Chladnuti TD5 pri stani....

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Dusan
Příspěvky: 1042
Registrován: 03 srp 2008 23:19
auto: LR Defender 110 TD5

Chladnuti TD5 pri stani....

#1 Příspěvek od Dusan » 09 led 2009 21:36

Ahoj, mel bych mozna zbytecny dotaz, ale ma jako novacka to lehce znervoznuje a nejak si to neumim vysvetlit. V tomhle chladnem pocasi, kdyz jedu normalne po silnici dalnici, cca nad 40 kmh, tak teplota motoru je ok. Jak se zastavim motor zacne chladnout. Dnes jsem popojizdel asi 10 min v zacpe na barandaku a doslo k vychladnuti skoro do modreho pole (viz. foto), byl oto znatelne, protoze auto misto topeni klimatizovalo :-D. Je to normalni? Neni termostat k.o.? Mam auto ze spanelska, nedaval se tam nejakej s mensi teplotou otevreni?

Obrázek

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 4831
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Chladnuti TD5 pri stani....

#2 Příspěvek od DanoDEF » 09 led 2009 21:42

... a mas tam termostat ?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Dusan
Příspěvky: 1042
Registrován: 03 srp 2008 23:19
auto: LR Defender 110 TD5

#3 Příspěvek od Dusan » 09 led 2009 22:15

No mam to bez dvou dni 4 mesice. A kolisani - chaldnuti zacolo az ted v tech mrazech pri stani. Jinak to drzelo vzorne - ale nebyly mrazy, jen zatez... a drzelo to no problem. :-), jen ted to pada, ale pri "letu" to drzi. Netusim co s tim spanele vyvadeli. :-D

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3572
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

#4 Příspěvek od Jenda » 09 led 2009 22:28

...jestli se to jeste stane,zastav a koukni jestli nahodou nejede vrtule na plny pecky.Pokud jo ,rekl bych ze je na vymenu.To se stava u termostatickych vrtuli.Me taky stve ze sice ne na plno ale jede stale.
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
Dusan
Příspěvky: 1042
Registrován: 03 srp 2008 23:19
auto: LR Defender 110 TD5

#5 Příspěvek od Dusan » 09 led 2009 22:34

Ha to bude mozna ono, obcas se mi zda ze bezi hned po startu (zastudena) ... ale porad jsem si rikal, ze se mi to jen zda. No radost z toho nemam, ale aspon o duvod vic predelat to na elektriku. :-D

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3572
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

#6 Příspěvek od Jenda » 09 led 2009 22:45

No ona bezi vlastne stale a spina se dle teploty vody(tusim).
To je duvod proc se Td5 spatne ohriva a koneckoncu to ma vliv i na spotrebu.Tusil jsem to a overoval si to na jednom UK vebu.
Resi to nejakou vylepsenou vrtuli tusim ale stratil jsem to a znovu nenasel.Snad si nekdo z kluku vzpomene.
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11261
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od eliott » 09 led 2009 22:59

Všechny motory s přímým vstřikem, tedy i TD5 mají vyšší účinnost a produkují mnohem méně ztrátového tepla než motory starší koncepce. Při jízdě více méně na volnoběh (v zácpě) je chlazení v topením, které není zapojené přes termostat, natolik účinné, že dokáže motor zchladit pod normální pracovní teplotu. Nic víc bych v tom asi nehledal. Jinak dnes jsem byl u Baranďáku taky a byla tam pěkná kosa :lol:
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Dusan
Příspěvky: 1042
Registrován: 03 srp 2008 23:19
auto: LR Defender 110 TD5

#8 Příspěvek od Dusan » 09 led 2009 23:05

:-) to jo, ted jsem ve Varech a tady je to jeste horsi snad :-), des bes. No, fakt je ten, ze je to lepsi, nez kdyby to lezlo na druhou stranu :-D , ale stejne ty elektricke vrtule ve me trochu hlodaj :-)

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11261
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od eliott » 09 led 2009 23:07

Hmm, elektrika, má sice výhody, ale rozhodně ne do vody a sraček, kterejma my jezdíme :lol:
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Dusan
Příspěvky: 1042
Registrován: 03 srp 2008 23:19
auto: LR Defender 110 TD5

#10 Příspěvek od Dusan » 09 led 2009 23:19

:-))) taky pravda.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 4831
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#11 Příspěvek od DanoDEF » 09 led 2009 23:25

eliott píše:Všechny motory s přímým vstřikem, tedy i TD5 mají vyšší účinnost a produkují mnohem méně ztrátového tepla než motory starší koncepce.
... u Tdi som taku situaciu zazil, ze zohriaty motor za chodu na volnobeh vychladol az nekuril... ale to bolo vo vyske nad 1500m a vo fujavici... to som este nemal Webasto - brrr to bola kosa.
eliott píše:Hmm, elektrika, má sice výhody, ale rozhodně ne do vody a sraček, kterejma my jezdíme :lol:
... myslim, ze to nie je az tak kriticke. Su aj ventilatory na to stavane.

... na TD5 mam klimu to znamena, ze aj el.ventilator pred chladicmi a funguje 5 rok ( pod vodou a v blate bol Xkrat )
Naposledy upravil(a) DanoDEF dne 09 led 2009 23:31, celkem upraveno 1 x.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
mikihran
Příspěvky: 440
Registrován: 18 lis 2008 19:21
tel.: 777029160
Bydliště: Dolní Těšice

#12 Příspěvek od mikihran » 10 led 2009 10:33

Měl jsem před léty GRko Patrola a tenhle problém měly skoro všichni vyřešený pouštěním vrtule přez spínač,natvrdo,jen se to muselo hlídat!!! :shock: Bylo to supr,a už mně ta myšlenka napadla jak jsem se hrabal v elektrice,ale abych řekl pravdu ještě jsem se nestačil podívat a zjistit na jakém principu to u TD5 funguje,Nisan byl 2,8td klasika.Zasvěcení mechoši,nešlo by to udělat i tu,není třeba pojistka vrtule,nebo něco podobnýho,kde by se šlo napíchnout,a rozpojit :(

Uživatelský avatar
mikihran
Příspěvky: 440
Registrován: 18 lis 2008 19:21
tel.: 777029160
Bydliště: Dolní Těšice

#13 Příspěvek od mikihran » 10 led 2009 10:41

Jo a k tomu Španělovi,já si ho taky koupil ve Španělsku a v tamním servise i tu při dovozu,kontrole,vyřčen ortel stejné vše.Zemně EU stejné homologace ,předpisy a změnypouze na individuální zakázku .Ale předpokládám,že ho budeš mít ze stejného zdroje,všechny jsou bílé a za hubičku s minimem km,takže buď klidný.Jsou nachlup stejný jak z rajchu,akorát za polovic

Uživatelský avatar
maky
Příspěvky: 185
Registrován: 05 říj 2008 13:36
tel.: 0903312465
Bydliště: Slovensko - Dolný Kubín

#14 Příspěvek od maky » 10 led 2009 12:49

nie je tam nahodou letny termostat?pripadne nejako upraveny? prevrtany alebo podobne mozno este pomilene cidlo
defík nie je auto - defender je životný štýl

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 4831
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#15 Příspěvek od DanoDEF » 10 led 2009 13:14

mikihran píše: ...a zjistit na jakém principu to u TD5 funguje
(
... :idea: TD5 ma vrtulu pohananu od motora cez viskospojku. :idea:

... jedine ak mas klimu mas navyse este elektricky ventilator
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
mikihran
Příspěvky: 440
Registrován: 18 lis 2008 19:21
tel.: 777029160
Bydliště: Dolní Těšice

#16 Příspěvek od mikihran » 10 led 2009 14:06

Jak to myslíš Dano?Že vrtule se točí nezávisle na teplotě motoru stále,myslím,když není klima v autě a tudiž,není nijak elektricky zpoštěna jen mechanicky přez kliňák a visk.spojkaje ovládána tepelně přez termostat?

Uživatelský avatar
mikihran
Příspěvky: 440
Registrován: 18 lis 2008 19:21
tel.: 777029160
Bydliště: Dolní Těšice

#17 Příspěvek od mikihran » 10 led 2009 14:07

Jak to myslíš Dano?Že vrtule se točí nezávisle na teplotě motoru stále,myslím,když není klima v autě a tudiž,není nijak elektricky zpoštěna jen mechanicky přez kliňák a visk.spojkaje ovládána tepelně přez termostat?

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5099
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

#18 Příspěvek od Rover » 10 led 2009 17:05

U 300Tdi mám vrtuli sundanou úplně, celoročně, přes zimu mám ještě zakrytou deklem z paddocku masku, a stejně se ten motor sotva zahřeje...
Country boy...

Uživatelský avatar
Kangaroo
Příspěvky: 703
Registrován: 18 led 2007 18:18

#19 Příspěvek od Kangaroo » 10 led 2009 17:55

Myslím, že tvůj problém je termostat. TD5 má sice velkou účinost a málo se zahřívá, ale ne tak málo aby to nechalo vychladnout motor se zavřeným termostatem. Problém s vrtulí to taky nebude, protože, když zavře termostat a ten by při teplotě kterou ukazuje tvůj teploměr zavřenej být měl, je úplně jedno jestli a jak se točí vrtule. Mě s toho jednoznačně plyne, že ti špatně zavírá termostat. :!:

Uživatelský avatar
patrik
Příspěvky: 2394
Registrován: 05 dub 2007 23:24
Bydliště: slovensky grob

#20 Příspěvek od patrik » 10 led 2009 18:27

pani td5 v tychto mrazoch chladne na volnobeh - je to uplne normalne . termostaty su urcite v poriadku . mame doma hiunday crdi a tem na volnobeh chladne tiez .
tak zacnem . tel 0905532342 bratislavsky kraj mail grobskydvor@grobskydvor.sk

Odpovědět