Stránka 1 z 6

ARB RD 56 air lock a dalsi problem

Napsal: 31 led 2009 16:13
od jezbera ivan
Takze ako som spominal v inej sekcii, isiel som do Truetrack prave pre zlozitost a poruchovost ARB uzavierok.
Tentokrat je problem na DI vzadu (moja byvala DI 3.9), uzavierka RD 56. Ma najazdene cca 10tis km ale problem sa u nej objavoval sem-tam uz od montaze, cize od cca 300 km. Ide o to, ze po zapnuti uzavierky fuci do nej kompresor ale nenatlakuje ju a kompresor stale bezi. Pri opakovanom zapnuti a vypnuti ju ale potom nakoniec zopne a kompresor vypne, potom funguje a potom zase nie. Pri podrobnejsom preskumani Marek (novy majitel) zistil, ze ked fuci do nej kompresor tak vzduch fuci z odvetrania napravy. Vcera sa vsak uz nepodarilo ju zopnut vobec. Tie povestne gumicky to byt nemozu, lebo nemozu byt zodrane a keby boli tak nikdy nezopne. Solenoid je ok. Vedenie vzduchu k naprave tiez. Nejaky napad?
Dik

Re: ARB RD 56 air lock a dalsi problem

Napsal: 31 led 2009 17:05
od DanoDEF
... ak to nie su gumicky (co si myslim, ze mozu byt lebo je to najchulostivejsie miesto pri montazi) tak jedine ten kruzok resp jak je navarena ta trubka nan.

... nechapem co tolko mate s tymi uzavierkami za problemy

... mam na Defiku najazdenych 200tis km od nova teda od stavu tachometra 9km tam mam uzavierky ARB a memam najmänsi problem ani s gumickami jak zapne natlakuje a drzi

Napsal: 31 led 2009 18:07
od jezbera ivan
To by ale nemohlo raz spinat a raz nie. Mimochodom, dnes po dvoch dnoch statia v garazi to zase zopina. Ked to nezopina, fuci to cez odvetranie napravy.

Napsal: 31 led 2009 18:17
od DanoDEF
jezbera ivan píše:To by ale nemohlo raz spinat a raz nie. Mimochodom, dnes po dvoch dnoch statia v garazi to zase zopina. Ked to nezopina, fuci to cez odvetranie napravy.
... no ak unika vzduch v nutri uzavierky tak nema kade unikat iba cez otvetranie.... ak upchas odvetranie tak bude tlacit cez niektory simering naboja

... ono nasli sa aj specialisti co cumakovali do kosa uzavierky aby si ju skopirovali a potom po poskladani uz nepracovala nikdy poriadne

... moze to byt este ten "piest" v nutri co posuva vnutornu klietku

Napsal: 31 led 2009 18:50
od patrik
vitaj v klube - aj mne fuci predna - gumicky uz mam doma . Lubo mi poslal 4 kusy.

Napsal: 31 led 2009 21:00
od MOPADŽI
Já mám ARB přední a zadní od nova, a najeto s nimi 60tis. bez nejmenších problémů. Montovali mně je v Nové Pace u Admina.
Když je používám, kompresor jenom krátce sepne ihned po jeho spuštění, natlakuje a pak už v pohodě vše funguje. Když potom vypnu předek, a nějaký úsek jedu jen za zadek, kompresor už zpravidla nespíná (což je logické, když je uzávěrka zavřená a pod tlakem), svědčí to ale o tom, že nikde, žádný tlak, neutíká. Když potom příjde nějaký "těžší" úsek a zapínám opět i předek, kompresor opět jen krátce sepne, uzávěrka se zavře, a už to fachá. Jsem s ARB maximálně spokojen. Je to vždy 100% bez kompromisu a čistá mechanika.
Vzdušník se "zásobou" stlačeného vzduchu, nemám.

Spíše bych se zaměřil, na možné chyby, při montáži...

Napsal: 31 led 2009 21:22
od jezbera ivan
Ak si to niekedy montoval, tak vies, ze tam normalny clovek chybu pri montazi urobit nemoze a uz vobec nie taku, za raz fuci a raz nie. Nasunut kruzok s dvoma gumickami vie aj moj 5rocny syn a insie sa tam nemontuje, ved je to uzavrety celok. Kazdopadne je to moja druha ARB uzavera ktora ma problem, do tej inej zase tiekol olej do priestoru kde ma byt len vzduch pri natlakovani. Poruch ARB uzavierok su plne fora, ale o to mi tu nejde, ja som len rozmyslal, ze ci niekto nepozna ten to problem co sa takto zvlastne a najma nepravidelne prejavuje.

Napsal: 31 led 2009 21:36
od patrik
ivan presne ako si pisal sa sprava moja predna uzavierka . raz natlakuje raz nie . skontrolujem ked budeme menit prevody ze kade to fuci .

Napsal: 31 led 2009 21:59
od MOPADŽI
jezbera ivan píše:Ak si to niekedy montoval, tak vies, ze tam normalny clovek chybu pri montazi urobit nemoze a uz vobec nie taku, za raz fuci a raz nie. Nasunut kruzok s dvoma gumickami vie aj moj 5rocny syn a insie sa tam nemontuje, ved je to uzavrety celok. Kazdopadne je to moja druha ARB uzavera ktora ma problem, do tej inej zase tiekol olej do priestoru kde ma byt len vzduch pri natlakovani. Poruch ARB uzavierok su plne fora, ale o to mi tu nejde, ja som len rozmyslal, ze ci niekto nepozna ten to problem co sa takto zvlastne a najma nepravidelne prejavuje.
Ivane, psal jsem, že osobně jsem nic nemontoval...
Jestli se dá udělat chyba, při montáži, budeš tedy vědět (a víš), lépe ty, než já. Napsal jsem to tedy, jako pouze reakci na zamyšlení, proč ti to "fouká", což jsi ve svém prvním příspěvku, v tomto vláknu, chtěl né ?

Popsal jsem ti jen a jen svojí zkušenost s ARB. Na fóra, kde probíhá konverzace v agličtině, nechodím, protože ji neovládám, takže to, že jsou toho plná fóra, jde mimo mně :wink:
Jenom jsem někde četl, že ARBček se konkrétně na Defíky prodalo a prodává, nejvíce na světě a jsou tudíž nejvyzkoušenější, nejoblíbenější a nejspolehlivější. Toť vše :roll:

Napsal: 31 led 2009 22:06
od jezbera ivan
Nieeeeee, ja som ani nic osobneho nemyslel a proti ARB tiez nic nemam, ono ked to funguje je to super vec. A o tom sa nepise, skor o tom, ked sa nieco serie, preto sa toho najs da dost.

Napsal: 31 led 2009 22:08
od MOPADŽI
jezbera ivan píše:Nieeeeee, ja som ani nic osobneho nemyslel a proti ARB tiez nic nemam, ono ked to funguje je to super vec. A o tom sa nepise, skor o tom, ked sa nieco serie, preto sa toho najs da dost.
Já vím... OK :wink: Jsem zvědav, co odhalíš. Proč ty "potvory" fučí...

Napsal: 31 led 2009 22:54
od DanoDEF
jezbera ivan píše:Ak si to niekedy montoval, tak vies, ze tam normalny clovek chybu pri montazi urobit nemoze
... treba si uvedomit, ze nie kazdy co sa povazuje za mechanika je "normalny"

... chyba sa da urobit aj tam kde by si ju neocakaval a prave aj na gumickach

... taktiez je dost podstatne aky olej sa tam dava a ako casto sa meni - lebo poznam aj nazory, ze v diffe olej menit netreba

... mozes mat v oleji kovove piliny a tie gumickam "pomozu" ked je olej studeny moze fungovat a ked sa zohreje "fuci" taktiez voda v diffe a hlavne v zadnom je dost casto

... netvrdim, ze u ARB porucha nie je mozna ale beha nam tu zopar Defikov s radove niekolko 100tis km a funguju

... treba to rozobrat a poriadne prestudovat

Napsal: 31 led 2009 23:11
od patrik
Dano mne to zacalo robit po cca300km . vodu v dife nemam . montovali to v CBONE u Balusika - bol som pri tom . zadna funguje 100% a predna ako sa jej zachce . ale ako som pisal ked budem menit prevody a mat dif vonku tak ju natlakujem a uvidim kade to prepusta .

Napsal: 31 led 2009 23:17
od DanoDEF
patrik píše:Dano mne to zacalo robit po cca300km . vodu v dife nemam . montovali to v CBONE u Balusika - bol som pri tom . zadna funguje 100% a predna ako sa jej zachce . ale ako som pisal ked budem menit prevody a mat dif vonku tak ju natlakujem a uvidim kade to prepusta .
... tak tak rozobrat a vyskusat.

Napsal: 01 úno 2009 08:42
od Kangaroo
Myslím že mohlo dojít k chybičce při montáži. Já mám ARB na obou nápravách rok a půl (nepoužívám je často, ale tak min jednou měsíčně je vyzkouším) a úplně bez problémů. Nicméně po namontování se přední chovala tak, že netěsnila stejně jako u tebe, kompresor do ní stále hnal vzduch a nic (na rozdíl od tebe vždycky). Hned jsme to rozebrali a zjistily chybu. Kroužek s gumičkama je proti protočení zajištěn takovým plíškem.
a ten trošku tlačil na kroužek takže nebyl úplně volně a tím gumičky netěsnily. Toto jsme odstranily a od té doby supr.

Napsal: 01 úno 2009 09:29
od patrik
tiez si mislym ze bude problem v tom to. ten kruzok co drzi gumicky bude trochu mimo osi difu a tim padom nebudokonale pritlacat gumicku po celom obvode.

Napsal: 01 úno 2009 13:33
od teslo
V tychto nasich starsich typoch ARB-cok( RD56, RD03) je este jeden faktor, ktory moze hrat ulohu...totiz tesnost vnutorneho "piestu". To je ta klietka ktora aktivuje ozubenie na opacnej strane diferaku ako je privod vzduchu.
Tato klietka musi taktiez dokonale tesnit a musi chodit v tele diferaku bez problemov.

Napsal: 02 úno 2009 12:19
od Martin_H
Kangaroo píše:Myslím že mohlo dojít k chybičce při montáži. Já mám ARB na obou nápravách rok a půl (nepoužívám je často, ale tak min jednou měsíčně je vyzkouším) a úplně bez problémů. Nicméně po namontování se přední chovala tak, že netěsnila stejně jako u tebe, kompresor do ní stále hnal vzduch a nic (na rozdíl od tebe vždycky). Hned jsme to rozebrali a zjistily chybu. Kroužek s gumičkama je proti protočení zajištěn takovým plíškem.
a ten trošku tlačil na kroužek takže nebyl úplně volně a tím gumičky netěsnily. Toto jsme odstranily a od té doby supr.
Měl jsme podobnej problém, hned po montáži na D110 na zadku, a bylo to tím kroužkem s naletovanym vývodem pro přívod vzduchu, kterej nakonec vyměnili a bylo to OK. Výměna tesnění nepomohla, kompresor furt bežel, a vzduch foukal z vodvětrání nápravy.

Napsal: 02 úno 2009 12:59
od erik
Ja mam tez ARB na obou napravach a bez problemu...
Jen na Ladoze jsem mel malou poruchu na kompresoru a pricina je poucna i pro ostatni...

Bezne jsem dofukoval kompresorem i pneu . I pneu kamaradu...
Komresor na to neni urcen a dimenzovan. Proto na dofuk gum je treba mit kompresor a ARB ckovy pouzivat na dofuk jen vyjimecne.

Napsal: 02 úno 2009 17:06
od MOPADŽI
erik píše:Ja mam tez ARB na obou napravach a bez problemu...
Jen na Ladoze jsem mel malou poruchu na kompresoru a pricina je poucna i pro ostatni...

Bezne jsem dofukoval kompresorem i pneu . I pneu kamaradu...
Komresor na to neni urcen a dimenzovan. Proto na dofuk gum je treba mit kompresor a ARB ckovy pouzivat na dofuk jen vyjimecne.
To co píšeš eriku, je přesně to co mně řekli v Pace, když jsem chtěl udělat vývod z ARB kompresoru na dofukování pneu. Jde to, ale používat jen výjímečně. Tyto kompresory nejsou konstruovány, pro "trvalý" běh. Jejich píst je mazán "jenom" teflonovým povlakem, což je při horkém kompresoru, nedostatečné a dochází tak, k jejich poruchám.
Na pneu, to chce mít tedy sólo kompresor, a "uzávěrkový" mít, jako možnou, alternativní zálohu.