Nekvalitní nafta a TD5 (Rusko) - zkušenosti.

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
javor
Příspěvky: 53
Registrován: 27 led 2008 18:55

Nekvalitní nafta a TD5 (Rusko) - zkušenosti.

#1 Příspěvek od javor » 27 led 2008 19:17

Chtěl bych zakoupit Defendra 2006 a kromě denního ježdění s ním absolvovat i pár výletů na východ. Co vím, tak nafta v Rusku je hodně špatná. Má někdo zkušenosti v tomto směru? Možná, že s aditivama by to motor mohl zvládnout, co říkáte? Vím, že i když je TD5 elektronický, tak je vcelku spolehlivý a má předpoklady na dlouhodobé bezproblémové fungování, ale bojím se pronikání nafty do oleje u motorů od 2003. Už se to tady řešilo, ale nevím jestli kromě Vrchlabí je nějaké řešení. Neni šance, že u posledních ročníků už je problém vyřešený přímo z výroby? Nerad bych trnul, kdy se to objeví. 300TDi je možná lepší volba, ale já bych chtěl celkově zánovní auto.

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 3973
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + d5
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od low » 27 led 2008 19:45

no naftu jsem v rusku nebral, ale co jsem tam bral benzin, tak byl vzdy dobrej. myslim, ze na nafte, krome vody, se toho neda moc zkazit

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8484
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#3 Příspěvek od RudaK » 27 led 2008 19:51

low píše:no naftu jsem v rusku nebral, ale co jsem tam bral benzin, tak byl vzdy dobrej. myslim, ze na nafte, krome vody, se toho neda moc zkazit
I dá i dá.Záleží i na příměsích. :wink: ( viz řepka ,olej atd.... )
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 4831
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Nekvalitní nafta a TD5 (Rusko) - zkušenosti.

#4 Příspěvek od DanoDEF » 27 led 2008 20:12

javor píše: ...bojím se pronikání nafty do oleje u motorů od 2003. Už se to tady řešilo, ale nevím jestli kromě Vrchlabí je nějaké řešení. Neni šance, že u posledních ročníků už je problém vyřešený přímo z výroby? Nerad bych trnul, kdy se to objeví. 300TDi je možná lepší volba, ale já bych chtěl celkově zánovní auto.
u jazdeneho vozidla je smerodatne kolko to ma najazdene a kto s tym jazdil...takze vsetko veci nejasne. na Defe r.v.2004 mam najazdene od nova 165tis km a nema problem s prenikanim... ako si ho "zajazdis" tak ti bude fungovat.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 4831
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Nekvalitní nafta a TD5 (Rusko) - zkušenosti.

#5 Příspěvek od DanoDEF » 27 led 2008 20:14

javor píše: ...Možná, že s aditivama by to motor mohl zvládnout, co říkáte?
...zvykne sa dotankovat nejaky ten liter benzinu
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2780
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5, D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od erik » 27 led 2008 20:20

Ja znam pouze Ukrajinu a Belorusko. Na UA nafta peni a pistole na benzince ti zastavi asi 10l pred plnou . V Belorusku je nafta normalni. A v Rusku a Pobalti uvidim tento a pristi 2 tydny.
Na meTD5 a ani napovanemu motoru se to nijak neprojevovalo. O D3 bych mozna pochyboval :?:
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

javor
Příspěvky: 53
Registrován: 27 led 2008 18:55

#7 Příspěvek od javor » 27 led 2008 20:39

Takže to pronikanání nafty byste nijak neřešily? V tom Rusku osobní diesely vůbec nejezdí, naftu tam tankujou jenom Kamazy, takže to s tou kvalitou nevidím moc růžově. Podle mě to tam ředí kvůli zisku. Možná kdyby se tankovalo jenom ve velkých městech, tak by to mohlo projít. Ale to se furt bavíme o evropské časti. Já mám v úmyslu jet spíš do Kazachstánu a Mongolska. Tam to vidím bledě. Anebo řešení č.2: na ten výlet si koupit UAZa sanitku. Za pade tisíc se dá sehnat a na východě prodává díly každá babka u silnice a generálku motoru udělá kdokoliv a kdekoliv. A nemusím se bát, že po mně půjdou zloději.

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 3973
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + d5
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od low » 27 led 2008 20:41

houby vsak v celem rusku jezdej Toyoty Prada DiD motory a vse ok, byl bych uplne v klidu.

javor
Příspěvky: 53
Registrován: 27 led 2008 18:55

#9 Příspěvek od javor » 27 led 2008 20:56

Byl sem tam naposled v roce 2004 a nafťáky tam skoro nebyly (já sem zase viděl akorát LC 80 a 100 - co rusáci říkali, tak je to jediné diesel auto, které tam je vyzkoušené a vydrží). Je možné, že se stav trochu změnil a už tam jezdí aj commonrajly. Každopádně na dálný východ by byla 300Tdi mnohem lepčí. Ještě pokukuju po LC78 s EURO4.

ATOL
Příspěvky: 410
Registrován: 09 úno 2007 14:27
tel.: 777 832 708
Bydliště: Vojnův Městec

#10 Příspěvek od ATOL » 27 led 2008 22:15

low píše:no naftu jsem v rusku nebral, ale co jsem tam bral benzin, tak byl vzdy dobrej. myslim, ze na nafte, krome vody, se toho neda moc zkazit
ruská nafta má akorát větší obsah síry...
JEEP Wrangler Rubicon, JEEP Grand Cherokee, Polaris RZR 900 XP, Polaris Sportsman 850 XP,

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2618
Registrován: 25 říj 2006 08:42
tel.: 603145905
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Stavros » 28 led 2008 08:14

javore, ja bych kazdopadne koupil LC 78. uz kvuli vsemu, ta 4,2L je proste vynikajici.
Zkus zapatrat na www.mobile.de

S Td5-kou nema nejaky mongolsko cenu, co jsem byl na nejakejch prednaskach, tak do nadrzi tam lejou kde co.

javor
Příspěvky: 53
Registrován: 27 led 2008 18:55

#12 Příspěvek od javor » 28 led 2008 15:12

Dálný východ nemá cenu, to je jasné. Co se týče trvanlivosti jako takové, tak se ale říká, že TD5 byla v pohodě do roku 2002. Pak se kvůli emisím dělali nějaké úpravy na hlavě a kvůli tomu sou ty problémys naftou v oleji. Nebo naspořit a koupit tu 2,8 a frknout ji tam před Mongolskem? Taky řešení, ale prodraží se to. Ale ze zánovního auta vyndavat zánovní motor :idea:

Liboslav
Příspěvky: 14
Registrován: 02 srp 2007 12:50
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Liboslav » 21 úno 2008 11:33

byl jsem před čtrnácti dny týden na Ukrajině. Nafta stojí okolo dvaceti korun a když se kupuje u hlavní silnice, tak by neměl být problém, protože tam jezdí nejenom stará ojetá auta, ale i spousta moderních a tak by nekvalitní palivo je brzo vyřadilo z provozu. Jo, a s defendrem jsem tam byl za celou tu dobu jedinej.Místní poliši si mysleli, že to je nějaký nový ruský model. I cestou přes Slovensko jsem žádného kolegu nepotkal. Libor
můj Defender se jmenoval definka

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4276
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: LRx3,RRx1
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od MOPADŽI » 21 úno 2008 20:57

Tak to čumím :shock: že jsi nikoho nepotkal... Já dnes za cestu jen do Nového Jičína potkal kolegu od nás spozahumen :lol: (už jsme se začali konečně i zdravit), potom vojenskou sanitku, vojenskou 90 a dokonce před Olomoucí obrněnýho a vyzbrojenýho Defa co má Prostějovský elitní útvar. Takže docela úroda :wink:
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Odpovědět