Prostupnost blátivým terénem u 110

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
medvěd
Příspěvky: 14
Registrován: 09 pro 2008 19:34
Bydliště: Vyškov

Prostupnost blátivým terénem u 110

#1 Příspěvek od medvěd » 14 pro 2008 19:26

Měl jsem 90 TDI r.v.1993. Před týdnem jsem pořídil 110 TD5 r.v.2003 a starou dobrou 90 prodal. Dnes jsem se zhrozil. Tam, kde jsem s tou devadinou projel blátem vcelku bez problémů (při redukci a uzavřeném diferenciálu), tam jsem za stejných podmínek zůstal se 110 viset. U té devadesátky prostě vždycky kola hrabala a hrabala, až se vyhrabala a byl jsem z toho venku, nebo až se zahrabala, a byl jsem v pr.... Tady u té 110 se kola po zhruba vteřině až dvou prokluzování přestanou točit a jsem v pr.... hned na začátku. Ani nechci vědět, co to bude dělat na sněhu a ledu.
V manuálu cosi píšou o trakci, ale prd tomu rozumím, já jsem pilot, né mechanik. Ta trakce by podle mne měla řešit problém diferenciálu na nápravě (když je celá jedna strana v blatě nebo na ledu). Otázka je, jestli tam není nějaká závada, ale to bych se zase docela divil (má to najeto 90 tisíc a na autě je vidět, že s tím předešlý majitel jezdil slušně). Nemá s tím někdo zkušenost ?

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4276
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: LRx3,RRx1
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MOPADŽI » 14 pro 2008 20:23

Funguje ti mezináprava ? Co máš za pneu ?
Jinak co popisuješ, je podle mne nesmysl. Jediný rozdíl, je v tom, že 110 je trošku těžší než 90, má menší přechodový úhel, naopak lepší stabilitu, jak na silnici, tak v terénu, zejména při sjezdech a výjezdech, to je vše.

Jak píšeš, že když zapadneš netočí se kola...jako žádné kolo ? Potom ti "prokluzuje spojka". :roll:
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 3973
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + d5
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od low » 14 pro 2008 20:25

ze by chyba v pilotovi?

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2780
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5, D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od erik » 14 pro 2008 20:31

Urcite 90 tka ma lepsi prujezdnost v blate. Horsi v pisku a na kluzke ceste je o hodne min stabilni- nedrzi smer a musis opatrne.
Porid si zadni uzaverku a zkontroluj si funkci mezinapravove uzaverky...
Treba tak, ze si najdes maly , ale ostry kopecek na kterem ti bez zarazene mezinapravy budou prokluzovat kola a nevyjedes a pak zarad mezinapravu a jestli to bude stejne, tak tam neni zarazena....
Samo, ze existu7je hromada jinych zpusobu... kontrolka etc...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
Kangaroo
Příspěvky: 703
Registrován: 18 led 2007 18:18

bahno

#5 Příspěvek od Kangaroo » 14 pro 2008 20:32

Ahoj, já taky přešel z 90 na 110 obě TD5 a to o čem píšeš jsem nezaznamenal. jediný rozdíl je v přechodovém a zadním nájezdovém úhlu a hlavně v poloměru otáčení, v bahně mi to jezdí stejně. Asi máš něco rozbitý.

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2780
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5, D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od erik » 14 pro 2008 20:33

low píše:ze by chyba v pilotovi?
Setri ho... ma jen druhy prispevek a ty hned po podstate...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 4831
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#7 Příspěvek od DanoDEF » 14 pro 2008 20:36

low píše:ze by chyba v pilotovi?
... mozno ma malo "cudlikov"

... rozdiel medzi tvojou 90 a 110 je v TC - trakcna kontrola a ta niekedy byva na obtiaz nakolko pribrzduje kolesa a tym padom cele auto

... rozhodne nemozu kolesa prestat hrabat ak mas uzavretu medzinapravu tak aspon 2 musia hrabat

... ak ti kolesa hrabu resp preklzuju musi ti na pristrojovke svietit kontrolka "TC"
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Kangaroo
Příspěvky: 703
Registrován: 18 led 2007 18:18

#8 Příspěvek od Kangaroo » 14 pro 2008 20:40

DanoDEF píše:
low píše:ze by chyba v pilotovi?
... rozhodne nemozu kolesa prestat hrabat ak mas uzavretu medzinapravu tak aspon 2 musia hrabat

"
Jedno přední a jedno zadní

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8484
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#9 Příspěvek od RudaK » 14 pro 2008 20:44

No Defa nemám,ale D I je nastejno,akorát má jiný kabát a jinej rozvor ( 100 ).Tak mezinápravová uzávěrka a musí se točit na každý nápravě aspoň jedno kolo. :wink: Jinak jak píše Mopadži 110 je klidnější a líp drží stopu. Oblíbený rčení : Čočku a karéé a musí to čubat :lol: .
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Zanzibar
Příspěvky: 1965
Registrován: 12 lis 2008 17:34
tel.: +420602286657
Bydliště: Běleč
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Zanzibar » 14 pro 2008 21:02

mno , taky jsem se před lety snažil vyjet zasněženou sjezdovku v Tatrách v protisměru s DII a zakopal jsem se tak , že mě potupně tahal nějakej mladej maďar s mitsu..... přerval mi kurtu a uměl jen maďarsky , ale byl mooooc hodnej .
Že by to bylo pryžema ??? :lol: nebo pilotem :lol:
Už to nedělám , málo maďarů s diamantama v okolí :lol: naštěstí .....
tři series, jedna devadesátka a jedno disco :-)

Uživatelský avatar
Dusan
Příspěvky: 1042
Registrován: 03 srp 2008 23:19
auto: LR Defender 110 TD5

#11 Příspěvek od Dusan » 14 pro 2008 22:21

No, myslim, ze je chyba bud v pilotazi nebo gumach, jedinej rozdil je v tom prechodovym uhlu, jinak to na blate pokud mas dobry gumy je skoro k nezastaveni... viz par fotek co jsem daval do foru cca pred mesicem.

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4276
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: LRx3,RRx1
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: bahno

#12 Příspěvek od MOPADŽI » 15 pro 2008 09:10

Kangaroo píše:Ahoj, já taky přešel z 90 na 110 obě TD5 a to o čem píšeš jsem nezaznamenal. jediný rozdíl je v přechodovém a zadním nájezdovém úhlu a hlavně v poloměru otáčení, v bahně mi to jezdí stejně. Asi máš něco rozbitý.
Krásné obrázky Ondro :ty jeden...:
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
walter
Příspěvky: 63
Registrován: 23 dub 2008 09:49
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Prostupnost

#13 Příspěvek od walter » 15 pro 2008 09:50

Nejsem zdaleka zkušený šofér v terénu, ale musím říct že mě Defender (a je to 110) neustále zahanbuje, protože zatím jsem ještě skoro nikdy neskončil na jeho možnostech, ale na svojich. Především boční náklony nějak špatně snáším :oops:
V sobotu jsem zkoušel co umí v písku a umí toho zřejmě dost. Na přiložené fotografii jsem zkoušel kam až v písku vyjedu do kopce. Pokud jsem volil neagresivní pomalý styl se zavřenou uzávěrkou - mezinápravovou a pomalou redukcí, tak hezky šlapal než jsem narazil zadními koly na patu svahu a pak mi auto prostě schcíplo. Pokud jsem zvolil agresívnější styl tak jsem prostě hrabal a hrabal. Nemám ještě špéry na nápravách takže v takovém svahu a situaci už hrabe jen jedno zadní kolo a přední. To přední je k ničemu, neboť není zatíženo.
Uvítal bych nějaké vlákno s radami jak jezdit v terénu při různých situacích. Nebo jsem takové vlákno přehlédl?
Přílohy
pískovna
pískovna
Def_piskovna_2.jpg (36.61 KiB) Zobrazeno 6607 x
On the offRoad
Defender 110 TD5

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 3973
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + d5
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od low » 15 pro 2008 10:03

walter: teorie popsana na netu je jedna vec, ale IMHO daleko dulezitejsi je praxe. zkus dojet na nakej srazek a urcite tam najdes nekoho zkuseneho kdo si vedle tebe sedne a rekne co a jak

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5098
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

#15 Příspěvek od Rover » 15 pro 2008 11:53

Nemůže být ten problém hlavně v tom TC?
Country boy...

Uživatelský avatar
Martin_H
Příspěvky: 514
Registrován: 19 led 2007 12:35
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Martin_H » 15 pro 2008 11:56

DanoDEF píše:
low píše:ze by chyba v pilotovi?
... mozno ma malo "cudlikov"
... rozdiel medzi tvojou 90 a 110 je v TC - trakcna kontrola a ta niekedy byva na obtiaz nakolko pribrzduje kolesa a tym padom cele auto
... rozhodne nemozu kolesa prestat hrabat ak mas uzavretu medzinapravu tak aspon 2 musia hrabat
... ak ti kolesa hrabu resp preklzuju musi ti na pristrojovke svietit kontrolka "TC"
Defík z 93-ho má TC ?

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 3973
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + d5
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od low » 15 pro 2008 11:58

Martin_H to ne, ale 2003 jo o

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5098
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

#18 Příspěvek od Rover » 15 pro 2008 11:59

On píše ale 2003... Já mám TC v RRC z 1994, na sněhu (v hlubokém sněhu) to kupodivu funguje dobře, v blátě nevím, do bláta nejezdím...
Country boy...

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#19 Příspěvek od jezbera ivan » 15 pro 2008 12:25

Martin_H píše:Defík z 93-ho má TC ?
Nema. TC moze mat defik od TD5 vyssie a to vzdy ten, co ma aj ABS, inak TC nema. Ja som nebol TC fanusik donedavnam ale v D90 TC mam a musim povedat, ze je to super vec! Na rozdiel od DII, kde som mal pocit, ze TC auto najma brzdi. V D90 to funguje super a prejde to veci o ktorych by sa mi bez TC alebo uzavierok ani nesnivalo. Myslim, ze je to tym, ze D90 je ovela lachsi a tym je TC system ucinnejsi. Zadnu uzavierku mam uz dva mesiace v garazi a musim povedat, ze mi este nechybala. Tak, kde som zatial ostal visiet, by mi zadna spera nepomohla.
Ale pre istotu marian namontoval vypinac TC na palubovku, keby niekedy prisla potreba TC vypnut. Ono zalezi dost aj od stylu jazdy a osvojenia si toho, ze tam to TC je a ako ho spravne vyuzit vo vlastny spospech a nie len ocakavat ze elektronika to za mna vyriesi a ja mam len stlacit plynovy pedal.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 4831
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#20 Příspěvek od DanoDEF » 15 pro 2008 12:37

jezbera ivan píše: ...Myslim, ze je to tym, ze D90 je ovela lachsi a tym je TC system ucinnejsi.
... ano vaha s tym suvisi a tiez sirka pneu
jezbera ivan píše: Ale pre istotu marian namontoval vypinac TC na palubovku, keby niekedy prisla potreba TC vypnut.
... ten cas pride, prudke zjazdy na listi s mokrym podkladom a zjazd po ujazdenom snehu

... ja mam vypinanie urobene tak, ze pri nastartovani sa vypnutie samo zrusi takze akoby vsetko OK
jezbera ivan píše: Ono zalezi dost aj od stylu jazdy a osvojenia si toho, ze tam to TC je
... to je ta spravna veta
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Odpovědět