Defender 110 300tdi - Myso87

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
myso87
Příspěvky: 205
Registrován: 12 dub 2017 11:36
auto: Defender 110 300tdi

Re: Defender 110 300tdi - Myso87

#41 Příspěvek od myso87 » 15 dub 2018 07:32

Na streche mam zvnutra pod tapecem nalepeny odhlucnovaci molitan (cca 1cm hruby) a foliu co sa dava za radiator( taka biela pena s AL foliou). Snad to nieco zadrzi. V zime, ked bolo -12 a nemal som tam stropnicu ta folia mala na dotyk tteplotu len o malo mensiu ako ruka. Predpokladam ze bude izolovat podobne aj v lete. Od bulkheadu nejake teplo ide, no u mna najviac z tunela prevodovky. Pri dlhej jazde v lete ma kludne cez 40-50. Uz mam ale nakupene bitumenove platy s AL vrstvou (GroundZero asi 2,5m^2) a hned ako sa sklbi moj volny cas s teplotou aspon 20 stupnov, idem to cele oblepit. Kupil som si aj dBmeter, tak pomeram pred a po aplikacii.

Trochu som sa s tym dB metrom hral a dost ma prekvapilo co som nameral. Pri jazde cca 80tkou mam pri hlave 77dB no v priestore noh je 84dB. Uz sa necudujem ze pes sa na podlahe nikdy nechce vozit a vzdy mi lezie na sedacku. V 110km/h som nameral 105dB - priblizne ako motorka v slusnych otackach. :chuckle

Uživatelský avatar
myso87
Příspěvky: 205
Registrován: 12 dub 2017 11:36
auto: Defender 110 300tdi

Re: Defender 110 300tdi - Myso87

#42 Příspěvek od myso87 » 23 dub 2018 16:45

Mal som volny vikend, tak som sa hral s alobalovym legom. Naraznik od Vitcoma a kryt riadenia z paddocku. Hned je z toho krajsie auto.

ObrázekObrázek

Plus som nalepil prve odhlucnovacie bitumenove panely. Minul som cca 3,5 platu 75x50cm coz je cca 1/3 toho co som nakupil. Vytapetoval som podlahy az po palubovku, za poistkami a tunel prevodovky. Zalepil som diery do motoroveho priestoru a pod gumou fofrklacku som neoprenovou penou Gladen zatesnil kulisu.

ObrázekObrázek

Este mam v plane oblepit ten box na ktorom su sedacky a dat dole palubovku a jeden pas aj tam. Najviac hluku podla toho co som nastudoval prichadza (ak nie prepazkou od motora, tak) cez celne sklo. Teda nalepim este nieco na kapotu a mozno blatniky. Okolo kapoty uz mam gumu z skodovky ale ziadnu zmenu som si nevsimol. Ked nahodou nieco zostane, nalepim na bulkhead druhu vrstvu.

Co sa tyka merania dB metrom, na volnobehu bolo pri rucnej brzde priemerne 69dB a pri jazde 90km/h 83dB (v urovni usi 78dB). Po odhlucneni 68dB na volnobehu a prakticky bez zmeny 82dB dole ale pri hlave rovnakych 78dB pri jazde 90tkou. Subjektivne som si nevsimol ze by hluk od motora stichol, no mam pocit ze pri prejazde nerovnosti urcite zlepsenie nastalo. Potvrdila to aj moja polovicka, takze to musi byt pravda. :D

No a po praci trochu zabavy
Obrázek

Uživatelský avatar
victom
Příspěvky: 539
Registrován: 07 bře 2016 21:41
tel.: 00421905467739
auto: Defender puma 110 SW
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender 110 300tdi - Myso87

#43 Příspěvek od victom » 23 dub 2018 18:08

Ja som odhlucnil komplet búdu, aj pod palubovkou a keď som dodatočne oblepil aj kapotu tak som usúdil, že kapota je zbytočným tréningom zružnosti.
Kastliky pod sedačkami som spravil zo strany interiéru, aj z vnútra kastlíku plus utesnenie a očalúnenie B stlpikov. Výsledok je ten že netáhne na krýže. Strop by som druhý raz robil v poradí:
1.vrstva bitumen - proti vybraciám
2.vrstva mirelon - proti teplu
3.vrstva gladen Wave - proti hluku.
Treba sa zmestiť do 2,5 cm.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Defender 110 300tdi - Myso87

#44 Příspěvek od mr-tomas » 23 dub 2018 18:24

Mě se co se týče hluku a tepla osvětčilo gumové obložení od Exmoor trim. Po instalaci jsem konečně začal rozumět tomu co mi spolujezdec na dálnici říká. :grin:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender 110 300tdi - Myso87

#45 Příspěvek od komin » 23 dub 2018 19:51

To co si tam nalepil nie je na tlmenie hluku, ale na tlmenie vybracii, jasne ze je to zmena aj tak lebo ti uz nedrnci holi plech, ale na tlmenie hluku je toto https://jfauto.sk/akusticka-uhlikova-pena
LR DEFENDER 110 SW

filip91
Příspěvky: 422
Registrován: 21 lis 2017 23:27
tel.: +420774275329
auto: Def 300Tdi
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender 110 300tdi - Myso87

#46 Příspěvek od filip91 » 23 dub 2018 20:07

Takže objektivně má to smysl to lepit nebo ne? :grin:
Defender 110 300 tdi

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender 110 300tdi - Myso87

#47 Příspěvek od komin » 23 dub 2018 20:22

Urcite ma ale dokladne vsetko odmastit aby to dokonale vsade bolo prilepene aby medzi tym a plechom nekondenzovala voda a kde ten hlinik oxiduje tak to ani nedavaj lebo to este rychlejsie zhnije. Pomaha to urcite ked si vezmes ako vsetko drnci v defe tak to uplne prestane ak vsetko oblepis, a v defe si myslim ze najviac hluku ide podlahou a strechou.
LR DEFENDER 110 SW

Uživatelský avatar
myso87
Příspěvky: 205
Registrován: 12 dub 2017 11:36
auto: Defender 110 300tdi

Re: Defender 110 300tdi - Myso87

#48 Příspěvek od myso87 » 25 dub 2018 01:36

filip91 píše: 23 dub 2018 20:07 Takže objektivně má to smysl to lepit nebo ne? :grin:
No na tuto otazku este len pride odpoved ked to vylepim vsetko. Mam este cca 2x tolko bitumenovych tlmiacich platov a cca rovnake mnozstvo neoprenovej odhlucnovacej peny .
komin píše: 23 dub 2018 19:51 To co si tam nalepil nie je na tlmenie hluku, ale na tlmenie vybracii, jasne ze je to zmena aj tak lebo ti uz nedrnci holi plech, ale na tlmenie hluku je toto https://jfauto.sk/akusticka-uhlikova-pena
Ja viem ze to netlmi primarne hluk ale vibracie, len mojim pokusom som chcel zistit ci sa oplati ist do odhlucnovacich kitov co sa predrazene ponukaju napriec internetom. Napr:
Obrázek
A za seba vravim, ze kupit len toto a nic viac velky vyznam nema. Rozhodne toho treba viac a treba to vrstvit.

Podobnu odhlucnovaciu penu mam nalepenu samotnu zvnutra kastlikov pod sedackami a na kapote, no zmenu som nezaznamenal.
Jej problem je ze najlepsie vysledky ma logicky vtedy, ked na nu zvukova vlna narazi a rozbije sa v nej. Akonahle sa to zakryje napr tymi tazkymi gumami v interieri, straca to ucinnost priamo umerne stlaceniu a navyse je to nasiakave(coz je asi najvacsi problem). Preto mam nachystany neopren. Navyse nechavam na spojoch volne miesta, aby mala kde voda stat a nevzlinala mi pod pripadne zle prilepene platy.
ObrázekObrázekObrázek

Samozrejme ma berte s rezervou, este som nic neodhlucnil, len som studoval napriec internetom :D

alberth
Příspěvky: 318
Registrován: 17 bře 2013 09:11

Re: Defender 110 300tdi - Myso87

#49 Příspěvek od alberth » 25 dub 2018 09:26

já mám při 110km hlučnost cca 85dB, kdyby do 90ti.
V 90tce jsme někde 75-80dB.
Měřím ale mobilem, tři různé aplikace, takže průměr.
I kdyby to nesedělo, protože to měření bude mimo díky měřícímu zařízení, tak třeba p.Pešl o tom autě prohlásil, že to je snad jediný Def s kterým se dá jet na dálnici.

Auto nemá kromě dveří, už skoro žádný interiér - plus části gumových koberců co se ještě nerozpadly ( tedy pouze v přední části, pod sedačkami už taky není ). Střecha je holá.

Jezdí na origo plechových kolech, pneu rozměr co tam má být.
Redukční převodovka mám z Discovery, pokles otáček motoru cca o 500ot/min, tedy i méně trápím motor nejen nás.
Na autě není nic co nepotřebuji, protože to nevyužiji.

Nejlepší investice do odhlučnění.

Uživatelský avatar
myso87
Příspěvky: 205
Registrován: 12 dub 2017 11:36
auto: Defender 110 300tdi

Re: Defender 110 300tdi - Myso87

#50 Příspěvek od myso87 » 01 kvě 2018 17:35

Pridavka z Disco uz je v rieseni :). Znizenie otacok pri 75 vs 90km/h sice nemam odmerane ale hlucnost klesa velmi vyrazne. to je cca tych 15%. Ono aerodynamicky hluk neovplyvnim, takze cast tam ostane, ale uz len v 90 vyradit do neutralu je pocit ako presadnut do limuziny :D .

Defender strati tych 15% v tahu a pri akceleracii, ale nemyslim ze mi to bude chybat. Tazne nemam, nalozeny nejazdim, mam male kolesa a hlavne ked sa uz rozbehnem, tak 90% casu radim medzi 4 a 5. V obciach 4ka mimo 5ka. V najhorsom dam vacsi medzichladic a poladim cerpadlo :angel

Uživatelský avatar
myso87
Příspěvky: 205
Registrován: 12 dub 2017 11:36
auto: Defender 110 300tdi

Re: Defender 110 300tdi - Myso87

#51 Příspěvek od myso87 » 07 črc 2018 03:03

Proces odhlucnovania sa posunul takmer do konca. Vdaka mojej lenivosti este stale nemam nic za palubovkou ale pridavka 1:22 z Disco Josef-Z (Jugin) uz je nahodena a odskusana. Vysledky merania dB metrom pri roznych rychlostiach som nahadzal do tabulky a potvrdili sa presne moje pocity. Odhlucnenie bitumenom a penou odstranuje hluk velmi pekne, no najvacsi uspech ma v potlacani hrkotania a drncania. Doklada to aj rozdiel 4dB pri vytlacenej spojke v 90km/h. Na rev motora to nejako nezabera. Znizit mu otacky tou rozvodovkou malo ale zasadny efekt. Hlavne okolo 100vky sa normalne dokazeme bavit. Mal som tendenciu pri rozhovoroch spomalovat na 85-90 aj na dialnici, no zvladli sme cez 400km a skor som sa prichytil palit to 110 za sustavneho rozpravania. Skoda len ze strata tych 15% sily tomu autu zjavne neprospelo. Od 110 hore uplne vykapali kone(aj tak som siel 120 iba 3x za 30tis km). Dam este casom turbo na repas a mozno vacsi intercooler a tym snad nejake koniky resuscitujem.
Obrázek
Obrázek
Tabulka:
Obrázek

Nedelne vencenie pre potesenie oka :wink:

Obrázek

Uživatelský avatar
mikihran
Příspěvky: 464
Registrován: 18 lis 2008 19:21
tel.: 777029160
Bydliště: Dolní Těšice

Re: Defender 110 300tdi - Myso87

#52 Příspěvek od mikihran » 07 črc 2018 09:14

Myso,Alberth má někdo z vás otáčkoměr?Já jsem přídavku 1.2 dal do 90tky 300tovky a jsem na vážkách ,jestli to nevrátit.Ten výkon klesl hodně.Hlavně při rozjezdu"nově postavené auto,užovky, váha 1740kg,motor 100pro sav".Předtím to trhalo při rozjezdu asfalt :grin: .Hluk sice poklesl,ale otázka je jestli raději výkon,nebo pár db dolů.Po dálnici nejezdím,pouze okrsky a v rychlostech,kterých se pohybuji,ten rozdíl hluku není velký"nejsem závodník,kochám se krajinou".Na spotřebu nevěřím,že to bude mít vliv,protože s 1,4 jsem lechtal plyn,teď musím přišlapávat daleko víc.Takže proč tu 1.2 trpět mně napadá jen ve spojitosti s otáčkami motoru.Proto se ptám na ten otáčkoměr.Zajíme mně otáčky tak max.do 100km rychlosti.Těch 500 pokles je nějak odměřených.Když to vezmu selským rozumem.Tak když mám 1.4 tak rychleji přeřadím,nemusím tak rozjíždět auto jak při 1.2 a hlavně nemusím furt řadit po městě jak s 1.2.Nezdá se mi ,že by ten rozdíl byl stále 500ot. na motoru.Jasně ve 100 po rovině to bude určitě. A poslední věc.jak vyřešit u 1.2 náhon na bovden rychloměr ve Al skříní?1.2 má na plastovém ozub. kolečku víc zubů,ale nejde použít,protože do ní nejde nasunout bovden"čtyřhraná díra je menší" no a když necháš z 1.4 aby to pasovalo,tak je zkreslení v 50km/h +6 v 90+10.Jak jste řeší,neřešili :grin: tohle?Koukal jsem,že jdou náhony tachometru koupit podle barviček modrá 20zubů,zelená 21 zubů,žlutá 22 zubů,černá 23 zubů,ale nikde není jak velká je vnitřní díra.A má těch přídavek více a1.4 ky všechny modré a 1.2ky všechny černé"nebo naopak teď nevím"A zbrušovat čtyřhran v bovdenu se mi nechce,když možná půjdu zpět na 1.4.
Dík za reakci

alberth
Příspěvky: 318
Registrován: 17 bře 2013 09:11

Re: Defender 110 300tdi - Myso87

#53 Příspěvek od alberth » 07 črc 2018 21:19

....
Naposledy upravil(a) alberth dne 07 črc 2018 21:21, celkem upraveno 1 x.

alberth
Příspěvky: 318
Registrován: 17 bře 2013 09:11

Re: Defender 110 300tdi - Myso87

#54 Příspěvek od alberth » 07 črc 2018 21:20

Před ti už neřeknu, ale půjde dopočítat.
Tady máš aktuální čísla, řídí Saša.

Stupeň 5., Tacho 100km/hod, nanocom 96 km/hod, GPS 95km/hod, 2.170 ot/min
Stupeň 5. Tacho 110km/hod, nanocom 105 km/hod, GPS 104km/hod, 2.370 ot/min
Plus mínus

Motor je TD5, chybějící výkon vyřešila úprava palivové mapy, auto máme primárně jako osobák/obytňák, terén nula. Bez úpravy mapy byl problém udržet stabilních 110-120 km/hod, po úpravě kopec/ne kopec jede, dokonce i zrychluje pokud to není zrovna nějaká extra dlouhá drapa.

Spotřeba dlouhodobě 10 l/100km, dá se i za méně ale na dálnici jezdit 90 to nechám kamionům.
U takto nastaveného auta nemáme problém ujet 1000km/den.
Nicméně i tak je v to velká dávka slabosti pro toto auto.

Pokud bych jezdil jak píšeš, pak originalni nastavení nebude mít smysl měnit.
Dokud motoru nepomůže turbo, odspodu se prostě sbírá blbě pořád, mapa nemapa.
Jakmile má potřebné otáčky pak mapa jiné rozvodovce zásadně pomohla.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Defender 110 300tdi - Myso87

#55 Příspěvek od DanoDEF » 08 črc 2018 07:52

alberth píše: 07 črc 2018 21:20 Motor je TD5, chybějící výkon vyřešila úprava palivové mapy, auto máme primárně jako osobák/obytňák, terén nula.
... nemas to odvazene ?
... ake kolesa pouzivas ?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

alberth
Příspěvky: 318
Registrován: 17 bře 2013 09:11

Re: Defender 110 300tdi - Myso87

#56 Příspěvek od alberth » 08 črc 2018 11:20

od konce.. originální, ty nejužší co tam jdou dát. Přešel jsem na ně postupně od rozměru 265mm.. na nich auto po vyřazení rychlosti brzdilo samo.
Pravda vypadaly pěkně, ale jezdit se na tom nedalo.

Nemám změřeno, ale nechám změřit samotného mě to zajímá. Do podzimu se k tomu snad dostanu.
Mám přepínatelnou ECU, tak není problém mapy originální/neoriginální přehazovat.

Ví někdo kde je možno nechat nejblíže moravskoslezskému kraji kde lze nechat změřit ?

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender 110 300tdi - Myso87

#57 Příspěvek od MOPADŽI » 09 črc 2018 10:19

Krásné téma, krásný výlet.
72dnů, 25tis. km, někam bych jel :)
Jste borci !
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
stiinek
Příspěvky: 645
Registrován: 20 pro 2013 23:27
auto: D2 Td5 2004
Bydliště: Pošukov

Re: Defender 110 300tdi - Myso87

#58 Příspěvek od stiinek » 09 črc 2018 11:03

mikihran píše: 07 črc 2018 09:14 Nezdá se mi ,že by ten rozdíl byl stále 500ot. na motoru.
To určitě ne. Jestli dobře počítám, je rozdíl nějakých 15%
Tam kde máš na jakejkoli kvalt s 1,4 2000ot, bude s 1,2 1700.
Při 3500 na 1,4 bude 2975 na 1,2 - tedy zhruba těch 500 rozdíl.
Disco2 Td5 2004
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Defender 110 300tdi - Myso87

#59 Příspěvek od mr-tomas » 09 črc 2018 11:06

Na tohle je nejlepší kalkulačka na ashcroftu https://www.ashcroft-transmissions.co.u ... _calc.html
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
mikihran
Příspěvky: 464
Registrován: 18 lis 2008 19:21
tel.: 777029160
Bydliště: Dolní Těšice

Re: Defender 110 300tdi - Myso87

#60 Příspěvek od mikihran » 09 črc 2018 12:27

No ta kalkulačka mi právě nejde?

Odpovědět