Stránka 1 z 3

Chladnuti TD5 pri stani....

Napsal: 09 led 2009 21:36
od Dusan
Ahoj, mel bych mozna zbytecny dotaz, ale ma jako novacka to lehce znervoznuje a nejak si to neumim vysvetlit. V tomhle chladnem pocasi, kdyz jedu normalne po silnici dalnici, cca nad 40 kmh, tak teplota motoru je ok. Jak se zastavim motor zacne chladnout. Dnes jsem popojizdel asi 10 min v zacpe na barandaku a doslo k vychladnuti skoro do modreho pole (viz. foto), byl oto znatelne, protoze auto misto topeni klimatizovalo :-D. Je to normalni? Neni termostat k.o.? Mam auto ze spanelska, nedaval se tam nejakej s mensi teplotou otevreni?

Obrázek

Re: Chladnuti TD5 pri stani....

Napsal: 09 led 2009 21:42
od DanoDEF
... a mas tam termostat ?

Napsal: 09 led 2009 22:15
od Dusan
No mam to bez dvou dni 4 mesice. A kolisani - chaldnuti zacolo az ted v tech mrazech pri stani. Jinak to drzelo vzorne - ale nebyly mrazy, jen zatez... a drzelo to no problem. :-), jen ted to pada, ale pri "letu" to drzi. Netusim co s tim spanele vyvadeli. :-D

Napsal: 09 led 2009 22:28
od Jenda
...jestli se to jeste stane,zastav a koukni jestli nahodou nejede vrtule na plny pecky.Pokud jo ,rekl bych ze je na vymenu.To se stava u termostatickych vrtuli.Me taky stve ze sice ne na plno ale jede stale.
Honza

Napsal: 09 led 2009 22:34
od Dusan
Ha to bude mozna ono, obcas se mi zda ze bezi hned po startu (zastudena) ... ale porad jsem si rikal, ze se mi to jen zda. No radost z toho nemam, ale aspon o duvod vic predelat to na elektriku. :-D

Napsal: 09 led 2009 22:45
od Jenda
No ona bezi vlastne stale a spina se dle teploty vody(tusim).
To je duvod proc se Td5 spatne ohriva a koneckoncu to ma vliv i na spotrebu.Tusil jsem to a overoval si to na jednom UK vebu.
Resi to nejakou vylepsenou vrtuli tusim ale stratil jsem to a znovu nenasel.Snad si nekdo z kluku vzpomene.
Honza

Napsal: 09 led 2009 22:59
od eliott
Všechny motory s přímým vstřikem, tedy i TD5 mají vyšší účinnost a produkují mnohem méně ztrátového tepla než motory starší koncepce. Při jízdě více méně na volnoběh (v zácpě) je chlazení v topením, které není zapojené přes termostat, natolik účinné, že dokáže motor zchladit pod normální pracovní teplotu. Nic víc bych v tom asi nehledal. Jinak dnes jsem byl u Baranďáku taky a byla tam pěkná kosa :lol:

Napsal: 09 led 2009 23:05
od Dusan
:-) to jo, ted jsem ve Varech a tady je to jeste horsi snad :-), des bes. No, fakt je ten, ze je to lepsi, nez kdyby to lezlo na druhou stranu :-D , ale stejne ty elektricke vrtule ve me trochu hlodaj :-)

Napsal: 09 led 2009 23:07
od eliott
Hmm, elektrika, má sice výhody, ale rozhodně ne do vody a sraček, kterejma my jezdíme :lol:

Napsal: 09 led 2009 23:19
od Dusan
:-))) taky pravda.

Napsal: 09 led 2009 23:25
od DanoDEF
eliott píše:Všechny motory s přímým vstřikem, tedy i TD5 mají vyšší účinnost a produkují mnohem méně ztrátového tepla než motory starší koncepce.
... u Tdi som taku situaciu zazil, ze zohriaty motor za chodu na volnobeh vychladol az nekuril... ale to bolo vo vyske nad 1500m a vo fujavici... to som este nemal Webasto - brrr to bola kosa.
eliott píše:Hmm, elektrika, má sice výhody, ale rozhodně ne do vody a sraček, kterejma my jezdíme :lol:
... myslim, ze to nie je az tak kriticke. Su aj ventilatory na to stavane.

... na TD5 mam klimu to znamena, ze aj el.ventilator pred chladicmi a funguje 5 rok ( pod vodou a v blate bol Xkrat )

Napsal: 10 led 2009 10:33
od mikihran
Měl jsem před léty GRko Patrola a tenhle problém měly skoro všichni vyřešený pouštěním vrtule přez spínač,natvrdo,jen se to muselo hlídat!!! :shock: Bylo to supr,a už mně ta myšlenka napadla jak jsem se hrabal v elektrice,ale abych řekl pravdu ještě jsem se nestačil podívat a zjistit na jakém principu to u TD5 funguje,Nisan byl 2,8td klasika.Zasvěcení mechoši,nešlo by to udělat i tu,není třeba pojistka vrtule,nebo něco podobnýho,kde by se šlo napíchnout,a rozpojit :(

Napsal: 10 led 2009 10:41
od mikihran
Jo a k tomu Španělovi,já si ho taky koupil ve Španělsku a v tamním servise i tu při dovozu,kontrole,vyřčen ortel stejné vše.Zemně EU stejné homologace ,předpisy a změnypouze na individuální zakázku .Ale předpokládám,že ho budeš mít ze stejného zdroje,všechny jsou bílé a za hubičku s minimem km,takže buď klidný.Jsou nachlup stejný jak z rajchu,akorát za polovic

Napsal: 10 led 2009 12:49
od maky
nie je tam nahodou letny termostat?pripadne nejako upraveny? prevrtany alebo podobne mozno este pomilene cidlo

Napsal: 10 led 2009 13:14
od DanoDEF
mikihran píše: ...a zjistit na jakém principu to u TD5 funguje
(
... :idea: TD5 ma vrtulu pohananu od motora cez viskospojku. :idea:

... jedine ak mas klimu mas navyse este elektricky ventilator

Napsal: 10 led 2009 14:06
od mikihran
Jak to myslíš Dano?Že vrtule se točí nezávisle na teplotě motoru stále,myslím,když není klima v autě a tudiž,není nijak elektricky zpoštěna jen mechanicky přez kliňák a visk.spojkaje ovládána tepelně přez termostat?

Napsal: 10 led 2009 14:07
od mikihran
Jak to myslíš Dano?Že vrtule se točí nezávisle na teplotě motoru stále,myslím,když není klima v autě a tudiž,není nijak elektricky zpoštěna jen mechanicky přez kliňák a visk.spojkaje ovládána tepelně přez termostat?

Napsal: 10 led 2009 17:05
od Rover
U 300Tdi mám vrtuli sundanou úplně, celoročně, přes zimu mám ještě zakrytou deklem z paddocku masku, a stejně se ten motor sotva zahřeje...

Napsal: 10 led 2009 17:55
od Kangaroo
Myslím, že tvůj problém je termostat. TD5 má sice velkou účinost a málo se zahřívá, ale ne tak málo aby to nechalo vychladnout motor se zavřeným termostatem. Problém s vrtulí to taky nebude, protože, když zavře termostat a ten by při teplotě kterou ukazuje tvůj teploměr zavřenej být měl, je úplně jedno jestli a jak se točí vrtule. Mě s toho jednoznačně plyne, že ti špatně zavírá termostat. :!:

Napsal: 10 led 2009 18:27
od patrik
pani td5 v tychto mrazoch chladne na volnobeh - je to uplne normalne . termostaty su urcite v poriadku . mame doma hiunday crdi a tem na volnobeh chladne tiez .