Def Td5 nafta ve vodě

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Marekdefendere
Příspěvky: 206
Registrován: 11 čer 2016 20:33
tel.: 604167389
auto: Land rover defender

Def Td5 nafta ve vodě

#1 Příspěvek od Marekdefendere » 03 bře 2020 20:33

Ahoj , neřešil někdo problém že se mu dostávala nafta do chladícího systému. Defender TD5 motor 10p.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Def Td5 nafta ve vodě

#2 Příspěvek od MadTom » 03 bře 2020 20:44

TD5ka má vodní chladič nafty, a vzhledem k tomu, že v naftovém okruhu je větší tlak než za studena ve vodním, tak bych začal tady. Běžné teda je, že v tom ztvrdnou Okroužky a teče z toho voda, ale dovedu si představit i nějakou prasklinku. Demontáž je jednoduchá. Potom se to dá pěkně natlakovat do naftové části a ve vodní části koukat, jestli to bublá.
Druhá možnost je prasklina v hlavě - tam je tlak nafty větší. Ale to se bude zjišťovat o dost hůř.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
dabartos
Příspěvky: 838
Registrován: 14 srp 2011 13:08
auto: DI-200TDI , Free 1.8
Kontaktovat uživatele:

Re: Def Td5 nafta ve vodě

#3 Příspěvek od dabartos » 03 bře 2020 20:51

Už jsem to řešil X krát a vždy to byla prasklá hlava...
http://WWW.DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false;

Marekdefendere
Příspěvky: 206
Registrován: 11 čer 2016 20:33
tel.: 604167389
auto: Land rover defender

Re: Def Td5 nafta ve vodě

#4 Příspěvek od Marekdefendere » 04 bře 2020 07:42

dabartos píše: 03 bře 2020 20:51 Už jsem to řešil X krát a vždy to byla prasklá hlava...
A kdyby to byla ta hlava. Tak nová nebo se to dá opravit??

Marekdefendere
Příspěvky: 206
Registrován: 11 čer 2016 20:33
tel.: 604167389
auto: Land rover defender

Re: Def Td5 nafta ve vodě

#5 Příspěvek od Marekdefendere » 04 bře 2020 08:15

MadTom píše: 03 bře 2020 20:44 TD5ka má vodní chladič nafty, a vzhledem k tomu, že v naftovém okruhu je větší tlak než za studena ve vodním, tak bych začal tady. Běžné teda je, že v tom ztvrdnou Okroužky a teče z toho voda, ale dovedu si představit i nějakou prasklinku. Demontáž je jednoduchá. Potom se to dá pěkně natlakovat do naftové části a ve vodní části koukat, jestli to bublá.
Druhá možnost je prasklina v hlavě - tam je tlak nafty větší. Ale to se bude zjišťovat o dost hůř.
Chladič jsem měl sundaný a nic ani bublinka. Natlakováno na 4 bary.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Def Td5 nafta ve vodě

#6 Příspěvek od MadTom » 04 bře 2020 09:04

Takže asi ta hlava. Sundat, natlakovat a podle toho, kde to bude bublat, tak rozhodnout, jestli vařit nebo ne.
Ještě mě napadá, že by to možná šlo natlakovat do naftového kanálu i bez sundání hlavy, aby jsi měl jistotu, že to neděláš zbytečně. Akorát nevím, jestli když to budeš dělat na studeném motoru, jestli se nemůže stát, že to bude těsnit, a prasklina se projeví až po ohřátí.
Každopádně, pokud máš naftu ve vodě, tak počítej s nutností vymytí celého chladicího systému zevnitř - guma nemá moc ráda styk s olejem nebo naftou a čase by to mohlo poškodit některou hadici nebo těsnění. Takže pokud rozborka, tak i pořádné vyčištění.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Marekdefendere
Příspěvky: 206
Registrován: 11 čer 2016 20:33
tel.: 604167389
auto: Land rover defender

Re: Def Td5 nafta ve vodě

#7 Příspěvek od Marekdefendere » 04 bře 2020 09:36

:rofl
MadTom píše: 04 bře 2020 09:04 Takže asi ta hlava. Sundat, natlakovat a podle toho, kde to bude bublat, tak rozhodnout, jestli vařit nebo ne.
Ještě mě napadá, že by to možná šlo natlakovat do naftového kanálu i bez sundání hlavy, aby jsi měl jistotu, že to neděláš zbytečně. Akorát nevím, jestli když to budeš dělat na studeném motoru, jestli se nemůže stát, že to bude těsnit, a prasklina se projeví až po ohřátí.
Každopádně, pokud máš naftu ve vodě, tak počítej s nutností vymytí celého chladicího systému zevnitř - guma nemá moc ráda styk s olejem nebo naftou a čase by to mohlo poškodit některou hadici nebo těsnění. Takže pokud rozborka, tak i pořádné vyčištění.
Jasný chápu jak to myslíš a kam to připojit ten vzduch abych to mohl odzkoušet.

Marekdefendere
Příspěvky: 206
Registrován: 11 čer 2016 20:33
tel.: 604167389
auto: Land rover defender

Re: Def Td5 nafta ve vodě

#8 Příspěvek od Marekdefendere » 04 bře 2020 09:37

:S
MadTom píše: 04 bře 2020 09:04 Takže asi ta hlava. Sundat, natlakovat a podle toho, kde to bude bublat, tak rozhodnout, jestli vařit nebo ne.
Ještě mě napadá, že by to možná šlo natlakovat do naftového kanálu i bez sundání hlavy, aby jsi měl jistotu, že to neděláš zbytečně. Akorát nevím, jestli když to budeš dělat na studeném motoru, jestli se nemůže stát, že to bude těsnit, a prasklina se projeví až po ohřátí.
Každopádně, pokud máš naftu ve vodě, tak počítej s nutností vymytí celého chladicího systému zevnitř - guma nemá moc ráda styk s olejem nebo naftou a čase by to mohlo poškodit některou hadici nebo těsnění. Takže pokud rozborka, tak i pořádné vyčištění.
Hlavně mi to je divný auto jsem nikde neuvařil. A ani mi to nevaří. Prostě nic. Jen tyhle příznaky.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Def Td5 nafta ve vodě

#9 Příspěvek od MadTom » 04 bře 2020 09:57

Tohle jsem konkrétně nedělal, ale odpojit hadice s vodou, aby bylo vidět, jestli to začne někudy bublat. Odpojit hadice od nafty co jdou do motoru a postupně to nafouknout vzduchem. Za normálního provozu se do motoru tlačí nafta přes blok regulátoru, ta jde následně do hlavy, kde plní vstřikovače, a na noci hlavy přes regulátor do chladiče a zpět do "nádrže". Regulátor drží tlak v hlavně na 4 Barech - je na výstupu z hlavy, a co je nad 4 Bary, tak pouští zpět do nádrže. Takže 4 Bary vzduchu to musí vydržet, a to už je dost tlaku, aby to někde bublalo.
Euro 3 hlavy trpěly na praskliny v uložení vstřikovačů - následně pronikala nafta do oleje. Tohle může být podobné. Rozborka tě podle mě nemine, tlaková zkouška na autě je spíš pro klid, že to není něco jiného.
Koukni se do RAVE - jsou tak obrázky jak palivového systému, tak systému chlazení.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Marekdefendere
Příspěvky: 206
Registrován: 11 čer 2016 20:33
tel.: 604167389
auto: Land rover defender

Re: Def Td5 nafta ve vodě

#10 Příspěvek od Marekdefendere » 04 bře 2020 10:29

A kde najdu to rawe prosímtě?

Uživatelský avatar
stiinek
Příspěvky: 645
Registrován: 20 pro 2013 23:27
auto: D2 Td5 2004
Bydliště: Pošukov

Re: Def Td5 nafta ve vodě

#11 Příspěvek od stiinek » 04 bře 2020 10:33

Disco2 Td5 2004
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)

Marekdefendere
Příspěvky: 206
Registrován: 11 čer 2016 20:33
tel.: 604167389
auto: Land rover defender

Re: Def Td5 nafta ve vodě

#12 Příspěvek od Marekdefendere » 04 bře 2020 11:03

Děkuji

Marekdefendere
Příspěvky: 206
Registrován: 11 čer 2016 20:33
tel.: 604167389
auto: Land rover defender

Re: Def Td5 nafta ve vodě

#13 Příspěvek od Marekdefendere » 04 bře 2020 11:32

MadTom píše: 04 bře 2020 09:57 Tohle jsem konkrétně nedělal, ale odpojit hadice s vodou, aby bylo vidět, jestli to začne někudy bublat. Odpojit hadice od nafty co jdou do motoru a postupně to nafouknout vzduchem. Za normálního provozu se do motoru tlačí nafta přes blok regulátoru, ta jde následně do hlavy, kde plní vstřikovače, a na noci hlavy přes regulátor do chladiče a zpět do "nádrže". Regulátor drží tlak v hlavně na 4 Barech - je na výstupu z hlavy, a co je nad 4 Bary, tak pouští zpět do nádrže. Takže 4 Bary vzduchu to musí vydržet, a to už je dost tlaku, aby to někde bublalo.
Euro 3 hlavy trpěly na praskliny v uložení vstřikovačů - následně pronikala nafta do oleje. Tohle může být podobné. Rozborka tě podle mě nemine, tlaková zkouška na autě je spíš pro klid, že to není něco jiného.
Koukni se do RAVE - jsou tak obrázky jak palivového systému, tak systému chlazení.
Mě je divný kudy se tam může dostat. Kdyby to bylo do toho oleje tak to chápu. Ale do vody? Ten chladič jsem tlakoval a bez úniku.

Uživatelský avatar
dabartos
Příspěvky: 838
Registrován: 14 srp 2011 13:08
auto: DI-200TDI , Free 1.8
Kontaktovat uživatele:

Re: Def Td5 nafta ve vodě

#14 Příspěvek od dabartos » 04 bře 2020 12:19

Tak v hlavě jsou kanály na naftu i na vodu....
http://WWW.DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false;

Marekdefendere
Příspěvky: 206
Registrován: 11 čer 2016 20:33
tel.: 604167389
auto: Land rover defender

Re: Def Td5 nafta ve vodě

#15 Příspěvek od Marekdefendere » 04 bře 2020 14:37

dabartos píše: 04 bře 2020 12:19 Tak v hlavě jsou kanály na naftu i na vodu....
Asi mě ta hlava nemine.

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Def Td5 nafta ve vodě

#16 Příspěvek od Kokesek » 04 bře 2020 15:11

ObrázekObrázekObrázek


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Marekdefendere
Příspěvky: 206
Registrován: 11 čer 2016 20:33
tel.: 604167389
auto: Land rover defender

Re: Def Td5 nafta ve vodě

#17 Příspěvek od Marekdefendere » 04 bře 2020 15:39

Kokesek píše: 04 bře 2020 15:11 ObrázekObrázekObrázek
To je to místo úrazu?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Pidt01
Příspěvky: 5
Registrován: 13 úno 2023 18:41
tel.: 725051574
auto: Defender

Re: Def Td5 nafta ve vodě

#18 Příspěvek od Pidt01 » 13 úno 2023 18:52

Zdravim pratele 😃
Resim prasklou hlavu nafta ve vode , td5, chci se zeptat kde novou hlavu kvalitni jestli mate nekdo zkusenost ? Dekuji za info

Odpovědět