#10
Příspěvek
od Pavel C » 06 dub 2009 14:58
Tak mi v sobotu startér taky vypověděl službu. Proud tam šel, uzemnění od baterky i od startéru jsem očistil a znovu dotáhl a startér stále nic.
Jelikož jsem si vzpomněl na tento příspěvek, který jsem kdysi četl, začal jsem demontáží nepovolitelného výfukového potrubí. Po asi dvouch hodinách byl výfuk demontován a jal jsem se demontovat startér. Odpojil jsem asi dvě gumové hadice a startér jsem vymontoval shora. Takže jsem ten výfuk oddělával zbytečně...
Startér jsem rozdělal, solenoid byl v pořádku, uhlíky a rotor ve startéru taky vypadaly dobře, ale ve statoru černý sajrajt - patrně uhlík s vazelinou nebo čím. Po vyčištění se zase rozběhl. Montáž zpět už byla daleko rychlejší. Tak doufám, že to zase chvilku vydrží.
Pokud pominu výfuk, tak mi na motexky hadic stačil šroubovák, na povolení startéru gola s dlouhým i krátkým prodloužením, 13 a 15mm ořech. Na rozdělání startéru ještě 10 klíč a křížový šroubovák.
Nevím, jak se moc liší 200TDi od 300TDi, ale výfuk u 300TDi není třeba oddělávat.
Discovery I, 300TDi, r.v.1997