Zima a jekot palivoveho cerpadla

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Land Lover
Příspěvky: 81
Registrován: 02 kvě 2008 19:05
auto: LR Discovery II Td5

#21 Příspěvek od Land Lover » 12 led 2009 19:32

No co když už jsem to prokaučoval, a už nenastartuju?? co stim.
Přes víkend to stálo na mraze a je konec, nechytne to.

To čerpadlo ječí když je větší mráz, ale jinak je v pohodě (např. při odpoledním startování). Ječí to jen když to stálo dlouho na mraze.
A myslim, že nic zacpanýho nemám, protože to startovalo v pohodě, prostě to zamrzlo a je konec.


Mám teda Disco Td5 a ne defa, ale nechci začínat nové téma.

Uživatelský avatar
Pama
Příspěvky: 181
Registrován: 10 led 2009 20:26
tel.: 724365722
auto: většina LR
Bydliště: Vyškov

#22 Příspěvek od Pama » 12 led 2009 20:33

Tak už mám bohužel stejnou zkušenost,ráno jsem vlez do Defa a jako z kopíráku:ječelo čerpadlo, motor šel na prase, (to sem ale myslel, že jsou to ty čtyry žhaviče na pěti válcích -TD5....).Rozdí byl jen v tom,že mi Defin po půl kilometru na silnici chcíp...
Nalil jsem litr benzínu do nafty a po chvíli startování vše ok.

Takže jsem si jist, že čerpadla u všech jsou v poho. jen jsme zapoměli
aditivovat proti parafinování v mraze....:-(

Myslím si ale,že je dobrej nápad přidat olej, ale ne kvůli zamrzání (jak někteří kluci myslí), ale pro namaštění směsi, aby nešlo srát čerpadlo a rozhodně dám dvojtakťák motorový. Klucí dík za inspiraci!

Nejsem motorář, ale rozhodně bych nedával hydrauliku,převodovej a už vůbec né rostlinej (řek bych, že se bude blbě rozpouštět a při spalování bude karbonovat). ale chtělo by to radu odborníka.

Uživatelský avatar
Land Lover
Příspěvky: 81
Registrován: 02 kvě 2008 19:05
auto: LR Discovery II Td5

#23 Příspěvek od Land Lover » 12 led 2009 21:43

Takže benzín to srovnal? A když mám asi 3/4 nádrže nafty, kolik tam mám dát benzínu?

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

#24 Příspěvek od Jenda » 12 led 2009 21:44

Co takhle v tehle mrazech natankovat poradnou naftu.
Ac je nemam rad,tak treba Verva od Benziny vypada ze se jen netvari jako neco co neni.Mam na mysli Shell :!:
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
zdenek666
Příspěvky: 341
Registrován: 09 čer 2008 14:32
tel.: +420722074098
Bydliště: Vyškov na Moravě

#25 Příspěvek od zdenek666 » 12 led 2009 22:05

Mě taky ječelo čerpadlo, jenom když jsem měnil pal. filtr, jak se to ovzdušnilo, bylo to OK.
A jakej olej tam zítra teda nalít?
LR Disco II TD5 auto

Uživatelský avatar
Land Lover
Příspěvky: 81
Registrován: 02 kvě 2008 19:05
auto: LR Discovery II Td5

#26 Příspěvek od Land Lover » 12 led 2009 22:54

Nafta co zmrzne při -20°C to je nic moc.
Asi zkusim tu Benzinu, až se mi to podaří zprovoznit.

Uživatelský avatar
Luboš M.
Příspěvky: 3301
Registrován: 09 úno 2007 17:16
tel.: 608 969 607
auto: Defender 110
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od Luboš M. » 12 led 2009 23:30

Land Lover píše:Nafta co zmrzne při -20°C to je nic moc.
Asi zkusim tu Benzinu, až se mi to podaří zprovoznit.
Včera natankováno na doporučení u beníny a čerpadlo jenom ševelí. Start ráno super, vůbec nekoktal.
Jinak mám na dvoře 4 defíky dovezené ze španěl a každému řve čerpadlo. Tedy si myslím že je to opravdu naftou nebo zavzdušněním čerpadla.
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.

Uživatelský avatar
Pama
Příspěvky: 181
Registrován: 10 led 2009 20:26
tel.: 724365722
auto: většina LR
Bydliště: Vyškov

Pískající čerpadlo:

#28 Příspěvek od Pama » 13 led 2009 15:32

Můj názor:

- Pískot je pro zvýšený odpor v průtoku rozvody pro zaparafinování,
nebo zamrznutí vody z nádrže.
- A pořádnou naftu....kde ji brát?já bral výhradně u Shell
(páč sem si myslel,že ta je nej, ale:-(.....).Takže určitě budu po této zkušenosti přidávat směs benzínu s olejem (tak jako do dvojtaktů,
snad troch větší poměr,tak 1:30-doporučení pro dvojtakty je 1:50).
- A poměr nafty a benzínu-kámoš motorář mi říkal, že v manualu pro Ibizy byl předepsanej poměr pro mrazivé dny 1:10, takže se tím asi budu řídit.

Pokud má někdo jiný pohled na věc, díky předem za radu-jsem laik
a Defina bych si nechtěl polámati.

Jo a kámoši od OMV mi tvrdili, že ta jejich nafta s vločkou na pistoli čerpadla je prý bez chyby.Prý se mohu spolehnout, ale sichrovat to
tím koktejlem budu.

Uživatelský avatar
Land Lover
Příspěvky: 81
Registrován: 02 kvě 2008 19:05
auto: LR Discovery II Td5

#29 Příspěvek od Land Lover » 15 led 2009 18:00

Tak dneska čerpadlo neječelo, bylo jenom -3 stupně, ale startovat jsem musel přes kabely,
jedu si koupit aditivum...
uvidíme zítra ráno.

Uživatelský avatar
JiriN
Příspěvky: 29
Registrován: 11 lis 2008 17:35
tel.: 603 111 392
auto: D 110 td5
Bydliště: Jizerské Hory
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od JiriN » 15 led 2009 18:23

No díky. U OMV jsem jednou v Hradci Králové natankoval do plný, jelo to normálně, a po ujetí asi 100 km (do Jablonce) jsem opět do plný dotankoval 35 litrů...... A od té doby tankuju výhradně Shell, Paramo nebo Slovnaft a čerpadlo mi nikdy nezapískalo.....
Teda zatím a nerad bych to zakřiknul.....


Jinak na Shelu jsem u nás v Jbc natočil špatnou naftu a zníčil se mi vstřik na H1 CRDi a tak mi řekli ať donesu fakturu, že mi opravu proplatí !!!!!! Já to pak teda uhrál na záruku, ale od té doby jedině Shell.

A aditivum můj motor nikdy neviděl a to když ráno jedu makat a máme v Jizerkách -25, tak kupodivu jede normálně.
Možná až bude -30 a nenatočim, dojedu si favoritem pro ty aditiva :D
Defender 110 td5 2003
Disco I 300tdi 1994

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

#31 Příspěvek od Jenda » 15 led 2009 18:29

Land Lover píše:Tak dneska čerpadlo neječelo, bylo jenom -3 stupně, ale startovat jsem musel přes kabely,
jedu si koupit aditivum...
uvidíme zítra ráno.
...doporucuju,novou baterii a nacerpat kvalitni naftu.Nerad jim delam reklamu,nemam je rad ale nafta VERVA od benziny fakt funguje.
Je to jen o tom v mrazech dodrzovat urcita pravidla a to obvzlaste u nafty :wink:
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
Zanzibar
Příspěvky: 1973
Registrován: 12 lis 2008 17:34
tel.: +420602286657
Bydliště: Běleč
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od Zanzibar » 15 led 2009 19:21

Řešil jsem stejný problém , ráno při -15 st. jekot a koktání u Td5 až mi bylo toho auta líto . Šplouchnul jsem tam aditivum do nafty ( STP diesel treatment 250 ml na cca 50 ltr. nafty za 150 Kč ) a je klid . minimálně na 3000 km . A to už snad bude tepleji :D
tři series, jedna devadesátka a jedno disco :-)

Uživatelský avatar
Pama
Příspěvky: 181
Registrován: 10 led 2009 20:26
tel.: 724365722
auto: většina LR
Bydliště: Vyškov

kvalitní nafta

#33 Příspěvek od Pama » 15 led 2009 19:59

...Kvalitní naftu, ale jak ji poznat (čerpal jsem jen u OMV nebo SHELL)....já na kvalitní naftu rozhodně spoléhat nebudu,protože ji nepoznám a těch pár korun navíc za aditivum,nebo
za mix pro dvojtakty, stojí za tu jistotu.
(zkušenost s pištějicím čerpadlem a chcíplým Defem uprostřed silnice
mi stačila jedenkrát).

Uživatelský avatar
Land Lover
Příspěvky: 81
Registrován: 02 kvě 2008 19:05
auto: LR Discovery II Td5

#34 Příspěvek od Land Lover » 15 led 2009 21:05

Zaslechl jsem odborný názor, že do nafty je vhodné přidat petrolej pokud neni žádné aditivum. Benzín do nafty se nedoporučuje. A taky, že zimní nafta už je pryč, ta co se teď dá sehnat je obyčejná a pokud nemáte vyměněný palivový filtr tak můžete mít problémy už při -17°.
Jinak kopil jsem nějaký zimní aditiv, promíchal jsem to jízdou po voranici, tak uvidíme.

Uživatelský avatar
Pama
Příspěvky: 181
Registrován: 10 led 2009 20:26
tel.: 724365722
auto: většina LR
Bydliště: Vyškov

#35 Příspěvek od Pama » 15 led 2009 21:41

Ten petrolej je asi lepší než čistý benzí, neb je mastnější a to
protřepání po té oranici taky dobrá rada. :D

Jakej je problém s tím palivovým filtrem?

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od Hunter » 16 led 2009 10:22

Land Lover píše:..A taky, že zimní nafta už je pryč, ta co se teď dá sehnat je obyčejná ..
Zimni nafta jiz nemuze byt pryc, a to z prosteho duvodu, predpisy to nedovoluji:
Dělení motorové nafty podle použitelnosti v závislosti na klimatických podmínkách a její distribuce Třída B - filtrovatelnost: 0° C, distribuce: 15.04. - 30.09. Třída D - filtrovatelnost: -10° C, distribuce: 01.10. - 15.11. Třída F - filtrovatelnost: - 22° C, distribuce: 16.11. - 28.02. Třída D - filtrovatelnost: - 10° C, distribuce: 01.03. - 14.04.
Free Td4 2004 HSE automat

Uživatelský avatar
Land Lover
Příspěvky: 81
Registrován: 02 kvě 2008 19:05
auto: LR Discovery II Td5

#37 Příspěvek od Land Lover » 17 led 2009 11:46

Palivovej filtr, který se před zimou nevymění tak hůř filtruje při nižších teplotách, protože nafta zparafinazuje a zacpe se to snáz než u novýho filtru.

Jinak tou zimní naftou jsem myslel arctic verze nafty, která vydrží třeba -30°
Filtrovatelnost -22° to je normální nafta pro zimní období, asi jsem se prve špatně vyjádřil.
Nevím kdo jste z naftařské branže, ale arktická nafta protě neni, možná byl jeden zásobník v Litvínově, nebo kde to maji, a ten už je fuč.
Ta Verva od Benziny je opravdu lepší, určitě splnuje zimní podmínky, možná i trochu víc.

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#38 Příspěvek od RudaK » 17 led 2009 16:32

Pravda filtrovatelnost neřeším,bo sem palivový filtr vyměnil před zimou ( dělám to u každýho dieselu,jestli nákladní nebo osobní je fuk ) a zatím jezdím bez problémů. :wink:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Dusan
Příspěvky: 1047
Registrován: 03 srp 2008 23:19
auto: LR Defender 110 TD5

#39 Příspěvek od Dusan » 17 led 2009 20:52

Ja uz mam vyreseno :-). Dnes jsem nenastartoval, ani to neblavne, jen se to toci. Cerpadlo jeci a lezou z nej chroupavy zvuky. Takze je asi jasno.

Uživatelský avatar
Dusan
Příspěvky: 1047
Registrován: 03 srp 2008 23:19
auto: LR Defender 110 TD5

#40 Příspěvek od Dusan » 29 led 2009 01:51

Tak jsem stasnym majitelem okenka v podlaze kufru s vyhledem na nove cerpadlo :-D. To je lahoda...

Odpovědět