v procedůře a úskalí přihlášení vozidla. Co se týče bazarů tak jsem pochopil vyhnout se velkým obloukem. Cena vozidla bejvá asi dvojnásobná stavu vozidla, takže když je nabízeno za 250tis, tak je to nejspíš naleštěná troska v ceně 150tic. Nebo jsou i nějaké slušné bazary? Co auto Jase? Jsou tyto mé úvahy správné? Jestli né tak mě prosím opravte. Moc mi to pomůže v rozhodování.
Chci koupit Defendra 110, to je již nezvratný proces, ale ještě nejsem rozhodnutej s jakým motorem. Co jsem zatím zde vyčetl tak TD5 větší výkon, lepší kultivovanost, možný problém s odstraněním závady někde mimo civilizaci. Td300 větší držák, menší šance poruchy na expedici s větší šancí na odstranění závady na koleni. Kde ale takové auto zakoupit? Rada ideálně zde od někoho místního kde je větší záruka na původ a stav vozidla. Individuální dovoz z ciziny je pro mne pasé. Jednak se nedomluvím (jsem totální čech) a ani se nevyznám v procedůře a úskalí přihlášení vozidla. Co se týče bazarů tak jsem pochopil vyhnout se velkým obloukem. Cena vozidla bejvá asi dvojnásobná stavu vozidla, takže když je nabízeno za 250tis, tak je to nejspíš naleštěná troska v ceně 150tic. Nebo jsou i nějaké slušné bazary? Co auto Jase? Jsou tyto mé úvahy správné? Jestli né tak mě prosím opravte. Moc mi to pomůže v rozhodování.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4295
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koupě Defendra po milionté
K motorizaci se vyjadřovat nebudu
Volba auta, je ale správná - DEF
Auto Jase, bych se tolik nebál. Obrať se přímo na Libora Vlasáka, je to jejich hlavní mechanik a projdi si vybrané auto s ním. On ti určitě nic nezatají. Všechny Defendry co tam mají, mu prošli určitě rukama. Domluv se s ním ale předem, není v bazaru ale v servisu, což je u "Stikovské rokle" kde se jezdí autocross cca 3km od bazaru. Tel. na Libora ti pošlu když tak SZ.
Volba auta, je ale správná - DEF
Auto Jase, bych se tolik nebál. Obrať se přímo na Libora Vlasáka, je to jejich hlavní mechanik a projdi si vybrané auto s ním. On ti určitě nic nezatají. Všechny Defendry co tam mají, mu prošli určitě rukama. Domluv se s ním ale předem, není v bazaru ale v servisu, což je u "Stikovské rokle" kde se jezdí autocross cca 3km od bazaru. Tel. na Libora ti pošlu když tak SZ.
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
Re: Koupě Defendra po milionté
Asi neco peknyho zda se je tady - http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =4&t=18818" onclick="window.open(this.href);return false;
H.
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
Re: Koupě Defendra po milionté
JJ, už jsem po něm taky koukal, ale hledám něco co nejméně rozkvetlého. Chtěl bych něco, pod co si nemusím hnedka lehnout.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- lumberjack
- Příspěvky: 642
- Registrován: 06 črc 2011 20:18
- tel.: 732 808 469
- auto: Defender TD5 110 HT
- Bydliště: Benešov
Re: Koupě Defendra po milionté
Sám za sebe poradim to, že Defendera bych v bazaru nekupoval. Když už, jsou tady lidi, co ti seženou auto podle představ. Jasně zadarmo to nedělaji, ale pořád máš lepší naději, že nenaletíš nějakýmu vocasu, co z tebe udělá nazdárka. Já sám koupil auto od Eliotta, domluvili jsme se co a jak. Když jsem měl nejapnej dotaz, vždy po telefonu odpověděl, prostě já jsem spokojenej, jestli Eliott, to netušim Rozhodně pust korunu radši někomu tady :-D
Re: Koupě Defendra po milionté
Já se ke koupi v bazaru rozhodně nepřikláním, neb je to mezičlánek kterej si na tom chce akorát nehorázně namastit kapsu a prodat cokoli. Samozřejmě že rád zaplatím za slušné auto.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6484
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Koupě Defendra po milionté
Jestli se bojis toho, ze Honza S napsal "misty koroze ramu", tak je to jenom tim, ze je uprimnej. Jestli cekas na inzerat: "Absolutne bez koroze" , tak to stejne nebude pravda.
Ja mam 98 rok, ram je celkem OK, ale treba zadni crossmember se da trhat rukama. Jsou mista kde ta koroze proste bude. Jestli 300 nebo TD5 je vecne tema, ja bych se TD5 nebal, ale je to proto, ze jsem ji uz dostal do stavu, kdy s sebou netahne hrichy minulosti. Situace pri koupi auta, kde muze byt vice problemu najednou neni u TD5 uplne jednoducha. 300tdi je takovy primocarejsi motor.
Taky jsi neuvedl jako nevyhodu TD5 udajnou citlivost na kvalitu paliva. Moje zkusenost to ale nepotvrdila. Myslim,ze kdyz je vse jak ma byt, coz je u palivove soustavy TD5 dost odvazna hypoteza , tak to zere vsechno a bez problemu.
Ja mam 98 rok, ram je celkem OK, ale treba zadni crossmember se da trhat rukama. Jsou mista kde ta koroze proste bude. Jestli 300 nebo TD5 je vecne tema, ja bych se TD5 nebal, ale je to proto, ze jsem ji uz dostal do stavu, kdy s sebou netahne hrichy minulosti. Situace pri koupi auta, kde muze byt vice problemu najednou neni u TD5 uplne jednoducha. 300tdi je takovy primocarejsi motor.
Taky jsi neuvedl jako nevyhodu TD5 udajnou citlivost na kvalitu paliva. Moje zkusenost to ale nepotvrdila. Myslim,ze kdyz je vse jak ma byt, coz je u palivove soustavy TD5 dost odvazna hypoteza , tak to zere vsechno a bez problemu.
- Johny R
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 20 říj 2010 20:41
- tel.: 730622097
- auto: Defík 90 300Tdi
- Bydliště: Ostrava
Re: Koupě Defendra po milionté
Není co dodat Já mám zase třístovku z 98 a s rámem to mám nastejno jako Hanys. Snad bych ještě doplnil spodní hranu (rám) dveří, která mi tak nějak z těch dveří mizí . Nicméně než jsem toho svého Fíka koupil, projel jsem za dva roky nějakých sedm, osm aut a bylo to u všech (v mé cenové relaci) nastejno! Tak jsem si řek že hledám auto s dobrým motorem, převodovkami a podvozkem, co pojede rovně a nepoteče z něj olej proudem (což jsem u některých aut skutečně viděl). A to se mi snad i povedlo . Ale ta bouda !Hanys_a_Kaca píše:Jestli se bojis toho, ze Honza S napsal "misty koroze ramu", tak je to jenom tim, ze je uprimnej. Jestli cekas na inzerat: "Absolutne bez koroze" , tak to stejne nebude pravda.
Ja mam 98 rok, ram je celkem OK, ale treba zadni crossmember se da trhat rukama. Jsou mista kde ta koroze proste bude. Jestli 300 nebo TD5 je vecne tema, ja bych se TD5 nebal, ale je to proto, ze jsem ji uz dostal do stavu, kdy s sebou netahne hrichy minulosti. Situace pri koupi auta, kde muze byt vice problemu najednou neni u TD5 uplne jednoducha.
PS: A to auto z inzerátu mi taky příjde docela fešné, samo by se to muselo vidět z blízka a taky poslechnout a projet! Ale s tou výbavou není co řešit !
PS:PS: Vlastně ta cena je móc dobrá , ale muselo by se to vidět !
Re: Koupě Defendra po milionté
V tomhle má pravdu, mám také tak starou 300 s cca. 270 tkm (HCPU) a ač je rám chycený dost, tak si myslím,že je to zbytečné ještě pár let řešit. Prostě tak staré auto nenajdeš jako funglovku.Hanys_a_Kaca píše:Jestli se bojis toho, ze Honza S napsal "misty koroze ramu", tak je to jenom tim, ze je uprimnej. Jestli cekas na inzerat: "Absolutne bez koroze" , tak to stejne nebude pravda.
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
Re: Koupě Defendra po milionté
Hele ,je to stale dokola. Mi tady v Cechach chceme autaky s malo km, co nejlestenejsi za co nejmin. U Defika budu radeji vedet ze ma najeto,, 250tsc km a je 12let starej". Ne ze bude mit zazracnejch 125ts km a jezdil v nem pan vencit pejska za mesto.To uz to taky bylo
Za ty prachy co mas na koupi si pod autak lehnout budes muset tak jako tak. Ja dal za 4lety(40tsc km) auto pres 4kila a lezel jsem taky.
Jak uz kluci napsali, rezne to vsechno,je to Defik ale pokud neni ram jak emental,budes jezdit dlouho nez na to sahnes.
Dily tu i s radou u kluku nakoupis nove i starsi za dobrou cenu,vyber je velkej
H.
Za ty prachy co mas na koupi si pod autak lehnout budes muset tak jako tak. Ja dal za 4lety(40tsc km) auto pres 4kila a lezel jsem taky.
Jak uz kluci napsali, rezne to vsechno,je to Defik ale pokud neni ram jak emental,budes jezdit dlouho nez na to sahnes.
Dily tu i s radou u kluku nakoupis nove i starsi za dobrou cenu,vyber je velkej
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
Re: Koupě Defendra po milionté
Já nikde nepsal kolik na to mám ma představa je že vic jak 400 bych za to dat nechtěl. Rozhodně nečekám že narazim na 12letou funglovku.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
Re: Koupě Defendra po milionté
Jsou tam uvozovky Navic jsi cenu 250 tsc zminil,takze jsem udelal odhad.
Jestli mas +/- 300tsc ,plati stejne to same. Radeji bych koupil neco treba jako ten vyse uvedeny autak a vrazil do nej ty penize navic. Budes vedet co je v autaku proinvestovano a delal bys to pro sebe a ne na kseft.
H.
Jestli mas +/- 300tsc ,plati stejne to same. Radeji bych koupil neco treba jako ten vyse uvedeny autak a vrazil do nej ty penize navic. Budes vedet co je v autaku proinvestovano a delal bys to pro sebe a ne na kseft.
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6484
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Koupě Defendra po milionté
To je hlavni vyhoda defa, dela se na nem fakt dobre. Uprostred stepi udelas, co potrebujes a nemusis auto zvedat a delat podobne nesmysle. Z tohodle pohledu bych se jeste dival na 300 a TD5. U TD5 jak zacnes delat neco na motoru, tak kolem tebe za chvili lezi pulka veci, co je pod kapotou, na 300 to bude asi lepsi a na 200 mozna jeste vic mista vsude a lepsi pristup. Ale ja mam zkusenosti jen s TD5 a zas tolik jsem toho na motoru nedelal, ale je fakt, ze na defech se dela obecne dobre.Jenda píše:
... pod autak lehnout budes muset tak jako tak...
H.
A kdyz uz tu byla zminena jedna 300tdi, tak mne zaujala tahle TD5 http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =4&t=18335" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale jestli nechces potkavat znamky koroze a treba nacate dvere a tak, tak budes muset hledat jehlu v kupce sena.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Koupě Defendra po milionté
Ja by som zobral niečo podobné ako je v tom inzeráte. Ak mám 250-300 000 tak za 200 kúpim auto viac-menej OK po tech. stránke, dám to do dielne niekomu, kto je v obraze (a takí tu sú) a zbytok peňazí by som investoval do opráv a prevencie. Neexistuje, aby si takto za 300tis nemal TOP Auto. Navyše ten z inzerátu je už upravený a je na ňom tých cca 50 000 navyše oproti sérii. Samozrejme to nemusí byť práve ten kus, ale niečo podobné.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Koupě Defendra po milionté
Ještě k těm motorům. Jestli to dobře chápu tak 300Tdi má menší výkon, vyšší spotřebu, ale lepší zátah od spodu. Naproti tomu TD5 má přesnej opak. Větší výkon, menší spotřebu, ale horší spodek. Takže teď babo raď. Ta 300Tdi se mi líbí, že je jednoduchá, žádná elektronika, ale občas tu čtu že chybí ten výkon, třeba při předjíždění. A ta vyšší spotřeba mě taky děsí, protože mám strašně těžkou nohu.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6484
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Koupě Defendra po milionté
To je tezky rict, jestli ma 300 vetsi zatah od spodu nebo TD5 a dokonce i to s tou spotrebou muze byt vselijak.
Ty auta maji samozrejme prevodovky a ruzne ridice, takze dost zalezi na tom, jak kdo radi a co od auta ocekava, podle toho pak slape i na plyn.
Ja jezdim lazo plazo TD5 a spotreba kolem 9 spis pod. Kdyz jsme jezdili treba tyden jenom na redukci a to tak jedna dva, max na trojku v himalajich, porad do kopce z kopce, ale zadny tezky off, tak spotreba stejne nepresahla 13. Nekdo by ale rekl, ze ja TD5 ani nevyuzivam, podle nanocomu radim tak, ze za turbem mivam jen obcas vyrazne vyssi tlak nez pred nim. Na druhou stranu, jak se dostanes do pisku, tak potrebujes kazdyho konika, tak to proste vytacim vic. Stejne tak kdyz te honej kamazy, podradim a pak se na ten plyn da v te TD5 docela spolehnout, kdyz to roztocis, tak to pak jede hezky a to ma nas motor najeto pres 270tisic, a je uplne bez uprav. Ja jsem se snazil na auto nedavat zbytecne hovadiny, kazde kilo jde proti vykonu i spotrebe. Se spotrebou u tehle krabic souvisi taky dost rychlost, v podstate nejezdim pres sto, spis kolem 80, coz je vlastne strasne pomalu.
Herdek zase dlouhej odstavec a zase o nicem
Ty auta maji samozrejme prevodovky a ruzne ridice, takze dost zalezi na tom, jak kdo radi a co od auta ocekava, podle toho pak slape i na plyn.
Ja jezdim lazo plazo TD5 a spotreba kolem 9 spis pod. Kdyz jsme jezdili treba tyden jenom na redukci a to tak jedna dva, max na trojku v himalajich, porad do kopce z kopce, ale zadny tezky off, tak spotreba stejne nepresahla 13. Nekdo by ale rekl, ze ja TD5 ani nevyuzivam, podle nanocomu radim tak, ze za turbem mivam jen obcas vyrazne vyssi tlak nez pred nim. Na druhou stranu, jak se dostanes do pisku, tak potrebujes kazdyho konika, tak to proste vytacim vic. Stejne tak kdyz te honej kamazy, podradim a pak se na ten plyn da v te TD5 docela spolehnout, kdyz to roztocis, tak to pak jede hezky a to ma nas motor najeto pres 270tisic, a je uplne bez uprav. Ja jsem se snazil na auto nedavat zbytecne hovadiny, kazde kilo jde proti vykonu i spotrebe. Se spotrebou u tehle krabic souvisi taky dost rychlost, v podstate nejezdim pres sto, spis kolem 80, coz je vlastne strasne pomalu.
Herdek zase dlouhej odstavec a zase o nicem
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
Re: Koupě Defendra po milionté
Spotreba vetsiny lidi na Defu tady je kolem 11litru(+/_). Td5 je ekologicky oklestena ale to se da vyresit.Pak ma vykonu az dost. 300tdi je drzak,da se asi taky nejak poladit ale o tom uz tu je popsano dost. Dukazem toho ze Td5 je drzak jsou Hanys a Kaca,o tom je toho tady taky dost. Lidi tu do Rumunska ale i Afriky jezdi obojim
Defika ve stari 10let bez koroze nesezenes,pokud ano ,stane se zarak
H.
Defika ve stari 10let bez koroze nesezenes,pokud ano ,stane se zarak
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
- cyril
- Příspěvky: 2751
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Re: Koupě Defendra po milionté
Vyměnit zbaštěnej Crossmember a opravit i další místa na rámu není vůbec žádný problém. Trvalo nám to asi dva dny. Pokud jsi člověk, kterej si některý věci umí udělat sám, je jedno jestli to bude Td5 nebo 300Tdi.
Měl jsem dvě DII s motorm td5 a teď jsem šel do 110 v třístovce. Rozdíl ve výkonu asi mírný bude, ale poladit se dá všechno. Jak psal Jenda, o tom už je toho tady napsáno dost. Já jezdím se svou nastrojenou 110 třístovkou na 255x85R16 za 11,5 nafty což mi na velkých kolech braly i Td5. Vím, disco a defík jsou jiná auta s jinými poměry převodů. Ale přesto...Pokud chceš investovat kolem 400 tisíc, kup něco za půlku a vraž to do oprav a úprav sám. Máš potom něco, o čem něco víš a za případný nedostatky si můžeš nadávat sobě.
Měl jsem dvě DII s motorm td5 a teď jsem šel do 110 v třístovce. Rozdíl ve výkonu asi mírný bude, ale poladit se dá všechno. Jak psal Jenda, o tom už je toho tady napsáno dost. Já jezdím se svou nastrojenou 110 třístovkou na 255x85R16 za 11,5 nafty což mi na velkých kolech braly i Td5. Vím, disco a defík jsou jiná auta s jinými poměry převodů. Ale přesto...Pokud chceš investovat kolem 400 tisíc, kup něco za půlku a vraž to do oprav a úprav sám. Máš potom něco, o čem něco víš a za případný nedostatky si můžeš nadávat sobě.
Re: Koupě Defendra po milionté
Za ty peníze se dá dneska už koupit Puma ne? I když je otázka jestli to je řešení..., osobně si spíš udělám starší třístovku, u novějšího auta mně to stejně bude brzo čekat taky, takže se tomu neuteče...
Jinak u Defa kolem roku 98 300Tdi (dle mých zkušeností) bude nutně řešit minimálně (teda pokud je v relativně slušném stavu a vše je OK s motorem, atd.):
- shnilé zadní dveře
- shnilé rámy zadních boční dveří
- načaté přední dveře
- zadní X-member
- přední náprava - koule, čepy, atd., kuláky
- tekoucí převodka řízení (často stačí jen utáhnout spony hadic)
- zaolejovaný intercooler
- vývěva před smrtí
- olej z motoru - odkapává přes domeček
- rozvodovka - odkapává, přetěsnění
- prosezené sedačky (retrim kit, atd.)
- kotouče, zarezlé brzdiče
- spousta kosmetiky (bubliny pod lakem, oloupané spodky dveří, padající čalounění stropu, ...)
- normální údržba - oleje, filtry, rozvody vč. gufer
- brzo začne téct P seal pod vodní pumpou
- asi žhavičky
- tlumiče
- unavená pera
- silentbloky "všude okolo náprav"
- ...
Pokud něco z toho udělal už předchozí majitel, tím líp...
Tím vším moje devadesátka i stodesítka prošla, dobré je to, že se to dá většinou řešit průběžně a nemusí se dělat všechno najednou... V plánu mám ale i další věci...
Jinak u Defa kolem roku 98 300Tdi (dle mých zkušeností) bude nutně řešit minimálně (teda pokud je v relativně slušném stavu a vše je OK s motorem, atd.):
- shnilé zadní dveře
- shnilé rámy zadních boční dveří
- načaté přední dveře
- zadní X-member
- přední náprava - koule, čepy, atd., kuláky
- tekoucí převodka řízení (často stačí jen utáhnout spony hadic)
- zaolejovaný intercooler
- vývěva před smrtí
- olej z motoru - odkapává přes domeček
- rozvodovka - odkapává, přetěsnění
- prosezené sedačky (retrim kit, atd.)
- kotouče, zarezlé brzdiče
- spousta kosmetiky (bubliny pod lakem, oloupané spodky dveří, padající čalounění stropu, ...)
- normální údržba - oleje, filtry, rozvody vč. gufer
- brzo začne téct P seal pod vodní pumpou
- asi žhavičky
- tlumiče
- unavená pera
- silentbloky "všude okolo náprav"
- ...
Pokud něco z toho udělal už předchozí majitel, tím líp...
Tím vším moje devadesátka i stodesítka prošla, dobré je to, že se to dá většinou řešit průběžně a nemusí se dělat všechno najednou... V plánu mám ale i další věci...
Country boy...
Re: Koupě Defendra po milionté
Ufff, chtěl jsem alespoň jeden až dva roky jezdit a na nic zásadního nešáhnout.
Ještě jestli mi poradíte s podvozkem? Přečetl jsem zde vše dostupné a nevím jestli to chápu dobře. Pochopil jsem že při normální jízdě v terénu když klouže jedno kolo, tak auto stojí pokud se neuzamkne mezináprava. Řeší se to špérou, nebo ruční vzduchovou uzávěrkou. Co je lepší? A jak je to u TD5 s ABS a kontrolou trakce, tam se to také dává?
Ještě jestli mi poradíte s podvozkem? Přečetl jsem zde vše dostupné a nevím jestli to chápu dobře. Pochopil jsem že při normální jízdě v terénu když klouže jedno kolo, tak auto stojí pokud se neuzamkne mezináprava. Řeší se to špérou, nebo ruční vzduchovou uzávěrkou. Co je lepší? A jak je to u TD5 s ABS a kontrolou trakce, tam se to také dává?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.